Teraz jest 26.04.2024, 20:20



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
pompa wspomagania - syczy w skrajnych położeniach 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 23.08.2007, 07:31
Lokalizacja: Poznań
Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Samochód: Skoda Fabia Kombi
Rok prod.: 2002
Województwo: wielkopolskie
Post pompa wspomagania - syczy w skrajnych położeniach
Witam,

Parę tygodni temu zauważyłem wyciek w okolicy lewego przedniego nadkola. Okazało się, że cieknie pompa wspomagania. W ASO zdemontowali pompę i stwierdzili, że trzeba ją wymienić. Kupiłem pompę we własnym zakresie, ale jest to oryginalna, nowa pompa (SMI-KOYO). Po wymianie pompy wspomagania działa ok. Natomiast niepokoi mnie pewne zjawisko. W skrajnym położeniu kierownicy słychać coś jakby syczenie właśnie z okolic pompy wspomagania. Wydaje mi się, że wcześniej tego nie było. W ASO stwierdzili, że układ jest teraz szczelny. Czy ktoś spotkał się z podobnym zjawiskiem???

pozdrawiam
wilu


23.08.2007, 07:46
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
Może to nie syczenie, ale faktycznie działanie pompy. Ale dzieje się to jak kręcisz kierą czy jak ją skecisz na max i pozozstawisz na chwilę nie kręcąć nią :?:

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


23.08.2007, 08:45
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 23.08.2007, 07:31
Lokalizacja: Poznań
Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Samochód: Skoda Fabia Kombi
Rok prod.: 2002
Województwo: wielkopolskie
Post 
Jak kręcę to na końcu "syczy". To jest takie położenie, w którym jak puszczam kierownicę to cofa się parę centymetrów i w tym położeniu, w którym zostaje już nie ma tego dźwięku. Zjawisko to występuje niezależnie od strony, w którą kręcę.


23.08.2007, 08:51
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
Instrukcja mówi, żeby nie trzymać kierownicy w skrajnych położeniach.

Pewnie chodzi o to że czujnik nadal daje sygał do skrętu, pompa pracuje żeby dalej skręcać, ale już przekładnia nie jest w stanie mocniej skręcić bo nie ma gdzie.

Jak dobijesz kierownicą do końca to cofnij nieznacznie, zeby nie wysilać układu bo może się coś zepsuć...

Pompa gdy nie skręcasz to powinna być cicho, gdy skręcasz może cichutko szumieć. Tzn w chwili keidy koła wykonują ruch skrętu, bo na skręconych jak nie kręcisz kierownicą to powinna być cisza.


23.08.2007, 10:11
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
kros napisał(a):
Instrukcja mówi, żeby nie trzymać kierownicy w skrajnych położeniach.


Prawda, w takim momencie pompa dostaje poprostu po d... to poprostu poddawanie jej wysokiemu wysiłkowi nie wróży dobrze. Mówi się, że nie powinny być koła skęcone max przez nie pamiętam ile sek bo grozi to surowymi konsekwencjami.

kros napisał(a):
Pewnie chodzi o to że czujnik nadal daje sygał do skrętu, pompa pracuje żeby dalej skręcać, ale już przekładnia nie jest w stanie mocniej skręcić bo nie ma gdzie.

Jak dobijesz kierownicą do końca to cofnij nieznacznie, zeby nie wysilać układu bo może się coś zepsuć...


Tak, podawany sygnał pompie nakazuje skręcać, jeśli będzie to trwało jakiś czas, można poprostu potem wyrzucić pompe...

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


23.08.2007, 11:53
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
Polazłem do auta zrobić foty wycieraczek (do innego teamtu) i looknąłem w instrukcję

Skrowidz, pod literką W - wspomaganie kierownicy.
Otworzyłem książeczkę na właściwej stronie i co przeczytałem? a z grubsza to:

Nie należy trzymać dłużej niz 15 sek max skręconych kół bo na układ działa duże obciążenie które może spowodować uszkodzenia.

Przy skręcie na maksa daje się słyszeć charakterystyczny dźwięk.


23.08.2007, 13:20
Zobacz profil

Dołączył(a): 23.08.2007, 07:31
Lokalizacja: Poznań
Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Samochód: Skoda Fabia Kombi
Rok prod.: 2002
Województwo: wielkopolskie
Post 
Dzięki bardzo za wszystkie posty. Czytałem instrukcję, ale nie pamiętam tego kawałka.

pozdrawiam
wilu


23.08.2007, 14:19
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 12.07.2007, 20:36
Lokalizacja: Ostrów, Kalisz, Pleszew
Posty: 206
Podziękował: 4
Pomógł: 1

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
Post 
Co do dźwieków pompy. U mnie wystepuje takie zjawisko:
Przy kręceniu kierownicą w momencie gdy auto stoi, silnik zapalony, dokładnie od momentu przesuniecia kierownicy słychać i czuć delikatne szybkie "pulsowanie", "dygot", " dyg, dyg, dyg, dyg..." przez jakieś dwie sekundy i znika. Kolejny ruch kierownicą i znowy, dwie sekundy tego "dygoty i znika. Kiedy auto jest w ruchu czegoś takiego nie czuję i nie słyszę. Nie wiem czy to normalne, mnie jednak niepokoi. Miał ktoś, albo ma ktoś podobne patologie :)?


23.08.2007, 20:15
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
GRINGO napisał(a):
Co do dźwieków pompy. U mnie wystepuje takie zjawisko:
Przy kręceniu kierownicą w momencie gdy auto stoi, silnik zapalony, dokładnie od momentu przesuniecia kierownicy słychać i czuć delikatne szybkie "pulsowanie", "dygot", " dyg, dyg, dyg, dyg..." przez jakieś dwie sekundy i znika. Kolejny ruch kierownicą i znowy, dwie sekundy tego "dygoty i znika. Kiedy auto jest w ruchu czegoś takiego nie czuję i nie słyszę. Nie wiem czy to normalne, mnie jednak niepokoi. Miał ktoś, albo ma ktoś podobne patologie :)?


Raczej normalne działanie pompy, taki jakby elektryczny dzwięk, tak :?: Na postoju słychać bardziej wiadomo...

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


23.08.2007, 20:44
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 16.01.2007, 08:12
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 114
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Samochód: Fabia 1,4 16v
Województwo: śląskie
Post 
kros napisał(a):
Instrukcja mówi, żeby nie trzymać kierownicy w skrajnych położeniach.

Pewnie chodzi o to że czujnik nadal daje sygał do skrętu, pompa pracuje żeby dalej skręcać, ale już przekładnia nie jest w stanie mocniej skręcić bo nie ma gdzie.

Jak dobijesz kierownicą do końca to cofnij nieznacznie, zeby nie wysilać układu bo może się coś zepsuć...

Pompa gdy nie skręcasz to powinna być cicho, gdy skręcasz może cichutko szumieć. Tzn w chwili keidy koła wykonują ruch skrętu, bo na skręconych jak nie kręcisz kierownicą to powinna być cisza.


to nie sygnal z czujnika
ja odlaczylem czujnik i jak dam w skrajne polozenia to tez syczy pompa


25.08.2007, 12:56
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
Może i nie czujnik, ale już w kilku autach zuważyłem że piszczy albo wydaje dźwięki a'la robocop gdy skręcone koła na maks - nawet głośniej niż w fabii. Zatem jest to chyba normalny objaw ??? Zwłaszcza, że pisza o tym w instruckji.

No i zależy jeszcze jak głośno wydaje te dźwięki, ale to chyba przez internet ciężko będzie zapreentować.


25.08.2007, 13:00
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Witam, ma pytanie w temacie do kolegów . Gdzie znajduje się zbiorniczek do którego dolewam płynu do układu wspomagania. ? Rozumiem że gdzieś jest schowany. Czy jest zintegrowany razem z pompą ?
Niestety od kilku dni dochodzą do moich uszu niepokojące dźwięki i chciałbym się upewnić że poziom płynu jest w normie.
Dziękuje za odpowiedź


28.09.2007, 08:01

Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55
Lokalizacja: Rybnik , Gliwice
Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
zbiornik jest zintegrowany z pompa , korek pod obudowa akumulatora - przemyslane rozwiaznie :hysterical:

_________________
touran Obrazek


28.09.2007, 09:08
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Czyli jednym słowem trzeba zdemonotwać akumulator, żeby dostać się do pompy ?!!
Aż strach pomyśleć co będzie jak się zepsuje czujnik cofania pewnie dostęp będzie przez rure wydechową
Dziękuje za informację i już mam zajęcie na sobotę


28.09.2007, 12:13
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
kiniu24 napisał(a):
Czyli jednym słowem trzeba zdemonotwać akumulator, żeby dostać się do pompy?!!

Zależy od silnika, jakbyś uzupełnił profil było by łatwiej, ale skoro nie widzisz korka - to pewnie będzie tak jak mówisz...


28.09.2007, 12:44
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL