Teraz jest 19.04.2024, 02:16



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
VAG Kody błędów 16685 00896 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post VAG Kody błędów 16685 00896
Witam ! Potrzebuje pomocy VAG wywala mi błędy 16685 Cylinder 1 Misfier Detected
PO 301-35-10--- Intermittent i 00896 Trunk Lock Unit (F 256) 27-10 Implausible Signal
Intermittent.Odnosnie pierwszego to jestem po wymianie : cewki ,świec,zamianie wtryskiwaczy, silnik faluje na biegu jałowym , 2X zapaliła się kontolka od silnika ale ja wykasowałem. W ASO sugerowali ze może być trafiny czujnik połozenia wałka rozrzadu ,
zdemontowałem ,sprawdziłem nic nie odkryłem. Fabia Fresh + 2003 1.2 12V 64KM AZQ
Pozdrawiam Jacko


16.10.2007, 13:07
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
00896 błąd zamka klapy bagażnika: błędny sygnał
przyczyny:brak ciągłości połączenia, korozja styków, awaria zamka klapy (zgaduję-krańcówki???)
skontorlować połączenia i krańcówkę, wymienić zamek.

16685 Brak zapłonu w cylindrze 1.
Faktycznie piszą o sprawdzeniu tego co już zrobileś. A w dalszej kolejności polecają sprawdzić czujnik G163 (położenia wałka rozrządu). Więc ASO krąży gdzieś wokół prawdy

Poniższe informacje są dla 1.2 6V - nie wiem czy w 12V będzie tak samo ???

Dla pewności możesz sprawdzić cewkę
Obrazek
rezystancja między pinem 2 i 3 przy 20*C powinna być między 370 a 410 Ohmów

Natomiast po włączeniu zapłonu na kostce przy czujniku położenia wałka rozrządu G163 powinno być napięcie ok. 4.5V między pinami 1 i 3
Obrazek

Znalazłem jeszcze wartości mierzone dla tego czujnika - niestety też dla 1.2 6V i tutaj już mam coraz większe wątpliwości czy poniższe tez będzie mialo zastosowanie...
Adres 01- ekelktronika silnika,
fukcja 08- blok wartości mierzonych
grupa 012
Obrazek


16.10.2007, 15:12
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Dzięki Kros za szybką odpowiedz ale problem dalej jest,u mnie na cewkach jest oporność ale nie między pinami 2-3 tylko 1-4 383 omy na 1 cyl na 2 cyl 383 omy na 3cyl383 omy. Miedzy pinami 2-3 nie ma połączenia . Zamieniłem cewkę z 2 cyl na 1 ,napiecie na G-163 pin 1-3 4,98 V. Pomiar G-163 w czasie peacy poz.1 800 rpm
poz2 25%,poz.3 89 , poz.4 28. W miare rozgrzewania silnika spadły obroty i zaczeła czasami pulsować wartosc z poz.4 pomiędzy 28a27 (podejzewam luzy na rozrzadzie moga miec na to wpływ) dobrze było to widac na wykresie VAG-Scope .Na koniec zrobiłem autoscan i 16685 nadal wisiało,natomiast w sprawie zamka bagaznika diagnoza trafiona mam dołączony alarm nie fabryczny jest podłączony bez modułu separacji i faktycznie przy otwartej masce silnika ten błąd juz kiedys się pojawił w ASO
na gwarancji i panowie zrobili stosowny wpis w gwarancji nieautoryzowany montaz alarmu i radia. Pozdrawiam Jacko :sciana:


17.10.2007, 17:57
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
Wartości mierzone masz książkowe (co prawda dla silnika 6V ;-) ale wygląda że u nas jest tak samo)


Próbujemy dalej...

można skontrolować rezystancję wtryskiwaczy - przy 20*C 12-17 Ohm. Co prawda zamieniałeś je miejscami więc wada powinna się ukazać już wcześniej - sam nie wiem ???

Możesz podmienić na próbę czujnik G163 na G40 (czujnik halla - są identyczne) choć nie wiem czy ma to sens skoro grupa 012 jest dobra ???

O jeszcze coś:
piszą też żeby skotrolować grupy pomiarowe 014 015 (chyba w czasie jazdy?)
Obrazek
ale nie bardzo rozumiem bo to chyba prowadzi do nikąd. Piszą że jeśli coś nie gra to kierować się tabelką na końcu, a tabelka w tych grupach mówi o sprawdzeniu rzeczy które już przerabialiśmy ??? i jeszcze piszą o kontroli układu dolotowego - szczelności.

nie miałem czasu tego tłumaczyć ale http://www.rewin.cz/WebForm1.aspx powinien pomóc, i tłumacz na angielski bo słownik PL jest ubogi.

Niesety moja wiedza w tym zakresie ogranicza się do materiałów które zaprezentowałem (i to w dodatku do silnika 6V) musiałby się wypowiedzieć ktoś kto ma doświadczenie w tej materii.


17.10.2007, 20:02
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Witam dzieki za pomoc ,właśnie wróciłem z garazu i doszły nowe ciekawostki oprocz błędu 16685 pojawił się nowy ale nie w sterowniku silnika tylko pod adress 03 (ABS)
01314 Engine Control Module 79-00 please check fault codes.Sprawdziłem z ciekawości
blok pomiarowy grupa 000 i taka ciekawostka wszystkie parametry w normie poza 5 Kąt przepustnicy podają 2...10 a u mnie 008 więc może jest to sprawa szczelnosci o której piszesz .Jeszcze tam nie zaglądałem adaptacje robiłem chyba ze 2x ,więc czas nabyć uszczelki i wymyć przepustnice. Pozdrawiam Jacko


17.10.2007, 23:07

Dołączył(a): 23.02.2007, 08:41
Lokalizacja: świętokrzyskie
Posty: 99
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Samochód: Vectra C kombi
Rok prod.: 2007
Województwo: świętokrzyskie
Post 
może walnoł któryś przewód od powietrza... (pod filtrem lub od serwa) ???


18.10.2007, 15:22
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
Jacko napisał(a):
01314

Tak sprawdziłęm ten błąd w układzie ABS i opis tego błędu kieruje nas również do jednostki sterującej silnika a tam już rzeczy które znamy...


18.10.2007, 16:20
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 7 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL