FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

Problem z rodzajem oleju!
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=4698
Strona 1 z 3

Autor:  tomcios [ 26.09.2007, 15:15 ]
Tytuł:  Problem z rodzajem oleju!

Witam serdecznie i prosze o porade!!
Jestem swiezym nabywca fabi 1,4 MPi 00r. Przebieg 40.000 (orginalny :) ) I chcialbym wymienic olej. Przejzalem kilkanascie postow ale nie natknalem sie na taki jak moj problem:(
Gosc mial obecnie Lotosa semisyntetic 10W-40 i z wczesniejszych faktur wynika ze takze lali mu zawsze polsyntetyk np. Mobil 1 Super S 10W-40
I stad moja prosba o podpowiedz czy moge wlac syntetyk np Mobil 1 0W-40 czy tez trzymac sie tylko polsyntetykow zeby nie narobic balaganu i zeby sie nie rozszczelnil lub cos podobnego. Albo prosze o inne podpowiedzi jaki bylby najlepszy olej!!
Dzieki Wielkie za odzew!! Pozdrawiam!!

Autor:  zaako [ 26.09.2007, 16:10 ]
Tytuł:  Re: Problem z rodzajem oleju!

tomcios napisał(a):
Witam serdecznie i prosze o porade!!
Jestem swiezym nabywca fabi 1,4 MPi 00r. Przebieg 40.000 (orginalny :) ) I chcialbym wymienic olej. Przejzalem kilkanascie postow ale nie natknalem sie na taki jak moj problem:(
Gosc mial obecnie Lotosa semisyntetic 10W-40 i z wczesniejszych faktur wynika ze takze lali mu zawsze polsyntetyk np. Mobil 1 Super S 10W-40
I stad moja prosba o podpowiedz czy moge wlac syntetyk np Mobil 1 0W-40 czy tez trzymac sie tylko polsyntetykow zeby nie narobic balaganu i zeby sie nie rozszczelnil lub cos podobnego. Albo prosze o inne podpowiedzi jaki bylby najlepszy olej!!
Dzieki Wielkie za odzew!! Pozdrawiam!!


Co on za badziew tam lal i kto mu to lal?Z tego co wiem nie zaleca sie przechodzenie z gorszego na lepszy.Raczej w dol mozna z syntetyka na polsyntetyk.

Autor:  Paulek [ 26.09.2007, 16:55 ]
Tytuł: 

Z tego co wiem nie powinno sie wlewac syntetyków do silników w których wczesniej byly półsyntetyki. Grozi to rozszczelnieniem silnika. Na Twoim miejscu zalałbym Mobil S 10 W 40. Ja w mojej fabce od poczatku mam tego Moblila i nic sie złego nie dzieje, a przebieg już 100 tyś :)

Autor:  tomcios [ 26.09.2007, 18:36 ]
Tytuł: 

dzięki koledzy za podpowiedzi. ale dziwi mnie jedno dlaczego gościowi na pierwszym przeglądzie w Aso (mam fakturę) zapodali olej polsyntetyk jeśli wiadomo że do nowych silników lepszy jest syntetyk. może w tym szaleństwie jest metoda? może ktoś mi to jakoś lopatologicznie wytłumaczy :)

Autor:  mariusz_s [ 26.09.2007, 19:44 ]
Tytuł: 

Ja przeszedłem z Mobil1 5W-50 na Mobil1 0W-40. Poprostu 0W-40 spełnia normy VW, zaś na nowym 5W-50 o normach VW nie ma ani słowa. W/g ASO 5W-50 zaprzestano laś do Fabek ze względu na brak spełniania norm VW, zastąpiono go 0W-40. Moja Fabia ma 120tyś przebiegu i dalej śmiga na syntetyku. Po diabła wlano półsyntetyk to ja nie wiem (pewnie zalegał na magazynie i sprzedali go w super promocji).

Autor:  zaako [ 26.09.2007, 21:04 ]
Tytuł: 

mariusz_s napisał(a):
Ja przeszedłem z Mobil1 5W-50 na Mobil1 0W-40. Poprostu 0W-40 spełnia normy VW, zaś na nowym 5W-50 o normach VW nie ma ani słowa. W/g ASO 5W-50 zaprzestano laś do Fabek ze względu na brak spełniania norm VW, zastąpiono go 0W-40. Moja Fabia ma 120tyś przebiegu i dalej śmiga na syntetyku. Po diabła wlano półsyntetyk to ja nie wiem (pewnie zalegał na magazynie i sprzedali go w super promocji).


Dokladnie tak jak mowisz.Po cholere lac taki badziew do nowego silnika.Mi przez 3 lata lali Castrola Longtec 0W30,ale odkad nie servisuje to sam leje sobie Mobil 0W40 bo jest tanszy o 100zl a wlasciwosci podobne jak i nie te same.

Autor:  tomcios [ 27.09.2007, 10:15 ]
Tytuł: 

czyli nie ma co ryzykować z wymiana na syntetyk? i trza jeździć dalej na tych polsyntetyczny wynalazkach?

Autor:  zaako [ 27.09.2007, 14:17 ]
Tytuł: 

tomcios napisał(a):
czyli nie ma co ryzykować z wymiana na syntetyk? i trza jeździć dalej na tych polsyntetyczny wynalazkach?

Dalej na polsyntetykach,ale wez jakis lepszy(mobil,castrol,shell)

Autor:  tomcios [ 27.09.2007, 16:46 ]
Tytuł: 

dzięki zaako. wleje mobil 1 super s 10w-40. pozdro

Autor:  Krzysztof Dobko [ 11.12.2007, 22:08 ]
Tytuł: 

Za pierwszym razem zalali w fabryce?niewiadomoco ale napewno minerał ,zawsze to taniej.Pierwszy przegląd MOBIL0w40 i tak cały czas i jest OK.Zastanawiam się mad FILTREM oleju nie orginalnym z Filtronu.

Autor:  rafik [ 26.12.2007, 14:21 ]
Tytuł: 

tak czytam te posty i zastanawiam sie kto wam doradza takie głupoty? Jak słysze ze ktos poleca półsyntetyk bo samochod ma 90 000 km przebiegu to az sie we mnie gotuje :devil: Po co lac jakies paprajstwo na którym samochod sie po prostu meczy bo oleje mineralne i półsyntetyczne sa gestsze skoro nie ma zadnych przeciwskazan do tego zeby nalac syntetyk. Ludzie! ja znam samochody które maja 15 lat i jezdza z powodzeniem na syntetyku i nic sie nie dzieje. Jak silnik zacznie cieknac to co według was powinno sie zrobic przejsc z syntetyka na mineralny czy usunac usterke która powoduje wyciek? Genialni podwórkowi mechanicy zalecaja przy 100000 km przechodzic na półsyntetyk a przy 200000 na mineralny bo w przeciwnym wypadku rozszczelni sie silnik. W takim razie zadam pytanie, co nalejecie przy 250000 km mazutu zeby uszczelnic czy smoły? Moje audi ma 170 000 przebiegu i turbine 1.8T i jezdzi na mobilu 0W40 i nie bierze nawet setki oleju. Jak bym zalał minerałem to bym zajechał silnik.

Autor:  kika [ 26.12.2007, 17:57 ]
Tytuł: 

rafik--- całkowicie CIĘ popieram w 1988 odkupiłem POLO z 1982 roku sprzedałem go znajomemu 12 lat temu autko ma 25 lat 250 tyś na liczniku i pracuje sobie silnik na CASTROLU 0W40 i w całym jego życiu był jeden tylko wyciek na wałku rozrządu ( ZIMERING) i trochę nie na temat ale dodam że na karoserii do dziś nie pojawiła się nawet jedna plamka RDZY

Autor:  mernar [ 26.12.2007, 18:30 ]
Tytuł: 

rafik napisał(a):
tak czytam te posty i zastanawiam sie kto wam doradza takie głupoty?

Zarzucasz ludzom ze pisza głupoty a nawet dokładnie nie przeczytałes ich postów
sam piszesz głupoty

rafik napisał(a):
Jak silnik zacznie cieknac to co według was powinno sie zrobic przejsc z syntetyka na mineralny czy usunac usterke która powoduje wyciek? Genialni podwórkowi mechanicy zalecaja przy 100000 km przechodzic na półsyntetyk a przy 200000 na mineralny bo w przeciwnym wypadku rozszczelni sie silnik


Nikt nikomu nie zaleca przechodzić z syntetyka na semi ani tymbardziej na minerał
(no bo niby i po co chyba że z oszczedności bo jest dużo tańszy a staremu czeskiemu silnkowi napewno niz zaszkodzi)

Post jest wyrażnie o tym czy mozna przejsc z technologicznie gorszego oleju na lepszy a to jest niewskazane i ludzie którzy to piszą wiedzą co mówią
lepszy olej o niskiej klasie lepkości z cieńszym filmem smarującym wypłucze wszystkie nagary i osady po gorszych olejach i może być katastrofalny dla starej jednostki.
Osbiscie to przerabiałem z 10 lat temu jeszcze w faworitce po wymianie z minerała 15W40 na umiarkowany syntetik 5W40 silnik stał sie okropnie głośny zawory to tak mu tłukły że aż przykro było słuchac, potem pocikło mu po symeryngach na wale zaczoł brac olej przez pierscionki a skończyło się na szlifowani wału po się przytarł na panewkach.
rafik napisał(a):
Moje audi ma 170 000 przebiegu i turbine 1.8T i jezdzi na mobilu 0W40 i nie bierze nawet setki oleju. Jak bym zalał minerałem to bym zajechał silnik.

nikt ci nie każe zalewac swojego AUDI minerałem ale jeżeli ktoś używa półsyntetiku w czeskim skodoskim silniku który (nie oszukujmy sie) nie jest specjalnie nowoczesna jednostką to niech dalej jeżdzi na tym samym oleju a uniknie ewentualnych problemów.

Autor:  WRC [ 26.12.2007, 21:18 ]
Tytuł:  Re: Problem z rodzajem oleju!

zaako napisał(a):
tomcios napisał(a):
Witam serdecznie i prosze o porade!!
Jestem swiezym nabywca fabi 1,4 MPi 00r. Przebieg 40.000 (orginalny :) ) I chcialbym wymienic olej. Przejzalem kilkanascie postow ale nie natknalem sie na taki jak moj problem:(
Gosc mial obecnie Lotosa semisyntetic 10W-40 i z wczesniejszych faktur wynika ze takze lali mu zawsze polsyntetyk np. Mobil 1 Super S 10W-40
I stad moja prosba o podpowiedz czy moge wlac syntetyk np Mobil 1 0W-40 czy tez trzymac sie tylko polsyntetykow zeby nie narobic balaganu i zeby sie nie rozszczelnil lub cos podobnego. Albo prosze o inne podpowiedzi jaki bylby najlepszy olej!!
Dzieki Wielkie za odzew!! Pozdrawiam!!


Co on za badziew tam lal i kto mu to lal?Z tego co wiem nie zaleca sie przechodzenie z gorszego na lepszy.Raczej w dol mozna z syntetyka na polsyntetyk.

a co to za różnica miedzy półsyntetykiem a syntetykiem w takim siniczku -nierozumiem niemasz turbo w silniczku i ten olej co ten gościu ma wlany jest ok a TE WWZYSTKIE MOBILE ,ELFY I CASTROLE TO JEST ROBIONE WSZYSTKO W POLSCE tak więc wiesz jakie one sa dobre,a lotos nieustępuje w takich silniczkach niczym mobolowi i inynym bredniom

Autor:  rafik [ 27.12.2007, 14:18 ]
Tytuł: 

mernar zle sie zrozumielismy. Nie chodziło mi o to ze jezeli ktos sobie od poczatku jezdzi na mineralu to przy 200000 km ma przejsc na półsyntetyk bo siła rzeczy jak silnik jest zalany zaraz na poczatku czyms takim to pozniej bedzie miał problemy. Raczej to co napisałem tyczyło sie niektórych postów w których uzytkownicy swoich relatywnie nowych samochodów chca zalewac je przy około 90 000 km albo i mniej półsyntetykiem. Czy według Ciebie ma to sens, czy silnik z takim przebiegiem jest na tyle zniszczony i wyeksploatowany zeby zalewac go czym takim? Takie silniki zaczynaja dopiero swoj zywot a niektórzy traktuja je jakby miały sie skonczyc. Jezeli ma sie taki samochod to leje sie syntetyk a w razie wycieku naprawia. Zalewanie gestszym olejem to tylko maskowanie problemu który tak naprawde i tak pozostaje i predzej czy pozniej wyjdzie.

pozdr

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/