FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

UWAGA! 2 rodzaje TRW! UWAGA PRZY KUPNIE!
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=5305
Strona 1 z 3

Autor:  Linden [ 30.01.2008, 22:39 ]
Tytuł:  UWAGA! 2 rodzaje TRW! UWAGA PRZY KUPNIE!

Tak jak w temacie w skodach są 2 rodzaje czujników skrętu TRW!!!!!
Czyli ogólnie w skodzie były stosowane 3 rodzaje czujników skrętu.

Koyo do pompy Koyo -

Obrazek

TRW - do pompy TRW:

1 rodzaj -

Obrazek

2 rodzaj -

Obrazek

Rodzaj czujnika zależy od rodzaju gniazda w przekładni! Czujniki te nie są zamienne! Należy kupić taki czujnik jaki był zamontowany oryginalnie w przekładni!
W sklepie poinformowano mnie, że jest tylko jeden rodzaj czujników i że na pewno będzie pasować. Ale nie pasują!

Dzisiaj sam do tego doszedłem, bo oczywiście ja kupiłem ten zły i muszę kupić inny:( Czyli razem ok 600zł w plecy.

Jak by ktoś chciał, to mam na sprzedaż zupełnie nowy czujnik TRW 2 rodzaju, oczywiście dużo taniej :)

Mam nadzieję, że moja informacja będzie przydatna i nikt nie uwierzy zapewnieniom sprzedawców, że czujniki są zamienne i uniwersalne.



Pozdrawiam :)



A ha... Jak by ktoś chciał kupić przekładnię, to niżej pokazuję jaka pasuje do danego czujnika:

Do czujnika TRW 1 rodzaju przekładnia z takim gniazdem:

Obrazek


Do czujnika TRW 2 rodzaju przekładnia z takim gniazdem:

Obrazek

Mam nadzieję, że wszystko jasno opisałem:)

Autor:  grabsoon [ 29.08.2008, 20:20 ]
Tytuł:  Czujnik skrętu TRW - typy

Witam.

Mam problem ze wspomaganiem polegający na tym, że "wspoma" często się wyłącza, na panelu świeci kontrolka od wspomagania, pompka od wspomagania załącza sie samoczynnie powodując miganie świateł - google i fora dały jednoznaczną odpowiedź. Do wymiany czujnik skrętu typu TRW.

Na allegro znalazłem okazyjnie czujnik do skody typ TRW jednak napisane było, że częśc pasuje do samochodów od roku 2002. Na zapytanie czy do mojej Fabi z 2001 r. aby czasami nie będzie ten czujnik pasował sprzedawca odpisał mi:

"Są dwa rodzaje czujnika TRW stary i nowy typ, zdjęci obu jest na tej aukcji:<link do aukcji> z lewej nowy typ z prawej stary, niestety nie są zamienne. Proszę przyjrzeć się swojemu czujnikowi jeżeli ma wyjmowany kabelek to jest nowego typu(taki jak mam ja) jeżeli przewód jest na stałe to stary typ."

Pod spodem zamieszczam plik/zdjęcie z wymienionej przez tą osobę aukcji. Chciałbym abyście ustosunkowali się do tej opini oraz fotki. Który z czujników jest starym typem a który nowym?

Pozdrawiam.

Autor:  kornat [ 29.08.2008, 20:32 ]
Tytuł: 

ja mam ten czujnik co jest po prawej stronie a moja fabia jest z 2000r

Autor:  grabsoon [ 29.08.2008, 21:24 ]
Tytuł: 

kornat napisał(a):
ja mam ten czujnik co jest po prawej stronie a moja fabia jest z 2000r


.. zwariowałem ???

Autor:  kros [ 29.08.2008, 22:28 ]
Tytuł: 

wydaje mi się, że gdzieś już ktoś pisał o tych dwóch czujnikach, chyba w którymś z tematów o wspomaganiu. Musiałbyś użyć szukajki i być może więcej się dowiesz. Nie pamiętam jak szczegółowo było one opisane, ale może akurat to rozwieje wątpliwości.

Autor:  sebasuperb [ 29.08.2008, 22:40 ]
Tytuł: 

grabsoon, kolega Linden łądnie nam rozpisał co i jak z tymi czujnikami ;)

KLIK

Autor:  Baton [ 30.08.2008, 10:00 ]
Tytuł: 

ten po lewej stronie zdjęcia - to nowy typ TRW - on ma rozłączany przewód od czujnika

ten po prawej - to stare TRW - taki był u mnie w aucie z 2001r.

Najgorsze jest to, ze stary jest zdecydowanie droższy w zakupie.

Autor:  muczi [ 21.10.2008, 07:37 ]
Tytuł: 

A może ktoś z Was orientuje się po numerze katalogowym jakie one mają mieć oznaczenie. Bo chcę zamówić do Fabii z 2000 roku bo mi padł ale w sklepie nie za bardzo wiedzą czym to się różni. Proponują mi czujnik o numerze 6Q1 423 291DX. Czy to będzie do tej starszej przekładni TRW czy nowszej??

Autor:  najjan10 [ 23.10.2008, 09:17 ]
Tytuł: 

muczi, Do twojego modelu bedzie ten 1 rodzaj na powyższym zdjęciu. ten z napisem skodaczesci. do do 2004 roku byly ta z przewodem starego typu.

Autor:  CityMan [ 23.10.2008, 10:54 ]
Tytuł: 

Muczi.
Ten czujnik o tym nr co podałeś jest starego typu czyli do twojej przekładni ale jest to część regenerowana (nie wiem co można w nim regenerować bo jest zalany plastikiem) i czasami trzeba oddać swój stary.

Autor:  muczi [ 24.10.2008, 16:39 ]
Tytuł: 

Dzięki panowie za odpowiedzi. Rozpocznę szukanie tego czujnika w rozsądnej cenie bo mój już padakę zalicza :)

[ Dodano: 2008-11-01, 22:11 ]
Czujnik zakupiony w cenie 190zł, wymieniony, vagiem błędy skasowane :) Pytanie jeszcze następujące czy po przekręceniu stacyjki ma się palić symbol kierownicy w ykrzyknikiem do momentu zapalenia auta?? Bo tak mam. Czujnik raczej dobry bo światła przestały przygasać i kierownica kręci się dobrze bez oporów. Jeżeli chodzi o wymianę czujnika do fachowcy z Mlada Boleslav mogliby się bardziej postarać o dostęp do tak awaryjnego czujnika. Musiałem zdjąć koło, nadkole, zaślepkę i halogen z lewej strony żeby podłączyć nowy czujnik, a odkręcenie starego tez nie było ułatwione bo dostęp do przekładni jest dosyć nędzny. Roboty około 2 godziny. Niestety nie miałem aparatu żeby zrobić dokumentację na fotkach.

Autor:  sebasuperb [ 15.03.2010, 23:33 ]
Tytuł: 

Wg mnie nie będzie...
Przerabiałem temat pompy ostatnio, i pompy/czujniki są niezamienialne. Jaką masz teraz, musisz taką samą założyć, chyba ze będziesz miał komplet, pompa + przekładnia wtedy nie ma nic na przeszkodzie bo to cały zestaw

Coś takiego ja tu wtedy nie przeszkadza, bo to plug&play - zlepione w jedno więc współpracuje ze sobą, i bez różnicy co miałeś wcześniej..

http://www.allegro.pl/item956245372_prz ... skoda.html

Autor:  mariusz_s [ 09.07.2010, 15:22 ]
Tytuł: 

Może odgrzeję kotleta.
Mam przekładnię TRW starego typu, niestety muszę ją wymienić. Kupiłem nową używkę. Niestety ona ma już czujnik nowego typu TRW. W ASO Skody powiedziano mi, że stary i nowy typ czujnika TRW pracuje z tą samą pompą TRW. Ale mam pamiętać, bo w czujnikach nowego typu kabel jest odłączany od czujnika i czujniki są bez kabli, a ze starego nie zaadaptuję. Jednak inny serwisant już nie był tego wszystkiego taki pewny. W necie są pompy TRW ale nie ma rozróżnienia na stary i nowy typ. I jestem w kropce. Pompę mam sprawną, czujnik też, niestety maglownica nie może być regenerowana. Jako, że maglownicę nową już mam, to kwestia tylko czujnika. Ktoś już robił taki manewr. W ostateczności trzeba będzie też zmienić pompę, ale kasa będzie wtedy nieziemska.

Autor:  kapi [ 19.09.2010, 10:33 ]
Tytuł: 

chciałbym dodać nieco do tematu,
zakupiłem czujnik TRW wg numeru nadwozia - 1-szy typ TRW i nie pasuje.
czyli dochodzi do zestawu czujników jeszcze jedna kombinacja:
stary czujnik wymieniamy na ... stary czujnik ;) - na taki:
Obrazek

i wtedy wszystko działa jak nalezy.

Autor:  pueblo [ 21.09.2010, 13:09 ]
Tytuł: 

fabowski napisał(a):
Witam forumowiczów,
mam świadomość, że odbiegam od tematu ale proszę o odpowiedź na jedno pytanie.
Padła mi pompa wspomagania - w jaki sposób mogę sprawdź czy moja pompa do TRW czy Semi-Koyo ? Model Skoda Fabia 1.4 MPI 2003r.


http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Fabia/52

pozdr

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/