|
|
Teraz jest 29.03.2024, 13:16
|
Stukanie zaworów na ciepłym silmiku.
Autor |
Wiadomość |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Stukanie zaworów na ciepłym silmiku.
Witam forumowiczów! Jest to mój pierwszy post, choć od dawna Was podglądam:) Do tej pory to co mogłem przeczytać na forum wystarczało aby eksploatacja mojego autka nie była zbyt uciążliwa, no ale w końcu...
Wszystkie wątki dotyczące stukających zaworów opisywały to zjawisko na zimnym silniku a ponadto, że nie ma potrzeby ich regulacji. W moim aucie zawory stukają na rozgrzanym silniku (mam wrażenie, że jeżdżę dieslem). Po wizycie w warztacie okazało się, że niektóre szklanki są "zapieczone" i mam wykszywione 2 laski popychaczy.
Wymiana szklanek i lasek, przy okazji łańcuch, olej. Niestety stukanie zaworów nie ustało. Jeżdżę do warsztatu ( dobre opinie na Forum) na cotygodniowe ustawianie zaworów (tak, czytałem, że są samoregulujące) ale oczywiście to nie pomaga.
Dodam, że po wymianie szklanek to dopiero je słychać na zimnym silniku.
Jeszcze przebieg- 118 kkm. Olej 5w40.
Jestem na krawędzi rozstroju nerwowego, może kolegom nasuwają się jakieś sugestie?
Ostatnio edytowano 04.03.2008, 12:03 przez skiera, łącznie edytowano 1 raz
|
04.03.2008, 11:57 |
|
|
Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24 Lokalizacja: Wejherowo Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
A w jakim stanie są popychacze hydrauliczne? Może one już padły i nie wykasowują nadmiernego luzu.
_________________ WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.
|
04.03.2008, 12:01 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Mechanik nie znalazł nic co mogłoby wyjaśnić takie zachowanie silnika, podobno wszystko sprawdził.
|
04.03.2008, 12:06 |
|
|
Dołączył(a): 01.01.2008, 20:37 Lokalizacja: opolskie Posty: 217 Zdjęcia: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: EYW - 5b.
Samochód: fabia II STYLE
Rok prod.: 2007
Województwo: opolskie
|
Jak jeżdziłem jeszcze golfem II, miałem podobne objawy, mechanicy tez stwierdzili, że to szklanki, zaczął tak hałasować po wymianie paska rozrządu, jak się póżniej okazało, nie dokręcone było koło zębate na wałku rozrządu, rozrząd sam sie przestawiał w niewielkim zakresie, to wystarczyło, aby hałasował jak diesel.
_________________ U mnie BYŁY do nabycia NALEPKI KLUBOWE
PACCO
|
04.03.2008, 12:29 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Dzięki pacco. Wszelkie sugestie będę skrzętnie przekazywał mechanikami.
|
05.03.2008, 09:27 |
|
|
Dołączył(a): 07.10.2006, 07:17 Lokalizacja: Ruda Śląska Posty: 544
Podziękował: 1
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 186KM/431Nm
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
|
Panowie, diesel nie halasuje, on pieknie klekocza
a co do Twojego problemu, to mam pytanie: jaki masz poziom olej moze jest go za malo kiedy byl wymieniany itp
_________________
|
05.03.2008, 10:20 |
|
|
Dołączył(a): 18.01.2008, 13:14 Lokalizacja: łodz Posty: 341
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: FABIA VW Passat 1,8 ADZ
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
WITAM
CZY WSZYSTKIE POPYCHACZE ZOSTALY WYMIENIONE CZY TYLKO TE DWA BO JESLI TYLKO 2 TO POZOSTALE MOGA KLEKOTAC.
[ Dodano: 2008-03-05, 11:11 ] ANDJA MA RACJE JESLI OLEJ BEDZIE STARY GESTY A POZIOM NISKI TO POPYCHACE ZAPIECZĄ SIE I BEDA DO WYMIANY.
_________________ )
|
05.03.2008, 11:09 |
|
|
Dołączył(a): 15.08.2006, 15:47 Posty: 217
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Samochód: Golf.............
Województwo: śląskie
|
skiera napisał(a): Wszystkie wątki dotyczące stukających zaworów opisywały to zjawisko na zimnym silniku a ponadto, że nie ma potrzeby ich regulacji. W moim aucie zawory stukają na rozgrzanym silniku (mam wrażenie, że jeżdżę dieslem). Po wizycie w warztacie okazało się, że niektóre szklanki są "zapieczone" i mam wykszywione 2 laski popychaczy. Wymiana szklanek i lasek, przy okazji łańcuch, olej. Sprawdź ciśnienie oleju na ciepłym silniku! Ewentualnie mogą zapiekać się zawory w prowadnicach lub dźwigienki zaworowe, co mogło być powodem skrzywienia lasek. [ Dodano: 2008-03-05, 11:23 ]Andja napisał(a): Panowie, diesel nie halasuje, on pieknie klekocza
Potwierdzam - muzyka dla ucha!
|
05.03.2008, 11:22 |
|
|
Dołączył(a): 01.01.2008, 20:37 Lokalizacja: opolskie Posty: 217 Zdjęcia: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: EYW - 5b.
Samochód: fabia II STYLE
Rok prod.: 2007
Województwo: opolskie
|
Andja napisał(a): diesel nie halasuje, on pieknie klekocza macie racje on pieknie klekocze,ale mi głupio, bo napisałem" hałasował ja diesel"
_________________ U mnie BYŁY do nabycia NALEPKI KLUBOWE
PACCO
|
05.03.2008, 18:07 |
|
|
Dołączył(a): 06.06.2007, 20:36 Lokalizacja: Lubliniec Posty: 91
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Samochód: Fabia sedan Fresh +
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
A czy przypadkiem nie jeździsz na oleju Castrol Magnatec 5W/40? Jeżeli tak to zmień olej na inną firmę np. Mobil, ale pozostań na pełnym syntetyku. Wiem z autopsji że przy Castrolu takie zjawisko występuje jak stukanie zaworów.
Ewentualnie możesz kupić środek do wyciszania hydraulicznego popychacza, ale moim zdaniem lepiej zmienić olej.
|
05.03.2008, 19:38 |
|
|
Dołączył(a): 12.07.2007, 20:36 Lokalizacja: Ostrów, Kalisz, Pleszew Posty: 206
Podziękował: 4
Pomógł: 1
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
|
Adam Z napisał(a): ale moim zdaniem lepiej zmienić olej.
Sugerujesz gęściejszy olej?
|
05.03.2008, 19:48 |
|
|
Dołączył(a): 06.06.2007, 20:36 Lokalizacja: Lubliniec Posty: 91
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Samochód: Fabia sedan Fresh +
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Nie gęściejszy olej tylko inną firmę nie Castrol Magnatec 5W/40, napisałem wyżej żeby dalej pozostać na pełnym syntetyku.
|
05.03.2008, 19:52 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Dzięki za wszelkie uwagi. Oczywiście zgadzam się, że diesel pięknie klekocze ale pod warunkiem, że tojest diesel a nie benzynka;)
Szklanki wymienione wszystkie, laski tylko te skrzywione, olej Midland? z beczki mechanika. zadziwia mnie to, że po zapaleniu zimnego silnika wyraźnie słychać szklanki, po kilku sekundach jakby cichną a jak silnik zaczne się rozgrzewać to zacztnają się odzywać zawory. Może regulacja zaworów na gorącym silniku byłaby lepsza? Czy to nie jest szarlataństwo z mojej strony?
|
06.03.2008, 09:47 |
|
|
Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24 Lokalizacja: Wejherowo Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
W tych silnikach nie reguluje się luzu zaworowego. Od tego są hydrauliczne popychacze. Jeśli są padnięte to się je wymienia. Od tego czy sprawny hydrauliczny popychacz dobrze działa ma wpływ ilość i jakość oleju. Zbyt niski stan powoduje iż popychacze nie napompowują się olejem i nie wykasowują luzu. To samo gdy olej jest niskiej jakość - może dojść do zatykania się hydraulicznych popychaczy.
Zmień olej na Mobil 1 0W-40, lub ELF Excellium LDX 5W-40 - oba spełniają normę VW 502.00. ELF rekomendowany jest do silników z hydraulicznymi popychaczami.
ELF Excellium LDX 5W-40
Mobil 1 0W-40
Mobil 1 5W-50 i dlaczego akurat ten się nie nadaje - patrz normy dla VW tylko 505.00.
|
06.03.2008, 10:07 |
|
|
Dołączył(a): 18.01.2008, 13:14 Lokalizacja: łodz Posty: 341
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: FABIA VW Passat 1,8 ADZ
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
mariusz_s,
Dzieki za linki
_________________ )
|
10.03.2008, 10:36 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|