FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

Prawda o linkach hamulca recznego. Czyzby kolejna wada fabr?
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=5250
Strona 1 z 1

Autor:  koral [ 21.01.2008, 21:40 ]
Tytuł:  Prawda o linkach hamulca recznego. Czyzby kolejna wada fabr?

Z biegiem czasu zauważyłem, ze mam coraz słabszy ręczny hamulec. Już rok temu ledwo co przeszedłem badanie techniczne. Rozruszanie słynnych już dźwigienek przy szczekach dało tylko niewielka poprawę. Zacząłem wiec szukać dalej i odkryłem na lince hamulcowej taka podejrzana bulwę w okolicach drucianego wieszaka, środkowego (są aż 3, jeden blaszany i 2 druciane)
Obrazek
Wtedy się zorientowałem, ze pancerz linki jest w tym miejscu popękany a sama linka klinuje się.
Po wymianie linek (33zl/szt ASO original) samochód o wiele lepiej hamuje ręcznym. Na wilgotnym, nie chropowatym asfalcie można zablokować koła czego przed wymiana linek nigdy mi się nie udało.
A teraz najważniejsze. Podejrzane mi się wydawało, ze obie linki pękły w tych samych miejscach. Okazało się, ze linka pracując wraz z uginaniem się tylnego zawieszenia jest wycierana poprzez ten druciany wieszak aż do zrobienia dziury w tym plastikowym tworzywie. Potem woda gromadzi się w kropli u dołu wieszaka i wcieka sobie do środka no i wiadomo korozja metalowego pancerza zapewniona. Na tej pierwszej fotce widać nawet mały otworek i kawałek korozji wokół. Dlatego po wymianie linek w miejscu tego brutalnego wieszaka nawinąłem po prostu zwykłej taśmy izolacyjnej aby mi się znowu po jakimś czasie linki nie poprzecierały. Tak wiec kto ma słaby ręczny radzę zacząć od sprawdzenia linek a kto ma jeszcze dobry to może przedłużyć żywot linek okręcając je w miejscu tego wieszaka.
Obrazek
A dokladniej chodzi mi o ten wieszak:
Obrazek


_______
edit by kros: wydzieliłem bo ciekawe zagadnienie.
Tematy pokrewne o naciąganiu ręcznego oraz o wymianie linki

Autor:  maryjan [ 22.01.2008, 13:12 ]
Tytuł: 

Fakt, że fabki już nie mam ale miałem podobny problem i linkę przed sprzedażą wymieniłem... Fabka poszła na emeryturę do wuja więc wszystko musiało być na tip top. musze podjechać do wujcia i skorzystać z Twojej porady. Dziękuje.

Pozdrawiam

Autor:  marekk [ 22.01.2008, 21:55 ]
Tytuł: 

no to pytanko - ile jest regulacji na srubach pod tunelem srodkowym??

bo u rodzicow lapie gdzies na 10 zabku :)

Autor:  sebasuperb [ 22.01.2008, 21:58 ]
Tytuł: 

Heh u mnie owinięte jakąś taśmą linka jest, pewnie poprzedni własciciel zajrzaył albo serwis to zrobił :D Przynajmniej od strony pasażera to widziałem.

marekk, a ja widziałem już w Fabii ręczny zaciagnięty niemal do kąta ostrego :o

Autor:  koral [ 23.01.2008, 12:11 ]
Tytuł: 

Tez mialem podobnie, tzn. skonczyla mi sie regulacja. Wiec ta originalna nakretke (taka dosc dluga z plastikowym pierscieniem w srodku i stozkiem w miejscu styku z dzwigienka) najzwyczajniej przewiercilem na wylot wiertlem 6mm a wiec zastosowalem to jako tulejke dystansowa a nakretke wzialem zwykla plus druga jako kontre i jest wszystko OK.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/