Teraz jest 21.09.2024, 12:05



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
sterowanie pracą silnika 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post sterowanie pracą silnika
Witam wszystkich.
Mam problem ze swoją Fabią. Badania wykazują wzrost CO w spalinach.
Sonda lambda sprawna, filtr z węgla aktywowanego sprawny.
Co może być przyczyną takiej sytuacji?
POMOCY.


20.04.2008, 13:52

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post Re: sterowanie pracą silnika
bodzio_c napisał(a):
Witam wszystkich.
Mam problem ze swoją Fabią. Badania wykazują wzrost CO w spalinach.
Sonda lambda sprawna, filtr z węgla aktywowanego sprawny.
Co może być przyczyną takiej sytuacji?
POMOCY.

Katalizator pada?


20.04.2008, 15:28

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post Re: sterowanie pracą silnika
czy to pewnik, że katalizator.
robiłem pomiary sondy lambda. po osiągnięciu temperatury 80 stopni, napięcie jest stałe około 0,85V.


20.04.2008, 17:16
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43
Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post Re: sterowanie pracą silnika
bodzio_c napisał(a):
czy to pewnik, że katalizator.
robiłem pomiary sondy lambda. po osiągnięciu temperatury 80 stopni, napięcie jest stałe około 0,85V.


jak stałe napięcie na sondzie to przecież padnięta sonda. napięcie musi się zmieniać :D

ps. był wątek o sondzie, sam przerabiałem ten temat - poszukaj to nie boli :mrgreen:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Obrazek


20.04.2008, 18:12
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post Re: sterowanie pracą silnika
może i nie boli, ale tagie przypadku nie spotkałem.
Sonda lambda jest dobra, wymieniłem, filtr z węglem aktywowanym nowy.
na zimnym silniku napięcie waha się od 0 do 1 V.
w momencie nagrzania się silnika do 80 stopni sonda milczy.
jak sprawdzić sondę. może ta nowa jest uszkodzona.


20.04.2008, 18:24
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43
Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post 
sonda spełnia swoją powinność dopiero po rozgrzaniu i wtedy ma się napięcie wahać. w dziale download jest serwisówka do twojego silnika, o sondzie jest tam parę stron włącznie z testem i prawidłowymi odczytami.

_________________
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Obrazek


20.04.2008, 18:42
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
ok. dzięki.
poczytam serwisówkę i zrobię testy(pomiary).
o wynikach dam znać.

gdzie znajdę dział download
a może ma ktoś serwisówkę po polsku (wiem że taka istnieje).


20.04.2008, 18:47
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43
Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post 
bodzio_c napisał(a):
ok. dzięki.
poczytam serwisówkę i zrobię testy(pomiary).
o wynikach dam znać.

a może ma ktoś serwisówkę po polsku (wiem że taka istnieje).


ciężka sprawa z Tobą. :sciana:

instrukcja:
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=2918

wątek:
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... nda+lambda
:bravo:

_________________
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Obrazek


20.04.2008, 18:51
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
witam.
dokonalem pomiarow, chyba sonda, ale prosze o pomoc w inerpretacji


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


21.04.2008, 15:54

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
Oglądnołem i :


17549 - Nieszczelność na ssaniu (padnięta uszczelka pod przepustnicą, kolektorem dolotowym, inne nieszczelności w torze powietrza)
16556 - Problemy z sondą lamba przed katalizatorem (sonda pada ale jeszczenie umarła kompletnie)
01598 - Odłączany akku, ewentualnie pada akku, wystepuje sporadycznie, może powodowac problemy z immobilizerem
01167 - Problemy z cewka immobilizera, źle zczytuje kod z transpondera w kluczyku, występuje sporadycznie, patrząc na błąd powyżej coś dzieje/działo się z akku

Sonde lambda masz do wymiany. Po rozgrzaniu silnika sonda musi oscylować pomiędzy 0,1-0,9V. Stać nieruchomo to napięcie na niej może jedynie na zimnym silniku i zimnej sondzie (sonda ma wlasne podgrzewanie by szybciej zaczela działać).
W sterowniku silnika nie ma błędu o braku podgrzewania sondy, i całkowitym jej padzie. Tak więc wnioskuję iż sonda dopiero zaczeła umierać.

_________________
WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.


23.04.2008, 22:05
Zobacz profil WWW GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 10 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL