|
|
Teraz jest 26.04.2024, 18:15
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 15 ] |
|
[F1] Układ wspomagania (fabia)
Autor |
Wiadomość |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Układ wspomagania (fabia)
mam problemik z uk. wspomagania ,na postoju lub jak wolno jade czuje na kierownicy jak kręce w prawo lub w lewo czuje lekkie szarpmiecia na kierownicy tak jakby coś sie zacierało(albo nie było dobrze nasmarowane) przy jezdzie powyżej 30km/h jest juz wszystko ok. jest to fabia 2002 1.4 mpi 60km.
prosze klubowiczów o jakieś rady. z góry dzieki.
|
04.07.2005, 20:55 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Vitaj Cziko.
Hmm
Ja znam taki przypade jak miałem 406, i teraz jak prowadze auta z "dużym" przebiegiem !!
A mianowicie ropada się łożysko pod kolumnowe, na przodzie przy mocowaniu Mc-Persona-ch i zaczyna z wyraźnym szarpaniem przeskakiwać kierwnica.
Ale w Twoim przypadku nie sadze, byś miał np około 200tys km w ciagu 3 lata.
Może okazać się, że spada u Ciebie ciśnienie w układzie wspomagania i powoduje to wyraźny spadek mocy na biegu jałowym, przy kreceniu kierwnicą.
Niestety musisz sie udać do jakiego kolwiek warsztatu na konsultacje, lub, do ASO i niech zrobią diagoze oraz powidza ile co kosztuje, a Ty pojedziesz na naprawe gdzie indziej
Pozdrawiam
|
04.07.2005, 21:36 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Re: Układ wspomagania (fabia)
cziko26 napisał(a): mam problemik z uk. wspomagania ,na postoju lub jak wolno jade czuje na kierownicy jak kręce w prawo lub w lewo czuje lekkie szarpmiecia na kierownicy tak jakby coś sie zacierało(albo nie było dobrze nasmarowane) przy jezdzie powyżej 30km/h jest juz wszystko ok. jest to fabia 2002 1.4 mpi 60km. prosze klubowiczów o jakieś rady. z góry dzieki.
A czujesz na kierownicy jakiś przeskok połączony ze stukiem?
|
05.07.2005, 12:36 |
|
|
Dołączył(a): 27.01.2005, 14:51 Lokalizacja: Rumia Posty: 324
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Octavia II 1.9TDI/ Fabia I 1.4
Województwo: pomorskie
|
Re: Układ wspomagania (fabia)
cziko26 napisał(a): mam problemik z uk. wspomagania ,na postoju lub jak wolno jade czuje na kierownicy jak kręce w prawo lub w lewo czuje lekkie szarpmiecia na kierownicy tak jakby coś sie zacierało(albo nie było dobrze nasmarowane) przy jezdzie powyżej 30km/h jest juz wszystko ok. jest to fabia 2002 1.4 mpi 60km. prosze klubowiczów o jakieś rady. z góry dzieki.
Może też być proste wytłumaczenie, sprawdź, czy w zbiorniczku wyrównawczym na przy pompie wspomagania znajduje się odpowiednia ilość ATF.
_________________ Fabia Kombi 1.4 16v Ambiente
|
05.07.2005, 15:29 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
żadnych stuków przy kręceniu nie ma.
na postoju jak troche przygazuje i krece kierownicą jest ok.mysle ze moze brakowac płynu w uk.wspomaganie.
pytanko jak mozna sie do niego dostać i gdzie się on znajduje.
pozdrawiam
|
05.07.2005, 16:18 |
|
|
Dołączył(a): 13.02.2005, 10:40 Lokalizacja: Radom Posty: 43
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Województwo: mazowieckie
|
wyjmujesz akumulatro, odkręcasz obudowę akumulatora i pod tą obudową znajduje się korek od zbiornika z płynem. Jeśli mogę jeszcze coś doradzić to nie przepłacaj za orginalny płny do wspomagania. Możesz kupić płyn firmy FEBI-BILSTEIN bo to jest taki sam płyn jak jest zalewany do skody tylko bez znaczka skody na opakowaniu, a jest 2,5 raza tańszy
|
05.07.2005, 18:57 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Wspomaganie jest elektrohydrauliczne, czyli ciśnienie wytwarza silnik elektryczny - przy niskich obrotach silnika może spada napięcie i dlatego wspomaganie kiepsko działa- sprawdź prostym przyrządem napięcie , wypróbuj system z włączonymi wszystkimi odbiornikami prądu -grzanie szyby, światła , wycieraczki, nawiew - jak nie bedzie gorzej to przynajmniej tą część samochodu masz przetestowaną. Czyjesz opory czy szarpnięcia bo to dwie różne sprawy? Czytałe że ten system wspomagania uzależniony jest od prędkości obrotowej kierownicy - kręcisz powoli - wspomaganie słabe, kręcisz szybko - mocniejsze, czyli musi być jakiś czujnik.
|
07.07.2005, 10:44 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Czy jest jakiś termin wymiany tego płynu?
|
17.08.2005, 18:18 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
CZY JEST MOŻLIWOŚĆ W FABCE WYREGULOWAC WSPOMAGANIE TZN.ABY CHODZIŁO LZEJ?
|
18.08.2005, 09:10 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Jest, vagiem
|
18.08.2005, 10:18 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Witam. Ja też mam problem ze wspomaganiem.Fabia 1.4 68KM. U mnie z kolei silniczek napędu wspomagania włącza się i wyłącza co powoduje momentami cvzęsciowy brak wspomagania. Przy tym lekko przygasają światła. Dostałem się do zbiorniczka z płynem. No cóż w zbioriczku jest płyn, ale chyba z tego co zaobserwowałem na korku jest miarka. Wychodzi na to że nie mam nawet minimum. Czy to może być powodem? Chociaż coś mi się wydaje że to będzie problem instalacji, albo jakiegoś czujnika. Jeśli ktoś miał jakieś problemy ze wspomaganiem, a je usunął to proszę o pomoc. Nie wiem z której strony mogę dostać się do pompy, bo od góry raczej chyba nie? Z góry dziękuję za pomoc.
|
14.11.2005, 17:25 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Prawdopodobnie czujnik skrętu do wymiany
|
16.11.2005, 09:54 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Polecial czujnik tak jak kiedyś u mnie... Kosztuje bodajze jakies 250 zł
|
16.11.2005, 11:19 |
|
|
Dołączył(a): 15.09.2005, 20:39 Lokalizacja: Kraków Posty: 18
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
|
na 99% jest to sprawa czujnika skrętu. Sa niestety dwa rodzaje, japonskie Koyo lub niemiecki TRW. Koyo kosztuje okolo 150 zl a niemieceki 300zl. Z wymiana te n niemiecki to 400zl...tyle zaspiewali w ASO. Wiekszosc fabii ma niemiecki TRW, czyli ten drozszy. autem trzeba wjechac na podnosnik i odkrecic lewe kolo i dlugim kluczem odkrecic 2 srubki. oraz przeprowadzic kabel do kostki ktora jest obok lewego halogena, czyli za kratka w zderzaku. trzeba jedank wykasowac blad w koputerze takze samemu i tak niewieile zdolalmy zrobic. zalczam zdjecie czujnika. a nie to wysle mailem powsianka@wp.pl
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
24.11.2005, 23:31 |
|
|
Dołączył(a): 26.08.2005, 07:57 Lokalizacja: Gdańsk Posty: 18 Zdjęcia: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0
|
Dwa dni temu wymieniłem czujnik skrętu - 353 zł i pół godziny w SKODA MOTO GLOB w Gdańsku.
_________________ Tadeusz
|
25.11.2005, 05:19 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 15 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|