Teraz jest 24.04.2024, 08:59



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
[F1/F2] uszkodzony mechanizm szyby elektrycznej 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post uszkodzony mechanizm szyby elektrycznej
Witam
Szyba zatrzymała mi sie w połowie. Słychać jak silnik mechanizmu pracuje, ewentualnie podczas naciskania przycisku otwierania/zamykania szyba lekko drgnie to w jedną, to w drugą stronę. Mamy weekend wiec nie znajde zadnego elektryka w trojmiescie.
pytanie: 1 jakie są możliwości awarii - jakiś spadnięty pasek czy coś takiego.
2 w jaki sposób dostac sie pod tapiecerke aby to zobaczyć?

Z gory dzieki za sugestie


17.05.2008, 18:44

Dołączył(a): 16.05.2007, 20:41
Lokalizacja: Sosnowiec
Posty: 179
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post 
Jeśli się zatrzymuje w połowie to pewnie cos z prowadnicą szyby, może jakiś kabel blokuje wymieniałeś głośniki na inne?

Tapicerke zdejmuje się łatwo, masz tam kilka spinek, pierwsze trzeba odkręcić 3 śruby które są pod uchwytem drzwi, znaczy się tam gdzie masz przyciski do zamykania szyby.
Od dołu widać mały prostokątny otwór, przez który można odgiąć i wyczepić zaczep górnej części tej na której są przyciski szyby, trzeba mieć do tego długi przedmiot może być jakiś inbus, po wyjęciu przycisków trzeba przesunąć pozostały plastik yak aby spokojnie zszedł z uchwytu, tam sie kryją te trzy śruby. Kolejne dwie śruby są przy regulacji lusterek no chyba że masz elektryczne, następne trzy śruby masz na dole drzwi w tapicerce, po wykręceniu wszystkich śrub możesz spokojnie szarpać tapicerkę od dołu. Na koniec wyczepiasz linki od klamki i wtyczke od światła w drzwiach.
I teraz jest najgorsze, odkręcanie blachyb na której masz napęd szyby, jest tam kilka śrub chyba M10 o ile dobrze pamiętam. Pracy masz dużo. A może recznie szybe postaraj się wysynąć, może wyczujesz czy coś trzyma?

Powodzenia

_________________
prelude 2.3 + fabia


17.05.2008, 19:01
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Dzieki!
No to jutro za dnia bede walczył

Szyba da sie recznie ... ale tylko jeszcze bardziej opuścić. podnieść się nie da a nie chce na siłe zeby czegoś bardziej nie uszkodzić.

pozdro


17.05.2008, 19:28

Dołączył(a): 24.11.2007, 15:52
Lokalizacja: Gdańsk
Posty: 291
Podziękował: 0
Pomógł: 39

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
Post 
jezeli silnik pracuje to raczej jest uszkodzenie mechaniczne.
najprawdopodobniej silnik sie meczy i linki sie slizgaja ale nie maja sily przesunac szyby.
mozliwe ze cos wlazlo w mechanizm ktory znajduje sie srodku, ewentualnie zeskoczyl z prowadnicy...
rozbierzesz drzwi to napewno zobaczysz...

_________________
a mialem 101 koni...


17.05.2008, 22:03
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 12.07.2007, 20:36
Lokalizacja: Ostrów, Kalisz, Pleszew
Posty: 206
Podziękował: 4
Pomógł: 1

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
Post 
Może masz ten problem:
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... ght=#51846
tyle, że u mnie szyba zjechała na dół całkowicie

Czeka cię zdjęcie tapicerki, wyjęcie szyby i kupa drobnej roboty.
Ja za taka usługę zapłaciłem niewiele u mechniora, drożej kosztowało to plastikowe coś do prowadnic. Linek nie musiałem wymieniać na szczęście, nie były mocno poskręcane. Powodzenia


18.05.2008, 09:26
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Uff - nie było łatwo.
Gringo - miałeś rację. Pękł plastikowy element mocujący linkę. Szyba nie zjechała w dół ale ręcznie dała sie w dół sprowadzić - gorzej z zamknięciem szyby. Dodatkowo gdy zabrakło napięcia, to linka w bardzo widowiskowy sposób zaklinowała się na kółeczku sprzęgającym z silnikiem i wymaga również wymiany. Mam nadzieję, że te poszczególne elementy można dokupic i nie trzeba będzie wymieniac całego mechanizmu - bo serwisie brzmiało to grubo. Ale na pewno sam tego składać nie będe - rozłożenie + złamanie 2 części = 4 godziny. Gyby nie weekend i po prostu brak opcji wcale bym się za to nie brał.
Trudno jeździć,a tym bardziej zostawić auto na parkingi z na wpół otwartą szybą.

Natomiast co do samej procedury dostania się do mechanizmu szyby:

Ściągnięcie samej tapiecerki nie stanowiło dużego problemu, natomiast uszkodziłem (pomimo ostrożnosci) plastikowa osłonkę ręcznej regulacji lusterka. Po odkręceniu śrub kołeczki (uwaga - przy regulacji lusterka są dwie śrubki - jedna to trzymająca regulator - tej nie trzeba odkręcac a druga - bardziej do tyłu - trzyma tapicerke) ładnie odpuściły począwszy od dołu.
Uwidoczniła się blacha przykrywająca cały mechanizm, szybe i jeszcze wszystko pod spodem.
Na blasze widać dwie okrągłe czarne zaślepki(dośc symetrycznie rozłożone) - za cholere nie wiedziałem po jaki kij - jak sie okazało poniewczasie - zdjęcie tych zaślepek uwidoczniłoby śruby mocowania szyby - strata jakichs kilkudziesięciu minut.
Problem z uruchomieniem blachy - po odkręceniu śrub ładnie odeszła za pomoca palców natomiast walczyłem z pretem do bolca od zamknięcia drzwi - powyginany jak cie moge we wszystkie strony, skutecznie blokował osłonę - ściągnąłem - ale nie wiem jak...
kolejny: w tylnej częsci blachy, troche poniżej środka są 3 czarne niepozorne kołki trzymajace jakiś plastik, ktory połączony był z mechanizmem zamka. kołki te można od wewnątrz lekko wypchnąć - najlepiej jakąś "L"-ką. Niestety tą część też ułamałem.
I ostatni problem miałem z odłączeniem zasilania do zamka - kable skutecznie ograniczały ruchomość i wgląd do mechanizmu. Ale udało mi się jednak kostke odłączyć.
Reszta jak na zdjęciach.
Dzieki za wskazówki - bez nich nie wiedziałbym jak wogóle za to się zabrać
pozdrawiam


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


18.05.2008, 23:20

Dołączył(a): 12.07.2007, 20:36
Lokalizacja: Ostrów, Kalisz, Pleszew
Posty: 206
Podziękował: 4
Pomógł: 1

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
Post 
nie wiem czy warto szukać poszczególnych części, linki z tego co wiem też ciężko dostać.
Zobacz tutaj cały mechanizm blacha z prowadnicami, linki. Przełożyć tylko silniczek ze starej blachy i gotowe
http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=416
i zamiennik
http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=1917#
Mnie naprawa wyszła rok temu około 150zł- plasticzek plus robota. A tu widzisz masz za 150zł całość zamiennik, przekładasz silnik i gitara :hura: Nawet oryginał za 310zł to też jest niezła cana biorąc pod uwagę koszt i czas naprawy . Ja wymieniłem tylko zaczep, założyłem stare linki (godzina nakręcania, składania i naciągania na kółka prowadnic)
. Można jeszcze poszukać na allegro. Posprawdzaj czy pasują do Twojego nadwozia, poszukaj opinii o tym zamienniku, czy to aby nie jakieś g... i do roboty
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Łoł, dziękuję Sebastian za wyróżnienie, że pomocny jestem :serca:


Ostatnio edytowano 19.05.2008, 19:29 przez gringo, łącznie edytowano 2 razy



19.05.2008, 05:51
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 10.10.2006, 09:18
Lokalizacja: Białystok
Posty: 113
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
GRINGO napisał(a):
nie wiem czy warto szukać poszczególnych części, linki z tego co wiem też ciężko dostać.
Zobacz tutaj cały mechanizm blacha z prowadnicami, linki. Przełożyć tylko silniczek ze starej blachy i gotowe
http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=416
i zamiennik
http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=1917#
Mnie naprawa wyszła rok temu około 150zł- plasticzek plus robota. A tu widzisz masz za 150zł całość zamiennik, przekładasz silnik i gitara :hura: Nawet oryginał za 310zł to też jest niezła cana biorąc pod uwagę koszt i czas naprawy . Ja wymieniłem tylko zaczep, założyłem stare linki (godzina nakręcania, składania i naciągania na kółka prowadnic)
. Można jeszcze poszukać na allegro. Posprawdzaj czy pasują do Twojego nadwozia, poszukaj opinii o tym zamienniku, czy to aby nie jakieś g... i do roboty

Popieram kolege. Przerabiałem temat w tamtym roku. Kupiłem zamiennik całego mechanizmu na allegro i przełożyłem tylko silnik. Pasował idealnie, jakość wykonania naprawde dobra (firmy zamiennika nie pamiętam, napisze jak sprawdzę w domu pudelko). Mechanizm działa idealnie od roku, fakt ze roboty przy wymianie jest sporo, ale jest manual na forum i służę również pomocą. Ja jak podliczyłem cenę plastiku (tej prowadniczki/slizgu) i linek to się nie opłacało bawić w składanie


19.05.2008, 15:24
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Żeby nie robić zbędnego zamieszania podepnę się pod ten temat.

Niestety i mnie dopadła ta okropna przypadłość. Wyglądało to tak: podnosiłem szybę > coś pękło, strzeliło, gruchnęło > szybę z wielkim bólem udało się opuścić w dół > niestety w górę już się nie udało i tak już została > silniczek się kręci z oporami i towarzyszy temu nieprzyjemny trzeszczący, chroboczący dźwięk

I teraz pojawiają się moje pytania. Czy będzie to dokładnie taka sama przypadłość ? Czy ta cena w ASO to prawda (500 zł za takie gówienko) ? Przeraża mnie perspektywa wydania tylu pieniędzy. Czy dostępne na allegro mechanizmy rozwiążą problem i czy jako średnio zdolny technicznie człowiek poradzę sobie z wymianą ? Przykładowy link: http://moto.allegro.pl/item364105853_podnosnik_mechanizm_szyby_elektryczne_skoda_fabia.html


24.05.2008, 15:46

Dołączył(a): 12.07.2007, 20:36
Lokalizacja: Ostrów, Kalisz, Pleszew
Posty: 206
Podziękował: 4
Pomógł: 1

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
Post 
Może Marius Ci podpowie od kogo kupował.
Problemów z wymianą nie ma raczej, tylko trzeba przełożyć silnik ze starej blachy.
Najgorsza robota to- zdjęcie tapicerki z drzwi, poodpinanie wszystkiego- zamków, kostek kabli itp, wyjęcie szyby a potem złożenie całości w odwrotnej kolejności. Najlepiej dać to do roboty komuś kto to robił, samemu można narobić szkód.
I ciekawostka: podobno w aso używają również zamienników ale życzą sobie za nie po około 300zł + około 200 robota. Jak sądzę to 500zł, o których mówisz to cena aso za robotę+ materiał. Także jak kupisz to za 90zł i wydasz z 50zł za wymianę u mechaniora to masz całkiem spore oszczędności , nawet bardzo spore.
Powodzenia.


26.05.2008, 06:17
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Zadzwoniłem do ASO w Gorzowie Wlkp. i spadłem z krzesła... Miły Pan po opisaniu mu sprawy odpowiedział: "eeee, tego to się nie naprawia, trzeba wymienić CAŁY mechanizm. Razem z robocizną 650 zł !!!

Nie no tak to ja się nie dam robić w (pewien męski organ rozrodczy). Podziękowałem i zapytałem ile kosztuje sam mechanizm. Oryginał 370 a zamiennik 250. Paranoja !

GRINGO dzięki za podpowiedź, zamawiam w internecie zamiennik i wymienię chyba sam, dam znać jak poszło.

Pozdrawiam

[ Dodano: 2008-05-27, 17:45 ]
No i po ciężkiej przeprawie elektryczna szybka działa jak nowa ;)

Mechanizm zamówiony na allegro pasował idealnie. Razem z kuzynem załatwiliśmy całość w jakieś 5-6h (myślę, że jak na pierwszy raz poszło dosyć sprawnie)

Problemy:
Połamaliśmy 2 zatrzaski tapicerki ( 80gr sztuka w motoryzacyjnym)
Niestety w fabii mimo, że to wersja przed FL są nity !!! z ich rozwierceniem i usunięciem była kupa roboty a z kupieniem nowych w takim rozmiarze w mojej mieścinie był wielki problem. Na szczęście jest internet i inne miasta ;p
Nie udało się odczepić gniazdka przy siłowniku zamka i całą wiązkę (4 kostki) trzeba było odłączać w drzwiach, zdemontować gumę i wyciągać na zewnątrz.
Podczas składania wspomniany wcześniej czarny plastik wchodzący w zamek stanowił spory problem i trzeba było mocno kombinować. (plastik trzeba przełożyć ze starej blachy na nową)

Co dziwne łatwiej było wszystko poskładać niż rozebrać.

Gdyby nie forum i poradniki jak rozebrać drzwi nie poszło by tak sprawnie.

Dzięki forum zaoszczędziłem 500 zł :banana: Dziękuje bardzo ;)

W razie czego służę pomocą.

Pozdrawiam


26.05.2008, 07:48

Dołączył(a): 10.08.2007, 18:17
Lokalizacja: białystok
Posty: 58
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2000
Województwo: podlaskie
Post 
Witam. Proszę o pomoc. Mnie równiez spotkała ta sama usterka. Chcę kupić cały zamiennik. Możecie napisać (zdjęcia)bardzo szczegółowo jak wymontować blachę i wkręcić nową. Drzwi od kierowcy.


03.08.2008, 16:17
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 06.06.2007, 20:36
Lokalizacja: Lubliniec
Posty: 91
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Samochód: Fabia sedan Fresh +
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post 
Zobacz w dziale WE WŁASNYM ZAKRESIE temat wygłuszenia drzwi przednich tam YOGI bardzo dobrze opisał całą operację zdejmowania blachy.


03.08.2008, 18:37
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 12.12.2007, 21:20
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Posty: 856
Zdjęcia: 2
Podziękował: 22
Pomógł: 14

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post 
Właśnie jestem po wymianie przedniego mechanizmu podnoszenia elektrycznej szyby po stronie kierowcy. Objaw był taki szyba zjechała całkiem na dół a przy próbie podniesienia w górę było słychać mielenie pierwsza myśl szyba się rozleciała. Po zdjęciu tapicerki okazało się, że to ten felerny plastik się rozleciał. Gdy ja walczyłem z wybudowaniem mechanizmu ojciec dzwonił do ASO w poszukiwaniu części - w Katowicach usłyszał "nie nie mamy tego" Z sosnowcu" My tego nie mamy i nawet w kraju tego niematrzeba czekać dwa tygodnie" Aso Zabrze "tak mamy nawet dwa cena 301 zł " Szyba podparta dwoma listewkami silniczek podwieszony ściągaczami(bałem się o jakieś błędy w module komfortu przy odpaleniu bądź też zamknięciu samochodu) W ASO gościu bez zawahania za wymianę zażyczył sobie 220 zł. Główne problemy to wybudowanie starego mechanizmu czyli wiązka przewodów z racji ze nie udało mi się rozłączyć kostki przy zamku rozpiąłem 4 kostki wychodzące z nadwozia ukryte pod karbowaną osłoną drugi problem to słynny drucik od cypla. Dodam, że moje linki strasznie poplątało i poskręcało więc poszukiwanie samego plastiku nie wchodziło w grę a całośc miaja miejsce wczoraj popołudniu i zależało nam na czasie.

Dzis rano pojawił się problem cieknących tylnych drzwi(samochód stał na dworze,a całą noc lało) na szczęście auto stoi na codzień w garażu, a przeciek nie jest wielki więc powódź fabii nie grozi, ale jednak zrobić to trzeba


15.08.2008, 20:28
Zobacz profil GG Album osobisty

Dołączył(a): 17.05.2006, 14:57
Lokalizacja: Świeradów-Zdrój
Posty: 148
Zdjęcia: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2000
Województwo: dolnośląskie
Post 
Witam!
U mnie w wczoraj padły podnośniki szyb i to z lewej jak i z prawej strony. Do tego nie działa zamek w bagażniku, reglowanie drzwi z wewnątrz auta. Bezpiecznik czy wiązka? Jak wiązka to proszę o przesłanie fotki, opisu gdzie ona się dokładnie znajduje -jak się do niej dobrać.

Dzis dalej to samo. Szybka lewa i prawa sie nei zamyka do konca. Sterwoanie zamkiem z wewnatrz samochodu dalej nie działa. Po zamknieciu z pilota-kluczyka samochodu bagaznik dalej sie otwiera łapiąc za klamkę :sciana: Strach gdzies na miescie zostawic samochod.. Co robic ??

_________________
http://www.kolejgondolowa.pl/


23.09.2008, 11:25
Zobacz profil WWW GG Album osobisty
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL