![](./styles/avalongreen/theme/images/row_left_top.gif) |
![](./styles/avalongreen/theme/images/row_right_top.gif) |
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
|
Teraz jest 08.07.2024, 23:27
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 4 ] |
|
Ukręcona śruba przy pompie wody
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 02.02.2008, 10:37 Lokalizacja: Sochaczew Posty: 10
Podziękował: 1
Pomógł: 1
Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Fabia Sedan
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Ukręcona śruba przy pompie wody
Przykręcają nową pompę wody w silniku 1.4 68KM ukręciłem śrubę wystającą z korpusu silnika. Na chwilę obecną nakręciłem nakrętkę na resztę kikutu śruby tak ze 2-3- mm. Nic nie cieknie więc chyba trzyma dobrze. Jednak chciałbym wiedzieć czy śruby wystające z korpusu silnika są w niego wtopione (odlane razem z nim), czy też są w niego wkręcone - co pozwoliłoby ją kiedyś wymienić?
Pozdrawiam
MarekW
|
08.03.2008, 20:08 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 19.10.2007, 10:26 Lokalizacja: Białystok Posty: 102
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Samochód: Fabia II combi style
Rok prod.: 2008
Województwo: podlaskie
|
Nie wiem czy jest wkręcana czy wtopiona ale nie ma to wiekszego znaczenia bo system naprawy tego typu uszkodzen jest podobny.
To jest takie samowiercące gnazdo a nazywa się dokładnie wkład do gwintów ze szczeliną skrawająca. (nie mylić z systemem regeneracji gniazd swiec zaplnowych podobna zasada działania ale to coś innego)
Naprawa wyglada w ten sposób że rozwiercasz stara śrube a nastepnie wkręcasz wkład który z zewnątrz wyglada jak gwintownik a wewnątrz ma gwint na nową śrubę.
Srednice nawiercanego otworu dobierasz w zależności od materiału dla stopu metali lekkich jest to chyba przy srubie M3 4,8 , a przy M4 6,2 wkręcasz na 0,1-0,2 pod powierzchnie przdmiotu obrabianego.
_________________ poprzednio była BBY-1.4 16V 75KM combi comfort 2003
|
09.03.2008, 13:59 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 19.02.2008, 17:45 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 13
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
To co piszesz dotyczy uszkodzonych gwintów wewnętrznych (system V-coil lub Heli-coil).
Jeżeli ukręciła się śruba/szpilka (a istnieje możliwość wykręcenia z korpusu, jeżeli się ukręciła w otworze stosujemy wykrętak) wykręcamy urwaną, wkręcamy nową (najlepiej użyć jakiejś chemi do umocowania śruby np. Loctite). Połączenia gwintow uzyskują nominalną wytrzymałość już przy wkręceniu na 1 długość średnicy (np. dla M8 - 8mm) i wkręcanie głębiej już nic nie zmienia.
_________________ Był Matiz, jest Fabia
|
09.03.2008, 19:46 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 02.02.2008, 10:37 Lokalizacja: Sochaczew Posty: 10
Podziękował: 1
Pomógł: 1
Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Fabia Sedan
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
|
Dzięki za szczegółowe opisy sposobów naprawy. Mam jednak nadzieję, że w moim przypadku nie zajdzie potrzeba aż tak specjalistycznych napraw. Liczę trochę na łut szczęścia.
Wymieniając pompę zauważyłem, że dwie dolne śruby są wkręcane w korpus silnika, natomiast dwie górne wystają z niego. Nie jestem pewien, czy te dwie górne śruby to tzw. szpilki wkręcane w korpus. Może ktoś wie to na 100%. Jeżeli tak to spróbuję uszkodzoną wykręcić i wstawić nową.
Pozdrawiam
MarekW
|
10.03.2008, 08:48 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 4 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
|