|
|
Teraz jest 26.04.2024, 18:46
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 13 ] |
|
[F1] Wymiana gumy przegubu półosi napędowej (przy kole)
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 12.02.2007, 12:06 Lokalizacja: Szczecin Posty: 134
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Rok prod.: 2005
Województwo: zachodniopomorskie
|
Wymiana gumy przegubu półosi napędowej (przy kole)
Witam! No i szykuje się pierwsza poważniejsza robótka przy mojej Fabce.... Pokazywałem synowi na kanale jak wygląda nasze autko od spodu i przy okazi wyjaśniania co do czego służy przyuważyłem obsmarkaną półośke.... Pęknięta jest w miejscu pokazanym strzałką. Ktoś z Was może już to robił, albo zna warsztat w Szczecinie w którym mi to porządnie wymienią ? A jakby jeszcze podpowiedział ile to mnie będzie kosztowało to będe wdzięczny
_________________ Arcimek
Dariusz Arcimowicz
Szczecin
Ostatnio edytowano 17.08.2008, 21:39 przez arcimek, łącznie edytowano 1 raz
|
09.03.2008, 16:51 |
|
|
Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55 Lokalizacja: Rybnik , Gliwice Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
koszt roboty pewnie 50 zeta , guma+ smar z 30
_________________ touran
|
09.03.2008, 20:08 |
|
|
Dołączył(a): 12.02.2007, 12:06 Lokalizacja: Szczecin Posty: 134
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Rok prod.: 2005
Województwo: zachodniopomorskie
|
No i po bólu
Umówiłem się na konkretną godzinę... i po 45 minutach autko gotowe
Więcej tutaj:
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=896&start=105
_________________ Arcimek
Dariusz Arcimowicz
Szczecin
|
13.03.2008, 19:59 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
hehe wlasnie tez wymienialem te gumke, zwroc uwage na zalozenie opasek metalowych, jechalem na poprawke bo niewytrzymala, pekla i guma sie zzsunela, szczescie zauwazylem, mechanior zamowil opaske od jakiegos audii, rzeczywiscie, ta niby skodowska bardzo licho wyglada, w porownaniu do oryginalnych niemieckich....
|
20.03.2008, 13:47 |
|
|
Dołączył(a): 18.01.2008, 13:14 Lokalizacja: łodz Posty: 341
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: FABIA VW Passat 1,8 ADZ
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
publius, PEWNIE MIALES NIEORYGINALNA OPASKE JAK CI PEKLA CHYBA ZE ZLE BYLA ZAMONTOWANA
_________________ )
|
20.03.2008, 15:21 |
|
|
Dołączył(a): 16.05.2007, 20:41 Lokalizacja: Sosnowiec Posty: 179
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
umnie jest to samo też peknięta guma, czym grozi jazda z taka usterką, bo w najblizszym czasie nie mam czasu tego usuwać.
_________________ prelude 2.3 + fabia
|
23.03.2008, 14:40 |
|
|
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2320 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
LoCoxardas napisał(a): ..... czym grozi jazda z taka usterką.........
- następuje rozgrzanie smaru przegubu i jego wyciek, a praca przegubu bez smaru to "śmierć " dla części ... najlepiej zrobić od razu .
pozdrawiam.
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana F3 - obecnie
|
23.03.2008, 16:05 |
|
|
Dołączył(a): 16.05.2007, 20:41 Lokalizacja: Sosnowiec Posty: 179
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
A czy smar musi być szczególnie dobierany bo mam taki czerwony Auto cośtam z kopalni przyniosłem tam stosujemy do przekładni i reduktorów oraz do planetarki w kombajnie.
Uszlachetniający uszczelniający i plastyczny jakośtak tam pisało i że niby meade in USA.
Myśle że w 100zł powinno się zamknąć ?
_________________ prelude 2.3 + fabia
|
23.03.2008, 17:48 |
|
|
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2320 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
jesli chodzi o smary (specjalistą nie jestem) w swojej branży (transport technologiczny) rozróżniam na takie co mają dodatek siarczków molibdenu oraz bez tego dodatku - są mechanizmy które NIE MOGĄ pracować na takim smarze.
nie wiem jaki jest Ten twój smar, ale preferowałbym zakup "zestawu naprawczego" który zawiera tubke dedykowanego smaru do przegubów - kosztuje niewiele a przy okazji jesteś pewny zastosowanego rozwiązania i ilość smaru już jest wyznaczona w tej tubce.
jeśli chodzi o ilość - nie możesz dać za mało ... bo bedzie źle , oraz nie możesz dać za dużo ... bo też bedzie źle - najlepiej zapoznać sie z instrukcją stosowania tego "czerwonego" smaru,
jak zabudowywaliśmy łożyska fi80 na urządzeniach transportowych, to ilości smarów narzucał producent łożyska - i w tym przypadku (przegub też jest łożyskiem) jest identycznie.
to jest wiedza teoretyczna poparta praktyką, ale są "mechanicy" którzy mówią że kto smaruje ten jedzie... nieważne czym - i kończy sie ponowną wizytą w serwisie.
Myślę że to rozwieje Twoje wątpliwości.
pozdrawiam
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana F3 - obecnie
|
24.03.2008, 16:04 |
|
|
Dołączył(a): 18.01.2008, 13:14 Lokalizacja: łodz Posty: 341
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: FABIA VW Passat 1,8 ADZ
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
WITAM JEŚLI CHODZI O SMAR TO JEST TO SPECJALNY SMAR DO PRZEGUBÓW AALE JAK KUPUJE SIE ORYGINALNA OSŁONE W ORYGINALNYM PUDEŁKU TO TAKI KOMPLET ZAWIERA OSŁONE SMAR NAKRETKE I OPASKI LUB PRZYNAJMNIEJ POWINIEN [ Dodano: 2008-03-25, 15:03 ]WITAM JEŚLI CHODZI O SMAR TO JEST TO SPECJALNY SMAR DO PRZEGUBÓW AALE JAK KUPUJE SIE ORYGINALNA OSŁONE W ORYGINALNYM PUDEŁKU TO TAKI KOMPLET ZAWIERA OSŁONE SMAR NAKRETKE I OPASKI LUB PRZYNAJMNIEJ POWINIEN
_________________ )
|
25.03.2008, 15:01 |
|
|
Dołączył(a): 12.07.2007, 20:36 Lokalizacja: Ostrów, Kalisz, Pleszew Posty: 206
Podziękował: 4
Pomógł: 1
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
|
Wymieniałem ostatnio osłonę przegubu i proszę ja was:
Zakupiłem oryginalną cześć z logami skoda audi itp w Aso
niedrogo było. Kupiłem jeszcze tuleje wahacza- niestety te starego typu (bo o nowych w moim aso nie słyszeli ) i parę innych rzeczy, ceny w miarę+ upust, nie było źle.
Problem polega na tym, że ta osłona przegubu, która pękła była zrobiona z gumy, a ta nowa, niby oryginalna z jakiegoś plastiku! Ładnie wytłoczone loga grupy WV, wszystko niby ok. Ale ...plastik.
Powiedzcie mi czy "dałem zadu" kupując to coś? Może to jakiś plastik z NASA
Wymieniałem również odbój amortyzatora lewy tył- polecam oryginalny-piankowy bo rok temu wymieniałem prawy tył na "gumowy pomarańczowy" i już popękał.
|
19.06.2009, 18:06 |
|
|
Dołączył(a): 12.01.2009, 17:52 Lokalizacja: Chorzów Posty: 231
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Samochód: IBI IIFL SDI
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Powiedz jaki koszt był tej wymiany, bo u mnie za samą wymiane chcą od 100 zł do 160 zł + koszt osłony 60 zł
|
22.06.2009, 11:32 |
|
|
Dołączył(a): 04.06.2008, 14:47 Lokalizacja: Kraków Posty: 45
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: małopolskie
|
W zwykłym sklepie z częściami do skody za komplet naprawczy: gumowa osłona, opaski zaciskowe i smar zapłaciłem 23 zł
Robocizny nie znam, bo robione było przy okazji wymiany silentbloków i sworzni przy obu wahaczach + geometria. Ale nie sądzę by przekroczyło 60zł.
|
22.06.2009, 12:36 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 13 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|