Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 08.03.2008, 15:57 Lokalizacja: łódź Posty: 1254
Podziękował: 0
Pomógł: 32
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fiat Doblo
Rok prod.: 2011
Województwo: łódzkie
|
Mieszanka paliwa
Mam takie pytanko: co znaczy że miesznka jest nie taka.
Ostatnio podłączyłem skodzine pod kompa i wyszedł mi błąd związany z mieszanką. Czy trzeba to jakos wyregulować lub cos wymienić???
Dodam że niedługo chcę założyć gazownie i nie wiem teraz co zrobić.
Kontrolka czeck zapaliła mi sie jak byłem na urlopie, po zatankowaniu do pełna paliwa na stacji "krzak". Obroty zaczęły mi falować, samochód zaczął mi się dusic, nie miał siły jechać, zapaliły się kontrolki na desce jak na choince. Z rury wydechowej po dodaniu gazu powyżej 3 tys. obr. woda z rury leciała mi ciurkiem. W tej chwili po dwukrotnym zalaniu zbiornika do pełana silnik chodzi jak dla mnie normalnie, tylko świeci mi sie ta kontrolka.
Dodam jeszcze że czasami gaśnie mi ona jak silnik dobrze się rozgrzeje i przejade kilka kilometrów. Kasowałem juz ten błąd ale on pojawia mi się na nowao.
Czy wystarczy np. wymienić filtr powietrza?? Chociaż 5 tys. temu wymieniałem.
Patrzyłem w szukajce, ale konkretnego przypadku nie znalazłem. Jeżeli było proszę o przeniesienie tego postu.
Z GÓRY DZIĘKUJĘ ZA POMOC !!!
|
25.07.2008, 08:44 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18 Lokalizacja: Poznań Posty: 1415 Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
|
lipne paliwo mogło zarżnąć sondę lambda lub recyrkulator spalin. Obie sprawy powodują pojawienie się kontrolki check engine, choć chyba żadna nie sprawia że silnik gaśnie. Podaj numer błędu, jesli gdzieś masz spisany, bo są tu fachowcy co potrafią odczytać ukryte dno takich błędów, więc może coś więcej poradzą.
|
25.07.2008, 10:03 |
|
|
Dołączył(a): 08.03.2008, 15:57 Lokalizacja: łódź Posty: 1254
Podziękował: 0
Pomógł: 32
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fiat Doblo
Rok prod.: 2011
Województwo: łódzkie
|
Sonde lambda i recyrkulator sprawdził mi i jest ok.
Głównie jest to przy zimnym silniku. Obroty mu nie skaczą, ale czuć nierówną pracę silnika. Może od tego paliwa filtr się zapchał. Po rozgrzaniu silnika i ponownym odpaleniu kontrolka gaśnie i jest wszystko ok.
|
25.07.2008, 12:06 |
|
|
Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12 Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
|
Przy zapchanym filtrze, można czuć falowanie obrotów i nie równą pracę silnika, ale w cały czas ciepły/zimny. A jaki nr. błędu był ?
_________________ Vintage Audio Lover Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI
|
25.07.2008, 13:13 |
|
|
Dołączył(a): 08.03.2008, 15:57 Lokalizacja: łódź Posty: 1254
Podziękował: 0
Pomógł: 32
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fiat Doblo
Rok prod.: 2011
Województwo: łódzkie
|
Allen napisał(a): A jaki nr. błędu był ?
No właśnie tego nie spisałem.
Mój błąd. Wiem tylko że coś z mieszanka.
|
25.07.2008, 14:17 |
|
|
Dołączył(a): 18.04.2007, 22:02 Posty: 194
Podziękował: 4
Pomógł: 0
Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Combi
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
|
Witaj
A czy to tankowanie do pełna na tej stacji nie było do samego pełna tzn. pod korek , tak , że mogłeś zalać odpowietrzenie zbiornika paliwa Słyszałem , że często takie właśnie tankowanie było przyczyną zapalania się tej kontrolki ( opinia znajomego ze serwisu Skody )
|
25.07.2008, 16:31 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6869 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
wawrzkok, hmm a gdyby tak przepustnicę przeczyścić, problem by moze zniknął ...
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
25.07.2008, 21:12 |
|
|
Dołączył(a): 08.03.2008, 15:57 Lokalizacja: łódź Posty: 1254
Podziękował: 0
Pomógł: 32
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fiat Doblo
Rok prod.: 2011
Województwo: łódzkie
|
sebasuperb, powiem ci, że też o tym myślałem.
Jadę w czwartek do swojego mechaniora, bo musze z przodu zawieszenie zrobić bo zaczęło pukać to go podpytam o tą przepustnicę.
Zobaczymy co mi powie.
A tak na marginesie to wk....a mnie już ta kontrolka. Jak sie da to ją w końcu odłącze i będzie spokój.
Wcześniej się świeciła bo recyrkulotor się sp....ł.
Jak go zrobiłem było ok, to zatankowałem lipną wachę i znowu się świeci. Katastrofa. Strasznie delikatny ten silnik. Wcześniej miałem Lanochoda i od zmiany do zmiany oleju nie było po co zaglądać pod maskę. A tu ciągle cos nie tak. Generalnie silnik chodzi bez problemowo, ale ciągle jakieś pierdoły wyskakują.
|
26.07.2008, 08:02 |
|
|
Dołączył(a): 21.07.2008, 07:26 Lokalizacja: Łódź Posty: 90
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Seat Cordoba
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
|
Lanos z tego co pamiętam miał listę błędów ok 20 pozycji i oparty był na ALDL czyli pierwsze wersje wtrysków paliwa.
Tam naprawdę nie miało co sie zwalić. Tutaj jest sprawa bardziej złozona EURO4 itp. spróbuj kiedyś na zapalonym silniku odkręcic wlew oleju. Sama przyjemność silnik sprawdź a zobaczysz.
|
26.07.2008, 09:53 |
|
|
Dołączył(a): 08.03.2008, 15:57 Lokalizacja: łódź Posty: 1254
Podziękował: 0
Pomógł: 32
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fiat Doblo
Rok prod.: 2011
Województwo: łódzkie
|
konradkry napisał(a): spróbuj kiedyś na zapalonym silniku odkręcic wlew oleju. Sama przyjemność silnik sprawdź a zobaczysz.
A co się stanie????
|
26.07.2008, 10:39 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6869 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
wawrzkok napisał(a): konradkry napisał(a): spróbuj kiedyś na zapalonym silniku odkręcic wlew oleju. Sama przyjemność silnik sprawdź a zobaczysz. A co się stanie????
Przecież jak na zapalonym silniku odkręcisz korek wlewu oleju to zacznie cie ciapać olejem
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
26.07.2008, 12:13 |
|
|
Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12 Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
|
Powinien gasnąć bo lapie lewe powietrze poprzez otwor wlewu, dalej odpowietrzeniem na pokrywy rozrzadu do przpusnicy, to powietrze omija przeplywomierz przy rozdzielaczu i paliwo przestaje leciec. Przynajmniej tak mam w skodzie i audi że gaśnie, ale kumpel ma też skode tylko że felicję i pracuję ale trochę nie równo. Ciekawe od czego to zależy ?
_________________ Vintage Audio Lover Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI
|
26.07.2008, 16:00 |
|
|
Dołączył(a): 21.07.2008, 07:26 Lokalizacja: Łódź Posty: 90
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Seat Cordoba
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
|
Blisko blisko co do przepływki to takowej nie ma w serii.
I prawdę mówiąc ciężko spotkać w silnikach 1,4 vw.
Co do chlapania olejem to najmniejszy problem kilka kropel nie rozpuści airboxa.
z tym powietrzem to dobry trop. Jakby sie ktoś przyjzał ilości czujników w tym silniku to, zwrócił by uwage ze nawet jest takowy na odmie. odkręcenie korka wlewy oleju powoduje ze ślnik lapie lewe powietrze i poowa czujników odpowiadająca z pomiar ciśnienia i podciśnienia wariuje.
Czowiek uczy sie przez to jak tanio wóz kupić.
|
27.07.2008, 20:53 |
|
|