FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] silnik 1,2 głowica - brak kompresji
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=4670
Strona 1 z 2

Autor:  mariuszviola [ 19.09.2007, 19:19 ]
Tytuł:  silnik 1,2 głowica - brak kompresji

po przebiegu ok.10 000 podczas postoju na wolnych obrotach wyczuwalne było lekkie trzęsienie autem,serwis stwierdził niższą kompresję na jednym cylindrze i głowica do wymiany bo prawdopodobnie obluzowało sie gniazdo zaworowe,a co najlepsze to problem znany serwisowi...na szczęście autko na gwarancji , a co było by gdyby nie było już gwarancji...


Xs

TAG

Autor:  bogi [ 19.09.2007, 21:07 ]
Tytuł: 

Miałem tą przyjemność przy 46k km. Skończyło się na 350 zł za regeneracje głowicy,
a robocizna gratis od ASO. W 5-tym roku od kupna.
Skodaauto wypięła się i nie chciała dać ani grosza, a za nową głowicę o ile pamiętam chcieli coś ok 4000zł.

Jak Ci dadzą weś nową.

To przypadłość trzeciego cylindra, na nim kompresję miałem ok 9 barów,
a w pozostałych prawie 15.

Komputer sygnalizował błąd nierównomiernej pracy tego zapłnu ( nie pamiętam kodu ).


Pozdrawiam

Autor:  gringo [ 21.09.2007, 18:46 ]
Tytuł: 

Bogi napisz coś więcej o objawach przed tą usterką. Mam ten sam silnik co Ty, 108kkm zrobione. Coś moja fabia lekko muli, słabo się rozpędza, silnik chodzi bardziej "wysiłkowo". Na postojach przy światłach czuć czasami drżenie- dreszcz przechodzący z silnika i rezonujący delikatnie na kabinę. Klekocze silnik czasami po zapaleniu. Żadne kontrolki się nie palą...

Autor:  bogi [ 23.09.2007, 22:00 ]
Tytuł: 

Witam.

Te objawy, o których piszesz właśnie miałem.

To fragment z wydruku VAG-a

16687 (kod błędu) P0303 035
cylinder 3
rozpoznanie nieregularne cykle spalania sporadycznie.


Do tego zaświecała się ikonka silnika. Po skasowaniu błedu czsem jeżdziłem kilka dni
a zdzrzyło się że po kilku km już świeciła.

Najbardziej czuć wstrząsy przy zimnym silniku, potem troche są delikatniejsze
ale to chyba przez większa szczelność przy rozgrzanym silniku.

Od czasu regeneracji głowicy przejechałem ok. 4kkm i jest ok.
Przy okazji zrobiłem przegląd roczny więc wymienili cały olej i tylko dolali płynu G12.

Jak się jeszcze nic nie świeci to spokojnie możesz jeździć, chyba że chcesz sprawdzić kompresję. Jak się dowiadywałem poniżej 8barów należy zainwestować w remoncik.

Pozdrawiam

Autor:  Barnim [ 25.09.2007, 01:07 ]
Tytuł: 

Te silniki tak maja, kuzyn mial to samo w polo, po okolo 40tys slabe cisnienie na jednym cylindrze, miesiac wczesniej skonczyla mu sie gwarancja, serwis w gdansku za naprawe chcial okolo 4000tys, skonczylo sie na tym ze dal furke do naprawy w malym warsztacie i zrobili mu szlif na tym cylindrze, teraz jeden cylinder ma wieksza pojemnosc ;-) tylko zenada ze taka marka jak VW wypuszcza takie buble....

Autor:  digger [ 04.11.2007, 19:52 ]
Tytuł:  1.2 htp - brak kompresji

Witam,
mam w rodzinie fabię z 1.2 htp 54KM. samochód bardzo mało użytkowany i ma komiczny przebieg- 20tys km po 3 latach :crazy: ...

ostatnio zapaliła się kontrolka silnika... sprawdzili w serwisie- nie trzyma kompresji...

czy wiecie co się zwykle dzieje w tych silnikach? bo googlując a nawet przeszukując forum, widać, że w tym silniku to się zdarza czasem przy niewielkich przebiegach...

czy myślicie, że warto walczyć ze Skodą?... wprawdzie po gwarancji, ale taki przebieg???

Autor:  bogi [ 04.11.2007, 21:17 ]
Tytuł: 

Tu pisałem o moim przypadku

http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=4670

Powodzenia

Autor:  digger [ 04.11.2007, 21:42 ]
Tytuł: 

dzięki za szybką odpowiedź... czyli dotychczasowe przypadki wskazują na wadliwą głowicę?... czekamy na odpowiedź ze Skody, czy się do czegoś poczuwają- silnik na razie był nierozbierany, tak więc nie znam szczegółów... sam jestem ciekaw.. ale widać, że 1.2 to nie jest najszczęśliwsza konstrukcja...

Autor:  andreyekPL [ 11.02.2008, 00:42 ]
Tytuł: 

mam niestety to samo. wracalismy do Wroclawia A4 i na wysokich obrotach fabia jechala, ale juz cos z moca bylo nie tak. na zjezdzie na nizszych obrotach zgasla pierwszy raz. pora byla niefortunna, zeby gdzies z nia pojechac (sobota wieczor), wiec zajechalismy do salonu i serwisu BMW przy Karkonoskiej, bo akurat jeszcze pracowali. pogrzebali, poradzili, zeby swiece sprawdzic i odeslali nas do Norauto przy Auchan. tam posatwili diagnoze: trzeci cylinder nie pracuje, ma ledwie 2 bary. teraz czeka nas rozebranie silnika i prawdopodobnie regeneracja glowicy. autko mamy dwa tygodnie, z drugiej reki, przejechalo 91 tys. tak niemile nas fabka zaskoczyla. coz ten typ podobno tak ma... ktos sie orientuje jakie koszty teraz nas czekaja? macie jakis zaufany warsztat we Wro?
PS. ciesze sie ze znalazlem to forum! jestem tu chwile, ale o fabce juz sie wiele dowiedzialem dzieki waszym postom :) Dzieki!

Autor:  joannafd [ 24.09.2009, 20:57 ]
Tytuł: 

Witam
W mojej 3 letniej Fabi przebieg 26000 km pojawił się ten sam problem,
w ASO twierdzą tak jak w innych przypadkach że to wina paliwa, auto jest po gwarancji
Czy ktoś próbował walczyć ze Skodą . To jakaś ukryta wada tego modelu w serwisach jak widać zmowa milczenia i beznadziejne tłumaczenie przyczyn usterki
Robią z nas wszystkich debili
Co robić

Autor:  marekkkkk [ 25.09.2009, 22:24 ]
Tytuł:  ten sam problem

mam podobny problem z tym silnikiem - z chęcią podpisze się pod petycją kwestią wyjaśnienia tego z skodą.
To jest śmieszne aby silniki z takimi przebiegami się sypały ...

acha i jeszcze jedno - czy da się vagiem stwierdzić złą prace silnika, zmierzyć kompresje cylindrów itp... proszę o konkretną odpowiedź

Autor:  dEEs [ 26.09.2009, 06:44 ]
Tytuł: 

Vagiem zdiagnozujesz silnik.Natomiast kompresje zmierzysz tylko i wyłącznie MANOMETREM.

Autor:  marekkkkk [ 26.09.2009, 07:44 ]
Tytuł:  a czego ta diagnoza będzie dotyczyć?

a czego ta diagnoza będzie dotyczyć?
czy vag wskazuje jakieś błędy gdy występuje zjawisko złej kompresji?

Autor:  Robol [ 27.09.2009, 18:00 ]
Tytuł: 

Myślę, że może nie należy generalizować. Jak swoją kupiłem to skanowałem ją Vag-iem wyskoczył błąd zapłonu cylinder 3 sporadyczny (nie pamiętam kodu). Teraz po prawie roku usuwałem błąd ABS-u przy okazji poprosiłem aby ją przeczesał i błędów nie znaleziono. A zrobione już prawie 10 tyś. silnik pracuje równo nie ma z niczym problemów a przebieg ponad 145 tyś.

Więc może to dotyczyć tylko jakiejś partii samochodów.

Autor:  marekkkkk [ 28.09.2009, 09:03 ]
Tytuł:  pewnie tak

pewnie tak
ciekawe tylko dlaczego Skoda nie przyznała się oficjalnie do wypuszczenia na rynek takiego shitu :// szanujące się firmy informują o takich błędach - skoda widocznie się do takich nie zalicza ...

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/