Teraz jest 07.07.2024, 15:55



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Kołnierze tulei a blok silnika 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.01.2010, 18:01
Posty: 12
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: 1.4 MPI 2002r. 50kW
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
Post Kołnierze tulei a blok silnika
Dziś z mechanikiem zabraliśmy się za UPG.

Proszę o dokładne wytłumaczenie co z tymi tulejami, że muszą wystawać ponad blok 0,3mm i być na jednej wysokości.

Po rozebraniu okazało się, że uszczelka nie była jakaś bardzo zdeformowana, znaczy się gołym okiem nie widać. Zaczernione trochę dookoła miejsc gdzie są otwory na tłoki. Pęknięć nie ma.

Tuleje, czyli w czym pracuje tłok są równo z blokiem, nie wystają 0,3mm. Najwyżej pół milimetra, po przyłożeniu suwmiarki są równo z blokiem.

Wlaliśmy trochę benzyny na odkryte tłoki, z 1 i 2 tłoka najszybciej zleciała, przepuściła się benzyna, nie szybko, ale w ciągu 3-5min poziom znacząco opadł. Na pozostałych szczelnie.

Czy o czymś to świadczy?

Wymienię uszczelniacze na zaworach, ale zrobi to już koleś, który będzie mi planował głowicę, on jest masterem od zaworów.

Już jak wyciągaliśmy śruby od bloku, te między zaworami co są, to dwie były z białym nalotem, dostała się woda (płyn) i zaśnieżało.

Jak można te tuleje zrobić?
Coś jeszcze sprawdzić jak już silnik na wierzchu?

Dzięki za pomoc.


25.01.2010, 23:54
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
pod tulejami sa miedziane podkladki. nie wiem jaki ma byc wymiar w fabii, ale dla favorit 1.3 0,07 - 0,13mm. maksymalna roznica pomiedzy tulejami 0,04mm. trzeba poszukac tych wymiarow w jakiejs fachowej ksiazce. jezeli nie bedzie dobrego wysuniecia ich, to bedziesz mial przedmuch miedzy garami, miedzy garami a woda albo wode w oleju.

_________________
1.8T 301HP


26.01.2010, 10:58
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.01.2010, 18:01
Posty: 12
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: 1.4 MPI 2002r. 50kW
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
Post 
0,04mm to wymiar, że tuleje wyżej niż blok, rant bloku?

To chyba sensowne, troszkę wyżej, żeby przedmuchu nie było.

Gdzie można tak fachową książkę dorwać?


26.01.2010, 20:33
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
0.04 to roznica miedzy tulejami.
0,07-0,13 to roznica miedzy tuleja a krawedzia bloku.
czyli, na 1 garze moze byc 0,07, ale na 2,3 i 4 nie moze byc wiecej niz 0,11.
miedzy sie to w 2 punktach. od strony kolektorow i z drugiej.
fabia sam naprawiam powinna zaradzic.
dowiem sie cos w temacie, moze bede znal dokladne wymiary. ale to najwczesniej jutro.

_________________
1.8T 301HP


26.01.2010, 23:30
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.01.2010, 18:01
Posty: 12
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: 1.4 MPI 2002r. 50kW
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
Post 
0,04mm to między tulejami.... teraz rozumiem. U mnie po ściągnięciu głowicy mam wrażenie, że tuleje do siebie dotykają. Ale taki wymiar ludzkie oko nie widzi, bardzo mała szpara.

Te tuleje się ruszają jak głowica się zdjęła. To znaczy nie latają, tylko można ręką ruszać i przestawiać. To należy ustawić wg ustalonych wymiarów i nie ruszać, przykryć głowicą i tyle?

Natomiast tuleje wystają ponad blok u mnie, przyłożyłem suwmiarkę jak poziomicę i widać i czuć skok między rantem bloku a tuleją.

Ustawiamy liniałem i nie dotykami, głowica na górę i już?


27.01.2010, 10:11
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
0,04 to nie odleglosc miedzy tulejami, tylko roznica wymiarow tuleji wzgledem plaszczyzny bloku.
tuleje raz sie ruszaja, raz nie wiec spokojnie.
Obrazek
oto moje arcydzielo hah
wymiar a, to 0,07-0,13. nizej masz widok od boku, te srebrne to suwmiarka, katownik, cokolwiek co umozliwi pomiar. w miejscu strzalem przy a, wymiar sciagamy szczelinomierzem, wiadomo :D

jezeli pierwsza tuleja bedzie miala wymiary 0,08 0,08 to reszta tulei musi sie miescic w roznicy do 0,04, czyli nie wiecej niz 0,12.
ja polecam Ci aby ustawic wszystkie na 0,10 bo 0,07 to jednak troche przy malo. sciagnijcie wymiar, wyjmijcie tuleje, zmierzcie miedziana podkladke i wyjdzie ile jeszcze potrzeba.

_________________
1.8T 301HP


27.01.2010, 10:49
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.01.2010, 18:01
Posty: 12
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: 1.4 MPI 2002r. 50kW
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
Post 
Proszę popatrzeć na mój rysunek.

Przepraszam, że odręczny i niedbały.
Tematyki technicznej jeśli chodzi o silnik mojej skody dopiero się uczę ;-)

To teraz jak mam odkryte tłoki, widać tuleje to można je wyjąć.
Najpierw złapać wymiar, czyli te odległości od bloku ustawić, pomierzyć. Wyjąć tuleje i co z tymi podkładkami zrobić? Jak się do nich dostać?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


27.01.2010, 12:33
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
odleglosc miedzy tulejami nie ma znaczenia. wyjmiesz tuleje to zobaczysz w bloku miedziane podkladki. musisz je zmienic na takie, ktore pozwola na uzyskanie wymiarow, ktore Ci podalem powyzej. na rysunku pokazalem tez jak masz mierzyc. nie wzdluz bloku, tylko w poprzek, lacznie 8 wymiarow. pamietaj o zamkach na pierscieniach. jak masz mise zdjeta to odkrec korby i razem z tlokami wyjmij.

_________________
1.8T 301HP


27.01.2010, 12:44
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.01.2010, 18:01
Posty: 12
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: 1.4 MPI 2002r. 50kW
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
Post 
Rozumiem.

Będę dziś patrzał. Jeśli będzie okej przy pierwszym pomiarze, to nie ruszam nic, znaczy się, że jest dobrze i lecę dalej.

A jak wygląda temat z panewkami w skodzie, mojej skodzie, tj. z tym silnikiem jeszcze czeskim 1,4MPI. Jak sprawdzić czy panewka jest cała i czy tam nic nie stuka? Podobno pękają. Moje autko ma 135tyś najechane, z roku 2002 jest.


27.01.2010, 16:44
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
kiuba_k napisał(a):
Podobno pękają. Moje autko ma 135tyś najechane, z roku 2002 jest.
bajka...

_________________
1.8T 301HP


27.01.2010, 18:20
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.01.2010, 18:01
Posty: 12
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: 1.4 MPI 2002r. 50kW
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
Post 
Tuleje miałem dobrze ustawione względem bloku.....

Ale teraz proszę o pomoc z zaworami, jak ustawić zawory dobrze? Były wymieniane uszczelniacze, planowanie zmniejszyło odległości teraz na popychaczach....

Ten luz ma być 0,25mm na zaworze? W których momentach?

Trzeba wyczekać, znaleźć moment gdzie krzywki nie ma na zaworze, wtedy ustawiać? Proszę o radę jak ustawić, a żeby nie było ich tak głośno słychać.

Dziękuje!

[ Dodano: 2010-01-29, 12:14 ]
Znalazłem coś na forum o zaworach. Ale coś jest sprzecznego.

Przy regulacji zaworów tymi nakrętkami i śrubami ustawiamy luz 0,2mm czy ma nie być luzu?

Mój silnik to 1.4 MPI jeszcze czeski, 55kW chyba 68KM.

Różne silniki to różne ustawienia.

To jest bardzo ważne czy ustawiam luz 0,2mm wg schematu:

Regulacja Przekrycie zaworów
cylinder 1 cylinder 4
cylinder 3 cylinder 2
cylinder 4 cylinder 1
cylinder 2 cylinder 3


29.01.2010, 11:25
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 11 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL