Teraz jest 20.04.2024, 01:17



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
[F1] Klimatyzacja się nie włącza 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.02.2008, 12:13
Lokalizacja: Gdańsk
Posty: 27
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
Post [F1] Klimatyzacja się nie włącza
Witam,
Mam problem z klimatyzacją półautomatyczną, jak włączę to przycisk „się świeci” ale klimatyzacja nie działa, po podłączeniu do komputera mam taki błąd:
Control Module Part Number: 6Y0 820 045
Component and/or Version: Klimaanlage X0830
Software Coding:
Work Shop Code:
1 Fault Found:
00898 - Control Circuit A/C compressor
30-00 - Open or Short to B+
Readiness: N/A


Niestety ani tu ani gogle nie pomogły, mam jedynie czeskie wytłumaczenie, które wkładam jako zdjęcie (w załączniku) bo za nic w świecie nie mogłem tego skopiować.
Będę wdzięczny za tłumaczenie i ewentualne podpowiedzi gdzie szukać.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Z tej KURY rosołu nie będzie, co najwyżej można bigosu narobić;)


Ostatnio edytowano 16.05.2008, 12:08 przez wonsz, łącznie edytowano 2 razy



10.05.2008, 18:05
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
Chyba coś z kompresorkiem?

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


10.05.2008, 18:15
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
tłumaczenie z załącznika oraz info z innnego źródła
przyczyna:
brak połączenia lub zwarcie do plusa lub masy połączenia zaworu kompresora N280, uszkodzony zawór N280, uszkodzona jednostka sterująca klimatyzacji

naprawa:
skontolować połączenia, kostki itp.
Vagiem w jednostce sterującej klimy adres 08
sprawdzić blok wartości mierzonych funkcja 08 grupa 002
zrobić autodiagnostykę funkcja 03 (silnik wyłączony, zapłon włączony, klimatyzacja wyłączona) test polega na sprawdzeniu klapek V154 (recyrkulacja pow.), V68(temp. pow.), zaworu kompresowa N280, wentylatorów oraz wszystkich czujników.
wymiana kompresora (choć fachowcy od klimy może wymienią sam zawór)
wymiana jedn. sterującej klimy (J301)


10.05.2008, 18:22
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.02.2008, 12:13
Lokalizacja: Gdańsk
Posty: 27
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
Post 
1000 krotne dzięki, zaraz posprawdzam połączenia, robili mi ostatnio wentylator to może coś się rozłączyło w okolicy, poszukam tam jakiś przewodów no i może coś vag pokaże, na razie jestem dobrej myśli :D
Pozdrawiam

[ Dodano: 2008-05-10, 23:31 ]
Cóż rozgrzebałem deskę i sprawdziłem czy wszystko siedzi na miejscu ale wygląda na to że siedzi, podłączyłem kompa i zrobiłem pare testów, logi wrzucam w załączniku, może jakieś pomysły?
W logu 2 interesujące jest to że jak komp wyrzuca że jest jakieś obciążenie (load) podejrzewam sprężarki to do zera spada ta wartość „bez jednostek” co to może oznaczać?
Na kanale 06 widać kiedy klimatyzację włączałem a kiedy wyłączałem.
Interesująca jest też grupa 03 pokazująca temperatury, ale za nic w świecie nie mogłem dojść która temperatura co oznacza, a mogło by być to pomocne przy sprawdzeniu czy sterownik właściwie odczytuje położenie pokrętła temperatury.

Może jakieś pomysły?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Z tej KURY rosołu nie będzie, co najwyżej można bigosu narobić;)


10.05.2008, 18:58
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
a jak to zaimportować i do czego, żeby to wyglądało jakoś przyzwoicie (tabela) a nie takie rozsypane jak teraz - bo sie strasznie źle czyta i nie wiadomo jaka wartość czemu odpowiada :-(

w każdym razie

grupa 001
1. napięcie dla jedn. sterującej (takie jak nap. akumulatora)- V
2. napiecie wentylatora kabinowego- V
(wył. - 0
I bieg - 3-4,5
II bieg - 5-7
III bieg - 7,5-10
IV bieg - 10,5-14)
3. I stopień wentylaotra -wł/wył
4. II stopień wntylatowa -wł/wył

grupa 002
1. moc(wydajność poziom pracy) kompresora -%
2. ciśnienie czynnika w układzie klimy (2-32)- bar
3. warunki - patrz niżej*1)
4. temperatura na czujniku G263 (przy parowniku)

*1) - warunki:
0 - brak uwag
1-ciśnienie czynnika wyższy niż 32bar
3-ciśnienie czynnika niższy niż 2bar -
5-za małe obroy silnika -
6 - klima wyłączona
7-klima wyłączona z powodu ustawienia wentylatora na 0 -
8 - temp. zewn. mniejsza niż 3±1°C
10-napięcie zasilania zbyt małe/duże
11- temp cieczy chłodzącej powyżej 118*C
12- (nie rozumiem) wydajność kompresora ograniczona przez jedn. silnika
14-temp. czujnika na parowniku G263 poniżej 1*C
16 - awaria G263 lub wientylatora

grupa 003
1.temp w nawiewie na nogi
2. temp w nawiewe środkowym
3.temp. wnętrza
4. (nie rozumiem) odłączenie wymiennika ciepła - wylko w autach z elektronicznym chłodzeniem- wł/wył

grupa 006 to
1. obroty
2. podwyższenie obrotów silnika wł/wył
3.prędkość jazdy
4. wyłącznik śwaiteł cofania wł/wył (w zależności od włączonego lyb wył biegy wstecznego)

to tyle teorii, a jak te logi będą jakieś bardziej czytelne to zobacze co tam jest bo na razie łeb mnie rozbolał od rozszyforwyania co się czego tyczy.


11.05.2008, 00:50
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.02.2008, 12:13
Lokalizacja: Gdańsk
Posty: 27
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
Post 
Te logi są w formacie csv czyli tekst dzielony przecinkami i właściwie najprostszym sensownym sposobem obejrzenia ich jest użycie Listera, jest to wtyczka do Total Commandera, a dokładnie jest taki pakiet TC Power Pack. Innym sposobem jest przekonwertowanie tego ale jedyny darmowy jaki znalazłem to konwertowanie do html i taką stronę po przerzuceniu wrzucam spakowaną rar-em. W załączniku wrzucam też zrzuty ekranowe tych logów z Listera.

Hmmm tak patrzę że według rozpiski którą podałeś to w grupie 01 w logu1 mam załączony wentylator na biegu 2 i w kanale 4 powinien być status ON a jest OFF czyli coś źle odczytuje, zaraz podłącze kompa i zobaczymy czy na pewno tak jest, bo może to jest przyczyna.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Z tej KURY rosołu nie będzie, co najwyżej można bigosu narobić;)


11.05.2008, 11:57
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
no teraz coś widać, ale i tak na razie nie wiem jak to ugryźć. Może jeszcze popatrzę na jak będę miał więcej czasu.

Jeżeli chodzi o grupę 001 kanał 3 i 4 to chyba chodzi o wentylator w komorze silnika.


11.05.2008, 12:22
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.02.2008, 12:13
Lokalizacja: Gdańsk
Posty: 27
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
Post 
O tym nie pomyślałem, no to kulą w płot.
Czy w takim razie w grupie 2 na kanale 3 tez może chodzić o wentylator w komorze silnika, czy może o kabiny?
Ciekawe jest to że ma status 16 czyli awaria, a potem bez uwag w momentach w których sprężarka wykazuje obciążenie.
Ja cały czas krążę wokoło tematu wentylatora(kabinowego), bo go ostatnio robiłem, a dosłownie przed przyjazdem do warsztatu przestał działać w ogóle, pomyślałem że to bezpiecznik, ale facet mówił że to rezystor, ale nie ma problemu bo go naprawił, co oznacza że musiał pominąć część zwojów i zmienił jego rezystancję.
Idąc dalej, jeżeli zmienił jego rezystancję to nie mieści się ona w granicach założonych przez komputer jako właściwe i oznacza to dla niego awarię wentylatora, ale czy nie za daleko posuwam się w swojej teorii?
I tu powstaje pytanie jak sprawdzić czy komputer właściwie odczytuje poprawność pracy wentylatora?

_________________
Z tej KURY rosołu nie będzie, co najwyżej można bigosu narobić;)


11.05.2008, 12:43
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
wonsz napisał(a):
Czy w takim razie w grupie 2 na kanale 3 tez może chodzić o wentylator w komorze silnika?

16- tak tutaj z opisu jasno wynika, ze wentylator cieczy chłodzącej tylko dlaczego jest do spółki z czujnikiem G263 - przecież to odległy temat. ???

natomiast jednak chyba miałeś rację co do kanału 3 i 4 w grupie 001 - to chyba jednak chodzi o wiatrak w kabinie ???

Tylko nie rozumiem dlaczego wyszególniają stopień 1 i 2 skoro w kanale 3 dokładnie jest rozpisane na jaki biegu aktualnie pracuje wiatrak
natomiast wiatraki w silniku są dwustopniowe dlatego mnie to zmyliło. Ale z opisu wynika, ze to chyba jednak chodzi o wentylator w kabinie choć nie rozumiem tego do końca.

W sprawie wentylatora to :niewiem: rozumiem, ze naprawiany miałeś wnetylator w kabinie? Ale jeżeli w grupie 001 kanał 2 pokazywane napięcie mieści się w podanym zakresie to wydaje mi się, ze nie powinno to być odczytywane jako awaria. Widziałem schemat wentylatora i każdy bieg na pokrętle puszcza prąd przez kolejny dodatkowy opornik, szeregowo (niestety nie podali wartości) więc wydaje mi się, ze zmiana wartości rezystora skutkuje jedynie nieco innymi obrotami na wiatraku.
(+) -> Pokrętło wiatraka ->rezystory ->silnik wiatraka ->masa. tak to wygląda na schemacie. Ale może ja coś źle czytam.

A jak się mają połączenia eletryczne przy sprężarce i inne o których pisałem na samym początku.

Może nie trzeba szukać tak głęboko, tylko coś się może obluzowało?


11.05.2008, 13:18
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.02.2008, 12:13
Lokalizacja: Gdańsk
Posty: 27
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
Post 
Masz rację, znalazłem schemat rezystora i tak to wygląda, a co do napięć to jak najbardziej się zgadzają, przynajmniej mieszczą się w zadanych granicach i jeżeli na tej podstawie komputer ocenia sprawność wentylatora ( a chyba tak ) bo włącza się klimatyzacja jeżeli włączy się na któryś z biegów a wyłącza w ustawieniu na zero to tu nie ma czego szukać.

Zaraz jak tylko podładuje baterie idę przeciągnąć samochód po ulicy i zobaczę czy to ma wpływ na załączanie się kanału 3 i 4 w grupie 1 , bo na postoju ani drgnęły.


Wczoraj zaraz po twoich pierwszych uwagach „poszarpałem” wszystkie połączenia i wydaje się że wszystko siedzi na miejscu.

Męczy mnie teraz ten kanał 3 w grupie drugiej, bo mimo że przez chwilę pokazuje stan „0” a sprężarka 70% obciążenia to żaden wentylator ani drgnie, a co to jest za zawór G263?
I czy jest możliwość za pomocą vag-a załączenia wentylatorów chłodnicy żeby zobaczyć czy są sprawne?

_________________
Z tej KURY rosołu nie będzie, co najwyżej można bigosu narobić;)


11.05.2008, 14:12
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
wonsz napisał(a):
a co to jest za zawór G263?

termistor w ukłądzie klimy, zaraz za parownikiem (też lubi się psuć)

wonsz napisał(a):
I czy jest możliwość za pomocą vag-a załączenia wentylatorów chłodnicy żeby zobaczyć czy są sprawne?


Chyba tak, zobacz mój pierwszy post w tym temacie - autodiagnostyka funkcja 03

Możesz spróbować zrobić też nastawy podstawowe funkją 04, ale nie wiem czy to coś da.


11.05.2008, 14:27
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.02.2008, 12:13
Lokalizacja: Gdańsk
Posty: 27
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
Post 
Już po jeździe, wygląda to tak że ani kanał 3 ani 4 z grupy drugiej nie przyjmują wartości ON i żaden z wentylatorów nie udało mi się zaobserwować żeby się kręciły, czujnik temperatury parownika raczej ok., bo widać na logach że temperatura się zmienia, a że mierzy on na pewno temp. za powietrza za parownikiem, to część powietrza wracającego z nawiewu schładza go i to widać na logach, poza tym nie wyrzuca błędu z wątku który podałeś.

Pozostaje nierozwikłana sprawa kanału 3 i 4 w grupie pierwszej, jeżeli to jest od wentylatora kabiny to znaczy że rezystor poszedł, jeżeli od tych przy chłodnicy to albo za mało zagrzałem silnik, choć ostro go przeciągnąłem, albo oba padły, albo się tam coś rozłączyło, ale ja nie mogę znaleźć złącza, bo bym to sprawdził.

Test niestety dochodzi tylko do punktu kiedy przełącza zawory klapowe recyrkulacji powietrza i wiesza się.

Niestety na chwilę obecną brak mi dobrych pomysłów, może jak trochę pojeżdżę to uda mi się zauważyć czy wentylatory chłodnicy chodzą, bo na razie ani drgną.

Idę jeszcze zobaczyć czy coś wskóram nastawami początkowymi.

[ Dodano: 2008-05-11, 17:45 ]
------------------------------------------------------
Teoria wentylatorowa upadła, na zamkniętym obiegu podgrzałem wnętrze z załączoną klimatyzacją aż ciśnienie wzrosło do 8,6 bar wtedy załączył się mały wentylator.

Na ustawieniach początkowych sprawdziłem zawory kierunku powietrza w kabinie, słychać że działają bez zarzutu, zostaje tylko jedno czego nie sprawdziłem i już pewnie tego nie sprawdzę, zawór N280, do niego będzie trzeba jakiegoś speca od klimy

To by chyba zamykało temat chyba że masz jeszcze jakiś pomysł?

Tak czy inaczej bardzo dziękuje ci za pomoc i poświęcony czas, jak tylko dowiem się co było to napisze, może ktoś jeszcze skorzysta.

Pozdrawiam Serdecznie

_________________
Z tej KURY rosołu nie będzie, co najwyżej można bigosu narobić;)


11.05.2008, 15:54
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
wonsz napisał(a):
To by chyba zamykało temat chyba że masz jeszcze jakiś pomysł?

dopiero teraz zuważyłem że dopisałeś coś do posta.

Niestety nie mam dalszych pomysłów :-(
wonsz napisał(a):
Tak czy inaczej bardzo dziękuje ci za pomoc i poświęcony czas

Nie ma sprawy, szkoda, ze bez rezultatu
wonsz napisał(a):
jak tylko dowiem się co było to napisze, może ktoś jeszcze skorzysta.

:good:


ps. tak dla przypomnienia i informacji dla forumowiczów: jeżeli dopisujecie coś do posta to nie pojawia się w to w "nieczytanych" dajcie znać na PW to się temat "podbije do góry" albo można też po takim dopisku wejść w edytuj posta, skopiować całą treść, cofnąć, usunąć posta i potem wkleić całą skopiowaną zawartość w oknie odpowiedzi - wtedy pojawi się jako nowy post z bieżącą datą w "nieczytanych"


16.05.2008, 12:16
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.02.2008, 12:13
Lokalizacja: Gdańsk
Posty: 27
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
Post 
Sprawa się wyjaśniła, błąd pochodzi od zaworu włączającego sprężarkę.
A dokładniej, braku kontaktu z tym zaworem.
Wyszło to całkiem przypadkowo, bo parę dni później stwierdziłem brak światła wstecznego, myślę sobie włącznik wstecznego w skrzyni, więc na kanał, zdejmuje osłonę, i ku mojemu zdziwieniu, wiszą sobie gołe przewody od włącznika.
Żeby było śmieszniej, obok wisi taśma izolacyjna którą była zawinięta wiązka, więc obejrzałem wszystkie przewody, a szczególnie ten od klimatyzacji i okazało się że te od zaworu są nadcięte, na tyle skutecznie że woda dostała się do środka i zgniły, tak że trzymały się tylko na izolacji.
Wniosek nasuwa się jeden, jakiś „genialny” mechanik ciachnął przewody, podejrzewam że przypadkowo i połączył je na „skrętkę”, wszystko zataśmował tak że wyglądało bardzo przyzwoicie i oryginalnie, pewnie dlatego że to wszystko ruszyłem, to jego „misterna” robota się rozpadła.
Dziś już mi trochę przeszło ale jak bym dorwał mechanika co to przewody w samochodzie łączy na skrętkę to bym mu ręce połamał. Całe szczęście że to wyszło bo by mi w ASO wmówili cuda i skasowali jak za zboże.
Dzięki kros za pomoc, parę stów się uratowało, jestem ci dłużny. Pozdrawiam.

_________________
Z tej KURY rosołu nie będzie, co najwyżej można bigosu narobić;)


18.05.2008, 21:44
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
wonsz napisał(a):
Dzięki kros za pomoc, parę stów się uratowało,

Nie ma sprawy. Cieszę się, że juz wszystko działa i to małym kosztem. To skandal co robią mechanicy, ale ostanio w innym poście ktoś napisał że w GB też tną przewody :sciana:

Miłego lata ;-)


19.05.2008, 11:28
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL