FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1-F3] Amortyzatory - jakie wybrać, jakie kupić?
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=5478
Strona 1 z 10

Autor:  Przecinak11 [ 10.06.2007, 11:41 ]
Tytuł:  [F1-F3] Amortyzatory - jakie wybrać, jakie kupić?

Witam

bede niedługo wymieniać amortyzatory z tyłu i przodu jakiej firmy wybrać ?????
na przód gazowe a na tył olejowo-gazowe???? ???
poradzcie mi jakieś dobre firmy :worthy:

pozdrawiam

Autor:  Mateusz2605 [ 10.06.2007, 14:02 ]
Tytuł: 

Kiedyś bodajże w autoświecie czytałem o amortyzatorach firmy KONI. Pisali o nich dobre rzeczy :)

Autor:  wolf [ 10.06.2007, 14:17 ]
Tytuł: 

Wybor jest duzy..zalazy czego chcesz czy chcesz bardziej sportowo czy bardziej komfortowo..

Autor:  Andja [ 10.06.2007, 15:28 ]
Tytuł: 

jak bylem ostatnio sprawdzac amorki w moim bolidzie grand turismo :hysterical: to gosc powiedzial ze lepiej pare zloty dolozyc i kupic firmowe poniewaz zakupujac jakies badziewie ich sprawnosc moze wyniesk 50% - lekko mnie to zszokowalo. moje po 150000 przebiegu wyszly b.dobre 67%

Autor:  Przecinak11 [ 10.06.2007, 20:49 ]
Tytuł: 

chodzi mi o takie żeby był i komfort i jak najdłuższa ich praca

Autor:  Yogi [ 10.06.2007, 22:31 ]
Tytuł: 

kyb i bilstein

Autor:  Przecinak11 [ 11.06.2007, 06:35 ]
Tytuł: 

dziękij Yogi :worthy:

pozdro

Autor:  pawelapollo [ 14.06.2007, 12:02 ]
Tytuł: 

Chciałbym dowiedzieć się coś więcej o amortyzatorach a konkretnie o ich sztywności.

Planuje zmienić kompletne zawieszenie - lekko obniżające i usztywniające auto.
Czy istnieje jakaś skala sztywności? czy kolory zółty bądź czerwony na zawieszeniu mają tu znaczenie?

Chciałbym zachować zdrowy rozsadek i wybrać kompromis między sztywnością a komfortem bo autem jeździ pare osób.

Jak się ma zawieszenie od FRS do Koni 1130?

Autor:  wolf [ 14.06.2007, 14:06 ]
Tytuł: 

koni imho napewno jest ciut twardsze..ale niech sie wypowiedza inni co maja zmienione zawieszenie..

Autor:  McsEb [ 14.06.2007, 17:12 ]
Tytuł: 

Czy mi się wydaje czy zestaw koni 1130 ma regulację twardości amora? Wtedy problem z głowy, ustawiasz jak chcesz.

Autor:  pawelapollo [ 18.06.2007, 07:55 ]
Tytuł: 

Super! wielkie dzięki za info i czekam na kolejne doświadczenia ze sztywnością Koni.
Jak jest z tą regulacją? czy można to zrobić w warunkach polowych?

Autor:  wolf [ 18.06.2007, 13:21 ]
Tytuł: 

Jaka cena takiego zestawu? bo ja znalazlem caly KIT 1130 za 1700zl w necie

Autor:  Grzenio [ 04.03.2008, 08:56 ]
Tytuł:  Amortyzatory - jakie wybrać - pomoc w zakupie

Będę robić amortyzatory.

Jako, że przebieg mam już pod 150 kkm i amortyzatory nie w najlepszej kondycji myślę o ich wymianie.
Jakie amortyzatory założyć: gazowe czy olejowe, jakiej firmy?
Co może jeszcze wyskoczyć przy wymianie amortyzatorów (jakieś osłony, tuleje, śruby, podkładki...) - chciałbym mieć komplet części aby mechanik zrobił mi to w jeden dzień a nie zamawiać (czy jeździć po sklepach i szukać) dodatkowe części w trakcie roboty.

Autor:  koral [ 04.03.2008, 20:53 ]
Tytuł: 

Jeśli chodzi o amorki to
Przody:
Zalezy jak dlugo chcesz jeszcze tym autem pojezdzic i jakim jestes kierowca. Jeśli chcesz jeszcze dlugo tym autem pojezdzic i doceniasz stosunkowo dobre prowadzenie się Fabii i jestes wymagajacym kierowcą to kup tego producenta który robil je na pierwszy montaz. W przypadku Fabii był to przewaznie Sachs. Do elity zaliczyc trzeba jeszcze Bilsteina no i Boge. Gazowany czy nie gazowany to jeśli roznica w cenie jest wyzsza niż 10% to nie warto przeplacac, bo gazowanie pomaga tylko w specyficznych warunkach: np. dluzsza jazda po bruku.

Tyly:
Masz do wyboru 2 typy jednorurowe (mylnie zwane gazowymi) oraz dwururowe (gazowane i lub nie gazowane). Jeśli zalezy Ci na dobrym prowadzeniu to polecam jednorurowe. Są ofercie niektórych porzadnych producentow i pasuja od Polo i Ibizy (podobnie jak i przody). Przy takiej samej chrakterystyce tlumienia daja szybsza odpowiedz silą na danym skoku niż dwururka ale sa drozsze. Co do gazowanych dwururek czy nie gazowanych to tak samo jak z przodu.

Wazna uwaga co przodow i tylow: nie ma sensu wymieniac amorow jeśli odbojniki i oslonki sa popekane. Tak wiec przed wymniana muisz sprawdzic ich stan. Z tylu bardzo latwo, wystarczy potarmosic oslonką, wtedy zobaczysz czy ten poliureantowy odbojnik ją jeszcze trzyma. Z tego co chlopaki pisaly na forum to nie warto bawic się w tanie zamienniki tych odbojnikow. Z przodu troche trudniej to wybadac. Trzeba raczej uniesc auto, zdjac kolo i sprawdzic stan odbojnika i harmonijki.

Trzeba tez być przygotowanym na wymiane gornego lozyska McPhersona. Ale żeby sprawdzic jego stan to trzeba wczesniej podjechac do mechaniora. Samemu raczej ciezko to wybadac.

No i oczywiście same amory to nie wszystko. Jeśli miałeś robiony przeglad to diagnosta powinien był wypadac na szarpaku czy nie trzeba wymienic tylnej tulei wahacza no i ewentualnie dolny sworzen wahacza. Drazki stabilizatora i jego poduszki tez wartoby sparwdzic aby tak jak piszesz nie jezdzic kilka razy do mechaniora.

Autor:  Grzenio [ 04.03.2008, 21:23 ]
Tytuł: 

Dzięki koral za odpowiedź.
Temat ten jest trochę wyrwany z innego, który dotyczył stuków na wybojach jak i przy ckręceniu kierownicą na postoju. Koledzy z forum pomogli mi zdiagnozować to jako uszkodzone łożyska amortyzatoa przedniego oraz odbojników. Jako, ze przy ostatnim przeglądzie kiepsko wyszły mi amortyzatory myślę, że trzeba robić wszystko.
Czyli generalnie całe McPersony przednie.
Cięzko dostać jest całe komlety więc w grę wchodzi ich składanie.
Mam w swojej Fabii silnik od traktora (diesel) więc z pewnością musze o tym pamiętać przy zakupie amorków (zwłaszcza sprężyny).
Teraz moje pytanie: gdzie kupić tanie a dobre całe Mcpersony do mojej Fabii?

Strona 1 z 10 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/