Teraz jest 28.04.2024, 15:00



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
[F1] Różne teorie nt. falowania i nieodpalania za 1-szym razem 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 12.11.2006, 18:40
Lokalizacja: bytom
Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Samochód: fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Różne teorie nt. falowania i nieodpalania za 1-szym razem
słuchajta w piatek bylem na przegladzie mojej rudej suki i tak w trakcie rozmowy żalę sie macherowi ze czasem (zdazylo sie to moze z 2 x) obroty falowaly a on zaraz pytanie -a czy zdarza sie ze nieodpala mi za 1 razem jak jest cieply?? Korcze mowie no tak zdaza sie .Macher to opcje sa 2- albo (opcja nr 1) mam zabrudzona przepustnice ale wowczas by falowaly tylko obroty ..a jesli faluja obroty i nieodpala na cieplym tzn ze" padł czujnik obrotow" a ze fabia posiada 2 takowe czujniki (na silniku i na rozrzadzie) to w momecie gdy pada ten glowny na silniku komputer automatycznie przelancza na ten 2 (tryb awaryjny) co objawia sie falowaniem obrotow ,badz jak jest cieply i sie go zapala a komp nieprzelonczy to poprostu za 1 sie niezapali i woczas za 2 razem komp automatycznie kozysta z 2 i odpala jak złoto.! (generalnie problem polega na tym iz zadko pada taki czujnik i machery czesto przyczyne upatruja w przepustnicy co tak do konca niejest prawda-a komp zadko zapisuje blad czujnika i przelaczenia na zapasowy czujnik co powoduje ze jest to ciezkie do stwierdzenia ) Jesli komus moja rozprawka pomogla to ciesze sie .. wiem ze temat jest walkowany ale moze ktos sobie przypadkowo przeczyta ;] :browar:

_________________
Moja morda ;D;D

http://IMBIR-GOLDEN-RETRIEVER.BLOG.ONET.PL


Ostatnio edytowano 10.08.2007, 08:04 przez andriu21tg, łącznie edytowano 2 razy



30.07.2007, 11:40
Zobacz profil

Dołączył(a): 20.07.2007, 12:26
Lokalizacja: Kielce
Posty: 39
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia RUN
Rok prod.: 2003
Województwo: świętokrzyskie
Post 
Wielkie dzięki andriu21tg.Być to jest głównym problemem większości przypadków "falujących obrotów". Faktycznie - częściej mi się to zdarza na rozgrzanym silniku - ale tylko na benzynie a na gazie nie. Muszę to kiedyś sprawdzić.Szkoda tylko, że na serwisie nie biorą tego pod uwagę jako wielce prawdopodobne źródło usterki.
Pozdrawiam
Mark01


30.07.2007, 11:58
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
To wymieńcie panowie te czujniki żeby znaleźć potwierdzenie tej teorii, żeby temat nie był widmo, bo tytuł
Cytuj:
Odpowiedz na odwieczne pytanie Falowania i nieodpalania za 1

brzmi groźnie ale w sumie są to nadal przypuszczenia machera.


Ostatnio edytowano 06.08.2007, 16:56 przez kros, łącznie edytowano 1 raz



30.07.2007, 12:02
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.06.2006, 11:23
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 207
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: M6'07 CR A+
Rok prod.: 2007
Województwo: mazowieckie
Post 
Na dodatek przypadłości jak w poruszanym niedawno temacie przelanego paliwa. ;)

_________________
Pozdor Myjk | http://galeria.emide.pl

Obrazek


30.07.2007, 12:08
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 12.11.2006, 18:40
Lokalizacja: bytom
Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Samochód: fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post 
Własnie zamawiam ten czujnik za wymiane 40pln w srode bede wiedzial ile za czujnik ..to napisze ;] i jak mi zalozy to podziele sie info..aa ja tego nierobie w aso tylko w nieautoryzowanym serwisie skody (kolo pracowal w skodzie ) i otworzyl wlasny biziol.. robi sam i co najwazniejsze zna sie..tzn zawsze jego teorie sie sprawdzaja jak tylko zrobie dziele sie !!

_________________
Moja morda ;D;D

http://IMBIR-GOLDEN-RETRIEVER.BLOG.ONET.PL


30.07.2007, 12:39
Zobacz profil

Dołączył(a): 17.05.2006, 14:57
Lokalizacja: Świeradów-Zdrój
Posty: 148
Zdjęcia: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2000
Województwo: dolnośląskie
Post 
Jeżeli miałem czyszczoną przepustnice i nie mam problemów z odpaleniem ślinika na ciepło, a obroty falują to też oznacza że mam walnięty ten 1 czujnik?

_________________
http://www.kolejgondolowa.pl/


30.07.2007, 13:11
Zobacz profil WWW GG Album osobisty

Dołączył(a): 12.11.2006, 18:40
Lokalizacja: bytom
Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Samochód: fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post 
mozliwe bo komp automatycznie przełąncza na tryb awaryjny 2 czuja . jak mi go zamontuja to opowiem co i jak

_________________
Moja morda ;D;D

http://IMBIR-GOLDEN-RETRIEVER.BLOG.ONET.PL


30.07.2007, 14:25
Zobacz profil

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
A w Skodzie Fabii czasem nie ma czujnika spalania stukowego i 1 czujnika położenia wału? Bo teoria z 2 czujnikami położenia wału jakoś mi sie nie trzyma całości.
Ponadto gdy pada czujnik położenia walu to auta nie idzie wogule odpalić (i to bez względu czy zimny czy ciepły). Jedynie w przypadku padu czujnika spalania stukowego to sterownik silnika przyjmuje awaryjny kat wyprzedzenia zapłonu. I te uszkodzenia doskonale diagnozuje się VAG'iem.

Ponadto efekt falowania silnikiem to w przypadku silników 44/50kW narzucone na siłę spełnianie norm EURO2/EURO4. Sterownik na postoju wykrywa za ubogą mieszankę więc ją koryguje, aż do za bogatej i dalej korekta w drugą stronę - niestety silnik na takie manewry reaguje lekkim falowaniem.

_________________
WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.


31.07.2007, 07:54
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 26.01.2007, 19:27
Lokalizacja: Bartoszyce
Posty: 90
Podziękował: 1
Pomógł: 2

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post 
andriu21tg napisał(a):
mozliwe bo komp automatycznie przełąncza na tryb awaryjny 2 czuja . jak mi go zamontuja to opowiem co i jak


oj napisz napisz, bo u mnie obroty co prawda nie falują ale za to jak się dobrze rozgrzeje to pali momentalnie ale faktycznie za 2 razem

_________________
pozdrawiam [you]


31.07.2007, 11:05
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 12.11.2006, 18:40
Lokalizacja: bytom
Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Samochód: fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post 
dzisaj jade zainstalowac czujnik z montarzem 120pln

przejade odpale poinformuje;) :hurra:

_________________
Moja morda ;D;D

http://IMBIR-GOLDEN-RETRIEVER.BLOG.ONET.PL


03.08.2007, 11:50
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43
Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post 
co do falujących obrotów to teorii jest wiele ale jeśli chodzi brak rozruchu na ciepłym silniku to ja obstawiam sonde lambda, u mnie tak było i po wymianie nigdy się nie powtórzyło. sonda w mpi jest jedna a wymiana jest prosta. :ganja:

_________________
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Obrazek


03.08.2007, 12:07
Zobacz profil

Dołączył(a): 26.01.2007, 19:27
Lokalizacja: Bartoszyce
Posty: 90
Podziękował: 1
Pomógł: 2

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post 
andriu21tg napisał(a):
dzisaj jade zainstalowac czujnik z montarzem 120pln

przejade odpale poinformuje;) :hurra:


pomogło?

_________________
pozdrawiam [you]


06.08.2007, 13:40
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 12.11.2006, 18:40
Lokalizacja: bytom
Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Samochód: fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post 
no i juz po -tzn niezrobili heheh podlaczyl nowy czujnik i wyszlo co nastepuje ;
pod czujnik stary jest podlaczony kabelek z kompa z gazu(przypominam mam seqwnt 24) i ze on podaje blad do komputera glownego i ze to wcale nie czujnik ...hahah a juz myslaem ze mi zorbia ... pan zczytal bledy z kompa (niebylo) polutowa kabelek wziol 50 pln -ów i skonczyla sie teoria na temat falowania ;] heheh

tak wiec pardomsik ale fachman jest do d.... :hurra:

_________________
Moja morda ;D;D

http://IMBIR-GOLDEN-RETRIEVER.BLOG.ONET.PL


06.08.2007, 15:45
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Właśnie ten temat ostatnio przerabiam, chociaż problemy z odpalaniem na ciepło mam odkąd kupiłem auto (2 lata). Obroty praktycznie nie falują wcale - powiedzmy na grubość połowy wskazówki więc są dla mnie pomijalne a problem przy odpalaniu na ciepło polega na tym, że zanim zaskoczy krztusi się trochę na rozruszniku (nienaturalnie szarpie całym autem) i po około 2-3 sekundach zapala (na zimnym pali od razu).

Na samym początku doczytałem, że pierwszym etapem w leczeniu jest czyszczenie przepustnicy i ewentualna wymiana czujnika temperatury cieczy. Jedno i drugie zrobiłem zaraz po kupieniu auta, ale nic to nie dało - dalej na ciepłym nie chce palić. Pomierzyłem również napięcie na bezpieczniku 9 (ogrzewanie lambdy) ale tam również wszystko było OK.

Wczoraj padło na czujnik Halla na obudowie skrzyni - odkręciłem go i pooglądałem. Przeprowadziłem również test odpalania w wyniku czego okazało się, że czujnik ten odgrywa dużą rolę przy odpalaniu. Na ciepłym standardowo odpalał z trudem, ale po wyjęciu czujnika z docelowego miejsca (bez wypinania go z wiązki) problemy z odpaleniem pozostały na podobnym poziomie (może nieznacznie większym). Auto oczywiście odpaliło i tutaj miałaby zastosowanie teoria mechanika, o którym napisał andriu21tg (mechanior pewnie nie jest do d...). Po ostygnięciu auta odpalanie było OK a po wyjęciu czujnika znowu występowały problemy - czyli tak, jak powinno być.

Po dokładnych oględzinach czujnika stwierdziłem, że wygięła się delikatnie jego obudowa (w miejscu, gdzie obudowa przechodzi w ucho montażowe). Wygięcie to spowodowało oddalenie się czujnika od koła zębatego, przez co impulsy generowanie przez niego są słabsze (słabną z kwadratem odległości). Wraz ze wzrostem temperatury ta odległość może się jeszcze powiększać czego wynikiem są problemy z odpalaniem. Dzisiaj splanowałem (zeszlifowałem) około 0,5 mm obudowy w obszarze, gdzie styka się ona z obudową skrzyni biegów co spowodowało zbliżenie sie czujnika do koła zębatego a przez to polepszenie działania czujnika. Zobaczymy co to da .... (dzisiaj nie jeździłem więc nie przetestowałem).

A skąd moja teoria - bo w tym czujniku niewiele sie może popsuć. Jest to zwykła cewka nawinięta na stałym magnesie, która ma za zadanie generować napięcie zmienne (w necie są przykładowe przebiegi z takiego czujnika). Problem powstaje wtedy, gdy czujnik nadmiernie oddali się od koła zębatego (zadającego impulsy) lub gdy wewnątrz przetrą sie poszczególne zwoje cewki (izolacja oczywiście) i nastąpi zwarcie jednego lub kilku zwojów. O ile w pierwszym przypadku można walczyć to w drugim czujnik jest do wywalenia.

Jak tylko będę wiedział co i jak to oczywiście od razu napiszę.


PS. andriu21tg - czy nie szkoda Ci 40 zł na robociznę przy wymianie czujnika tzn. wykręcenie jednej śrubki i wypięcie malutkiej wtyczki (to wszystko w bardzo dobrze dostępnym miejscu) ?


08.08.2007, 18:12

Dołączył(a): 10.10.2006, 09:18
Lokalizacja: Białystok
Posty: 113
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
2New napisał(a):
Właśnie ten temat ostatnio przerabiam, ............

PS. andriu21tg - czy nie szkoda Ci 40 zł na robociznę przy wymianie czujnika tzn. wykręcenie jednej śrubki i wypięcie malutkiej wtyczki (to wszystko w bardzo dobrze dostępnym miejscu) ?

A gdzie dokładnie jest zlokalizowany ten czujnik (tez mam problemy z odpalaniem na cieplo) ?


09.08.2007, 09:56
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL