Teraz jest 25.04.2024, 10:14



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Metaliczne klekotanie w silniku 1.2 12V po włączeniu silnika 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post Metaliczne klekotanie w silniku 1.2 12V po włączeniu silnika
Witam wszystkich.
Jestem tu poraz pierwszy i mam pytanie. Po zapaleniu silnika w mojej skodzince czasami słychać głośne, metaliczne klekotanie silnika. Nadmienie fakt, iż często pojawia się to gdy delikatnie przytrzymam kluczyk w stacyjce przy zapalaniu. Klekot taki cichnie po przejechaniu kilkuset metrów. Jak silnik jest ciepły i go wyłączę, to przy ponownym zapaleniu silnika też tak bywa. Proszę o pomoc - silnik ma przejechane 60 tys. km. Poza tym nic się nie dzieje. Poziom oleju jest w porządku. Podejrzewam popychacze hydrauliczne zaworów...


Ostatnio edytowano 03.09.2007, 09:28 przez Sławek z Myślen, łącznie edytowano 1 raz



20.08.2007, 12:18

Dołączył(a): 13.06.2006, 11:23
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 207
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: M6'07 CR A+
Rok prod.: 2007
Województwo: mazowieckie
Post Re: Metaliczne klekotanie w silniku 1.2 12V po włączeniu zap
Sławek z Myślen napisał(a):
Witam wszystkich.
Po zapaleniu silnika w mojej skodzince czasami słychać głośne, metaliczne klekotanie silnika.


Raptem trzy tematy niżej jest o tym dyskusja... :/ chyba że grzechotanie klekotaniu nie równe :P
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=4468

_________________
Pozdor Myjk | http://galeria.emide.pl

Obrazek


20.08.2007, 12:53
Zobacz profil WWW GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Nie do końca jest to samo: powtarzam że jak silnik jest ciepły i go zapalam to też klekocze. W dyskusjach poniżej tak nie ma ( klekocze tylko jak silnik jest zimny ).


20.08.2007, 13:04

Dołączył(a): 08.09.2006, 20:50
Lokalizacja: Łomża-BL
Posty: 346
Podziękował: 5
Pomógł: 5

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F 3 Ambition Kombi
Rok prod.: 2016 - 54kkm
Województwo: podlaskie
Post 
Zobacz to:
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... 3&highligh

_________________
Jest; F3-2016r-1.2 16V 110KM,TSI kombi-Ambition, Blue-Race
Było; F1-2004r-1.2 12V 64 KM HTP, kombi-Choice,czerwień-corrida 80kkm,
Było; F1 FL-2006r-1.4 16V 75 KM kombi-Elegance, sahara beżowy metalik 147kkm,


20.08.2007, 19:20
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post Nie wiedziałem że może to być problem w samym oleju.
Witam. Ostanio byłem na przeglądzie auta ( już teraz nie ASO ) i co się okazało? ( odnośnie tego metalicznego klekotania ) Hydrauliczny popychacz zaworów. Jak facet spuścił stary olej z silnika to nie mógł uwierzyć że przejechane było na nim tylko 13 tys. km. Sugerował przynajmniej 30 tys ( był strasznie zabrudzony ). Nie wiem więc co autoryzowany serwis skody w Krakowie wlał mi do sinika na ostatnim przeglądzie. Inna sprawa to to że na ostatnim przeglądzie w ASO wlali mi mobil 0W40 ( wcześniej miałem 5W50 ). Dopiero teraz skojarzyłem że faktycznie on pewnego czasu po wymianie oleju na 0W40 zaczeło się klekotanie. Oczywiście jadąc na bieżący przegląd też kupiłem ( w internecie bo dużo taniej ) 0W40!. Facet który robił mi teraz przegląd zalecił żebym jednak wlewał do silnika 5W50. Ponieważ już kupiłem to nie było wyjścia - wlałem 0W40. Z ciekawości zadzwoniłem do wspomnianego serwisu ASO w Krakowie i zapytał jaki olej w końcu jest zalecany do fabii 1.2 12V. Facet powiedział że 5W50. Nie wiem więc dlaczego wlali mi kiedyś 0W40??!!. Niemniej jedank jak na razie samochód nie stuka ( czekam jak zacznie ) i wlewam 5W50.


03.09.2007, 09:11
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
0W40 jest "mniej gęstym" olejem niż 5W50 i być może wypłukał osady i nagary z silnika dlatego był taki zabrudzony. ??? Możliwe że po wypłukaniu osadów zrobił się jakiś mały luz tu i ówdzie i dlatego tłukły sie popychacze - to takie moje laickie dywagacje :crazy:

Tak czy inaczej dobrze że problem z głowy. Jak widać Towja diagnoza z pierwszego postu się potwierdziła - bo popychacze to dość charakterystyczny dźwięk a o dżwiękach w internecie to jak o kolorze przez telefon ;-)


03.09.2007, 09:25
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post Dalej metaliczne klekotanie po rozruchu
POMOCY!
Broblem z metalicznym klekotaniem powrócił jak bumerang. Dalej nie wiem co jest grane. Szukam naprawdę dobrego doradcy który by mi sprecyzował usterkę. Jak jest zimny i go zapalam to fakt że klekocze ale to chyba normalne. Natomiast jak się już nagrzeje i go wyłącze po czym po paru minutach znów zapalę ( jeszcze silnik jest bardzo ciepły ) to też klekocze i to czasami nawet bardzo głośno ( metaliczny równy klekot ). Jak w trakcie tego klekotania dodam mu gazu to potem klekot cichnie. Nie wiem w czym problem. Jeśli chodzi o olej to miałem wlane 0W40 i na nim tak klekotał. We wrześniu wymieniłem też na 0W40 i chwilę był spokój ale klekotanie wróciło. Teraz zmieniłem na 5W40 ( castrol ) i wydaje się że jest trochę lepiej ale podojrzewam że cieszę się za wcześnie. Mechaniory podejrzewali że być może olej jest za rzadki ( stąd wymiana na 5W40 ). Inni że klepią zawory, inni że rozrząd. Żaden błąd nie wyskakuje. Poza klepaniem po zapłonie nic nie dzieje się z silnikiem. Nie słabnie, nie szarpie, jeździ się ok. Acha jeszcze jak wymieniali teraz olej po 6 tys. km na 0W40 olej był już dosyć mocno spracowany ( zabrudozny ). Proszę o pomoc w tej kwestii.
Acha nadmienie że jeżdże na gazie ( wtrysk sekwencyjny BRC ).


13.11.2007, 13:02

Dołączył(a): 19.10.2007, 10:26
Lokalizacja: Białystok
Posty: 102
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Samochód: Fabia II combi style
Rok prod.: 2008
Województwo: podlaskie
Post 
Sławek z Myślen napisał(a):
Jak w trakcie tego klekotania dodam mu gazu to potem klekot cichnie. Nie wiem w czym problem


Z tego co piszesz to powodem klekotania zaworów jest zbyt niskie cisnienie oleju.

ewentualne przyczyny:
JEZELI NIE BIERZE OLEJU
- siada pompa olejowa i nie nadąża w pompowaniu rzadkiego ojeju dodasz gazu obroty rosną- hydrauliczne sterowanie ma cisnienie -klekot zanika.
- luz na panewkach korbowodowych (ale na to to masz raczej za młody silnik)


Tymczasowe rozwiązanie jak nie uda ci się znależć przyczyny i nie przywiazujesz się specjalnie do auta to semisyntetyk 10/40 lub nawet minerał15/40 w górnych zakresach miarki. Sa geste i bedą utrzymywały cisnienie na wysokim poziomie.
(tak na marginesie w autach sciąganych z zachodu które nie potrawią utrzymac cisnienia na rzadkich olejach handlarze wlewają bardzo gęsty i tani superol do traktorów SAE 20/40 który ładnie wycisza silnik i na giełdę).

ostatnio tez mi głosno klepią zawory, jeżdze na mobil 5/50 ale zastanawiam się nad zmianą na ELF EXCELLIUM LDX 5W-40 ma specyfikacje 502.00 i 505.00 i podobno rewelacyjnie wycisza rozrząd

aha JEZELI BIERZE OLEJ: to przyczyną słabego cisnienia moga być
- pierscionki na tłokach (sprawdzić cisnienie w cylindrach)
- wyciek spod głowicy (brudne borygo ponad stan)

_________________
poprzednio była BBY-1.4 16V 75KM combi comfort 2003


13.11.2007, 17:05
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11
Lokalizacja: Piekary śląskie
Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
Post 
Powodem niskiego ciśnienia może być zasyfiały sączek w misce olejowej u mnie przy przebigu 23.700 km cały był oblepiony gęstą mazią dodam auto serwisowane i olej wymieniany na gwarze w ASO kierownik serwisu osobiście mi to pokazywał


13.11.2007, 19:06
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post Znów wymiana oleju...
No cóż, byłem znów z moim samochodem u znajomego mechanika. Tak jak wcześniej klepią hydrauliczne popychacze zaworów. Tak więc olej dalej za żadki. Poleca mi wlać gęstszy. Tylko nie wiem czy wlać mu 10W40 (Castrol Magnatec ), czy też ELF 5W40 Excelium?
Mój mechanik stwierdził że w ASO są partacze i jak oni mi mogli po mineralnym ( seryjnym ) wlać po 15 tys. 5W50 a potem 0W40....


15.11.2007, 10:59

Dołączył(a): 19.10.2007, 10:26
Lokalizacja: Białystok
Posty: 102
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Samochód: Fabia II combi style
Rok prod.: 2008
Województwo: podlaskie
Post 
Sławek z Myślen napisał(a):
Mój mechanik stwierdził że w ASO są partacze i jak oni mi mogli po mineralnym ( seryjnym ) wlać po 15 tys. 5W50 a potem 0W40....


No własnie nikt dokładnie nie wie co oni wlewają na pierwszy montarz mi mówili że pólsyntetik ale słyszałem ze leją mineralny i sugerują wymiane po 2-3 tysiącach że niby dotarcie, opiłki i takie tam.

Po wlaniu technologicznie lepszego oleju wypukuje sie wszelkie nagary silnik się oczyszcza i staje sie automatycznie głosniejszy a w przypadku hudraulicznego sterowania luzów zaworowych pojawia się problem z brakiem cisnienia na wolnych obrotach. Słyszałem ze ASO wlewało nawet nowy Castrol 0/30 przecierz on ma lepkośc "jak woda" i moze na alaske był by dobry.


Słyszałem polepszaczach oleju uszczelniających i wyciszających puszka pół litra wlewa się do oleju dostepne to na stacjach paliwowych. Niedawno wymieniałes olej szkoda by było jeszcze raz zalewać jak bedzie wysoki stan oleju na bagnecie (nawet ponad max) to cisnienie automatycznie wzrosnie a i filtr trochę zaraz sie przypcha a to tez żutuje na zwiększenie cisnienia.

(przy twoim silniku cisnienie jest bardzo ważne, poczytaj o napinaczu rozrządu sterowanym hydraulicznie. Jak jest za niskie cisnienie to z powodu zbyt krótkiej dzwigni napinacza łancuch potrafi przeskoczyć o ząbek)

_________________
poprzednio była BBY-1.4 16V 75KM combi comfort 2003


15.11.2007, 13:17
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
Sławek z Myślen napisał(a):
Mój mechanik stwierdził że w ASO są partacze i jak oni mi mogli po mineralnym ( seryjnym ) wlać po 15 tys. 5W50 a potem 0W40....


Coś tu się całości nie trzyma. Masz Fabię z 2004 i od razu zalana miała być mineralnym ?
Ten mechanik chyba się z czymś/czymś na głowę zamienił. Skoda stosuje oleje full syntetyk. I nie wierzę iż w silnikach HTP jest inaczej. Dla silnika raptem 3 letniego nie prawa się nic dziać. Na panewki i pierścienie jeszcze za wcześnie. Sprawdź stan smoka i pompy oleju. Może winnym być też filtr oleju. Sprawdz stan popychaczy - nic z nimi nie robiłeś a uczepiłeś się oleju. Generalnie zmień mechanika, zanim nie zaleje ci oleju od traktora - no bo ponoć gęstszy bedzie lepiej - wlanęte hydrauliczne popychacze najwyżej się wkoncu napompują i już ucichną.

_________________
WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.


15.11.2007, 13:27
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11
Lokalizacja: Piekary śląskie
Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
Post 
Z tym mineralnym to jest może jednak prawda odbierałem 11.01.2004 i pytałem jakim olejem mam zalany silnik poinformowano mnie że MINERALNYM bo silnik się lepiej dociera a po roku zaleją SYNTETYKIEM i tu moje przypuszczenia co do zatkanego sączka oleju mazią pomieszanie oleju


15.11.2007, 19:58
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post NAPINACZ ROZRZĄDU!!!
Dzięki Waszym sugestią wyłamałem się i pojechałem do ASO Interauto Zakopiańska. Po osłuuchaniu stwierdzili ( było ich chyba ze 3 mechaników ) że klepie napinacz od rozrządu.
Czeka mnie jego wymiana. Nieoficjalnie mi szef serwisu powiedział że mieli kilka przypadków z tym silnikiem ( czyt. gównem ) 1,2 12V. Podobno jest napinacz krótszy niż w późniejszych wersjach. Czy w związku z tym SKODA AUTO nie powinno partycypować ( przynajmniej ) w kosztach naprawy????


16.11.2007, 10:12
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
przebialiśmy ten temat poszukaj na forum

[ Dodano: 2007-11-16, 10:16 ]
Np. tutaj sądzę, że kilka innych tematów też byś znalazł.


16.11.2007, 10:14
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 15 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 84 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL