Teraz jest 20.04.2024, 00:54



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Mieszanka paliwa 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.03.2008, 15:57
Lokalizacja: łódź
Posty: 1254
Podziękował: 0
Pomógł: 32

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fiat Doblo
Rok prod.: 2011
Województwo: łódzkie
Post Mieszanka paliwa
Mam takie pytanko: co znaczy że miesznka jest nie taka.
Ostatnio podłączyłem skodzine pod kompa i wyszedł mi błąd związany z mieszanką. Czy trzeba to jakos wyregulować lub cos wymienić???
Dodam że niedługo chcę założyć gazownie i nie wiem teraz co zrobić.

Kontrolka czeck zapaliła mi sie jak byłem na urlopie, po zatankowaniu do pełna paliwa na stacji "krzak". Obroty zaczęły mi falować, samochód zaczął mi się dusic, nie miał siły jechać, zapaliły się kontrolki na desce jak na choince. Z rury wydechowej po dodaniu gazu powyżej 3 tys. obr. woda z rury leciała mi ciurkiem. W tej chwili po dwukrotnym zalaniu zbiornika do pełana silnik chodzi jak dla mnie normalnie, tylko świeci mi sie ta kontrolka.
Dodam jeszcze że czasami gaśnie mi ona jak silnik dobrze się rozgrzeje i przejade kilka kilometrów. Kasowałem juz ten błąd ale on pojawia mi się na nowao.
Czy wystarczy np. wymienić filtr powietrza?? Chociaż 5 tys. temu wymieniałem.

Patrzyłem w szukajce, ale konkretnego przypadku nie znalazłem. Jeżeli było proszę o przeniesienie tego postu.

Z GÓRY DZIĘKUJĘ ZA POMOC !!!


25.07.2008, 08:44
Zobacz profil
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18
Lokalizacja: Poznań
Posty: 1415
Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post 
lipne paliwo mogło zarżnąć sondę lambda lub recyrkulator spalin. Obie sprawy powodują pojawienie się kontrolki check engine, choć chyba żadna nie sprawia że silnik gaśnie. Podaj numer błędu, jesli gdzieś masz spisany, bo są tu fachowcy co potrafią odczytać ukryte dno takich błędów, więc może coś więcej poradzą.


25.07.2008, 10:03
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.03.2008, 15:57
Lokalizacja: łódź
Posty: 1254
Podziękował: 0
Pomógł: 32

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fiat Doblo
Rok prod.: 2011
Województwo: łódzkie
Post 
Sonde lambda i recyrkulator sprawdził mi i jest ok.
Głównie jest to przy zimnym silniku. Obroty mu nie skaczą, ale czuć nierówną pracę silnika. Może od tego paliwa filtr się zapchał. Po rozgrzaniu silnika i ponownym odpaleniu kontrolka gaśnie i jest wszystko ok.


25.07.2008, 12:06
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
Przy zapchanym filtrze, można czuć falowanie obrotów i nie równą pracę silnika, ale w cały czas ciepły/zimny. A jaki nr. błędu był ?

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


25.07.2008, 13:13
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.03.2008, 15:57
Lokalizacja: łódź
Posty: 1254
Podziękował: 0
Pomógł: 32

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fiat Doblo
Rok prod.: 2011
Województwo: łódzkie
Post 
Allen napisał(a):
A jaki nr. błędu był ?


No właśnie tego nie spisałem.
Mój błąd. Wiem tylko że coś z mieszanka.


25.07.2008, 14:17
Zobacz profil

Dołączył(a): 18.04.2007, 22:02
Posty: 194
Podziękował: 4
Pomógł: 0

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Combi
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
Post 
Witaj
A czy to tankowanie do pełna na tej stacji nie było do samego pełna tzn. pod korek , tak , że mogłeś zalać odpowietrzenie zbiornika paliwa ?? Słyszałem , że często takie właśnie tankowanie było przyczyną zapalania się tej kontrolki ( opinia znajomego ze serwisu Skody )


25.07.2008, 16:31
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
wawrzkok, hmm a gdyby tak przepustnicę przeczyścić, problem by moze zniknął ... :-|

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


25.07.2008, 21:12
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.03.2008, 15:57
Lokalizacja: łódź
Posty: 1254
Podziękował: 0
Pomógł: 32

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fiat Doblo
Rok prod.: 2011
Województwo: łódzkie
Post 
sebasuperb, powiem ci, że też o tym myślałem.
Jadę w czwartek do swojego mechaniora, bo musze z przodu zawieszenie zrobić bo zaczęło pukać to go podpytam o tą przepustnicę.
Zobaczymy co mi powie.

A tak na marginesie to wk....a mnie już ta kontrolka. Jak sie da to ją w końcu odłącze i będzie spokój.
Wcześniej się świeciła bo recyrkulotor się sp....ł.
Jak go zrobiłem było ok, to zatankowałem lipną wachę i znowu się świeci. Katastrofa. Strasznie delikatny ten silnik. Wcześniej miałem Lanochoda i od zmiany do zmiany oleju nie było po co zaglądać pod maskę. A tu ciągle cos nie tak. Generalnie silnik chodzi bez problemowo, ale ciągle jakieś pierdoły wyskakują.


26.07.2008, 08:02
Zobacz profil

Dołączył(a): 21.07.2008, 07:26
Lokalizacja: Łódź
Posty: 90
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Seat Cordoba
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post 
Lanos z tego co pamiętam miał listę błędów ok 20 pozycji i oparty był na ALDL czyli pierwsze wersje wtrysków paliwa.
Tam naprawdę nie miało co sie zwalić. Tutaj jest sprawa bardziej złozona EURO4 itp. spróbuj kiedyś na zapalonym silniku odkręcic wlew oleju. Sama przyjemność silnik sprawdź a zobaczysz.


26.07.2008, 09:53
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.03.2008, 15:57
Lokalizacja: łódź
Posty: 1254
Podziękował: 0
Pomógł: 32

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fiat Doblo
Rok prod.: 2011
Województwo: łódzkie
Post 
konradkry napisał(a):
spróbuj kiedyś na zapalonym silniku odkręcic wlew oleju. Sama przyjemność silnik sprawdź a zobaczysz.


A co się stanie????


26.07.2008, 10:39
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
wawrzkok napisał(a):
konradkry napisał(a):
spróbuj kiedyś na zapalonym silniku odkręcic wlew oleju. Sama przyjemność silnik sprawdź a zobaczysz.


A co się stanie????


Przecież jak na zapalonym silniku odkręcisz korek wlewu oleju to zacznie cie ciapać olejem :nono:

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


26.07.2008, 12:13
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
Powinien gasnąć bo lapie lewe powietrze poprzez otwor wlewu, dalej odpowietrzeniem na pokrywy rozrzadu do przpusnicy, to powietrze omija przeplywomierz przy rozdzielaczu i paliwo przestaje leciec. Przynajmniej tak mam w skodzie i audi że gaśnie, ale kumpel ma też skode tylko że felicję i pracuję ale trochę nie równo. Ciekawe od czego to zależy ?

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


26.07.2008, 16:00
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 21.07.2008, 07:26
Lokalizacja: Łódź
Posty: 90
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Seat Cordoba
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post 
Blisko blisko co do przepływki to takowej nie ma w serii.
I prawdę mówiąc ciężko spotkać w silnikach 1,4 vw.
Co do chlapania olejem to najmniejszy problem kilka kropel nie rozpuści airboxa.
z tym powietrzem to dobry trop. Jakby sie ktoś przyjzał ilości czujników w tym silniku to, zwrócił by uwage ze nawet jest takowy na odmie. odkręcenie korka wlewy oleju powoduje ze ślnik lapie lewe powietrze i poowa czujników odpowiadająca z pomiar ciśnienia i podciśnienia wariuje.
Czowiek uczy sie przez to jak tanio wóz kupić.


27.07.2008, 20:53
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 13 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL