Teraz jest 20.04.2024, 12:35



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Hamulce tylne po wymianie szczęk 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.03.2008, 14:20
Lokalizacja: Katowice
Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
Post Hamulce tylne po wymianie szczęk
Witam!mam pytanko dotyczace tylnych hamulcow po wymianie szczek i sprezynek (bebny stare ale ranty wyrownane).mam tak ze przy wylaczonym zaplonie i wcisnietym pedale hamulca nie trzymie prawie wogole ani prawe kolo ani lewe a przy wlaczonym silniku trzymia tak ze jak sie przyloze to je obruce.reczny za to jest bardzo dobry ale wiadome on jest mechaniczny.po wymianie przejechane jakies 100km czy to sie jeszcze dotrze czy te hamulce tak maja hamowac ze nie blokuja kol do konca?


14.04.2008, 23:18
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
A jak wyglądał mechanizm autoregulatora. Nie był nigdzie usyfiony bądz zapieczony.
Ja po zmianie szczęk w hamulcach bembnowych wykonywałem następujące czyności.

Zwalniałem hamulec ręczny, luzowałem śrubę naciągu linek ręcznego, pare razy energicznie naciskałem na pedał hamulca tak by autoregulatory wybrały niezbędny luz, napinałem linki ręcznego i wsio.

Na całość powodzenia operacji wpływ miał fakt markowości szczęk. Polskie zamienniki działały tak se. Czaem wogółe nie chciał działać autoregulator. Po wymianie na oryginalne szczęki problemu nie ma. Na polskich zamiennikach zamiast zaoszczędzić to wtopiłem 100pln więcej w końcowych rozrachunku.

_________________
WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.


15.04.2008, 08:11
Zobacz profil WWW GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.03.2008, 14:20
Lokalizacja: Katowice
Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
Post 
no przy wymianie wszystko wyczyscilem bardzo sumiennie a szczeki to ferodo takie jak byly fabrycznie wiec powinno byc ok.ale nie luzowalem sruby od recznego no moze troche ale moze w tym tkwi problem ze autoregulatory nie skasowaly luzu.nie robilbym z tego problemu bo pewnie by sie dogralo ale w piatek mam przeglad wiec nie chcialbym wtopy :smile:

_________________
Lpg AG compact 7.7L w zimie w lecie 9l po mieście


15.04.2008, 08:27
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 14.04.2008, 18:04
Lokalizacja: Łódź
Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post 
Witam. Moim zadaniem powinneś spróbować odpowietrzyć tył, a jeżeli to nie pomoże z tego co kojarzę to fabie bez ABS-u miały zamontowany korektor siły hamowania. Może tam tkwi przyczyna słabych hamulcy z tyłu.


15.04.2008, 20:42
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.04.2008, 21:29
Lokalizacja: Ruda Śląska-Halemba
Posty: 75
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Samochód: Skoda Fabia Sedan Classic +
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
Post 
Witam jestem tu nowy ale chętnie podzielę się moją wiedzą , a więc :
po wymianie szczęk ważnym elementem jest ułożenie szczęk wzgledem bębna,wykonuje
sie to w następującej kolejności:
1.) po wymianie szczęk należy kilka razy nadepnąć pedał hamulca,
2.) oczywiscie bębny powinny być założone,
3.) należy bęben ustawic w pozycji w której widac regulator przez otwór śruby koła.
4.) druga osoba naciska pedał hamulca a my przez otwór śruby koła przy pomocy
szpikulca do końca ściągamy regulator w dół,
5.) osoba druga zwalnia pedał hamulca i w tym momencie bęben powinien obracać sie
z lekkim oporem,
6.) czynności powtórzamy z kołem drugim,
7.) po wszystkim ustawiamy luz linki hamulca ręcznego do poziomu 6-7 ząb dźwigni,
8.) następnie wykonujemy jazdę próbną w celu kontroli naszej regulacji,
9.) należy przejechać około 50 do 100 km celem ułożenia szczęk po wymianie.
Osobista uwaga do przeglądu należy jechać z rozgrzanymi hamulcami to napewno będzie
wszystko tak jak należy.
Jak należy rozumieć rozgrzane hamulce to proste:
Przed wjazdem na stację kontroli należy ostro hamować...
ale co z tyłem???
to proste parę razy przyhamować koła przy pomocy hamulca ręcznego
po około 50m,
Po tych wszyskich zabiegach hamulec w waszej fabii będzie "OK"

[ Dodano: 2008-04-15, 22:32 ]
dzidek321 w reazie czego zadzwoń mieszkasz blisko mój fon:783298630.pozdro :banana:


15.04.2008, 21:25
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.03.2008, 14:20
Lokalizacja: Katowice
Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
Post 
nio Kolego Billy i to bedzie na 99% ten problem ze regulatory nie poszly na dol i szczeki maja za duza odleglosc od bebna choc po pewnym czasie pewnie sie to ulozy jak ma byc i jeszcze pojezdze i zobacze co sie bedzie dzialo.przeglad przelozylem na sobote wiec jak rano sprawdze i bedzie dalej to samo to zdejme kola i obnize te regulatory:)przed zmiana szczek hamulec nozny byl ok a reczny szwankowal przez te zapieczone dzwignie recznego a teraz mam na odwrot reczny zyleta a nozny taki sobie:)dzieki za pomoc a numer chetnie zapisze bo mieszkamy faktycznie niedaleko (ja jestem z Panewnik). :browar: pozdrawiam

_________________
Lpg AG compact 7.7L w zimie w lecie 9l po mieście


15.04.2008, 22:36
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11
Lokalizacja: Piekary śląskie
Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
Post 
mariusz--ma całkowicie rację to samoregulator o tym decyduje i nie należy w to ingerować , przesuwanie go ręcznie tak jak zrobił --Billy-- jest wymuszeniem go do rozparcia szczęk , a nie tędy droga bo co dalej jak szczęki będą się stopnowo ścierać dalej go przesuwamy ?? od tego jest srężyna która za to odpowiada


16.04.2008, 07:30
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.03.2008, 14:20
Lokalizacja: Katowice
Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
Post 
witam no to tez racja ze same powinny sie obnizyc tym bardziej ze sprezynki nowe i na razie poczekam i zobacze jak po jeszcze parunastu km bedzie wygladala sprawa tego noznego moze sie to dogra bo jak na razie to mam moze 120km na nich przejechane a dzis faktycznie poluzuje ta linke recznego do zera i popompuje pedlalem troche.jakby nie ten nadchodzacy przeglad to bym sie tym nie przjemowal tylko bym sprawdzil np. po 1000km i wtedy bym sie przejmowal jakby dalej nie bylo ok.dzieki za podpowiedz kika :good:


16.04.2008, 09:01
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.04.2008, 21:29
Lokalizacja: Ruda Śląska-Halemba
Posty: 75
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Samochód: Skoda Fabia Sedan Classic +
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
Post 
kika dalej regulator będzie działał samoczynnie tu chodzi o efekt na przeglądzie jak są nowe szczęki trzeba mu pomuc, a po przejechaniu następnych setek kilometrów
regulator będzie samoczynnie regulował położenie szczęk.
Więc jeżeli nie chcesz mieć problemów na przeglądzie dzidek321 radzę skorzystać
z tej metody uwież mi to skutkuje. :hurra: :aniolek"


16.04.2008, 22:23
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.03.2008, 14:20
Lokalizacja: Katowice
Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
Post 
Billy to ze to skutkuje to nie mam watpliwosci ale na razie zostawie to tak jak jest a w sobote rano przed przegladem sprawdze czy sie cos poprawilo a jak sie nie poprawi to zrobie tak jak pisales w sumie to nie duzo roboty i wtedy juz bedzie musialo byc dobrze łaski nie bedzie robilo :banana:


16.04.2008, 22:55
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11
Lokalizacja: Piekary śląskie
Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
Post 
Billy ---upiram się nadal przy mojej wypowiedzi ---( uzasadnienie )--- po zamontowaniu nowego kompletu poszczam silnik i naciskam parę razy na hamulac i sprawdzam czy koło hamuje i wtedy mam pewność że samoregulator rozparł szczęki i jest wszystko OK , co do Twej teorii kto mi udowodni że samoregulator działą poprawnie i rozparł szczęki ?? to Ty wykonałeś za niego czynnośc która do niego należy

[ Dodano: 2008-04-17, 20:00 ]
Na spokojnie przeczytaj co napisał wcześniej-- mariusz-- skąd niby miał wiedzieć że nie działa samoregulator


17.04.2008, 18:49
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 17.04.2008, 20:51
Lokalizacja: warszawa
Posty: 36
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
Post 
miałem podobny problem.walczyłem z nim kilka miesięcy,odwiedzałem ASO(niejedno)mechaników od skód i nic.u mnie problem był taki że prawe tylne koło stawało dęba równocześnie z przednimi.a lewe tylne prawie nie hamowało.na rolkach siła hamowania wynosiła prawe 1550n a lewe 700n.jeżeli trzymałem noge na hamulcu to można je było ręką obrócić.fabie mają 2 rodzaje korektorów siły hamowania.zależny od obciążenia większość wersji,albo tak jak u mnie wersja BASIC zależny od ciśnienia-są 2 po 1 na koło.pierwszą przyczyną był korektor.dawał za duże ciśnienie na prawe koło.druga przyczyna to te SAMOREGULATORY-trzeba to właśnie ręcznie ustawić(nawet w ASO to robili tylko że nie wpadli na to że korektor może być walnięty).Po wymianie korektora prawe koło przestało sie blokować rownocześnie z przednimi,ale tył trzeba było ustawić właśnie na samoregulatorach i hamulce są.te samoregulatory przeważnie się same dobrze nie ustawią.


17.04.2008, 21:14
Zobacz profil

Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11
Lokalizacja: Piekary śląskie
Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
Post 
tomek --więcej nie piszę na ten temat --ostatnie moje stwierdzenie- MUSZĄ -


17.04.2008, 22:21
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 17.04.2008, 20:51
Lokalizacja: warszawa
Posty: 36
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
Post 
"muszą nie muszą" przynajmniej powinny ale nie chcą.jest to stary patent vw-trochę lipny.ja w swoich kołach wymieniłem wszystko:szczęki(ferrodo),bębny,samoregulatory i wszystkie sprężyny(oryginalne).to co napisał billy to jest dobry patent na tylne hamulce w skodzie.ja to robiłem troche inaczej-opuszczałem regulator na tyle żeby bęben ciężko się wsuwał na szczęki.po takim zabiegu hamulec jest a wcześniej był słaby.czyli patent działa.


18.04.2008, 18:14
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.03.2008, 14:20
Lokalizacja: Katowice
Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
Post 
witam wszystkich!!!dzis rano sprawdzilem hamulce i nozny wrocil do normy są żyleta kola ani nie drgna a zrobilem na probe tylko to co pisal mariusz.czyli zluzowlaem linke recznego do zera i kawalek sie przejechalem i pare razy mocniej depnołem po hamulcach i widocznie regulatory same zrobily to co maja robic.teraz moge spokojnie jechac na przeglad :good: dzieki wszystkim za pomoc podpowiedzi byly bardzo pomocne :hurra:


19.04.2008, 09:00
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL