FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

sterowanie pracą silnika
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=5702
Strona 1 z 1

Autor:  bodzio_c [ 20.04.2008, 13:52 ]
Tytuł:  sterowanie pracą silnika

Witam wszystkich.
Mam problem ze swoją Fabią. Badania wykazują wzrost CO w spalinach.
Sonda lambda sprawna, filtr z węgla aktywowanego sprawny.
Co może być przyczyną takiej sytuacji?
POMOCY.

Autor:  makiaveli [ 20.04.2008, 15:28 ]
Tytuł:  Re: sterowanie pracą silnika

bodzio_c napisał(a):
Witam wszystkich.
Mam problem ze swoją Fabią. Badania wykazują wzrost CO w spalinach.
Sonda lambda sprawna, filtr z węgla aktywowanego sprawny.
Co może być przyczyną takiej sytuacji?
POMOCY.

Katalizator pada?

Autor:  bodzio_c [ 20.04.2008, 17:16 ]
Tytuł:  Re: sterowanie pracą silnika

czy to pewnik, że katalizator.
robiłem pomiary sondy lambda. po osiągnięciu temperatury 80 stopni, napięcie jest stałe około 0,85V.

Autor:  Joker [ 20.04.2008, 18:12 ]
Tytuł:  Re: sterowanie pracą silnika

bodzio_c napisał(a):
czy to pewnik, że katalizator.
robiłem pomiary sondy lambda. po osiągnięciu temperatury 80 stopni, napięcie jest stałe około 0,85V.


jak stałe napięcie na sondzie to przecież padnięta sonda. napięcie musi się zmieniać :D

ps. był wątek o sondzie, sam przerabiałem ten temat - poszukaj to nie boli :mrgreen:

Autor:  bodzio_c [ 20.04.2008, 18:24 ]
Tytuł:  Re: sterowanie pracą silnika

może i nie boli, ale tagie przypadku nie spotkałem.
Sonda lambda jest dobra, wymieniłem, filtr z węglem aktywowanym nowy.
na zimnym silniku napięcie waha się od 0 do 1 V.
w momencie nagrzania się silnika do 80 stopni sonda milczy.
jak sprawdzić sondę. może ta nowa jest uszkodzona.

Autor:  Joker [ 20.04.2008, 18:42 ]
Tytuł: 

sonda spełnia swoją powinność dopiero po rozgrzaniu i wtedy ma się napięcie wahać. w dziale download jest serwisówka do twojego silnika, o sondzie jest tam parę stron włącznie z testem i prawidłowymi odczytami.

Autor:  bodzio_c [ 20.04.2008, 18:47 ]
Tytuł: 

ok. dzięki.
poczytam serwisówkę i zrobię testy(pomiary).
o wynikach dam znać.

gdzie znajdę dział download
a może ma ktoś serwisówkę po polsku (wiem że taka istnieje).

Autor:  Joker [ 20.04.2008, 18:51 ]
Tytuł: 

bodzio_c napisał(a):
ok. dzięki.
poczytam serwisówkę i zrobię testy(pomiary).
o wynikach dam znać.

a może ma ktoś serwisówkę po polsku (wiem że taka istnieje).


ciężka sprawa z Tobą. :sciana:

instrukcja:
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=2918

wątek:
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... nda+lambda
:bravo:

Autor:  bodzio_c [ 21.04.2008, 15:54 ]
Tytuł: 

witam.
dokonalem pomiarow, chyba sonda, ale prosze o pomoc w inerpretacji

Autor:  mariusz_s [ 23.04.2008, 22:05 ]
Tytuł: 

Oglądnołem i :


17549 - Nieszczelność na ssaniu (padnięta uszczelka pod przepustnicą, kolektorem dolotowym, inne nieszczelności w torze powietrza)
16556 - Problemy z sondą lamba przed katalizatorem (sonda pada ale jeszczenie umarła kompletnie)
01598 - Odłączany akku, ewentualnie pada akku, wystepuje sporadycznie, może powodowac problemy z immobilizerem
01167 - Problemy z cewka immobilizera, źle zczytuje kod z transpondera w kluczyku, występuje sporadycznie, patrząc na błąd powyżej coś dzieje/działo się z akku

Sonde lambda masz do wymiany. Po rozgrzaniu silnika sonda musi oscylować pomiędzy 0,1-0,9V. Stać nieruchomo to napięcie na niej może jedynie na zimnym silniku i zimnej sondzie (sonda ma wlasne podgrzewanie by szybciej zaczela działać).
W sterowniku silnika nie ma błędu o braku podgrzewania sondy, i całkowitym jej padzie. Tak więc wnioskuję iż sonda dopiero zaczeła umierać.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/