|
|
Teraz jest 20.09.2024, 13:35
|
Problem z doborem płynu chłodniczego
Autor |
Wiadomość |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Problem z doborem płynu chłodniczego
Mam problem z dobraniem płynu do chłodnicy. Przy zakupie samochodu poprzedni właściciel przekazał mi pełną butelkę z czerwonym Borygiem twierdząc, że to jest płyn do Fabii ( serwisował ją tylko w ASO). Po jakimś czasie musiałem dolać płynu bo zapaliła się kontrolka ( i tak w sumie dolałem ze 2 litry). Przy okazji przeglądu okazało się że na trójnikach jest wyciek gdzie dolano mi płynu G12+...i stanowczo zabroniono dolewać Borygo ze względu na możliwość zwarzenie się go, a nawet powstania uszkodzenia uszczeliki pod głowicą. Chcę wymienić płyn bo terasz jest w układzie nie wiadomo co...pół Borygo a poł G12+. Znajomy mówi żeby zmienic na MOBIL ANTIFREEZE ADVANCED, gdzie producent podaje, że spełnia on normy VW TL-774D co się = G12. Natomiast książka serwisowa mówi, żeby do Fabii po 2003 (a moja taka jest) używać G12+.
Czy ktoś wie jaka jest różnica pomiędzy G12, a G12+???
Ostatnio edytowano 15.04.2010, 21:23 przez marcin-pulawy, łącznie edytowano 1 raz
|
09.03.2007, 19:52 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
marcin-pulawy - jeśli nie wiesz co masz zalane i nie wiesz jakie są różnice pomiędzy poszczególnymi płynami, to najprostszym rozwiązaniem będzie pojechać do ASO i wymienić płyn na zalecany przez producenta, czyli G12+. Wleją 3 litry koncentratu, dopełnią kolejnymi 3 litrami wody, zapłacisz powiedzmy 50 - 60 zł i będziesz miał problem z głowy.
Zalanie MOBIL'a czy innego płynu nic Ci nie da, a jeżeli kolega podpowiada, to niech sobie sam naleje do swojego auta.
W tym przypadku nie kombinuj zbyt wiele, bo nic nie zyskasz a stracić możesz dużo (wyniana chłodnicy, wymiana UPG, itp).
|
10.03.2007, 08:42 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 22.04.2005, 06:34 Lokalizacja: WD Posty: 1806
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
|
marcin-pulawy napisał(a): Czy ktoś wie jaka jest różnica pomiędzy G12, a G12+???
Po za kolorem to niewiem
Po za tym z tego co wyczytalem na innych forach to ponoć G12 został zastapinony przez G12+ moze kwestia lepszych wlasciwosci..
Reasumujac nie kombinuj tylko kup oryginalny płyn G12+ a nie zaden polecany przez kolege.
_________________ If everything seems under control – you are just not going fast enough
Koni Sport+Vogtland-40
PerfectService by DobryGrześWawa
|
10.03.2007, 09:23 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
A w takim razie może ktoś wie, kto jest producentem słynnego "G12" ,,,bo coś zdaje mi sie że może to być MOBIL???
|
10.03.2007, 10:43 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
marcin-pulawy napisał(a): A w takim razie może ktoś wie, kto jest producentem słynnego "G12" ,,,bo coś zdaje mi sie że może to być MOBIL???
Coś Kolega dociekliwy jest strasznie ........
Pewnie się tutaj nie dowiesz, bo nie wierzę, że ktoś się tym interesował. Wszyscy zapewne mają G12+ w Skodzinach i jest git. Po co wnikać w coś, co nie doda ani mocy, ani nie poprawi spalania, ani też nie kosztuje zbyt wiele ....
|
10.03.2007, 13:58 |
|
|
Dołączył(a): 07.09.2006, 11:28 Lokalizacja: z Kątowni [; Posty: 115
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: lubelskie
|
Miałem u siebie G12, zrobiłem dolewkę płynem G12 produkcji MOBILA. Później wymieniłem całość na G12+ oryginalny koncentrat(rozmieszany pół na pół z wodą destylowaną), bo poprzedni właściciel dolewał wody i odporność na zamarzanie była kiepska. Dodam, że przy zakupie płynu miałem do wyboru G12+ "oryginalny" jak określił sprzedawca lub G12+ Mobila, samego G12 już nie było do kupienia.
|
14.03.2007, 21:12 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Różnica oprócz koloru jest taka że G12+ jest mieszalny ze starym G11 a G12 nie. No i słyszałem że G12 dość szybko "przegryza' chłodnicę na wylot - pewnie taki był powód zastąpienia G12 płynem G12+.
|
15.03.2007, 14:08 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4654 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
Mam w rękach butelkę ASOwskiego G12+:
Made in Germany, Distributed by Volkswagen AG
Mieszalny z G11 oraz G12
Cena bez rabatu 25 zł brutto za 1.5 litra koncentratu w ASO.
Proporcje mieszania
temp. do -24*C 2płyn-3woda
temp. do -36*C 1płyn-1woda
temp. do -52*C 3płyn-2woda
Myślę, że nie jest to koszt warty kombinowania
|
18.03.2007, 16:26 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
A ja sobie wlałem SISCAR który spełnia norme "C" VW za 27 zł (5 litr) , jest to chyba odpowiednik G11. Płyn będzie max. 1 rok w układzie bo uszsczelka zaczyna się uszkadzać ( błotko na wlewie zbiornika płynu ) i chcę przepłukać układ. Po operacji będzie G12+ lub Mobil.
|
11.08.2007, 09:10 |
|
|
Dołączył(a): 23.01.2008, 12:27 Lokalizacja: Wawa/Garwolin Posty: 11
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
pytanie płyn do chłodnicy
Witam
Mam takie pytanie związane z układem chłodzenia! Oczywiście wiąze sie z typowymi przypadłosciami fabii a mianowicie wycie czujnika temp oraz ubytkami płynu chłodniczego! Otóż czujnik wyje poziom ostatnio sprawdzany jest powyżej minimum teraz wczesniej było w połowie max i min wył po rozgrzaniu i ponownym uruchomieniu wyłacza sie! teraz czasem sie nie wyłacza po rozgrzaniu płyn moze w okolicach minmum i teraz pytanie niedawno wymieniałem płyn mechanik nie miał ctego GL12 mobila i wlał jakis podobny niemiecki koncentrat czerwono biała butelka! chciałbym dolac zeby nie było wątpliwosci ze moze to byc zwiazane z niskim poziomem a nie mam tego starego płynu czy moge dolac ten koncentrat GL12 mobila?? Wtedy zostana wymieszane koncentraty czy tak można robić???? prosze o porade co zrobić
pozdrawiam!
|
23.01.2008, 13:26 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6870 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
Petro81, jak parametry te same to można się pokusić.... Jak nie jesteś pewnien zawsze można dolać wody..
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
23.01.2008, 15:00 |
|
|
Dołączył(a): 13.06.2006, 11:23 Lokalizacja: Warszawa Posty: 207
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Samochód: M6'07 CR A+
Rok prod.: 2007
Województwo: mazowieckie
|
sebasuperb napisał(a): wody..
...destylowanej. Jam mam podobny dylemat, noszę się z dolaniem już od jakiegoś czasu... na razie się nic nie przegrzewa, nic mi nie wyje, to jeżdżę.
_________________ Pozdor Myjk | http://galeria.emide.pl
|
23.01.2008, 15:36 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4654 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
destylowanej.
Tylko pytanie jakie masz akutalnie wlane proporcje. W końcu zimę mamy...
...ponoć
[ Dodano: 23-01-2008, 15:43 ] chcociaż w Twoim układzie jest 5,5 litra to mała dolewka pewnie nie zaszkodzi. Nie zaszkodzi też sprawdzić mrozoodporności.
|
23.01.2008, 15:41 |
|
|
Dołączył(a): 23.01.2008, 12:27 Lokalizacja: Wawa/Garwolin Posty: 11
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
No własnie wody, ale woda juz była dolewana i to całkiem sporo! tak mi sie przynajmniej wydaje ze dużo jedynym rozwiązaniem narazie to sprawdzic mrozoodpornośc i ewentualnie dolac wody! z tego co pamietam to powinno byc w stsunku do około -dwudziestu kilku stopni ale napewno poniżej -30! bo to chyba sam koncentrat trzeba wlac! nic sie nie grzeje w fabiance ale nie daje mi to spokoju! aaa pytanie jak sprawdzic mrozodpornoś??
|
23.01.2008, 20:38 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4654 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
Albo kupić w sklepach moto lub marketach albo podjechać do jakiegoś serwisu. Każdy szanujący się serwis powinien mieć takie coś.
[ Dodano: 23-01-2008, 21:10 ]
Petro81,
teoretycznie obecne płyny sa wzajemnie mieszalne, byle miały ten sam kolor - jak to kiedyś usłyszałem na podwórkowych plotkach. Ale prawda jest taka, że jak nie mam 100% pewności to nie mieszam, nawet alkoholi
Kiedyś na forum użytkownicy pisali, że zbyt duże rozcieńczenie płynu oprócz mrozoodporności wpływa negatywnie na pompę wody (nie pamiętam czy chodziło o smarowanie czy o co) druga sprawa, że płyny mają inhibitory korozji które spowalniają jej proces. To też sugeruje żeby raczej Jeździć na płynie nie na wodzie.
Wymiana płynu to nie jest skomplikowana sprawa.
Jeżeli mrozoodporność wyjdzie niska to wymień na nowy G12+
Jeżeli wysoka to dolej wody, ale miej w perspektywie zaplanowaną wymianę przy okazji jakichś robót przy aucie. Ja tak bym zrobił, a nie ryzykował mieszania z nie-wiadomo-czym
Jeśli wymianę chcesz robić samodzielnie to doszukasz się w szukajce, bo wałkowaliśmy to niejednokrotnie. W serwisie też nie powinno to być drogie.
[ Dodano: 23-01-2008, 21:13 ]
znalazłem dwa pokrewne tematy Jeden dokleiłem powyże a drugi jest tutaj
|
23.01.2008, 21:03 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|