Teraz jest 20.04.2024, 06:05



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Nieszczelność w układzie odprowadzania oparów paliwa 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post Nieszczelność w układzie odprowadzania oparów paliwa
Koledzy,

Jeżdzę już ponad pół roku z żółtą kontrolką MIL.
ASO najchętniej wymieniłoby mi połowę auta, żeby usunąć błąd. Na początku stwiedzili, że napewno przelałem paliwo i filtr węgla aktywnego zalałem. Nie pomogły tłumaczenia, że jeżdzę na LPG i byłbym skończonym idiotą gdybym zalewał pełny bak i później jeszcze dolewał benzyny odpowietrzając bak...
Wymieniłem zbiornik węgla aktywnego i kontrolka znów się zapaliła po 300km.
Auto pracuje OK, nie ma żadnych odczuwalnych problemów poza tym, że pali się ta wkurzająca kontrolka.

Ostatnio przy wymianie pompy paliwa, gratis podłaczono mi VAG-a i z tego co pamiętam opis błedu był następujący: "Nieszczelność w układzie odprowadzania oparów paliwa", numeru błędu nie pamiętam.

Może ktoś już się spotkał z takim zdegenerowanym przypadkiem? Gdzie szukać tej nieszczelności?
Tak jak wspomniałem ASO najchętniej wymieniłoby połowę auta...


29.12.2007, 22:46

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
W układzie odprowadzania oparów paliwa ze zbiornika paliwa jest węgiel aktywny (moim zdaniem do wymiany co 100.000km) oraz zawór elektromagnetyczny.
Zawory były 2 typów. Z membrankami odpornymi na paliwo i nie. Przelanie paliwa oprócz zalania filtra węglowego par, powodowało zalanie paliwem zaworu. Zawór cyklicznie otwiera i zamyka odprowadzanie par paliwa ze zbiornika do silnika. Zawory z gorszej serii po zalaniu miały problemy z membrankami (pod wpływem paliwa płynnego się uszkadzały - guma reagowała z paliwem i się rozpuszczała). Być może poza filtrem masz też do wymiany zwór recyrkulacji par paliwa. Gdzieś na forum było zdjęcie gdzie się on znajduje w komorze silnika. W modelach z silnikami AZE zawór ten jest tuż koło zbiorniczka wyrównawczego cieczy chłodzącej.


30.12.2007, 19:24
Zobacz profil WWW GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
mariusz_s napisał(a):
Przelanie paliwa
Mariusz - nigdy nie przelałem paliwa, dlatego też uważam, że ASO naciągnęło mnie wymieniając filtr węgla aktywnego, co i tak nie usunęło usterki i kontrolka świeci się dalej. Powoli zaczynam się do niej przyzwyczajać :mrgreen:


30.12.2007, 19:28

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
Rozumiem cię, ja też mam LPG i tankuję maks. 1/2 zbiornika. Ten układ odprowadzania par paliwa ze zbiornika do silnika, jest może i ekologiczny jednak jak widać w funkcji czasu to zawodzi. Nie wiem jak u ciebie ale u mnie zwór jest ok. Do wymiany pewnie będzie sam filtr.

_________________
WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.


30.12.2007, 19:36
Zobacz profil WWW GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 4 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL