|
|
Teraz jest 20.04.2024, 14:03
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 9 ] |
|
[F1] Cisnienie w układzie chłodzenia
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 31.01.2008, 17:29 Lokalizacja: Kraków Posty: 17
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia Comfort + inst. gazowa
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
|
Cisnienie w układzie chłodzenia
Ostatnio jak jechałem na trasie po przejechaniu 100km pokazała mi się kontrolka od układu chłodzenia, że jest za niski poziom płynu.... otworzyłem maskę i faktycznie było z 4 cm poniżej kreski MIN, delikatnie odkręcilem zbiorniczek i poziom płynu wrócił do normalnego poziomu... czy to może być uszkodzony jakiś zawór ciśnienia?? proszę o odpowiedź... może ktoś miał taką usterkę ...
|
07.06.2008, 22:08 |
|
|
Dołączył(a): 22.05.2008, 14:04 Lokalizacja: Rzeszów Posty: 71
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: podkarpackie
|
To niekoniecznie musi być usterka. Tak się zdarza , że po dłuższej jeżdzie poziom płynu obniży się , a po odkręceniu korka podniesie. Tymczasem dolej płynu do zbiorniczka , możesz nawet troche powyżej maksimum. Sprawdż też czy nie ma wycieków , często lubi cieknąć przy włączniku wentylatora w chłodnicy.
[ Dodano: 2008-06-08, 15:28 ] Widzę , że masz gaz. Gazownicy wpinają się w układ chłodzenia przy pomocy trójników , z nich też często cieknie .
|
08.06.2008, 14:25 |
|
|
Dołączył(a): 31.01.2008, 17:29 Lokalizacja: Kraków Posty: 17
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia Comfort + inst. gazowa
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
|
Zle mówisz.... ja napisalem ze spadlo 4cm ponizej poziomu a to jest BAAAARDZO duzo, po odkreceniu wróciło, ale juz sie zorientowalem o co chodzi.... w korku od zbiornika wyrownawczego jest zawór!! od pod i nadcisnienia.... trzeba wyminic lub wyczyscic i po sprawie....
|
08.06.2008, 14:32 |
|
|
Dołączył(a): 18.01.2008, 13:14 Lokalizacja: łodz Posty: 341
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: FABIA VW Passat 1,8 ADZ
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
Witam zgadza sie w korku zbbirniczka jest zawór ciśnienia jeśli płyn sie rozgrzeje to rośnie ciśnienie i zostaje wyciśnięte przez korek . Natomiast jak płyn ostygnie to wytważa się podciśnienie i jeśli korek nie przepuszcza to wydaje się że jest mniej płynu.
_________________ )
|
09.06.2008, 14:13 |
|
|
Dołączył(a): 31.01.2008, 17:29 Lokalizacja: Kraków Posty: 17
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia Comfort + inst. gazowa
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
|
hmmm.... ja mialem podobnie po prejechaniu 200km pokazala mi sie kontrolka, wymienilem korek od zbiornika (bo w nim jest ten zawor) i teraz rzucilo mi sie na psychike i sprawdzam ten plyn, jak mam zrobione powiedzmy z 50km to plyn w normnie, ale jak juz silnik ostygnie to jest ciutke ponizej MIN..... chyba norma
|
27.07.2008, 19:44 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6869 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
najjan10, czujnik jest raczej w zbiorniczku a nie korku
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
27.07.2008, 20:10 |
|
|
Dołączył(a): 31.01.2008, 17:29 Lokalizacja: Kraków Posty: 17
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia Comfort + inst. gazowa
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
|
tak jest w zbiorniczku, ale mowimy o podcisnieniu, ktore powoduje ze poziom plynu sie obniza, i moje pytanie jest takie, czy jest to normalne ze zawsze po ochlodzeniu silnika poziom plynu spada ponizej poziomu MIN (od podcisnienia) przecierz ten zawor na korku powinien powodowac, ze poziom plynu wroci miedzy kreski Min i Max...
|
27.07.2008, 20:47 |
|
|
Dołączył(a): 18.01.2008, 13:14 Lokalizacja: łodz Posty: 341
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: FABIA VW Passat 1,8 ADZ
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
Witam
Zcałym szcunkiem według mnie zawór ciśnienia jest w korku zbiorniczka wywównawczego a nie w zbiorniczku. Oczywiście korek jest umieszczony w zbiorniczku ale to korek ma zawór. Jesli rozbierze sie korek to jest tam spreżyna która przepuszcz ciśnienie które wytważa sie jest wypuszczane przez zawór. Natomiast jeśli płyn ostygnie to w korku otwiera sie drugi zawór który przepuszcza powietrze z zewnątrz utzrymując odpowiednie ciśnieni w układzie chłodzenia. [ Dodano: 2008-07-28, 12:52 ]szkooodnik, Jaki poziom masz jak odkręcisz korek? Masz instalacje gazowa w aucie?
_________________ )
|
28.07.2008, 11:50 |
|
|
Dołączył(a): 31.01.2008, 17:29 Lokalizacja: Kraków Posty: 17
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia Comfort + inst. gazowa
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
|
tak zawor jest w korku mam instalacje, ale co ma instalacja do tego?? plynu mi nei ubywa... tak jak napisalem... jade na trasie jest ok, przyjezdzam to mi poziom spada ponizej min (tak delikatnie), odkrecam korek i mi wraca poziom plynu miedzy min a max, troche to dziwne, bo ten zawor powienien powodowac ze plyn utrzymuje sie miedzy min a max. Ja wymienilem ten zaworek, bo kiedys jadac na trasie cisnienie "wcisnelo" ten plyn z 4cm ponizej poziomu MIN....odkrecilem korek i plyn wrocil, wiec wyminilem zawor, ale dziwi mnie to ze plyn pozostaje troche ponizej poiomu MIN
|
28.07.2008, 15:06 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 9 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|