Autor |
Wiadomość |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Wymiana tulei wahacza przedniego.
Czy jest to trudny temat taka wymiana i muszę szukać w miarę profesjonalnego warsztatu, czy wymieni to każdy mechanik, niemal w garażu?
Ostatnio edytowano 10.05.2008, 10:43 przez meldo, łącznie edytowano 1 raz
|
10.01.2008, 12:11 |
|
|
Dołączył(a): 07.09.2006, 11:28 Lokalizacja: z Kątowni [; Posty: 115
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: lubelskie
|
Do ściągania tulei potrzebny jest bodajże ściągacz, ale stare zużyte można i wyszarpać, bo i tak są do wyrzucenia. Dobry mechanik poradzi sobie i bez tego narzędzia:).
|
10.01.2008, 16:09 |
|
|
Dołączył(a): 16.07.2007, 12:55 Lokalizacja: Podkarpackie Posty: 940
Podziękował: 0
Pomógł: 9
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: auto emocion
Rok prod.: 2000
Województwo: podkarpackie
|
wciagnac nie ma problemu bez takiego sprzetu wystarczy młotek i po sprawie tylko zeby załozyc rowno i nie połamac
|
10.01.2008, 16:13 |
|
|
Dołączył(a): 02.03.2007, 19:19 Lokalizacja: Szklarska Poreba Posty: 165
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Vw polo 1.4 86km Highline
Rok prod.: 2010
Województwo: dolnośląskie
|
A tak przy okazji czy jest to trudny temat taka wymiana i muszę szukać w miarę profesjonalnego warsztatu, czy wymieni to każdy mechanik, niemal w garażu?[/quote]
Proponowalbym profesjonalny zaklad.U mnie sie sruba od wachacza zapiekla i nie mogli odkrecic od konsoli.Odkrecili ale razem z gwintem.Chcialem zaoszczedzic a duzo wiecej stracilem bo konsole musialem kupic cala.Rozmawialem pozniej z gosciem w profesjonalnym zakladzie i powiedzaial ze to nieumiejetne odkrecanie.Tak ze niygdy wiecej juz nic u tzw.Pana Kazia nie bede robil.
_________________ ZAAKO
|
10.01.2008, 17:27 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Wymiana tulei wahacza przedniego.
Witam,
Odnośnie tematu: chciałem spokojnie zrobić geometrię kół a tu mechanik mi wyjechał z takim problemem: stqwirdził że zarówno od strony kierowcy jak i pasażera tuleje przy wahaczu są do wymiany.
Moje pytanie brzmi czy jest to skomplikowane? Bo jezeli chodzi o takie wymiany to jestem zupełnie zielony.
Pozdrawiam
|
09.05.2008, 14:59 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4654 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
Demontaż nie jest zbyt skomplikowany (pod warunkiem że wszystkie śruby będą odkręcalne) można zniszczyć stare tuleje i się nie przejmować. Natomiast żeby włożyć nowe trzeba zwrócić uwagę na ich dokłądne ustawienie oraz wprasowanie w sposób taki żeby ich nie uszkodzić, bo są plastikowe.
Polecam takie tematy gdzie problem tulei był częsciowo omawiany choć w nieco innym aspekcie:
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=5184
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=2243
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... 7553#67553
a ten temat zostawiam, bo może ktoś dokłądnie opisze procedurę.
na razie polecam materiał kolegi nom
Ostatnio edytowano 14.05.2008, 12:07 przez kros, łącznie edytowano 1 raz
|
09.05.2008, 15:24 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
dzięki wielkie kros. najwidoczniej przeoczyłem ten temat co podałeś.Przepraszam za zaśmiecanie.
pozdrawiam
|
09.05.2008, 15:38 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 04.03.2005, 01:03 Lokalizacja: Chomiki - Warszawa Posty: 1382
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: mazowieckie
|
Do osób które robiły tuleje wahacza, czy można prosić o dokładny opis : krok po kroku co odkręcić
Czy wystarczy odkręcić wahacz, wyjąć go? Czym nabijaliście tuleje??
Bo w sumie to tam jest tak : wahacz, mocowanie wahacza i kołyska... teraz pytanie : mocowanie wahacza (ten "alu" element) musze wyjmować??
|
09.05.2008, 16:12 |
|
|
Dołączył(a): 24.11.2007, 15:52 Lokalizacja: Gdańsk Posty: 291
Podziękował: 0
Pomógł: 39
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
|
a ja tylko od siebie dodam 3 grosze,
przy wahaczu przednim sa dwie tuleje, jedna w samym wahaczu metalowo-gumowa, oraz w jedna wchodzi wahacz plastikowo-gumowa. pierwsza jest z przodu, druga jest z tylu wahacza. Sprawdz dokladnie o ktora chodzi zebys niepotrzebnie nie szukal...
_________________ a mialem 101 koni...
|
09.05.2008, 19:51 |
|
|
Dołączył(a): 21.01.2008, 20:56 Lokalizacja: Piaseczno WPI Posty: 115
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Jetta Trendline TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: mazowieckie
|
moze stary już temat ale miałem takie coś u siebie. Do wymiany miałem dwie tuleje. koszt po 30zl za sztuke. Powiem tak, moze nie jest to łatwa wymiana ale da się to zrobic i to w miare szybko. Jedyne z czym jest największy problem to jak pózniej nową tuleje wsadzić na swoje miejsce. Ja zrobiłem tak ze wziąłem długą śrube, z jednej i drugiej strony dałem dwie duze blachy i zaczynamy skręcanie śruby- tuleja ładnie wskoczy na swoje miejsce.
pozdrawiam
|
09.05.2008, 20:19 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
chodzi o tuleję wahacza przedniego tylną.
pozdrawiam.
PS ona podobno dość szybko się zużywa w skodach (słowa mechanika).
|
10.05.2008, 10:19 |
|
|
Dołączył(a): 24.11.2007, 15:52 Lokalizacja: Gdańsk Posty: 291
Podziękował: 0
Pomógł: 39
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
|
szybko sie zuzywaja bo sa lekko dziadowskie, mozesz uzyc podrobki ktora ma wiecej gumy i teoretycznie powinna byc trwalsza, albo wziac od seata werjsa cupra. wymiana teoretycznie nie powinna byc trudna, 4 sruby do wykrecenia i troche gimnastyki zeby wahacz wyciagnac. ponoc sie da to zrobic bez wykrecania konsoli...
_________________ a mialem 101 koni...
|
10.05.2008, 16:02 |
|
|