|
|
Teraz jest 13.05.2024, 06:58
|
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 02.06.2006, 19:18 Lokalizacja: Lubelskie Posty: 66
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Województwo: lubelskie
|
[F1] Przybywa oleju???
Mam wrażenie że przybywa mi oleju, wydaje mi się że po ostatniej wymianie tj. na 15 000km stan był na poziomie 3/4 na bagnecie teraz jest prawie max/max
-auto ma przejechane około 26 000km
-jest na gwarancji jeszcze do czerwca więc zalana chłodnica G12 w sumie ta ze dwa razy dolewałem ale będzie tego razem niecała setka, myślę że to może na odparowanie bo G12 podobno lubi parować i zauważam że latem bo zima stan minimalnie opada.
-auto pali bezproblemowo
-instalacji gazowej brak
-styl jazdy raczej umiarkowany
- na korku oleju brak masełka
-G12 bez tłustego nalotu czy jak tam
W jaki sposób się upewnić czy moje przypuszczenia są słuszne i co może być tego przyczyną, niedługo będę się umawiał na wizytę w ASO i chciałbym zasięgnąć waszych opinii
_________________ 1,4 16V 80KM Combi Mint
Pozdrawiam
|
08.03.2008, 19:36 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
a zobacz jeszcze czy nie masz na miarce oleju wyrażnych małych kropli "wody".
Najlepiej sprawdź jak auto ostygnie (rano).
Cudów raczej nie ma. Jak oleju przybywa to tylko płyn może iść do oleju.
A z tym ubywaniem płynu G12 to teżodczułem na własnej skórze, że jest do bani.
Wymieniłem na koncentrat MOBIL i od tamtego czasu ubytki płynu się skończyły.
|
08.03.2008, 19:46 |
|
|
Dołączył(a): 19.10.2007, 10:26 Lokalizacja: Białystok Posty: 102
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Samochód: Fabia II combi style
Rok prod.: 2008
Województwo: podlaskie
|
Adam_s napisał(a): W jaki sposób się upewnić czy moje przypuszczenia są słuszne i co może być tego przyczyną
Jak ubywa płynu z chłodnicy a przybywa oleju to prawie na 100% jest to uszczelka pod głowicą.
_________________ poprzednio była BBY-1.4 16V 75KM combi comfort 2003
|
09.03.2008, 14:03 |
|
|
Dołączył(a): 02.06.2006, 19:18 Lokalizacja: Lubelskie Posty: 66
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Województwo: lubelskie
|
Sprawdzałem dziś rano żadnych śladów kropelek na bagnecie nie zauważyłem, będę dalej kontrolował
_________________ 1,4 16V 80KM Combi Mint
Pozdrawiam
|
09.03.2008, 14:56 |
|
|
Dołączył(a): 06.06.2007, 20:36 Lokalizacja: Lubliniec Posty: 91
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Samochód: Fabia sedan Fresh +
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Zobacz jeszcze czy nie masz białej mazi pod korkiem wlewu oleju, jak tak to jest to płyn z chłodnicy.
|
09.03.2008, 19:29 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Adam Z napisał(a): Zobacz jeszcze czy nie masz białej mazi pod korkiem wlewu oleju, jak tak to jest to płyn z chłodnicy.
Maź na korku oleju nie świadczy o uszkodzonej UPG, a tym samym dostającym się do oleju płynu chłodniczego. Maź poprostu pojawia się przy jeździe na krótkich dystansach. Po przejechaniu dłuższej trasy maź znika.
U mnie maź jest już prawie dwa lata, a płynu nie ubywa. Znika jak przejadę ok.100km.
|
09.03.2008, 19:58 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
Poza tym,
Adam_s napisał(a): - na korku oleju brak masełka
Adam Z,
|
09.03.2008, 20:09 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Witam wszystkich KLUBOWICZÓW Jestem na Forum poraz pierwszy. Na początku grudnia 2007r.zaczeło ubywać płynu G12 i przybywać oleju-brak jakich kolwiek kropelek na bagnecie poziomu oleju-brak mazi na korku wlewu oleju--FABINKA jeżdziła normalnie.Zaniepokojony jej stanem zdrowia pojechałem do serwisu (w samą pore bo obyło się bez planowania głowicy i niewiadomo czego jeszcze) okazało się że opadła tuleja trzeciego cylindra (wysokość tuleji regulowana jest przez dokładanie lub odejmpwanie pierścieni-CZESKI SILNIK).A przeciek był widoczny na uszczelce pomiędzy magistralami oleju i chłodzenia.Proponował bym pojechać raczej do ASO,chyba że masz znajomego,który ma statyw mierniczo-zegarowy to można zrobić to samemu.Niestety ja nie miałem takiej możliwosci i ASO skasowało mnie na1800zł.W tej cenie -- olej,filtr oleju,filtr powietrza,uszczelka pod głowicę plus oczywiście robocizna (O ZGROZO). Pozdrawiam Adam.J.
|
09.03.2008, 23:52 |
|
|
Dołączył(a): 03.09.2005, 14:23 Lokalizacja: Siedlce Posty: 391
Podziękował: 2
Pomógł: 8
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Województwo: mazowieckie
|
Mam nadzieję, że przy sprawdzaniu poziomu oleju samochód stoi na poziomym podłożu...
_________________ 1.2 HTP 12V 64KM
|
10.03.2008, 13:34 |
|
|
Dołączył(a): 02.06.2006, 19:18 Lokalizacja: Lubelskie Posty: 66
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Województwo: lubelskie
|
Adam.J, to mnie zmartwiłeś czy jest jakaś metoda zdiagnozowania tego stanu rzeczy nie zdejmując głowicy mój silnik to VW 80KM może w nim inaczej jest rozwiązane regulacja wysokości tulei. napisz jaki u ciebie jest przebieg i jak szybko ubywało /przybywało G12/oleju
_________________ 1,4 16V 80KM Combi Mint
Pozdrawiam
|
10.03.2008, 19:24 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
No jest jeszcze jedna kwestia..
Skoro masz 26000 przebiegu to wnioskuję, ze masz małe dzienne przebiegi?
Jeżeli silnik nie nagrzewa się do odpowiedniej temp. może być tak, że benzyna spływa do oleju i go przybywa...
Sprawdź czy olej nie zalatuje zapachem benzynki.
|
10.03.2008, 19:52 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Witam. Jeżeli chodzi o silniki z grupy VW to są to jednostki nowej generacji (ale nie najnowszej) tuleje w tych blokach są stałe ,w razie zniszczenia tzn. porysowania można je szlifować na większy wymiar (czynność tą nazywa się tulejowaniem).Przy takim rozwiązaniu niema możliwości ich opuszczenia.W moja FABIA ma czeski jest to jednostka jeszcze ze starej skody , która została zmodernizowana przez niemców(powiększona pojemność,wtryski,elektronika,itp.).
[ Dodano: 2008-03-11, 00:36 ] Płynu ubywało około 0,5 litra na 300km.przebiek około 70000km. Sprawdz :1-czy świece mają kolor jasno popielaty.2-czy niema wycieku pomiędzy obudową termostatu a korpusem silnika w naszych FABIACH ponoć jest to częste,G12 po wyschnięciu zostawia różowy osad.3-podczas kontroli poziomu oleju zastosuj radę kolegi Dębowy Mocny.
[ Dodano: 2008-03-11, 00:40 ] Co do małych przebiegów,to niedogrzanie silnika powoduje tylko większe spalanie.
[ Dodano: 2008-03-11, 00:53 ] Jeżeli uszczelka pod głowicą ulegnie uszkodzeniu między magistralą cieczy chłodzącej a olejową to tylko zdjęcie głowicy -obiawy to właśnie wzrost poziomu oleju,nie koniecznie zmiana barwy,nie przy tej klasie płynu.W zbiorniczku wyrównawczym pojawią się czarne kropki.
[ Dodano: 2008-03-11, 01:00 ] Barwa oleju zmienia się na kolor jasno brązowy TYLKO wtedy gdy lejemy wodę i mieszaniny wody z downymi płynami.
[ Dodano: 2008-03-11, 01:13 ] Natomiast gdy uszczelka głowicy ulegnie zniszczeniu między magistralą cieczy chłodzącej a komorą spalania to:1-ubytek płynu, 2-wzrost ciśnienia w zbiorniczku,oraz jego wyciek po jego lewej stronie (różowy osad pod zbirniczkiem),zbiorniczek jest okopcony od środka, 3-świeca na tym cylindrze będzie czarna z nagarem i mokra.
[ Dodano: 2008-03-11, 01:18 ] Sprawdz te rzeczy, mam nadzieje że to jakaś pirdoła Pozdrawiam Adam.J
|
10.03.2008, 21:45 |
|
|
Dołączył(a): 02.06.2006, 19:18 Lokalizacja: Lubelskie Posty: 66
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Województwo: lubelskie
|
Adam.J, dzięki za wyczerpującą odpowiedz w temacie na pewno nie tylko mi ale również wielu klubowiczom sie przyda. W moim przypadku to znacznie mniej ubywa mi płynu jak pisałem na cały przebieg około 100ml mam nadzieje że to parowanie ale wszystko o czym napisałeś sprawdzę. W przyszłym tygodniu jestem umówiony na serwis w ASO więc powiedziałem żeby w zleceniu dopisali żeby sprawdzić przyczynę przybywania oleju. Jak coś będę wiedział dam znać dzięki
_________________ 1,4 16V 80KM Combi Mint
Pozdrawiam
|
11.03.2008, 18:44 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Witam. Jak już wcześniej pisałem mam nadzieje ze tojakaś pierdoła, z ciekawościa czekam na odpowiedz -jaka jest przyczyna tej usterki. Życzę abyś jak najmniej zapłacił za naprawe w ASO. Pozdrawiam Adam.J
|
11.03.2008, 23:59 |
|
|
Dołączył(a): 02.06.2006, 19:18 Lokalizacja: Lubelskie Posty: 66
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Województwo: lubelskie
|
Wydawało mi się że pisałem auto jeszcze do czerwca na gwarancji mam nadzieję że do tego czasu sie wyjaśni.
_________________ 1,4 16V 80KM Combi Mint
Pozdrawiam
|
12.03.2008, 17:55 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|