Autor |
Wiadomość |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Jak zdemontować czujnik ABS ???
Na pierwsze spojrzenie rzecz banalna wystarczy wykrecić jedna srubke i pociągnąć do góry no ale niestety nie wychodzi tak łatwo boję sie ze mogę go urwać może jest na to jakiś sposób jakiś zaczep trzeba odgiać albo docisnąć wymieniam zwrotnice a taki czujnik to koszt 180 zł (oryginał) szok a stary jest sprawny wiec po co mam sie ladowac w dodatkowe koszta po niezręcznym zniszczeniu czujnika
Chodzi mi o przód ale moze z tylu jest tak samo
|
18.04.2008, 15:32 |
|
|
Dołączył(a): 20.02.2008, 14:55 Lokalizacja: Kraków - Nowa Huta Posty: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: F1 Kombi
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
|
Witam serdecznie,
Ostatnio próbowaliśmy go wyciągnąć bo padł - niestety niewykonalne.
Nie ma go jak złapać na tyle mocno żeby wyrwać w całości, a dodatkowo solidnie się zapiekł w środku. Choć może to kwestia szczęścia.
U mnie koniec końców był po urwaniu rozgrzewany, męczony z każdej strony i koniec końców wyszedł. Na szczęście był zepsuty.
A mechanik twierdzi, że te czujniki są jednorazowe - praktycznie nie do wyjęcia po jakimś czasie.
PS. w Krakowie w Skodzie kosztował 125, a nie 180 wieć może poszukaj jeszcze i znajdziesz taniej.
|
19.04.2008, 20:43 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Na szczęście udało sie trwało to prawie godzinę taka mala operacja z browarem w rece i drapaniem sie po glowie w praktyce nie ma zadnego zaczepu czujnik poprostu sie klinuje w otworze ja wymontowałem go tak
po odkręceniu sruby, złapałem szczypcami za uchwyt śruby delikatnie rozruszałem jednocześnie pociągając do góry i małym srubokrętem podwazając od strony czujnika jak tylko troszkę wyszedł zalałem WD40 i zostawiłem akurat był czas na wypicie browarka nawet dwóch i przemyślenia po przerwie na napoje powtarzałem powyzsze czynności aż do pełnego sukcesu
Pozdrawia cierpliwych którzy sie tego podejmą
|
20.04.2008, 11:58 |
|
|
Dołączył(a): 12.07.2007, 20:36 Lokalizacja: Ostrów, Kalisz, Pleszew Posty: 206
Podziękował: 4
Pomógł: 1
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
|
Witam
u mnie okazało się, że rdza przeżarła jeden z pinów i po wyjęciu wtyczki został po prostu w niej .
Wobec tego kupiłem nowy czujnik, stary przy wyjmowaniu ułamał się i kawałek został we zwrotnicy
Zamówiłem też nową wtyczkę i do jutra jeżdżę bez czujnika ( świeci się kontrolka abs i kontrolka wspomagania) Wspomaganie działa. I teraz pytanie, czy mogę jeździć czy grozi to jakąś awarią pompy wspomagania albo czegoś innego?
|
12.01.2011, 13:30 |
|
|
Dołączył(a): 20.04.2010, 19:06 Lokalizacja: pomorskie Posty: 207
Podziękował: 2
Pomógł: 14
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Obecnie inny
Rok prod.: 2014
Województwo: pomorskie
|
Gringo Napisz, czy szybkościomierz pokazuje Tobie prawidłową prędkość (przynajmniej z grubsza). Jeżeli tak to raczej nie powinno być większych problemów.
Wspomaganie jest regulowane zależnie od prędkości jazdy, która w pojazdach z ABS opiera się na czujnikach obrotów kół z ABS. Przyznam szczerze, że nie wiem jak system kalkuluje prędkość dla magistrali CAN-zespołu napędowego, którą wspomaganie jest informowane między innymi o prędkości, ale to pewnie średnia arytmetyczna (u ciebie prawdopodobnie okrojona o jeden sygnał). Jak masz VAG, to sprawdź jakie błędy odnotował sterownik wspomagania.
Myślę, że wspomaganie nie powinno ulec uszkodzeniu jeżeli w trakcie jazdy prawidłowo ograniczana jest jego siła. (Im szybciej jedziesz tym kierownica powinna być trudniejsza do obrócenia) Jak zauważyłeś wyraźną różnicę z przed uszkodzenia, to odradzam użytkowanie przed usunięciem usterki
|
12.01.2011, 15:14 |
|
|
Dołączył(a): 12.07.2007, 20:36 Lokalizacja: Ostrów, Kalisz, Pleszew Posty: 206
Podziękował: 4
Pomógł: 1
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
|
Wspomaganie "chodzi" minimalnie ciężej przy ruszaniu i małych prędkościach, Podczas szybszej jazdy działa ok. Mechanik mówił, że to narmalka i po założeniu nowego czujnika będzie git. Niepokój jednak zawsze jakiś jest
|
12.01.2011, 16:23 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5404
Podziękował: 166
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
Czytając o Waszych kłopotach z wyciagnięciem czujnika ABS, nasuwa mi się pytanie:
warto go profilaktycznie na wiosnę wyjać, przeczyścić? A może lepiej nie ruszać i czekać az się wysypie?
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
12.01.2011, 22:55 |
|
|
Dołączył(a): 20.04.2010, 19:06 Lokalizacja: pomorskie Posty: 207
Podziękował: 2
Pomógł: 14
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Obecnie inny
Rok prod.: 2014
Województwo: pomorskie
|
Ja gdybym miał raczej bym nie ruszał. Te plastiki PBT z których robione są wtyczki i czujniki są delikatnie mówiąc diabła warte i lubią pękać. Już lepiej poczekać i trochę się pomęczyć niż przepłacać.
Tak sądze.
A swoją drogą to koncern VW/SEAT/SKODA powinien zatrudnić lepszych specjalistów od inżynierii materiałowej i zwolnić nadgorliwych ekonomistów, którzy rujnują dobre imię marki.
Pozdrawiam
|
12.01.2011, 22:59 |
|
|
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2320 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
mb19 napisał(a): koncern VW/SEAT/SKODA powinien zatrudnić lepszych specjalistów od inżynierii materiałowej
a słyszałeś takie stwierdzenie że księgowi projektują auta ? - tak zaczął się upadek Mercedesa...
a inżynier i tak niewiele może....
eot.
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana F3 - obecnie
|
13.01.2011, 14:27 |
|
|
Dołączył(a): 12.07.2007, 20:36 Lokalizacja: Ostrów, Kalisz, Pleszew Posty: 206
Podziękował: 4
Pomógł: 1
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
|
koleś napisał(a): warto go profilaktycznie na wiosnę wyjać, przeczyścić?
Jak zacznie dawać znaki, że pada (kontrolka abs) to wtedy vag, sprawdzić który i dopiero dłubać. Ja też chciałem wyjąć przeczyścić, bo raz działał a raz nie. Efekt był taki: Po wypięciu wtyczki z czujnika jeden jego pin został we wtyczce- i tu pewnie był kłopot- rdza itp. Natomiast samo wyciąganie czujnika skończyło się jego połamaniem, część została w zwrotnicy. Taki był zapieczony jak to rzekł mój mechanik. Kupiłem nowy czujnik a wtyczkę zamówiłem w ASO. Mam nadzieję, że po zmontowaniu będzie śmigało jak dawniej
Na razie auto jedzie w trybie awaryjnym i strach mnie ogarnia czy mogę tak jeździć.
|
13.01.2011, 14:47 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5404
Podziękował: 166
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
No to nie ruszam. Dzięki.
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
13.01.2011, 15:19 |
|
|
Dołączył(a): 02.02.2009, 21:14 Posty: 84
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
|
Re: Jak zdemontować czujnik ABS ???
Witam Muszę zdemontować kolumnę McPersona do wymiany pasty koła. Wszyscy piszą, aby czujnika ABS nie wyciągać z zwrotnicy bo może tego nie przeżyć, sama wtyczka przy czujniku też podobno nie lubi rozpinania - mam zatem pytanie czy wiecie może gdzie jest najbliższe miejsce łączenia instalacji (patrząc od strony wtyczki na czujniku w kierunku pompy ABS) w którym można by ją bezpiecznie rozpiąć i wyciągnąć kolumnę wraz z czujnikiem i kawałkiem kabla?
|
01.03.2011, 19:07 |
|
|
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2320 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
Re: Jak zdemontować czujnik ABS ???
kazik79 napisał(a): gdzie jest najbliższe miejsce łączenia instalacji (patrząc od strony wtyczki na czujniku w kierunku pompy ABS) w którym można by ją bezpiecznie rozpiąć i wyciągnąć kolumnę wraz z czujnikiem i kawałkiem kabla? nie ma takiego , rozepnij kabel przy czujniku.
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana F3 - obecnie
|
01.03.2011, 19:39 |
|
|
Dołączył(a): 15.10.2010, 18:41 Lokalizacja: Wrocław Posty: 301
Podziękował: 7
Pomógł: 8
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fabia HTB - Fresh
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
|
Re: Jak zdemontować czujnik ABS ???
Bardzo uważaj przy wyciąganiu żeby go nie puknąć nie stuknąć itp. w środku ten magnesik lubi pęknąć nawet przy dzwonie lub wpadnięciu w dziurę więc przy wyciąganiu trzeba na to zwrócić szczególną uwagę.
_________________ ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ NIE MA RZECZY NIEMOŻLIWYCH - SĄ TYLKO NIEOPŁACALNE
|
01.03.2011, 21:15 |
|
|
Dołączył(a): 01.03.2011, 21:03 Posty: 29
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: ELEGANCE
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
|
Re: Jak zdemontować czujnik ABS ???
koledzy chciałem zapytać jak wyglądały u Was czujniki po wyciągnięciu??? ja miałem wymienianą zwrotnicę bo stara okazała się od innego modelu (ktoś przy tym kombinował) i czujnik był przycięty końcówką na skos i teraz do drugiej zwrotnicy włożyłem zamiennik i też go tak przycięło:( czy to normalne???? dodam że oczywiście świecą mi się kontrolki ABS i ASR:( z góry dziękuję za pomoc:)
|
01.03.2011, 21:28 |
|
|