Teraz jest 21.09.2024, 12:34



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Pasek alternatora 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 11.05.2008, 15:47
Lokalizacja: Puławy
Posty: 119
Podziękował: 62
Pomógł: 1

Silnik: CUTA-1.4 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 3 Combi
Rok prod.: 2016
Województwo: lubelskie
Post Pasek alternatora
Jak wymienic pasek alternatora w silniku 1,9 SDI /diesel/?
Czy piski paska na wolnych obrotach i przez pierwsze 10 minut jazdy samochodem mogą być spowodowane uszkodzeniem rolki napinacza? :worthy:

_________________
Mariusz


12.05.2008, 08:04
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.04.2008, 21:29
Lokalizacja: Ruda Śląska-Halemba
Posty: 75
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Samochód: Skoda Fabia Sedan Classic +
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
Post 
Witam.
W pierwszej kolejności sprawdził bym ładowanie,
po drugie stan naładowania akumulatora,
po trzecie jak wygląda sam pasek.
Jeżeli napięcie ładowania wynosi około 12,5-14,5 Volt jest OKI,
mniejsze niż 12,5 lub większe niż 14,5 padł regulator napięcia,
akumulator powinien mieć min.12,5-13 Volt mierzony po nocy przed uruchomieniem,
pasek nie powinien posiadać pęknięć lub widocznych oznak zużycia. :banana:


13.05.2008, 19:56
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Jak na początku piszczy a potem przestaje,to bym obstawiał pasek,pasek zmieniasz odginając napinacz specjalnym kluczem,lub dużym nastawnym(ja tak robiłem) musisz go odciągnąć aż dziurka w napinaczu zgra się z dziurką w silniku wsadzasz tam wiertło,bądź gwóźdź ok 4mm tak,aby napinacz nie wrócił z powrotem i możesz spokojnie zmieniać,powodzenia to 10 min roboty


14.05.2008, 18:12

Dołączył(a): 11.05.2008, 15:47
Lokalizacja: Puławy
Posty: 119
Podziękował: 62
Pomógł: 1

Silnik: CUTA-1.4 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 3 Combi
Rok prod.: 2016
Województwo: lubelskie
Post 
Wymieniłem pasek na nowy, sprawdzałem napięcie ładowania akumulatora. Jest OK 14,3V
Napiecie akumulatora gdy silnik jest wyłączony wynosi 12,06V wiec jest troche zbyt niskie.
Będę ładował akumulator.
Obecnie, po uruchomieniu silnika, pasek krótko piszczy /przez ok 1 minutę/. Następnie pasek całkowicie sie wycisza, tak ze jego praca nie budzi zastrzerzeń.
Czy mogę odłączyc akumulator do ładowania bez obaw że po podłączeniu akumulatora do instalacji elektrycznej samochodu otrzymam jakis bład ? :banana:

_________________
Mariusz


24.05.2008, 20:03
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11
Lokalizacja: Piekary śląskie
Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
Post 
Robię trasy do pracy 6 km dlatego w zimie podładowuje AKU zawsze odłączone kable nic się nie dzieje , jedynie elektryczne szyby i radio trzeba na nowo zaprogramować


24.05.2008, 21:26
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.04.2008, 21:29
Lokalizacja: Ruda Śląska-Halemba
Posty: 75
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Samochód: Skoda Fabia Sedan Classic +
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
Post 
Witam.
Tak jak tu kolega napisał odłączenie akumulatora nie powoduje błędów,
tylko trzeba będzie na nowo ustawić stacje radiowe i sterowanie elektryczne szyb.
Najprawdopodobniej twój aku zaniedługo dokona żywota.


24.05.2008, 22:43
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 6 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL