Autor |
Wiadomość |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Twardy pedał hamulca - Słabe hamulce (bez ABS)
Od pewnego czasu obserwuję, że hamulce coraz słabiej działają.
Fabia ma aktualnie 50kkm przebiegu.
Przy 47kkm wymieniałem klocki-przód (oryginalne) i płyn hamulcowy w styczniu 2007 przy 32kkm. Do bębnów nie zaglądałem od nowości. Ręczny działa ok.
Podczas hamowania trzeba naprawdę mocno deptać po pedale hamulca żeby auto ostro hamowało. Czasami aż noga boli.
Serwo działa-po odpaleniu auta pedał idzie w dół.
Macie jakieś pomysły czego to moze być wina. Może trzeba jednak zajrzeć do bębnów
|
24.02.2008, 20:37 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
A jak się ma poziom płynu w zbiorniczku? Nic nie ubywa?
|
24.02.2008, 21:13 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
kros napisał(a): A jak się ma poziom płynu w zbiorniczku? Nic nie ubywa?
Nie.
Poziom płynu jest na takim samym poziomie jak po zmianie klocków, gdzieś w okolicach MAX.
Jak tak dalej bedą słabły hamulce to niedługo nie będzie można kół zblokować.
Tak się zastanawiam, może samoregulacja szczęk w bębnach nie działa.
|
24.02.2008, 21:24 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6869 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
marcin-pulawy, może sie zapowietrzył układ ? Pedałem podpompuj, próbowałeś?
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
24.02.2008, 21:30 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
A układ bez ABS jest ilu obwodowy?
|
24.02.2008, 21:34 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
sebasuperb napisał(a): marcin-pulawy, może sie zapowietrzył układ ? Pedałem podpompuj, próbowałeś? Tak, próbowałem. Pedał po drugim czy trzecim naciśnięciu nie rośnie. Nie ma objawów zapowietrzenia. Ta sytuacja się dzieje stopniowo....chyba, że (nie chcę snuć podejrzeń) ASO płynu nie wymieniło, tylko wpisali że wymienili. bo o takich cudach słyszałem. [ Dodano: 2008-02-24, 21:41 ]kros napisał(a): A układ bez ABS jest ilu obwodowy?
Pompa hamulcowa jest dwuobwodowa (przynajmniej tak w książce napisali), bo w rzeczywistości nie zaglądałem.
|
24.02.2008, 21:35 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
marcin-pulawy napisał(a): ASO płynu nie wymieniło, tylko wpisali że wymienili. bo o takich cudach słyszałem.
Ale to poznać po kolorze zaraz po wymianie, stary płyn jest "brudny" a nowy żółciutki.
Ja po odbiorze z ASO kontroluję stan auta i jeśli Ty też to na pewno byś poznał, ze jest ten sam.
A nie zeszkliły Ci się klocki?
Tył sam w sobie niewielki ma wpływ na hamowanie chyba, żę gdzieś z tyłu "chowa" się cały płyn i przód nie dostaje odpowiedniego cisnienia, dlatego pytałem ile obwodów.
|
24.02.2008, 21:44 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28 Lokalizacja: EL Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
|
marcin-pulawy napisał(a): chyba, że (nie chcę snuć podejrzeń) ASO płynu nie wymieniło,
jak wyjechałeś to jakie było uczucie przy hamowaniu ?
jeśli wyglądało tak jakbyś hamował lewą nogą to płyn wymienili.
nowe klocki i tarcze muszę się dotrzeć.... ale mowisz że coraz gorzej to działa
_________________ Danger.It's the Ranger! A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany... jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...
|
24.02.2008, 21:45 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
kros napisał(a): A nie zeszkliły Ci się klocki?
A jak to wygląda to zeszklenie
Klocki wyjąć z auta i obejrzeć zajmie góra 15 minut.
Trochę bym się wkurzył, bo klocków w ASO nie kupowałem tylko oryginały na allegro.
|
24.02.2008, 21:50 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6869 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
marcin-pulawy napisał(a): kros napisał(a): A nie zeszkliły Ci się klocki?
A jak to wygląda to zeszklenie Klocki wyjąć z auta i obejrzeć zajmie góra 15 minut. Trochę bym się wkurzył, bo klocków w ASO nie kupowałem tylko oryginały na allegro.
Zapewne chodzi o to, że wyglądają jak lustro... czyli ograniczone hamowanie poprzez to
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
24.02.2008, 21:55 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Yogi napisał(a): jak wyjechałeś to jakie było uczucie przy hamowaniu ? jeśli wyglądało tak jakbyś hamował lewą nogą to płyn wymienili.
Płyn wymieniali rok temu. Pedał bez zmian.
Klocki w grudniu i było jak mówisz najpierw "tępe",a później się dołożyły i były super.
A to osłabienie to gdzieś od jakiegoś miesiąca się pojawiło.
|
24.02.2008, 21:56 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
Yogi napisał(a): jak wyjechałeś to jakie było uczucie przy hamowaniu ? jeśli wyglądało tak jakbyś hamował lewą nogą to płyn wymienili. U mnie po wymianie płynu hamowało tak jak przed wymianą. To samo po wymianie kolcków i tarcz - też nie czułem różnicy w hamowaniu (więc było jak w nowym aucie), ale wymianiałem komplet. Przy wymianie samych klocków, fakt muszą się dotrzeć do wyżłobień w tarczy marcin-pulawy napisał(a): A jak to wygląda to zeszklenie
Słabej jakości klocki pod wpływem temperatury moga się na powierzchni styku z tarczą pokryć takim jakby szkliwem, które jest bardzo gładkie i twarde. Powoduje to że się ślizga po tarczy bo nie ma odpowiedniego tarcia i po prostu hamowanie wygląda tak jak opisujesz.
Piszesz klocki origo, to nie powinno tak się dziać - chyba, że jakaś podróba, albo miałeś jakieś bardzo ostre (gorące) hamowania, a jak jeszcze po takim gotowaniu nie zdjąłeś nogi z hamulca to tym łatwiej klocki zeszklić. Tyle że z dobrymi klockami takie rzeczy nie powinny się dziać.
Podratować taki zeszklony klocek można szlifując go lekko, jaet to domowa metoda w starych autach się sprawdzała, w nowych się z tym jeszcze nie spotkałem. Więc to takie rozważania teoretyczne.
|
24.02.2008, 21:56 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
kros napisał(a): Podratować taki zeszklony klocek można szlifując go lekko
No to jutro w chwili wolnego czasu wyjmę klocki i sobie obejżę jak wyglądają.
Jak się "zeszkliły" to problem będzie rozwiązany, jak nie to to będę szukał dalej.
|
24.02.2008, 22:02 |
|
|
Dołączył(a): 15.08.2006, 15:47 Posty: 217
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Samochód: Golf.............
Województwo: śląskie
|
marcin-pulawy napisał(a): Od pewnego czasu obserwuję, że hamulce coraz słabiej działają.
Ja proponuję sprawdzić przewód (i zaworek na nim) doprowadzający podciśnienie do serwa.
Przewód ten "lubi" pękać.
|
24.02.2008, 22:31 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
Ale wtedy chyba było by inaczej...
marcin-pulawy napisał(a): Serwo działa-po odpaleniu auta pedał idzie w dół.
Czy nie koniecznie?
|
24.02.2008, 22:45 |
|
|