|
|
Teraz jest 29.03.2024, 11:45
|
Automat do wyłączania świateł
Autor |
Wiadomość |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Automat do wyłączania świateł
Witajcie. Niestety w Skodzie nie ma automatu do wyłączania świateł. Kupiłem urządzonko które ma wyłączać światła automatycznie jak wyłączony zostanie silnik. Nagłowiłem sie i nie wiem jak to podłączyć. W załączniku załączam schemat podłączenia. mam problem z podłączeniem czarnego cienkiego przewodu do linii alternator-lampka ładowania. Proszę o pomoc
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
17.05.2008, 11:19 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Witam
A jest gdzieś w skodzie lampka ładowania no i co miałaby wskazywać ? Wydaje mi się, że jak go podłączysz gdzieś, gdzie pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka w stacyjce, to będzie dobrze.
|
17.05.2008, 19:49 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Zdobyłem do tego urządzonka instrukcje instalacji i jest ona tak ogólna że nie mogę sobie poradzić mimo tego że mam instrukcję. Może ktoś z was wie po obejrzeniu schematu montażu gdzie należy podłączyć ten kabelek "alternator - sygnalizator"
|
17.05.2008, 20:52 |
|
|
Dołączył(a): 24.11.2007, 15:52 Lokalizacja: Gdańsk Posty: 291
Podziękował: 0
Pomógł: 39
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
|
to jest podlaczenie sygnalu (napiecia) ze maja sie wlaczyc swiatla, mozna to podlaczyc w wielu miejscach, zasada jest taka ze przy odpaleniu silnika musi tam sie pojawiac napiecie, a po wylaczeniu musi zniknac.
takie bardzo charakterystyczne miejsce to X-kontakt (pole 75, 75x) dochodzi prawie wszedzie i wlasnie tam pojawia sie napiecie...
jezeli dobrze pamietam to na czas rozruchu zanika napiecie co jest pozadnym zjawiskiem.
ps. potwierdz to jeszcze u kogos bo padam i nie jestem w pelni odpowiedzialny za to co pisze...
w przelaczniku swiatel w kostce T17a pin nr 1 to pole "75", pin nr 2 to pole "75x"
jak bedziesz mial jeszcze z czyms problem to pisz...
pps. a zeby bylo smieszniej to wystarczy przeciac jeden kabelek w kostce i wsadzic tam przekaznik, efekt bedzie taki sam jak z tym urzadzonkiem...
_________________ a mialem 101 koni...
Ostatnio edytowano 17.05.2008, 21:32 przez jaarek, łącznie edytowano 1 raz
|
17.05.2008, 21:14 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
A mój fabianek ma nieco inne rozwiązanie. Światłą są na stałe włączone, a właściwie włączają się po odpaleniu silnika i gasną po wyłączeniu stacyjki.
Zrobił to poprzedni właściciel, który pracuje w ASO skody.
Jak go spotkam (a spotykam zawsze gdy odwiedzam ASO), to mogę zapytać czy to jakieś typowe rozwiązanie w fabii, czy może jakiś wynalazek zielonogórskiego ASO... A może jego własna inwencja twórcza.
|
17.05.2008, 21:27 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
virus napisał(a): Jak go spotkam (a spotykam zawsze gdy odwiedzam ASO), to mogę zapytać czy to jakieś typowe rozwiązanie w fabii, czy może jakiś wynalazek zielonogórskiego ASO... A może jego własna inwencja twórcza. Automat do kupienia w ASO 3x drożej niż takie same kupowane gdzie indziej, było na forum...
Ostatnio edytowano 17.05.2008, 21:59 przez kros, łącznie edytowano 1 raz
|
17.05.2008, 21:46 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Witam.
Ale przecież światła mijania są wyłączane przez stacyjkę a jedynie postojówki świecą bez kluczyka .
Może więc spróbować przepiąć odpowiedni przewód przy przełączniku?
Po co jakieś dodatkowe moduły dawać?
Może wystarczy tak zrobić zwiększając przy tym wartość bezpiecznika na pozycyjne( popłynie większy prąd bo na tym samym kablu pójdą mijania.Kwestia doboru wkładki.
|
17.05.2008, 21:49 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Wiem że ASO to zdzierca i dlatego proszę forumowiczów o pomoc. Przypuszczam ze osoba która zna sie na elektryce i zobaczy załączony schemat instalacji pomoże mi.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
17.05.2008, 21:50 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
jerzykuch napisał(a): mam problem z podłączeniem czarnego cienkiego przewodu do linii alternator-lampka ładowania. Proszę o pomoc ZTCP to sygnał do lampki ładowania w liczniku nie jest podawany bezpośrednio ( być może po CAN ) sygnał od alternatora podawany jest do centr. jedn. sterującej auta więc ta instruckja chyba nie jest dopasowana do fabii. Póki co polecam taki temat, bo tam rozważaliśmy różne możliwości w tym zakresie. http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=2039Jaarek, ja też jestem zmęczony bo dochodzę do siebie po piątkowych baletach ale czy jeśli instrukcja zakłąda podłączenie cienkiego czarnego pod lampkę łądowania to by znaczyło, że AWŚ włącza światła kiedy lampka ładowania gaśnie czyli wtedy kiedy zanika potencjał na czarnym cienkim. więc na mój skacowany rozum podłączenie tego kabla pod X-kontakt da efekt dokładnie odwrotny niż zamierzony jerzykuch napisał(a): Wiem że ASO to zdzierca
to o ASO było do Virusa
|
17.05.2008, 22:13 |
|
|
Dołączył(a): 24.11.2007, 15:52 Lokalizacja: Gdańsk Posty: 291
Podziękował: 0
Pomógł: 39
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
|
grrrrrr, az tak zmeczony nie jestem.
lampka ladowania to jest lampka ktora informuje nas ze alternator dziala.
jak ma dzialac to urzadzenie jak sie do niego podlaczy mase i swiatla?
to jest najprostszy uklad skladajacy sie z dwoch przekaznikow (dwie pary przewodow), ktore sie zasila masa i +12 po odpaleniu samochodu.
w ramach testow mozesz sprawdzic czy jak podlaczysz mase i +12 to na parze bedzie opornosc bliska zeru...
ciagniecie przewodu do kontrolki braku ladowania nie ma zadnego sensu, co mialo by to robic, jak sie rozwali alternator to samochod wylacza swiatla???
to b.b.b.b. prosty schemat i tak nalezy go czytac, dwa przewody doprowadza sie do +12 dwa ida do swiatel pozycyjnych i mijania/dlugich, dwa cienkie przewody zasilaja to cos co jest w srodku.
_________________ a mialem 101 koni...
|
17.05.2008, 22:27 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
No to znaczy że w takim razie ja jestem zbyt zmęczony jaarek napisał(a): ciagniecie przewodu do kontrolki braku ladowania nie ma zadnego sensu, co mialo by to robic, jak sie rozwali alternator to samochod wylacza swiatla??? No właśnie też mnie dziwi czemu tak kretyńsko tam to sugerują, przecież jest 10 milionów wygodniejszych sposobów podłączenia. jaarek napisał(a): ktore sie zasila masa i +12 po odpaleniu samochodu.
I to o czym mówisz jest jak najbardziej sensowne, z resztą większość tych i innych automtów tak właśnie działa, ze są sterowane albo +12 po silniku, albo po stacyjce z opóźnieniem np. 20 sek., albo jeszcze kiedy napięcie w instalacji przekroczy np. 13V i potem świeci do wyłączenia stacyjki
Tylko czemu tutaj w isntrukcji lampka ładowania
Po prostu ta lampka mnie zasugerowała że ten czarny cienki jest wrażliwy nie na (+) tylko na (0)
Dobra sory, ide spać
|
17.05.2008, 22:39 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2006, 11:06 Lokalizacja: Tarnobrzeg Posty: 303
Podziękował: 0
Pomógł: 6
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia 1.4/44kW
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
|
Re: Automat do wyłączania świateł
Musiałbym sprawdzić, ale kontrolka ładowania jest sterowana po magistrali CAN, więc się nie podepniesz. Już lepiej podopnij sie pod bezpiecznik 61 bodajże, sterowanie pompy paliwa, ale nie wiem jak to jest w dieselu.
|
18.05.2008, 09:28 |
|
|
Dołączył(a): 24.11.2007, 15:52 Lokalizacja: Gdańsk Posty: 291
Podziękował: 0
Pomógł: 39
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
|
Jak znajde troche wolnego czasu to popelnie manuala z tymi swiatlami bo widze ze temat pojawia sie dosc czesto i wszyscu tylko komplikuja rozwiazanie...
w samochodach sprawdzaja sie rozwiazania proste a przez to niezawodne, wystarczy zamienic w przelaczniku swiatel jeden kabelek, w pin nr 15 wpiac zasilanie z pinu 1, do tego zamontowac ukryty przelacznik ktorym bedzie sie wlaczalo pozycje w razie awarii, postoju, itd...
drugi sposob to przeciac przewod ktory idzie do 15 pinu i zamontowac tam przekaznik sterowany pinem 1 i 10.
chce jeszcze dokladnie posprawdzac jak jest skonstruowany przelacznik bo dla mnie idealnym rozwiazaniem jest takie ze przy wylaczonych swiatlach nic nie swieci, przy pozycjach swieci zawsze, przy mijania swieci tylko na wlaczonym silniku...
zastanawia mnie jeszcze jedna pozycja przelacznika, wcisnac i przekrecic. to ewidentnie wyglada jak by byly swiatla pozycyjne, ale aktualnie w dzialaniu niczym sie nie roznia do pozycji bez wciskania...
ps. przy dokladaniu takiego ustrojstwa wypadaloby podlaczyc troche wiecej kabelkow niz 4, napiecie wejsciowe jest na 2 (czyli wszysto w/g schematu), wyjsciowe juz idzie na 5. oczywiscie mozna podczepic tylko dwa i wtedy prad poplynie przez przelacznik gdzie te kable sa zmostkowane...
_________________ a mialem 101 koni...
|
18.05.2008, 11:42 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Dzięki panowie ze zajęliście się tymi nieszczęsnymi światłami ale ja nadal nie wiem jak podłączyć to wspaniałe urządzenie do odcinania świateł po wyłączeniu silnika
|
18.05.2008, 16:53 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2006, 11:06 Lokalizacja: Tarnobrzeg Posty: 303
Podziękował: 0
Pomógł: 6
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia 1.4/44kW
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
|
Wciśnięcie przełącznika świateł i przekręcenie do pozycji świateł postojowych pozwala wyciągnąć przełącznik.
|
18.05.2008, 20:14 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|