|
|
Teraz jest 28.04.2024, 06:28
|
[F1] Wymiana rozrządu 1.4 16V
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 30.12.2012, 15:14 Posty: 19
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Hatchback 1.4 16 V
Rok prod.: 2005
Województwo: dolnośląskie
|
Re: [F1] 1.4 16V jaki rozrząd pasek/łańcuch ? kiedy robić ?
Dziękuję za odpowiedzi, czyli mam paski, które z uwagi na wiek auta trzeba wymienić, ktoś się może orientuje jaki jest koszt takiego zabiegu z wymianą pompy wody przy okazji ?
|
23.03.2013, 18:03 |
|
|
Dołączył(a): 20.09.2011, 19:54 Lokalizacja: KR/FG Posty: 715
Podziękował: 35
Pomógł: 53
Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Active / Yamaha XC 125 T
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
|
Re: [F1] 1.4 16V jaki rozrząd pasek/łańcuch ? kiedy robić ?
Koszt zabiegu (robocizna) to pewnie około 150 zł.
_________________ http://www.autospa.krakow.pl/
|
23.03.2013, 18:17 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: [F1] 1.4 16V jaki rozrząd pasek/łańcuch ? kiedy robić ?
500-600 części i do tego usługa z 200 (w styczniu 2010 r. dałem 500+150). Możesz brać ina, ruville, skf, gates, conti - dobra jakość.
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
23.03.2013, 18:18 |
|
|
Dołączył(a): 20.09.2011, 19:54 Lokalizacja: KR/FG Posty: 715
Podziękował: 35
Pomógł: 53
Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Active / Yamaha XC 125 T
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
|
Re: [F1] 1.4 16V jaki rozrząd pasek/łańcuch ? kiedy robić ?
Za zestaw rozrządu INA zapłaciłem w lutym 370 zł + pasek alternatora i sprężarki klimy 35 zł (Gates) + napinacz 150 zł (SKF). Pompy nie kupowałem, ale koszt pewnie w przedziale 120 - 140 zł, tak myślę.
_________________ http://www.autospa.krakow.pl/
|
23.03.2013, 18:39 |
|
|
Dołączył(a): 30.12.2012, 15:14 Posty: 19
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Hatchback 1.4 16 V
Rok prod.: 2005
Województwo: dolnośląskie
|
Re: [F1] 1.4 16V jaki rozrząd pasek/łańcuch ? kiedy robić ?
Dzięki za informacje, jako ciekawostkę mogę powiedzieć że jak około rok temu kupiłem auto pewien mechanik powiedział że rozrząd powinienem zrobić dopiero przy 60.000 km bo potem łańcuch się wyciąga ... (a gość zaglądał pod maskę i oglądał silnik).
|
23.03.2013, 19:03 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: [F1] 1.4 16V jaki rozrząd pasek/łańcuch ? kiedy robić ?
A bo pewnie wcześniej miał do czynienia z samymi czeskimi fabiami 1.4. Pokrywy silników na 16V się zmieniały, to mogło go zmylić.
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
23.03.2013, 21:10 |
|
|
Dołączył(a): 02.11.2010, 11:28 Lokalizacja: POLSKA Posty: 17 Zdjęcia: 1
Podziękował: 4
Pomógł: 0
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Samochód: SKODA FABIA KOMBI MINT
Rok prod.: 2007
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
Re: [F1] 1.4 16V jaki rozrząd pasek/łańcuch ? kiedy robić ?
BlackPearl napisał(a): Dziękuję za odpowiedzi, czyli mam paski, które z uwagi na wiek auta trzeba wymienić, ktoś się może orientuje jaki jest koszt takiego zabiegu z wymianą pompy wody przy okazji ? Obecnie ta usługa to około 1000pln za całośc z pompą wody robocizna sierpien 2013
_________________ Pozdraviam, Przemek kombi-fabianka-redflamenco-mint
mobilki szerokości
|
09.08.2013, 13:14 |
|
|
Dołączył(a): 02.01.2014, 10:58 Posty: 36 Zdjęcia: 4
Podziękował: 3
Pomógł: 0
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
|
Wybór rozrządu
Jak wiadomo zaraz po zakupie auta od naszych zachodnich sąsiadów pierwszą rzeczą jaką należy od razu zrobić, to wymiana kompletnego rozrządu wraz z pompą wody, nie bacząc na naklejki sugerujące nie tak dawną wymianę.
Poczytałem na forum i wybór padł na kompletny rozrząd firmy INA. Moje pytanie jest następujące: Poprosić sprzedawcę aby paski zamienił na Contitech czy mogą być te INA, które sprzedaje w zestawie?
W zestawie do silnika 1.4 100 KM powinny być 4 rolki, 2 paski i pompa - zgadza się?
I przy okazji: Jaki płyn chłodniczy polecacie do Fabii?
|
06.01.2014, 08:49 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19 Lokalizacja: SPS Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Re: Rozrząd do Fabii I 1.4 16V
JA składałem na conti, ale są też droższe od INY. Pompa i jedna rolka taka malutka metalowa bo ciężko chodziła nie wiem na co ona (zaleca się wszystkie, ale u mnie wyglądały na nówki sztuki). Teoretycznie GATES wymyślił paski i byli najlepsi, ale CONTI specjalizuje się w gumach i troszkę przewyższyli GATESa. INA wiem, że ma dobre podzespoły metalowe tj., rolki, łożyska, popychacze, krzywki itd. Co do płynu to oryginał G12 jest tani także lej G12. Nawet w ASO dostaniesz w przyzwoitej cenie. Masz 2 paski. Jeden krótki od wałków rozrządu i jeden długi główny Pompa wody (po lewej to trybko na dole) 2 napinacze (rolki napinające) (zaznaczone jako 1 i 2) jedna rolka zwykła i jedna mała metalowa Tej metalowej nie ma na zdjęciu z etecha, ale jest po lewej w połowie głównego paska. Widać ją na zdjęci niżej jak wygląda
_________________
|
06.01.2014, 10:32 |
|
|
Dołączył(a): 29.12.2013, 11:03 Lokalizacja: Strzelin Posty: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
|
Re: Rozrząd do Fabii I 1.4 16V
Ja w takim samym silniku zastosowałem paski INA i pompę DOLZ. Wymieniłem przy 92 tyś teraz mam 135 tyś i żadnych problemów. Za kompletny rozrząd zapłaciłem 450zł + wymiana 1l % Pozdr
|
06.01.2014, 11:04 |
|
|
Dołączył(a): 29.12.2013, 11:03 Lokalizacja: Strzelin Posty: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
|
Re: Wybór rozrządu
I przy okazji: Jaki płyn chłodniczy polecacie do Fabii?[/quote] Ja osobiście polecam Petrygo! Ponieważ jest dostępny praktycznie wszędzie i wrazie problemów można się zatrzymać, kupić i dolać w każdym miejscu
|
06.01.2014, 11:10 |
|
|
Dołączył(a): 20.09.2011, 19:54 Lokalizacja: KR/FG Posty: 715
Podziękował: 35
Pomógł: 53
Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Active / Yamaha XC 125 T
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
|
Re: Rozrząd do Fabii I 1.4 16V
Co do tej małej rolki na ramieniu to nie we wszystkich 1.4 16v występuje. Ja kupiłem zestaw INA z tą właśnie rolką i okazało się, że niepotrzebnie.
_________________ http://www.autospa.krakow.pl/
|
06.01.2014, 11:12 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19 Lokalizacja: SPS Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Re: Rozrząd do Fabii I 1.4 16V
tak, ale AUA jest bliźniaczą konstrukcją z AUB i obstawiam, że posiada ją. Co do płynu to petrygo nie jest idealnym rozwiązaniem. Lepiej już prestone lub dynagel, bo mają dodatkowe składniki smarujące i można je w VW niby stosować. Poza tym każdy płyn można ze sobą pomieszać na chwilę obecną gdyż wszystkie są na bazie glikolu etylowego. Chyba, że jakiś wynalazek niewiadomego pochodzenia wlejesz. W każdym bądź razie G12 możesz i z petrygo pomieszać i z wszystkim dostępnym na stajcji, ale w zbiorniczku będzie kolor sraczkowaty Ja po zmianie termostatu (sobota wieczór) pojechałem do kauflandu po prestone koncentrat, bo nie szło już G12 dostać o tej porze. KOlor neutralny więc ciągle mam różowo w zbiorniczku. Poza tym mam troszkę G12++ bo mi zabrakło przy wymianie wtedy podczas remontu, a wujek prawie miał taki na stanie. Petrygo nie doleję ze względu na kolor i brak właściwości smarujących. Poza tym on ponoć nie nadaje się za bardzo do aluminiowych chłodnic. Dobry jest do traktorów lub samochodów które więcej płynu zjadają niż benzyny
_________________
|
06.01.2014, 11:36 |
|
|
Dołączył(a): 02.08.2013, 06:33 Posty: 29
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Rok prod.: 2005
Województwo: świętokrzyskie
|
Re: Rozrząd do Fabii I 1.4 16V
Mam pytanie - w książce serwisowej producent podaje aby wymienić rozrząd przy 90tys. km a potem co 30tys. km sprawdzać w jakim jest stanie i ewentualnie wymienić. Jak wiadomo żeby dostać się do rozrządu trzeba rozebrać pół samochodu i nie jest to takie hop. Jak Wy podchodzicie do tego tematu? Kontrolujecie stan rozrządu według zaleceń skody czy zmieniacie rozrząd i nie zaglądacie tam przez kolejne 90tys. km? U mnie rozrząd był zrobiony w aso planowo przy 90tys. Do 120tys. jeszcze trochę mojej skodzie brakuje ale zastanawiam się czy przy moim (może nie emeryckim ale na pewno spokojnym) stylu jazdy warto sobie zaprzątać głowę tymi kontrolami lub robić je rzadziej - np. co 45tys. km ?
|
15.01.2014, 21:24 |
|
|
Dołączył(a): 08.07.2013, 11:04 Lokalizacja: Ruda Slaska Posty: 920
Podziękował: 1
Pomógł: 59
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Scenic 3 1.4T
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
|
Re: Rozrząd do Fabii I 1.4 16V
a co za problem zdjac gorna oslone paskow rozrzadu i je zobaczyc? to doslownie minuta. Doskonale widac oba paski (glownie po ich stanie dochodzi do decyzji wymiany rozrzadu). BTW oryginal wymieniamy co 90 tysiecy, a zamienniki co 60 tysiecy - tak wolaja internety.
|
15.01.2014, 23:13 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|