FABIACLUB.PL http://fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
Świeci się lampka kontroli sterowania silnika - co robić ? http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=5098 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | martonesterhazy [ 16.12.2007, 17:44 ] |
Tytuł: | Świeci się lampka kontroli sterowania silnika - co robić ? |
Witam. Jestem właścicielem Skody Fabia 1,4 (rok 2003). Od kilku dni po uruchomieniu silnika nie gaśnie żółta lampka z symbolem silnika (w instrukcji: kontrola sterowania silnika). Po kilku minutach jazdy zaświeca się także żółta lampka EPC (electronic power control, w instrukcji: w układzie sterowania silnika jest usterka). Mam prośbę: czy jest możliwość naprawy we własnym zakresie, co ewentualnie zrobić, sprawdzić ? Około roku wstecz miałem podobny problem, wtedy znajomy mechanik poradził mi abym sprawdził poziom oleju - i faktycznie było mało, po dolaniu oleju kontrolka przestała świecić. Obecnie oleju jest w sam raz, więc to nie to. Proszę o radę. Dodam, że serwis Skody mam jakieś 60 km od domu... i przed Świętami nie chcę pozbywać się wozu na kilka dni... Pozdrawiam |
Autor: | sebasuperb [ 16.12.2007, 18:33 ] |
Tytuł: | |
martonesterhazy, szukaj szukaj, topic juz poruszany x razy Po pierwsze podpiąć pod vaga Moze byc kilka objawow, albo czujnik stopu albo.. sam doczytasz juz Sprawdź tu http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... =kontrolka http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... =kontrolka http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... =kontrolka http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... =kontrolka http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... =kontrolka Pozdro! |
Autor: | wlodek70 [ 16.12.2007, 20:02 ] |
Tytuł: | |
Witam, Właśnie, sprawdź czy świecą Ci się swiatła STOP. Moje przy takich objawach się nie świeciły i wymieniamy był czujnik stopu. Ponoć samemu można, ale ja tego nie robiłem, wymieniłem w serwisie. Długo nie trwa. Pozdrawiam, |
Autor: | radeklw [ 16.12.2007, 20:15 ] |
Tytuł: | |
Witam, bardzo często przyczyną świecenia się tej lampki jest awaria sondy lambda, u mnie tak było. Czasem pomaga porządne "przygrzanie" skody tzn. jakieś 30 km na 4 biegu / bez włączania piątki. Czasami po prostu lambda się zakopci... [ Dodano: 2007-12-16, 20:18 ] Jeżeli to lambda to możesz jeździć bo komputer "jedzie" wtedy na tzw. ustawieniach awaryjnych. Może to objawiać się zwiększonym spalaniem... Wymiana lambdy, jeżeli ją masz to kwestia godziny. |
Autor: | martonesterhazy [ 16.12.2007, 20:45 ] |
Tytuł: | |
Dzięki za podpowiedzi. Już sprawdziłem światła stopu - i faktycznie nie świeci mi się prawe, ale to chyba kwestia spalonej żarówki, a nie czujnika stopu ? Zobaczę jak wymienię żarówkę. Ale dobrze że można jeździć... Pozdrawiam |
Autor: | radeklw [ 17.12.2007, 16:03 ] |
Tytuł: | |
Oczywiście z tym jeżdżeniem to nie przesadzaj.... lepiej zrób i będziesz miał spokój |
Autor: | martonesterhazy [ 07.02.2008, 12:56 ] |
Tytuł: | |
Witam, nie przesadzałem z jeżdżeniem. Byłem jakiś czas temu na stacji napraw, po podłączeniu do kompa wyświetliło mi takie błędy: 106 - układ pomiaru podciśnienia w gardzieli ssącej; 170 - dobór mieszanki; 638 - sterowanie aktuatorem przepustnicy bank 1 - zakres/wydajność. Oczywiście wykasowali mi to, na razie jeżdże i nic się nie świeci (na szczęście), ale postraszyli, że być może przepustnica się psuje, a wymiana jej to wydatek rzędu 1000 zł. Co Wy o tym myślicie? Czy wymieniać, czy czekać aż znowu coś się zaświeci? A może przyczyny mogą być inne? Z góry dziękuję za odpowiedzi i rady Pozdrawiam |
Autor: | kros [ 07.02.2008, 14:18 ] |
Tytuł: | |
martonesterhazy napisał(a): wymieniać, czy czekać aż znowu coś się zaświeci Ja bym zaczekał, chyba że faktycznie błędy będą się pojawiać. |
Autor: | neseser [ 07.02.2008, 16:35 ] |
Tytuł: | |
Sprawdź sobie dokładnie przewód łączący silnik z serwem. |
Autor: | mariusz_s [ 07.02.2008, 20:10 ] |
Tytuł: | |
Sprawdź stan uszczelki pod przepustnicą, jak i samą przepustnicę. Ona co jakiś czas wymaga wyczyszczenia. Później zrób adaptacje przepustnicy. Jak to zrobić jest w dziale w manualami. Do czyszczenia przepustnicy polecam środek firmy STP CarbSpray Cleaner do czyszczenia gaźników. Niestety potrzebna jest pomoc drugiej osoby. Zdejmujesz kierownice powietrza do przepustnicy i na odpalonym silniku psikasz do jej wnętrza. Trzeba robić to z głową gdyż łatwo zalać silnik. Druga osoba potrzebna jest do przytrzymania pedału gazu - polecam popsikać też na większych obrotach przy wpełni otwartej przepustnicy. Co pozwoli wyczyścić oś klapki dokładniej. Nie będzie później dziwnych problemów z wyższymi obrotami. |
Autor: | martonesterhazy [ 05.03.2008, 12:44 ] |
Tytuł: | |
Witam, dzięki za pomocną radę mariusz_s. Znajomy mechanik zrobił to co poleciłeś (uszczelka pod przepustnicą, czyszczenie i adaptacja przepustnicy). Teraz wszystko gra, a ja pozbyłem się 100zł (zamiast sugerowanych 1000zł za nową przepustnicę) . Jeszcze raz dzięki, pozdrawiam życząc wielu bezkolizyjnych i bezusterkowych kilometrów zrobionych własnymi samochodami - Sz. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |