FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] Ustawienia geometri.Co myslicie o tych ustawieniach?
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=4631
Strona 1 z 1

Autor:  zaako [ 10.09.2007, 19:49 ]
Tytuł:  Ustawienia geometri.Co myslicie o tych ustawieniach?

Co myslicie o tych ustawieniach?Moze jest na forum ktos kto sie zna na diagnostyce i moglby wyrazic swoja opinie.

Autor:  cosmos [ 23.09.2007, 10:12 ]
Tytuł: 

na str. 150 książki do fabii (link jest na forum) masz kompletna tabele z normami parametrów geometrii (standard, zwiększony prześwit i sport) :czytaj:, tam znajdziesz prawidłowe wartości nastaw.

Autor:  zaako [ 23.09.2007, 14:14 ]
Tytuł: 

cosmos napisał(a):
na str. 150 książki do fabii (link jest na forum) masz kompletna tabele z normami parametrów geometrii (standard, zwiększony prześwit i sport) :czytaj:, tam znajdziesz prawidłowe wartości nastaw.


Wielkiego odkrycia nie dokonales,dzieki juz sprawdzalem.Chodzilo mi o opinie diagnosty,albo kogos kto sie na tym zna.

Autor:  cosmos [ 23.09.2007, 18:32 ]
Tytuł: 

bo tez pytanie było mało konkretne - co to znaczy "co myślicie"? geometria zawieszenia albo jest dobra albo nie, jeśli ściąga ci auto na bok, drży kierownica albo "zjada" opony to coś jest nie tak, w przeciwnym wypadku wszystko jest ok, nawet jeśli zmierzone parametry lekko wypadają poza normy. może więc jeśli podasz nieco więcej szczegółów da się "odkryć" coś więcej ;).

Autor:  zaako [ 23.09.2007, 18:36 ]
Tytuł: 

cosmos napisał(a):
bo tez pytanie było mało konkretne - co to znaczy "co myślicie"? geometria zawieszenia albo jest dobra albo nie, jeśli ściąga ci auto na bok, drży kierownica albo "zjada" opony to coś jest nie tak, w przeciwnym wypadku wszystko jest ok, nawet jeśli zmierzone parametry lekko wypadają poza normy. może więc jeśli podasz nieco więcej szczegółów da się "odkryć" coś więcej ;).


Wszystko podczas jazdy jest OK.Tylko wlasnie w 3 punktach wypada ponad norme,dlatego pytam czy to ma jakies znaczenie.

Autor:  cosmos [ 23.09.2007, 22:11 ]
Tytuł: 

zaako napisał(a):
Wszystko podczas jazdy jest OK.Tylko wlasnie w 3 punktach wypada ponad norme,dlatego pytam czy to ma jakies znaczenie.

diagnosta ze mnie żaden, ale miałem w rodzinie golfa IV w którym notorycznie po każdej regulacji co najmniej 3 parametry z 10 mierzonych wypadały poza zakres. nawet w aso nie dawali rady tego ustawić tak żeby wszystko było ok ;). auto natomiast jeździło jak po szynach i nauczyło mnie, że pomiar to jedno a zachowanie na drodze to drugie i często jedno z drugim nie ma wiele wspólnego. kontroluj raczej to jak jedzie a nie to czy gdzieś masz pół stopnia za dużo/za mało.
wracając do twojego przypadku: kąt wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy odpowiadający za "wyprost" kół po wyjściu z zakrętu jest ok nawet jeśli jest większy niż norma, po prostu koła będą ci się minimalnie szybciej ustawiać do jazdy na wprost. jednak stanowczo zbyt duża wartość (4 stopnie i więcej) może powodować wyrywanie kierownicy w koleinach i ogólne trudności z utrzymaniem kierunku jazdy po nierównym podłożu. druga rzecz - kąt pochylenia prawego przedniego koła - obserwuj zewnętrzną krawędź bieżnika tego koła (a po dłuższych trasach sprawdzaj czy się za bardzo nie nagrzewa), jeśli po kilku tysiącach km nie zauważysz tam wyraźnie zwiększonego zużycia to też nie ma czym się przejmować. przy wszelkich różnicach wartości lewa/prawa sprawdzaj też okresowo czy nie ściąga auta w którąś ze stron, wtedy warto wyrównać ustawienia, czasem nawet kosztem "wypadania" poza normę.

Autor:  zaako [ 24.09.2007, 10:01 ]
Tytuł: 

cosmos napisał(a):
zaako napisał(a):
Wszystko podczas jazdy jest OK.Tylko wlasnie w 3 punktach wypada ponad norme,dlatego pytam czy to ma jakies znaczenie.

diagnosta ze mnie żaden, ale miałem w rodzinie golfa IV w którym notorycznie po każdej regulacji co najmniej 3 parametry z 10 mierzonych wypadały poza zakres. nawet w aso nie dawali rady tego ustawić tak żeby wszystko było ok ;). auto natomiast jeździło jak po szynach i nauczyło mnie, że pomiar to jedno a zachowanie na drodze to drugie i często jedno z drugim nie ma wiele wspólnego. kontroluj raczej to jak jedzie a nie to czy gdzieś masz pół stopnia za dużo/za mało.
wracając do twojego przypadku: kąt wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy odpowiadający za "wyprost" kół po wyjściu z zakrętu jest ok nawet jeśli jest większy niż norma, po prostu koła będą ci się minimalnie szybciej ustawiać do jazdy na wprost. jednak stanowczo zbyt duża wartość (4 stopnie i więcej) może powodować wyrywanie kierownicy w koleinach i ogólne trudności z utrzymaniem kierunku jazdy po nierównym podłożu. druga rzecz - kąt pochylenia prawego przedniego koła - obserwuj zewnętrzną krawędź bieżnika tego koła (a po dłuższych trasach sprawdzaj czy się za bardzo nie nagrzewa), jeśli po kilku tysiącach km nie zauważysz tam wyraźnie zwiększonego zużycia to też nie ma czym się przejmować. przy wszelkich różnicach wartości lewa/prawa sprawdzaj też okresowo czy nie ściąga auta w którąś ze stron, wtedy warto wyrównać ustawienia, czasem nawet kosztem "wypadania" poza normę.


Dzieki za wyczerpujaca wypowiedz.Narazie auto sie dobrze zachowuje w czasie jazdy,nie zauwazylem znaczacych roznic w prowadzeniu auta.Jesli zas chodzi o ten kat pochylenia kola prawego to chyba w minusie pardziej kolo jest pochylone do srodka,tak wiec moze sie bardziej zuzywac wewnetrzny rant opony,a nie tak jak sugerowales zewnetrzny.Dobrze mowie czy sie myle?Ktos mi mowil ze wlasnie minus to pochylenie do wewnatrz.

Autor:  cosmos [ 24.09.2007, 14:19 ]
Tytuł: 

zaako napisał(a):
Dzieki za wyczerpujaca wypowiedz.Narazie auto sie dobrze zachowuje w czasie jazdy,nie zauwazylem znaczacych roznic w prowadzeniu auta.Jesli zas chodzi o ten kat pochylenia kola prawego to chyba w minusie pardziej kolo jest pochylone do srodka,tak wiec moze sie bardziej zuzywac wewnetrzny rant opony,a nie tak jak sugerowales zewnetrzny.Dobrze mowie czy sie myle?Ktos mi mowil ze wlasnie minus to pochylenie do wewnatrz.


www.precyzja.pl napisał(a):
KĄT POCHYLENIA KOŁA, to kąt zawarty pomiędzy pionem a płaszczyzną koła ustawionego do jazdy na wprost (Rys.1). Pochylenie jest dodatnie, gdy górna część koła wychyla się na zewnątrz a ujemne, gdy do wewnątrz.

za http://www.precyzja.pl

Autor:  zaako [ 24.09.2007, 15:53 ]
Tytuł: 

cosmos napisał(a):
zaako napisał(a):
Dzieki za wyczerpujaca wypowiedz.Narazie auto sie dobrze zachowuje w czasie jazdy,nie zauwazylem znaczacych roznic w prowadzeniu auta.Jesli zas chodzi o ten kat pochylenia kola prawego to chyba w minusie pardziej kolo jest pochylone do srodka,tak wiec moze sie bardziej zuzywac wewnetrzny rant opony,a nie tak jak sugerowales zewnetrzny.Dobrze mowie czy sie myle?Ktos mi mowil ze wlasnie minus to pochylenie do wewnatrz.


www.precyzja.pl napisał(a):
KĄT POCHYLENIA KOŁA, to kąt zawarty pomiędzy pionem a płaszczyzną koła ustawionego do jazdy na wprost (Rys.1). Pochylenie jest dodatnie, gdy górna część koła wychyla się na zewnątrz a ujemne, gdy do wewnątrz.

za http://www.precyzja.pl


Dzieki.

Autor:  marekk [ 25.09.2007, 09:50 ]
Tytuł: 

no wypada to co jest nieregulowane - tak musi byc - nie bylo auto uderzone w jakis sposob prawa strona?

Autor:  zaako [ 25.09.2007, 10:36 ]
Tytuł: 

marekk napisał(a):
no wypada to co jest nieregulowane - tak musi byc - nie bylo auto uderzone w jakis sposob prawa strona?


Auto mam od nowosci,nie ma ryski nawet,chyba ze na klapie od wozka tesco :mrgreen:

Autor:  marekk [ 25.09.2007, 16:15 ]
Tytuł: 

no to zle ci poskladali :smiley15: jesli jedzie prosto , nie probuje jej drastycznie sciagac - i pewnie tak jest - i nie zjada dziwnie opon - to nie ma sie czym martwic

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/