Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 20.04.2008, 10:18 Lokalizacja: zabrze Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
|
koła przednie - ścinanie opon
Witajcie ja mam taki mały problem mianowice o co mi chodzi o kola przednie poniewaz scinaja mi sie z sprzodu ale przewaznie sie scinaja z jednej strony albo z zew. albo z wew. a mi sie scianaja z wew. i zew i nie wiem co mam o tym myslec.
Ostatnio edytowano 29.04.2008, 21:20 przez paweldef, łącznie edytowano 2 razy
|
29.04.2008, 20:38 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6869 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
Ciśnienie odpowiednie w nich masz? Po 2 geometria prawidłowa zawieszenia?
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
29.04.2008, 20:40 |
|
|
Dołączył(a): 20.04.2008, 10:18 Lokalizacja: zabrze Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
|
tak cisnienie mam dobre. Zbieznosc byla robiona
|
29.04.2008, 20:44 |
|
|
Dołączył(a): 24.11.2007, 15:52 Lokalizacja: Gdańsk Posty: 291
Podziękował: 0
Pomógł: 39
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
|
jezeli ta sama oponka sie scina po zewnetrznej i wewnetrznej to cisnienie w kole jest za male, srodek opony zapada sie i takie sa efekty. gdy powietrza jest za duzo to z kolei srodek najszybciej sie zuzywa...
druga mozliwosc to styl jazdy, jak wchodzisz bokami w zakrety to oponka sie podwija i tez najbardziej zuzywaja sie krawedzie
_________________ a mialem 101 koni...
|
29.04.2008, 21:21 |
|
|
Dołączył(a): 20.04.2008, 10:18 Lokalizacja: zabrze Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
|
nie wiem wlasnie mam nadzieje ze nie bedzie to nic powazniejszego z przodu mialem 2,2 takie byly zalecenia dla tych opon przejade sie jutro do kolegi do mechanika moze cos wymysli bo ja nie mam zadnych pomyslow co zrobic. w sumie wiekszosci jezdzila moja matka ta fabia i nie wchodzila w zakrety z duza pretkoscia.
|
29.04.2008, 21:41 |
|
|
Dołączył(a): 16.11.2006, 08:43 Lokalizacja: Częstochowa Posty: 77
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Samochód: Fabia AXR 1,9 TDI po zmianach
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
Zbyt ostro pokonywane zakręty
_________________ Powered by CompSport.
|
29.04.2008, 21:44 |
|
|
Dołączył(a): 20.04.2008, 10:18 Lokalizacja: zabrze Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
|
hmm moze to bedzie jeszcze istotne ale mysle ze i tak te scinanie bylo przed malym wypadkiem nom ale nie powiem na 100% w zime w styczniu mialem taki maly wypadek ze jezdzilem i przypadkiem sie znalazlem na krawezniku i tak sie stalo ze wpadlem w poslizg niekontrolowany i udezylem prawym kolem o kraweznik i poszeld mi drazek kierowniczy ale mysle ze nie ma to jakiegos chyba wplywu aby scinalo mi opony lewa i prawa opona i jeszcze z zew i wew
|
29.04.2008, 21:55 |
|
|
Dołączył(a): 24.11.2007, 15:52 Lokalizacja: Gdańsk Posty: 291
Podziękował: 0
Pomógł: 39
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
|
jak bierze opony rownoniernie z dwoch stron to nie jest kwestia zawieszenia, chyba ze najpierw bralo zew. a po ustawieniu bierze wew. efekt bedzie taki ze faktycznie zuzyte beda brzegi opony.
a mamie powiedz ze na zakretach opony nie powinny piszczec
_________________ a mialem 101 koni...
|
29.04.2008, 22:25 |
|
|
Dołączył(a): 20.04.2008, 10:18 Lokalizacja: zabrze Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
|
hehe nom chyba bede musial:) he ale zrobil mi geometrie i symetrie i bylo minimalnie zle ale juz jest ok jeszcze nie byly tak bardzo zle opony z sprzodu wiec dalem na tyl a tyl na przod u zobaczymy po przejechaniu kilka kolo 300 km czy to cos jest nie tak dalej tymi kolami
|
30.04.2008, 11:26 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
A ja ostatnio u siebie zaobserwowałem, iż z przodu - dwa koła - "zjeżdżone" są od wewnętrznej strony. Co to może być?
Opony zimowe generalnie i tak do wymiany idą, ale wewnętrzna strona jest totalnie zjeżdżona, nie ma bieżnika.
Pozdrawiam,
wklicki
-
Niżej podpisany użytkownik dziękuje wklicki za ten post:
listek2000
|
30.04.2008, 12:05 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2008, 20:51 Lokalizacja: warszawa Posty: 36
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
|
mnie ścinało od wewnątrz.ustawiali zbieżność 3 razy(raz w aso)i dalej ścinało.pojechałem do gościa co robi skody (w dawnych latach miał nawet autoryzacje ale to za czasów jeszcze 120 i favoritek).wyciągnął jakiś przyrząd pospawany, ręcznie robiony,miał tylko jakieś pokrętła i skale do odczytywania.ustawił i jest OK.powiedział,że te elektroniczne maszyny są dobre ale trzeba je umieć obsługiwać.a widać nie każdy to potrafi.nawet w aso.
|
30.04.2008, 17:00 |
|
|
Dołączył(a): 24.11.2007, 15:52 Lokalizacja: Gdańsk Posty: 291
Podziękował: 0
Pomógł: 39
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
|
scinanie wew. lub zew. czesci opon to zle ustawiona zbierznosc. zastosowanie podrobek kiepskiej jakosci czasami uniemozliwia prawidlowe ustawienie, wieksza dziura moze przestawic, no i oczywiscie grzebanie w zawieszeniu powinno byc zakonczone ustawieniem zbierznosci.
ASO (przynajmniej u nas) ma bardzo dobry i dokladny sprzet, ale co z tego jak przyrzad zaklada sie na felgi ktore wiekszosc z nas ma mniej lub bardziej pokrzywione.
wklicki, w twoim przypadku najpierw nalezy sprawdzic zawieszenie czy nie masz gdzies luzow, ewentualnie wymienic wadliwe czesci i zbierznosc...
_________________ a mialem 101 koni...
|
30.04.2008, 21:32 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Ja miałem problem z kątem pochylenia lewego koła. Było o 1 stopień ponad normę a wyszło to po wymianie zwrotnicy jak chciałęm ustawić zbieżność. Pojechałem do gościa który się w tym specjalizuje, coś tam poprzestawiał, wyciągał ze dwa razy całę zawieszenie. Kąt pochylenia był ok po tych jego metodach i zbieżność już mi ustawili na tip top. Ten gość mi jednak mówił żeby uważać na dziury po polskie drogi nie są przystosowane do takich zawieszeń.
-
Niżej podpisany użytkownik dziękuje pitt45 za ten post:
listek2000
|
01.05.2008, 20:29 |
|
|
Dołączył(a): 26.06.2009, 16:40 Lokalizacja: Brzeszcze Posty: 22
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: Fabia choice
Rok prod.: 2004
Województwo: małopolskie
|
Scina opone
Witam, mam problem scina mi lewa przednia opone pojechalem ustawic geometrie i okazalo sie ze jest idealna posprawdzali wszystko i ok, a nowa letnia opona juz jest scieta tak jak zimowa co to moze byc
|
26.03.2010, 18:08 |
|
|
Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18 Lokalizacja: Tychy Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
|
GembiHTP,
Przychodza mi na myśl dwie rzeczy:
1 w jakim stanie masz amortyzatory?
2 jeśli opona jest stara lub uszkodzona mechanicznie w stopniu niewidocznym wzrokowo to najprawdopodobniej poszła siatka w oponie.
Pozdrawiam.
_________________ Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin
|
26.03.2010, 18:26 |
|
|