Teraz jest 08.07.2024, 23:27



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Ukręcona śruba przy pompie wody 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.02.2008, 10:37
Lokalizacja: Sochaczew
Posty: 10
Podziękował: 1
Pomógł: 1

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Fabia Sedan
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
Post Ukręcona śruba przy pompie wody
Przykręcają nową pompę wody w silniku 1.4 68KM ukręciłem śrubę wystającą z korpusu silnika. Na chwilę obecną nakręciłem nakrętkę na resztę kikutu śruby tak ze 2-3- mm. Nic nie cieknie więc chyba trzyma dobrze. Jednak chciałbym wiedzieć czy śruby wystające z korpusu silnika są w niego wtopione (odlane razem z nim), czy też są w niego wkręcone - co pozwoliłoby ją kiedyś wymienić?

Pozdrawiam
MarekW


08.03.2008, 20:08
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.10.2007, 10:26
Lokalizacja: Białystok
Posty: 102
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Samochód: Fabia II combi style
Rok prod.: 2008
Województwo: podlaskie
Post 
Nie wiem czy jest wkręcana czy wtopiona ale nie ma to wiekszego znaczenia bo system naprawy tego typu uszkodzen jest podobny.
To jest takie samowiercące gnazdo a nazywa się dokładnie wkład do gwintów ze szczeliną skrawająca. (nie mylić z systemem regeneracji gniazd swiec zaplnowych podobna zasada działania ale to coś innego)
Naprawa wyglada w ten sposób że rozwiercasz stara śrube a nastepnie wkręcasz wkład który z zewnątrz wyglada jak gwintownik a wewnątrz ma gwint na nową śrubę.
Srednice nawiercanego otworu dobierasz w zależności od materiału dla stopu metali lekkich jest to chyba przy srubie M3 4,8 , a przy M4 6,2 wkręcasz na 0,1-0,2 pod powierzchnie przdmiotu obrabianego.

_________________
poprzednio była BBY-1.4 16V 75KM combi comfort 2003


09.03.2008, 13:59
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.02.2008, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 13
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
To co piszesz dotyczy uszkodzonych gwintów wewnętrznych (system V-coil lub Heli-coil).
Jeżeli ukręciła się śruba/szpilka (a istnieje możliwość wykręcenia z korpusu, jeżeli się ukręciła w otworze stosujemy wykrętak) wykręcamy urwaną, wkręcamy nową (najlepiej użyć jakiejś chemi do umocowania śruby np. Loctite). Połączenia gwintow uzyskują nominalną wytrzymałość już przy wkręceniu na 1 długość średnicy (np. dla M8 - 8mm) i wkręcanie głębiej już nic nie zmienia.

_________________
Był Matiz, jest Fabia


09.03.2008, 19:46
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.02.2008, 10:37
Lokalizacja: Sochaczew
Posty: 10
Podziękował: 1
Pomógł: 1

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Fabia Sedan
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
Post 
Dzięki za szczegółowe opisy sposobów naprawy. Mam jednak nadzieję, że w moim przypadku nie zajdzie potrzeba aż tak specjalistycznych napraw. Liczę trochę na łut szczęścia.
Wymieniając pompę zauważyłem, że dwie dolne śruby są wkręcane w korpus silnika, natomiast dwie górne wystają z niego. Nie jestem pewien, czy te dwie górne śruby to tzw. szpilki wkręcane w korpus. Może ktoś wie to na 100%. Jeżeli tak to spróbuję uszkodzoną wykręcić i wstawić nową.


Pozdrawiam
MarekW


10.03.2008, 08:48
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 4 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL