Teraz jest 08.07.2024, 20:57



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Silnik gaśnie po zadziałaniu ABS 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 25.11.2007, 22:12
Lokalizacja: Poznań
Posty: 288
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2001
Województwo: wielkopolskie
Post Silnik gaśnie po zadziałaniu ABS
Cześć.

Podłączę się tutaj chyba, że mod stwierdzi że jest to warte na nowy temat :-)

Jaka może być przyczyna, że o zadziałaniu ABS (nie zawsze - powiedzmy 50% przypadków) zgaśnie silnik?

_________________
Pozdrawiam - Paweł
-------------------------------
Fabia mojej żony jest... :-)
W124 - kochany klekot ;) - sprzedany
Teraz śmigam E300 TD :)


18.02.2009, 23:20
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
pawel_kaz napisał(a):
warte na nowy temat

warte, bo o tym jeszcze nie pisaliśmy.

A jak z przepustnicą, świecami itp.
Pompa ABS potrzebuje do pracy prądu (chyba) w związku z czym w instalacji następuje w krótkim okresie czasu zwiększony jego pobór. alternator zaczyna mocniej łądować w związku z czym bardziej obciąża silnik. Jeżeli przepustnica nie zareaguje odpowiednio szybko, albo świece zużyte, albo jeszcze jakiś problem z paliwem to być może silnik nie jest w stanie szybko zaregować na to gdy przyhamowuje go aternator żeby wyrównać obroty i gaśnie
Nie znam się ale takie coś mi przyszło do głowy...


19.02.2009, 19:46
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.10.2008, 14:28
Lokalizacja: Kraków
Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Rok prod.: 2004
Województwo: małopolskie
Post 
A na jakim biegu i przy jakiej prędkości to Ci się dzieje?


20.02.2009, 09:36
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 25.11.2007, 22:12
Lokalizacja: Poznań
Posty: 288
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2001
Województwo: wielkopolskie
Post 
Dzieje się to na prędkościach małych, przed skrzyżowaniami. Innych przypadków nie pamiętam lub o nich nie wiem.

Świece nowe NGK (jakieś platynowe).

Przepustnica nie była ruszana na 99%.

Miałem podobny tok rozumowania jeśli chodzi o prąd.

Da się czasem zauważyć, że kontrolka ładowania gaśnie dopiero jak samochód rusza lub po kilkunastu sekundach od odpalenia (bez jazdy).

_________________
Pozdrawiam - Paweł
-------------------------------
Fabia mojej żony jest... :-)
W124 - kochany klekot ;) - sprzedany
Teraz śmigam E300 TD :)


21.02.2009, 11:28
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.10.2008, 14:28
Lokalizacja: Kraków
Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Rok prod.: 2004
Województwo: małopolskie
Post 
Na biegu czy luzie? Może gasisz silnik hamulcem?


21.02.2009, 12:00
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 11.11.2008, 19:49
Lokalizacja: Częstochowa
Posty: 531
Zdjęcia: 6
Podziękował: 8
Pomógł: 31

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Sedan wersja Soul
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
Post 
lukaszb napisał(a):
Na biegu czy luzie? Może gasisz silnik hamulcem?

Dokładnie.
Tak było daawno temu, kiedy miałem pierwsze auto z ABSem.
Złudzenie, że auto jedzie, powodowało, że za późno wciskałem sprzęgło i silnik gasł z pięknym szarpnięciem, co oczywiście dodatkowo wydłużało zaskoczonemu kierowcy hamowanie.

Przypominamy, Paweł: przy hamowaniu, szczególnie na niskich prędkościach wciskamy sprzęgło. I przy niskich prędkościach przed hamowaniem a nie w trakcie.

_________________
Pozdrawiam, Krzysiek


21.02.2009, 13:08
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 25.11.2007, 22:12
Lokalizacja: Poznań
Posty: 288
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2001
Województwo: wielkopolskie
Post 
:1: Naprawdę nie spodziewałem się takich porad ale postaram się im wyjść naprzeciw... ???

To nie pierwszy samochód z ABS. Jeździłem samochodami z i bez ABS.

Fabia to samochód mojej żony (jak widać na dole) i ona również niejednym samochodem w życiu jeździ...

Uważam więc, że oboje wciskamy pedał sprzęgła w odpowiednim momencie a jak zgaśnie to nie szarpnie.

_________________
Pozdrawiam - Paweł
-------------------------------
Fabia mojej żony jest... :-)
W124 - kochany klekot ;) - sprzedany
Teraz śmigam E300 TD :)


21.02.2009, 14:00
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45
Lokalizacja: Mińsk-Maz.
Posty: 1530
Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58

Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
Post 
pawel_kaz napisał(a):
Da się czasem zauważyć, że kontrolka ładowania gaśnie dopiero jak samochód rusza lub po kilkunastu sekundach od odpalenia (bez jazdy).

A pasek alternatora i jego naciąg sprawdzałeś- a może szczotki.


21.02.2009, 19:02
Zobacz profil

Dołączył(a): 25.11.2007, 22:12
Lokalizacja: Poznań
Posty: 288
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2001
Województwo: wielkopolskie
Post 
Jeszcze nie sprawdziłem ale Twoja wypowiedź coraz bardziej umacnia mnie w przekonaniu, że dobrze myślałem że tam raczej trzeba szukać przyczyny...

A opisałem wcześniej swój (nasz) problem w przekonaniu, że ktoś już miał z czymś takim do czynienia.

_________________
Pozdrawiam - Paweł
-------------------------------
Fabia mojej żony jest... :-)
W124 - kochany klekot ;) - sprzedany
Teraz śmigam E300 TD :)


22.02.2009, 13:44
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 9 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL