FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

Świeci się lampka kontroli sterowania silnika - co robić ?
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=5098
Strona 1 z 1

Autor:  martonesterhazy [ 16.12.2007, 17:44 ]
Tytuł:  Świeci się lampka kontroli sterowania silnika - co robić ?

Witam. Jestem właścicielem Skody Fabia 1,4 (rok 2003).

Od kilku dni po uruchomieniu silnika nie gaśnie żółta lampka z symbolem silnika (w instrukcji: kontrola sterowania silnika). Po kilku minutach jazdy zaświeca się także żółta lampka EPC (electronic power control, w instrukcji: w układzie sterowania silnika jest usterka).

Mam prośbę: czy jest możliwość naprawy we własnym zakresie, co ewentualnie zrobić, sprawdzić ?

Około roku wstecz miałem podobny problem, wtedy znajomy mechanik poradził mi abym sprawdził poziom oleju - i faktycznie było mało, po dolaniu oleju kontrolka przestała świecić. Obecnie oleju jest w sam raz, więc to nie to.

Proszę o radę. Dodam, że serwis Skody mam jakieś 60 km od domu... i przed Świętami nie chcę pozbywać się wozu na kilka dni...

Pozdrawiam

Autor:  sebasuperb [ 16.12.2007, 18:33 ]
Tytuł: 

martonesterhazy, szukaj szukaj, topic juz poruszany x razy ;)

Po pierwsze podpiąć pod vaga :) Moze byc kilka objawow, albo czujnik stopu albo.. sam doczytasz juz ;)

Sprawdź tu
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... =kontrolka
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... =kontrolka
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... =kontrolka
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... =kontrolka
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... =kontrolka

Pozdro!

Autor:  wlodek70 [ 16.12.2007, 20:02 ]
Tytuł: 

Witam,
Właśnie, sprawdź czy świecą Ci się swiatła STOP.
Moje przy takich objawach się nie świeciły i wymieniamy był czujnik stopu.
Ponoć samemu można, ale ja tego nie robiłem, wymieniłem w serwisie. Długo nie trwa.
Pozdrawiam,

Autor:  radeklw [ 16.12.2007, 20:15 ]
Tytuł: 

Witam, bardzo często przyczyną świecenia się tej lampki jest awaria sondy lambda, u mnie tak było. Czasem pomaga porządne "przygrzanie" skody tzn. jakieś 30 km na 4 biegu / bez włączania piątki. Czasami po prostu lambda się zakopci...

[ Dodano: 2007-12-16, 20:18 ]
Jeżeli to lambda to możesz jeździć bo komputer "jedzie" wtedy na tzw. ustawieniach awaryjnych. Może to objawiać się zwiększonym spalaniem... Wymiana lambdy, jeżeli ją masz to kwestia godziny.

Autor:  martonesterhazy [ 16.12.2007, 20:45 ]
Tytuł: 

Dzięki za podpowiedzi.

Już sprawdziłem światła stopu - i faktycznie nie świeci mi się prawe, ale to chyba kwestia spalonej żarówki, a nie czujnika stopu ?
Zobaczę jak wymienię żarówkę. Ale dobrze że można jeździć...

Pozdrawiam

Autor:  radeklw [ 17.12.2007, 16:03 ]
Tytuł: 

Oczywiście z tym jeżdżeniem to nie przesadzaj.... lepiej zrób i będziesz miał spokój

Autor:  martonesterhazy [ 07.02.2008, 12:56 ]
Tytuł: 

Witam, nie przesadzałem z jeżdżeniem. Byłem jakiś czas temu na stacji napraw, po podłączeniu do kompa wyświetliło mi takie błędy:

106 - układ pomiaru podciśnienia w gardzieli ssącej;

170 - dobór mieszanki;

638 - sterowanie aktuatorem przepustnicy bank 1 - zakres/wydajność.

Oczywiście wykasowali mi to, na razie jeżdże i nic się nie świeci (na szczęście), ale postraszyli, że być może przepustnica się psuje, a wymiana jej to wydatek rzędu 1000 zł.
Co Wy o tym myślicie? Czy wymieniać, czy czekać aż znowu coś się zaświeci? A może przyczyny mogą być inne?

Z góry dziękuję za odpowiedzi i rady

Pozdrawiam

Autor:  kros [ 07.02.2008, 14:18 ]
Tytuł: 

martonesterhazy napisał(a):
wymieniać, czy czekać aż znowu coś się zaświeci

Ja bym zaczekał, chyba że faktycznie błędy będą się pojawiać.

Autor:  neseser [ 07.02.2008, 16:35 ]
Tytuł: 

Sprawdź sobie dokładnie przewód łączący silnik z serwem.

Autor:  mariusz_s [ 07.02.2008, 20:10 ]
Tytuł: 

Sprawdź stan uszczelki pod przepustnicą, jak i samą przepustnicę. Ona co jakiś czas wymaga wyczyszczenia. Później zrób adaptacje przepustnicy. Jak to zrobić jest w dziale w manualami.

Do czyszczenia przepustnicy polecam środek firmy STP CarbSpray Cleaner do czyszczenia gaźników. Niestety potrzebna jest pomoc drugiej osoby. Zdejmujesz kierownice powietrza do przepustnicy i na odpalonym silniku psikasz do jej wnętrza. Trzeba robić to z głową gdyż łatwo zalać silnik. Druga osoba potrzebna jest do przytrzymania pedału gazu - polecam popsikać też na większych obrotach przy wpełni otwartej przepustnicy. Co pozwoli wyczyścić oś klapki dokładniej. Nie będzie później dziwnych problemów z wyższymi obrotami.

Autor:  martonesterhazy [ 05.03.2008, 12:44 ]
Tytuł: 

Witam, dzięki za pomocną radę mariusz_s. Znajomy mechanik zrobił to co poleciłeś (uszczelka pod przepustnicą, czyszczenie i adaptacja przepustnicy). Teraz wszystko gra, a ja pozbyłem się 100zł (zamiast sugerowanych 1000zł za nową przepustnicę) :aniolek" .
Jeszcze raz dzięki, pozdrawiam życząc wielu bezkolizyjnych i bezusterkowych kilometrów zrobionych własnymi samochodami - Sz.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/