|
|
Teraz jest 26.04.2024, 20:20
|
pompa wspomagania - syczy w skrajnych położeniach
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 23.08.2007, 07:31 Lokalizacja: Poznań Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Samochód: Skoda Fabia Kombi
Rok prod.: 2002
Województwo: wielkopolskie
|
pompa wspomagania - syczy w skrajnych położeniach
Witam,
Parę tygodni temu zauważyłem wyciek w okolicy lewego przedniego nadkola. Okazało się, że cieknie pompa wspomagania. W ASO zdemontowali pompę i stwierdzili, że trzeba ją wymienić. Kupiłem pompę we własnym zakresie, ale jest to oryginalna, nowa pompa (SMI-KOYO). Po wymianie pompy wspomagania działa ok. Natomiast niepokoi mnie pewne zjawisko. W skrajnym położeniu kierownicy słychać coś jakby syczenie właśnie z okolic pompy wspomagania. Wydaje mi się, że wcześniej tego nie było. W ASO stwierdzili, że układ jest teraz szczelny. Czy ktoś spotkał się z podobnym zjawiskiem???
pozdrawiam
wilu
|
23.08.2007, 07:46 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6869 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
Może to nie syczenie, ale faktycznie działanie pompy. Ale dzieje się to jak kręcisz kierą czy jak ją skecisz na max i pozozstawisz na chwilę nie kręcąć nią
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
23.08.2007, 08:45 |
|
|
Dołączył(a): 23.08.2007, 07:31 Lokalizacja: Poznań Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Samochód: Skoda Fabia Kombi
Rok prod.: 2002
Województwo: wielkopolskie
|
Jak kręcę to na końcu "syczy". To jest takie położenie, w którym jak puszczam kierownicę to cofa się parę centymetrów i w tym położeniu, w którym zostaje już nie ma tego dźwięku. Zjawisko to występuje niezależnie od strony, w którą kręcę.
|
23.08.2007, 08:51 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
Instrukcja mówi, żeby nie trzymać kierownicy w skrajnych położeniach.
Pewnie chodzi o to że czujnik nadal daje sygał do skrętu, pompa pracuje żeby dalej skręcać, ale już przekładnia nie jest w stanie mocniej skręcić bo nie ma gdzie.
Jak dobijesz kierownicą do końca to cofnij nieznacznie, zeby nie wysilać układu bo może się coś zepsuć...
Pompa gdy nie skręcasz to powinna być cicho, gdy skręcasz może cichutko szumieć. Tzn w chwili keidy koła wykonują ruch skrętu, bo na skręconych jak nie kręcisz kierownicą to powinna być cisza.
|
23.08.2007, 10:11 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6869 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
kros napisał(a): Instrukcja mówi, żeby nie trzymać kierownicy w skrajnych położeniach. Prawda, w takim momencie pompa dostaje poprostu po d... to poprostu poddawanie jej wysokiemu wysiłkowi nie wróży dobrze. Mówi się, że nie powinny być koła skęcone max przez nie pamiętam ile sek bo grozi to surowymi konsekwencjami. kros napisał(a): Pewnie chodzi o to że czujnik nadal daje sygał do skrętu, pompa pracuje żeby dalej skręcać, ale już przekładnia nie jest w stanie mocniej skręcić bo nie ma gdzie.
Jak dobijesz kierownicą do końca to cofnij nieznacznie, zeby nie wysilać układu bo może się coś zepsuć...
Tak, podawany sygnał pompie nakazuje skręcać, jeśli będzie to trwało jakiś czas, można poprostu potem wyrzucić pompe...
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
23.08.2007, 11:53 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
Polazłem do auta zrobić foty wycieraczek (do innego teamtu) i looknąłem w instrukcję
Skrowidz, pod literką W - wspomaganie kierownicy.
Otworzyłem książeczkę na właściwej stronie i co przeczytałem? a z grubsza to:
Nie należy trzymać dłużej niz 15 sek max skręconych kół bo na układ działa duże obciążenie które może spowodować uszkodzenia.
Przy skręcie na maksa daje się słyszeć charakterystyczny dźwięk.
|
23.08.2007, 13:20 |
|
|
Dołączył(a): 23.08.2007, 07:31 Lokalizacja: Poznań Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Samochód: Skoda Fabia Kombi
Rok prod.: 2002
Województwo: wielkopolskie
|
Dzięki bardzo za wszystkie posty. Czytałem instrukcję, ale nie pamiętam tego kawałka.
pozdrawiam
wilu
|
23.08.2007, 14:19 |
|
|
Dołączył(a): 12.07.2007, 20:36 Lokalizacja: Ostrów, Kalisz, Pleszew Posty: 206
Podziękował: 4
Pomógł: 1
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
|
Co do dźwieków pompy. U mnie wystepuje takie zjawisko:
Przy kręceniu kierownicą w momencie gdy auto stoi, silnik zapalony, dokładnie od momentu przesuniecia kierownicy słychać i czuć delikatne szybkie "pulsowanie", "dygot", " dyg, dyg, dyg, dyg..." przez jakieś dwie sekundy i znika. Kolejny ruch kierownicą i znowy, dwie sekundy tego "dygoty i znika. Kiedy auto jest w ruchu czegoś takiego nie czuję i nie słyszę. Nie wiem czy to normalne, mnie jednak niepokoi. Miał ktoś, albo ma ktoś podobne patologie ?
|
23.08.2007, 20:15 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6869 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
GRINGO napisał(a): Co do dźwieków pompy. U mnie wystepuje takie zjawisko: Przy kręceniu kierownicą w momencie gdy auto stoi, silnik zapalony, dokładnie od momentu przesuniecia kierownicy słychać i czuć delikatne szybkie "pulsowanie", "dygot", " dyg, dyg, dyg, dyg..." przez jakieś dwie sekundy i znika. Kolejny ruch kierownicą i znowy, dwie sekundy tego "dygoty i znika. Kiedy auto jest w ruchu czegoś takiego nie czuję i nie słyszę. Nie wiem czy to normalne, mnie jednak niepokoi. Miał ktoś, albo ma ktoś podobne patologie ?
Raczej normalne działanie pompy, taki jakby elektryczny dzwięk, tak Na postoju słychać bardziej wiadomo...
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
23.08.2007, 20:44 |
|
|
Dołączył(a): 16.01.2007, 08:12 Lokalizacja: Gliwice Posty: 114
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Samochód: Fabia 1,4 16v
Województwo: śląskie
|
kros napisał(a): Instrukcja mówi, żeby nie trzymać kierownicy w skrajnych położeniach.
Pewnie chodzi o to że czujnik nadal daje sygał do skrętu, pompa pracuje żeby dalej skręcać, ale już przekładnia nie jest w stanie mocniej skręcić bo nie ma gdzie.
Jak dobijesz kierownicą do końca to cofnij nieznacznie, zeby nie wysilać układu bo może się coś zepsuć...
Pompa gdy nie skręcasz to powinna być cicho, gdy skręcasz może cichutko szumieć. Tzn w chwili keidy koła wykonują ruch skrętu, bo na skręconych jak nie kręcisz kierownicą to powinna być cisza.
to nie sygnal z czujnika
ja odlaczylem czujnik i jak dam w skrajne polozenia to tez syczy pompa
|
25.08.2007, 12:56 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
Może i nie czujnik, ale już w kilku autach zuważyłem że piszczy albo wydaje dźwięki a'la robocop gdy skręcone koła na maks - nawet głośniej niż w fabii. Zatem jest to chyba normalny objaw Zwłaszcza, że pisza o tym w instruckji.
No i zależy jeszcze jak głośno wydaje te dźwięki, ale to chyba przez internet ciężko będzie zapreentować.
|
25.08.2007, 13:00 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Witam, ma pytanie w temacie do kolegów . Gdzie znajduje się zbiorniczek do którego dolewam płynu do układu wspomagania. ? Rozumiem że gdzieś jest schowany. Czy jest zintegrowany razem z pompą ?
Niestety od kilku dni dochodzą do moich uszu niepokojące dźwięki i chciałbym się upewnić że poziom płynu jest w normie.
Dziękuje za odpowiedź
|
28.09.2007, 08:01 |
|
|
Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55 Lokalizacja: Rybnik , Gliwice Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
zbiornik jest zintegrowany z pompa , korek pod obudowa akumulatora - przemyslane rozwiaznie
_________________ touran
|
28.09.2007, 09:08 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Czyli jednym słowem trzeba zdemonotwać akumulator, żeby dostać się do pompy ?!!
Aż strach pomyśleć co będzie jak się zepsuje czujnik cofania pewnie dostęp będzie przez rure wydechową
Dziękuje za informację i już mam zajęcie na sobotę
|
28.09.2007, 12:13 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
kiniu24 napisał(a): Czyli jednym słowem trzeba zdemonotwać akumulator, żeby dostać się do pompy?!!
Zależy od silnika, jakbyś uzupełnił profil było by łatwiej, ale skoro nie widzisz korka - to pewnie będzie tak jak mówisz...
|
28.09.2007, 12:44 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|