Teraz jest 27.04.2024, 21:53



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
[F1] Przybywa oleju??? 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 02.06.2006, 19:18
Lokalizacja: Lubelskie
Posty: 66
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Województwo: lubelskie
Post [F1] Przybywa oleju???
Mam wrażenie że przybywa mi oleju, wydaje mi się że po ostatniej wymianie tj. na 15 000km stan był na poziomie 3/4 na bagnecie teraz jest prawie max/max
-auto ma przejechane około 26 000km
-jest na gwarancji jeszcze do czerwca więc zalana chłodnica G12 w sumie ta ze dwa razy dolewałem ale będzie tego razem niecała setka, myślę że to może na odparowanie bo G12 podobno lubi parować i zauważam że latem bo zima stan minimalnie opada.
-auto pali bezproblemowo
-instalacji gazowej brak
-styl jazdy raczej umiarkowany
- na korku oleju brak masełka
-G12 bez tłustego nalotu czy jak tam
W jaki sposób się upewnić czy moje przypuszczenia są słuszne i co może być tego przyczyną, niedługo będę się umawiał na wizytę w ASO i chciałbym zasięgnąć waszych opinii

_________________
1,4 16V 80KM Combi Mint
Pozdrawiam


08.03.2008, 19:36
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
a zobacz jeszcze czy nie masz na miarce oleju wyrażnych małych kropli "wody".
Najlepiej sprawdź jak auto ostygnie (rano).

Cudów raczej nie ma. Jak oleju przybywa to tylko płyn może iść do oleju.
A z tym ubywaniem płynu G12 to teżodczułem na własnej skórze, że jest do bani.
Wymieniłem na koncentrat MOBIL i od tamtego czasu ubytki płynu się skończyły.


08.03.2008, 19:46

Dołączył(a): 19.10.2007, 10:26
Lokalizacja: Białystok
Posty: 102
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Samochód: Fabia II combi style
Rok prod.: 2008
Województwo: podlaskie
Post 
Adam_s napisał(a):
W jaki sposób się upewnić czy moje przypuszczenia są słuszne i co może być tego przyczyną


Jak ubywa płynu z chłodnicy a przybywa oleju to prawie na 100% jest to uszczelka pod głowicą.

_________________
poprzednio była BBY-1.4 16V 75KM combi comfort 2003


09.03.2008, 14:03
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 02.06.2006, 19:18
Lokalizacja: Lubelskie
Posty: 66
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Województwo: lubelskie
Post 
Sprawdzałem dziś rano żadnych śladów kropelek na bagnecie nie zauważyłem, będę dalej kontrolował ???

_________________
1,4 16V 80KM Combi Mint
Pozdrawiam


09.03.2008, 14:56
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 06.06.2007, 20:36
Lokalizacja: Lubliniec
Posty: 91
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Samochód: Fabia sedan Fresh +
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post 
Zobacz jeszcze czy nie masz białej mazi pod korkiem wlewu oleju, jak tak to jest to płyn z chłodnicy.


09.03.2008, 19:29
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Adam Z napisał(a):
Zobacz jeszcze czy nie masz białej mazi pod korkiem wlewu oleju, jak tak to jest to płyn z chłodnicy.


Maź na korku oleju nie świadczy o uszkodzonej UPG, a tym samym dostającym się do oleju płynu chłodniczego. Maź poprostu pojawia się przy jeździe na krótkich dystansach. Po przejechaniu dłuższej trasy maź znika.

U mnie maź jest już prawie dwa lata, a płynu nie ubywa. Znika jak przejadę ok.100km.


09.03.2008, 19:58
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
Poza tym,
Adam_s napisał(a):
- na korku oleju brak masełka


Adam Z, :czytaj:


09.03.2008, 20:09
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Witam wszystkich KLUBOWICZÓW Jestem na Forum poraz pierwszy. :hurra: Na początku grudnia 2007r.zaczeło ubywać płynu G12 i przybywać oleju-brak jakich kolwiek kropelek na bagnecie poziomu oleju-brak mazi na korku wlewu oleju--FABINKA jeżdziła normalnie.Zaniepokojony jej stanem zdrowia pojechałem do serwisu (w samą pore bo obyło się bez planowania głowicy i niewiadomo czego jeszcze) okazało się że opadła tuleja trzeciego cylindra (wysokość tuleji regulowana jest przez dokładanie lub odejmpwanie pierścieni-CZESKI SILNIK).A przeciek był widoczny na uszczelce pomiędzy magistralami oleju i chłodzenia.Proponował bym pojechać raczej do ASO,chyba że masz znajomego,który ma statyw mierniczo-zegarowy to można zrobić to samemu.Niestety ja nie miałem takiej możliwosci i ASO skasowało mnie na1800zł.W tej cenie -- olej,filtr oleju,filtr powietrza,uszczelka pod głowicę plus oczywiście robocizna (O ZGROZO). Pozdrawiam Adam.J.


09.03.2008, 23:52

Dołączył(a): 03.09.2005, 14:23
Lokalizacja: Siedlce
Posty: 391
Podziękował: 2
Pomógł: 8

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Województwo: mazowieckie
Post 
Mam nadzieję, że przy sprawdzaniu poziomu oleju samochód stoi na poziomym podłożu...

_________________
1.2 HTP 12V 64KM


10.03.2008, 13:34
Zobacz profil

Dołączył(a): 02.06.2006, 19:18
Lokalizacja: Lubelskie
Posty: 66
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Województwo: lubelskie
Post 
Adam.J, to mnie zmartwiłeś :sad: czy jest jakaś metoda zdiagnozowania tego stanu rzeczy nie zdejmując głowicy mój silnik to VW 80KM może w nim inaczej jest rozwiązane regulacja wysokości tulei. napisz jaki u ciebie jest przebieg i jak szybko ubywało /przybywało G12/oleju

_________________
1,4 16V 80KM Combi Mint
Pozdrawiam


10.03.2008, 19:24
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
No jest jeszcze jedna kwestia..
Skoro masz 26000 przebiegu to wnioskuję, ze masz małe dzienne przebiegi?
Jeżeli silnik nie nagrzewa się do odpowiedniej temp. może być tak, że benzyna spływa do oleju i go przybywa...
Sprawdź czy olej nie zalatuje zapachem benzynki.


10.03.2008, 19:52

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Witam. Jeżeli chodzi o silniki z grupy VW to są to jednostki nowej generacji (ale nie najnowszej) tuleje w tych blokach są stałe ,w razie zniszczenia tzn. porysowania można je szlifować na większy wymiar (czynność tą nazywa się tulejowaniem).Przy takim rozwiązaniu niema możliwości ich opuszczenia.W moja FABIA ma czeski jest to jednostka jeszcze ze starej skody , która została zmodernizowana przez niemców(powiększona pojemność,wtryski,elektronika,itp.).

[ Dodano: 2008-03-11, 00:36 ]
Płynu ubywało około 0,5 litra na 300km.przebiek około 70000km. Sprawdz :1-czy świece mają kolor jasno popielaty.2-czy niema wycieku pomiędzy obudową termostatu a korpusem silnika w naszych FABIACH ponoć jest to częste,G12 po wyschnięciu zostawia różowy osad.3-podczas kontroli poziomu oleju zastosuj radę kolegi Dębowy Mocny.

[ Dodano: 2008-03-11, 00:40 ]
Co do małych przebiegów,to niedogrzanie silnika powoduje tylko większe spalanie.

[ Dodano: 2008-03-11, 00:53 ]
Jeżeli uszczelka pod głowicą ulegnie uszkodzeniu między magistralą cieczy chłodzącej a olejową to tylko zdjęcie głowicy -obiawy to właśnie wzrost poziomu oleju,nie koniecznie zmiana barwy,nie przy tej klasie płynu.W zbiorniczku wyrównawczym pojawią się czarne kropki.

[ Dodano: 2008-03-11, 01:00 ]
Barwa oleju zmienia się na kolor jasno brązowy TYLKO wtedy gdy lejemy wodę i mieszaniny wody z downymi płynami.

[ Dodano: 2008-03-11, 01:13 ]
Natomiast gdy uszczelka głowicy ulegnie zniszczeniu między magistralą cieczy chłodzącej a komorą spalania to:1-ubytek płynu, 2-wzrost ciśnienia w zbiorniczku,oraz jego wyciek po jego lewej stronie (różowy osad pod zbirniczkiem),zbiorniczek jest okopcony od środka, 3-świeca na tym cylindrze będzie czarna z nagarem i mokra.

[ Dodano: 2008-03-11, 01:18 ]
Sprawdz te rzeczy, mam nadzieje że to jakaś pirdoła Pozdrawiam Adam.J


10.03.2008, 21:45

Dołączył(a): 02.06.2006, 19:18
Lokalizacja: Lubelskie
Posty: 66
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Województwo: lubelskie
Post 
Adam.J, dzięki za wyczerpującą odpowiedz w temacie na pewno nie tylko mi ale również wielu klubowiczom sie przyda. W moim przypadku to znacznie mniej ubywa mi płynu jak pisałem na cały przebieg około 100ml mam nadzieje że to parowanie ale wszystko o czym napisałeś sprawdzę. W przyszłym tygodniu jestem umówiony na serwis w ASO więc powiedziałem żeby w zleceniu dopisali żeby sprawdzić przyczynę przybywania oleju. Jak coś będę wiedział dam znać dzięki :worthy:

_________________
1,4 16V 80KM Combi Mint
Pozdrawiam


11.03.2008, 18:44
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Witam. Jak już wcześniej pisałem mam nadzieje ze tojakaś pierdoła, z ciekawościa czekam na odpowiedz -jaka jest przyczyna tej usterki. Życzę abyś jak najmniej zapłacił za naprawe w ASO. Pozdrawiam Adam.J


11.03.2008, 23:59

Dołączył(a): 02.06.2006, 19:18
Lokalizacja: Lubelskie
Posty: 66
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Województwo: lubelskie
Post 
Wydawało mi się że pisałem auto jeszcze do czerwca na gwarancji mam nadzieję że do tego czasu sie wyjaśni.

_________________
1,4 16V 80KM Combi Mint
Pozdrawiam


12.03.2008, 17:55
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL