FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

Diody w obwodzie kierunkowskazów - podłączenie centr. zamka
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=5040
Strona 1 z 1

Autor:  tomal18 [ 04.12.2007, 10:01 ]
Tytuł:  Diody w obwodzie kierunkowskazów - podłączenie centr. zamka

witam zainstalowałem centralny zamek pozostało podłączyć go do kierunków, ale powstał jednak mały problem na schemacie narysowana jest dioda przepustowa nie wiem czy w instalacji kierunków ona jest, jeżeli ktoś podłączał cuś takiego to gdzie i jak (w które miejsce instalacji się wpioł) serdeczne dzięki za pomoc

Autor:  tomal18 [ 08.12.2007, 16:17 ]
Tytuł:  Schemat układu elektrycznego

witam założyłem centralny zamek wszystko działa ale pozostało podłączenie do kierunkowskazów, jeżeliktoś to robił prosze o pomoc, (schemat by pomógł)
wielkie dzięki<<

Autor:  krzysiekb [ 08.12.2007, 19:27 ]
Tytuł: 

Typowo diody są dwie, żebyś sobie nie zrobił awaryjnych przy włączaniu kierunków. Kiedy montowałem alarm w moim aucie to podłączyłem się pod przekaźniki kierunków. Znaleźć je można multimetrem (włączasz migacz i szukasz przekaźnika na którym napięcie skacze) lub patrząc do schematu instalacji.
Napisz, jak to ma być podłączone według schematu, który dostałeś razem z modułem centralnego zamka?

Autor:  kros [ 09.12.2007, 02:48 ]
Tytuł: 

tomal18 napisał(a):
schemat by pomógł

Skoro tak to proszę:

wyłącznik oraz kierunkoskazy boczne
Obrazek

przednie lampy zespolone
Obrazek

tylna prawa lampa
Obrazek

tylna lewa lampa
Obrazek

Kierunkowskaz to 'smerove svetlo' a przełącznik to 'prepinac'

Autor:  mariusz_s [ 10.12.2007, 14:35 ]
Tytuł: 

Na centralnej jednostce wozu jest wtyczka od której odchodzą 2 kable czarno-zielony i czarno-biały. Jak zdejmiesz deskę po lewej stronie kierownicy (ta ze schowkiem gdzie jest złącze VAG), pod kierownicą przy lewej stronie ustawiony jest komputer wtyczkami w dół. Bez demontażu go będzie to lewy rząd pierwsza czarna od frontu czarna wtyczka (analogicznie prawy rząd pierwsza wtyczka brązowa i biały gruby kabel to ogrzewanie tylnej szyby). Polecam wyciągnięcia kompa, po jego prawej stronie są zatrzaski które trzeba zwolnić i przechylić go prawą stroną w dół. Przez co bez odpinania wtyczek można go ciut wyciągnąć co umożliwia łatwiejsze dojście do wtyczki z kabelkami od kierunków. Wtyczka ma blokadę przed wyciągnięciem ale to ładnie widać co trzeba nacisnąć. Kablki nie mają za wielkiego luzu więc polecam rozwagę w cięciu.

Innym miejscem gdzie są kabelki od kierunków jest wiązka z kabelkami przy lewym progu dla tylnych lamp.

Autor:  tomal18 [ 11.12.2007, 11:50 ]
Tytuł: 

krzysiekb, hejka dzięki za info, schemat jest bardzio prosty i ubogi zarazem
narysowane są dwa przewody podłączone do kierunków jeden na lewą a drugi na prawą stronę, na przewodzie łączącym do kierunków narysowane są diody jednostronnie przepuszczające, czy jakbym podpioół to pod przełącznik w kolumnie kierowniczej to będzie dobże. doprowadzenie jest plusowe.

przepraszam za ewentualne błędy ort :ganja:

[ Dodano: 2007-12-11, 11:52 ]
krzysiekb, diody są zamontowane w przewodach :hurra:

Autor:  krzysiekb [ 11.12.2007, 14:21 ]
Tytuł: 

Czy moduł centralnego zamka podaje 12V przez przekaźnik? Ja obstawiam, że tak. A jeśli tak, to podłącz to tak jak napisał mariusz_s, czyli bezpośrednio do przewodów, które zasilają żarówki. Jedna dioda dla prawej strony, a druga dla lewej :) Po co się pakować do kolumny kierowniczej.

PS. Jak nie masz pewności, czy w module jest przekaźnik to połącz kabelek z diodą przez zapasową żarówkę do masy i zobacz czy miga. Dodatkowo możesz w szereg włączyć bezpiecznik :) Powodzenia

Autor:  mariusz_s [ 11.12.2007, 14:52 ]
Tytuł: 

W Fabii nie ma przekaźnika kierunkowskazów. Całością steruje jednostka centralna wozu. Co do bezpieczników dla obwodu sygnalizacji otwórz/zamknij CZ zawsze daje się bezpiecznik. I każdy sterownik radiowy CZ lub alarm takie bezpieczniki mają.
Co do tego czy jest to osobny bezpiecznik dla lewej i prawej strony czy wspólny to już inwencja twórcza projektanta systemu. Dioda w obwodzie sygnalizacji kierunkowskazami musi być dla lewej i prawej strony osobna (tu nie może być wspólna). Proponuję tak jak bezpiecznik zasilania CZ, tak i bezpiecznik/bezpieczniki sygnalizacji światłami umieści w skrzynce z bezpiecznikami. Pewnie wiązać będzie się z przeróbkami w wiązkach radiowego sterownika CZ, ale w przyszłości się opłaci. Łatwiej zdjąć osłonę bezpieczników do wymiany spalonego lub czasowej deaktywacji sterownika (wyciągamy bezpiecznik zasilania) niż zdejnować obudowę deski rodzielczej. Możliwe kombinacje podłącznia sygnalizacji w załączniku.

Autor:  tomal18 [ 12.12.2007, 08:14 ]
Tytuł: 

witam
wielkie dzięki za info bardzo mi pomogły
a co do zabezpieczeń jednostka centralnego zamka ma swoje zabezpieczenia łącznie trzy
- pierwsze na zasilaniu
- dwa na przewodach do kierunkowskazów
wszystko działa

pozdrawiam i do zobaczenia
tomal18 :pub:

Autor:  jaarek [ 25.04.2008, 10:44 ]
Tytuł: 

mariusz_s napisał(a):
Na centralnej jednostce wozu jest wtyczka od której odchodzą 2 kable czarno-zielony i czarno-biały.


domyslam sie ze to sa juz wyjscia pradowe do migaczy?

poszukuje gdzie sa wejscia sygnalowe, bo wlasnie podlaczam alarm i nie chce pakowac dodatkowego przekaznika do migania swiatelkami...
opcjonalnie kombinuje wpiac sie w miejsce gdzie jest sterowanie swiatel awaryjnych, tylko nie wiem ktory element jest odpowiedzialny za miganie , tzn. przerwy w plynieciu pradu: czy realizuje to ustrojstwo w przycisku, czy tez glowna jednostka...

Autor:  mariusz_s [ 25.04.2008, 10:49 ]
Tytuł: 

Poprostu podczepiasz się do tych przewodów kierunkowskazów przy wtyczce ECU. NIe musisz dawać osobnych przekaźników. Ważne by kabelki doprowadzające sygnał do kierunkowskazow z alarmu lub CZ były wyposażone w diody. W załączniku są kolory kabli we wtyczce ECU i jak zamontować diody.

Autor:  jaarek [ 25.04.2008, 14:29 ]
Tytuł: 

a przypadkiem czy jak sie tam podlaczy to swiatla nie mrugaja samoczynnie?
alarm sam z siebie mruga i na tej podstawie mozna analizowac co sie dzieje z samochodem, natomiast jezeli EKU wymusza mruganie (60-90 razy na minute, czy jakos tak bylo w przepisach) to wymrugane kody moga byc niewlasciwe...
jeszcze nie sprawdzalem alarmu, ale jest duza szansa ze wyjscia na kierunki mam odseparowane i nie trzeba wstawiac diod...
nic, pozostaje wrocic do domu i sprawdzac po kolei jakie rozwiazanie bedzie dla mnie satysfakcjonujace...

no to juz wiem dosc duzo, te kabelki to kostka XS6 numery 14 i 16. sa to wyjscia pradowe i trzeba uzywac przekaznikow, tranzystorow, itp...

urzadzenia zazwyczaj sa do tego przewidziane i maja juz w sobie potrzebne elementy...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/