Teraz jest 19.04.2024, 11:07



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 770 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 48, 49, 50, 51, 52  Następna strona
[F1] Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 10.09.2016, 22:10
Posty: 3
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Fabia 1.4 Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Wezmę go dzisiaj na noc i zobaczę rano jak się będzie auto spisywało.


11.09.2016, 19:27
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5407
Podziękował: 167
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Khan, sprawdź poziom płynu we wspomaganiu. Najlepiej jest zdjąć koło i odkręcić nadkole. Zobaczysz zbiornik na płyn i na zbiorniku poziom MAX i MIN.

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


11.09.2016, 20:16
Zobacz profil

Dołączył(a): 10.09.2016, 22:10
Posty: 3
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Fabia 1.4 Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Po naładowaniu akumulatora przez noc zainstalowałem go ponownie w samochodzie. Przekręcam kluczyk, wszystkie kontrolki się palą. Po przekręceniu dalej w celu uruchomienia auta, uruchomienie nie następuje. Wszystko gaśnie i tyle. Po jakimś czasie znów mogę przekręcić, zapalają się kontrolki ale auto nie odpala...czyżby akumulator zamiast się podładować się rozładował :)?


12.09.2016, 08:29
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54
Lokalizacja: SBE
Posty: 3227
Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Raczej obstawiam że dokonał żywota, no ale tu by się przydał pomiar napięcia i ew sprawdzenie stanu połączeń akumulatora

Tapatalk

_________________
zanim założysz temat użyj opcji szukaj
forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu


12.09.2016, 09:33
Zobacz profil WWW Album osobisty

Dołączył(a): 27.02.2014, 15:41
Posty: 129
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Skoda Fabia I Elegance
Rok prod.: 2001
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Ja swojego problemu z wyjącą pompą nadal nie rozwiązałem (brak funduszy na nową pompe). Wspomaganie jako tako działa.

Ale doszedłem do jeszcze jednego wniosku. Pompa zaczyna wyć głośniej, gdy zwalniam dojeżdżając np. do skrzyżowania, aż zatrzymam się i w tym momencie słychać już ją tylko nieznacznie. Czego to może być jeszcze objaw?


22.02.2017, 09:11
Zobacz profil

Dołączył(a): 27.02.2014, 15:41
Posty: 129
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Skoda Fabia I Elegance
Rok prod.: 2001
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Tak sobie teraz myśle - gadałem, że zalałem płynem zielonym FEBI. Ale teraz są dwa - 06161 i 06162. Ja zalałem tym drugim, czyli mineralnym....

Może to będzie przyczyna wyjącej pompy?

Jeszcze myśle, czy to nie pasek klinowy, bo on też przecież napędza pompe wspomagania. Musze do niego zajrzeć, bo już 2 razy mi zapiszczał na parę sekund.


23.02.2017, 10:14
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.07.2012, 21:10
Posty: 256
Podziękował: 3
Pomógł: 6

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: VW Polo 9N 1.9Tdi ATD +++
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Yachu napisał(a):

Jeszcze myśle, czy to nie pasek klinowy, bo on też przecież napędza pompe wspomagania. Musze do niego zajrzeć, bo już 2 razy mi zapiszczał na parę sekund.

Nie sądzę...
W fabii masz elektryczną pompę.


23.02.2017, 21:53
Zobacz profil

Dołączył(a): 27.02.2014, 15:41
Posty: 129
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Skoda Fabia I Elegance
Rok prod.: 2001
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Masz racje, głupote palnąłem


23.02.2017, 23:50
Zobacz profil

Dołączył(a): 27.02.2014, 15:41
Posty: 129
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Skoda Fabia I Elegance
Rok prod.: 2001
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Tak sobie jeszcze poszperałem na YouTube - szukałem filmików z widokiem na stacyjke, kiedy gaśnie kontrolka od wspomagania przy odpalaniu auta.

Moje spostrzeżenie jest takie, że powinna się wyłączyć po paru sekundach od włączenia zapłonu. Natomiast u mnie wyłącza się dopiero po odpaleniu silnika. Jak powinno być?


30.05.2017, 12:42
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5407
Podziękował: 167
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Yachu napisał(a):
Natomiast u mnie wyłącza się dopiero po odpaleniu silnika. Jak powinno być?

Dobrze masz.

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


30.05.2017, 14:41
Zobacz profil

Dołączył(a): 27.02.2014, 15:41
Posty: 129
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Skoda Fabia I Elegance
Rok prod.: 2001
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Przewertowałem dziś cały ten temat - wychodzi na to, że odkąd zdjąłem tą spęczniałą i sparciałą otuline pompy, słysze ją w kabinie głośniej...

Jeszcze wymienie akumulator, bo ma już swoje lata (mimo, że nic specjalnego się nie dzieje), oprócz tej głośniejszej pracy pompy.

Jeszcze wyczytałem na stronie dotyczącej pomp TRW, że:
Cytuj:
Jeżeli jednak słychać głośne „wycie” podczas zmiany obciążenia pompy, to można podejrzewać, że problem ma związek z układem pompowym. Poszukiwanie usterki należy zacząć od precyzyjnego zbadania pojazdu i jego elementów peryferyjnych. Obejmuje to także sprawdzenie napięcia ładowania. Jeżeli jest ono zbyt niskie (poniżej 13 V), zwiększa się pobór prądu przez układ kierowniczy, co może powodować hałasy słyszalne wewnątrz pojazdu. Ponadto, na samym początku należy sprawdzić i wykluczyć wpływ stanu, poziomu i temperatury oleju hydraulicznego na działanie układu.


30.05.2017, 14:51
Zobacz profil

Dołączył(a): 25.07.2018, 21:18
Posty: 127
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Również mam problem ze wspomaganiem. W lewo kręci się bez problemu i z powrotem do oporu w prawo. Ale jeżeli jest kierownica ustawiona na środku to w prawo tak do połowy skrętu jest ciężko skręcić a potem już jest lekko. Z powrotem też jest lekko. Tylko to pierwsze przełamanie w prawo jest ciężko.


25.07.2018, 21:32
Zobacz profil

Dołączył(a): 06.06.2017, 11:53
Posty: 235
Podziękował: 29
Pomógł: 4

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Rok prod.: 2007
Województwo: mazowieckie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
koleś napisał(a):
Yachu napisał(a):
Natomiast u mnie wyłącza się dopiero po odpaleniu silnika. Jak powinno być?

Dobrze masz.


U mnie gasnie po wlaczeniu zaplonu


26.07.2018, 08:33
Zobacz profil

Dołączył(a): 25.07.2018, 21:18
Posty: 127
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
U mnie wyszło chyba tak ze wspmaganiem że czujnik jak i pompa jest ok tylko jest coś nie tak z przekładnią. Jakiś zawór przełączający się przycina. Wie ktoś coś na ten temat?


28.11.2018, 20:25
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny

Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19
Lokalizacja: SPS
Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Wczoraj byłem u znajomej w Tychach i wszystko OK. Chce wrócić do domu, zapalam szkodnika i zonk. Kontrolka świeci i brak komunikacji z pompą przez VAGa. Jedyne co na szybko sprawdziłem to bezpieczniki płytkowe na aku (są OK) i kompa bo miałem fejsa w bagażniku. Dzisiaj akcja trawa i drzewko, ale może jutro będę grzebał dalej. Z moich wstępnych informacji znalezionych w netach znalazłem, że pada jakieś coś "elektronicznego" jak to ładnie pan napisał. Są jakieś typowe usterki ? Oczywiście wiem, że pierwsze trzeba sprawdzić 12V na jednej wtyczce tj zasilanie. Jak będzie to wyciągam ją z auta. Nie ukrywam, że 350zł to trochę dużo jak na inwestycje w pełnoletnie auto. Pompa chodziła płynnie i bardzo dobrze do samego zgaszenia auta. Jeżeli jest coś co często pada elektronicznie to se to ogarnę, ale nie wiem czego się spodziewać w tym pieroństwie.

_________________
Obrazek


02.07.2020, 11:43
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 770 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 48, 49, 50, 51, 52  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL