|
|
Teraz jest 29.03.2024, 14:22
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 10 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 02.06.2007, 05:48 Lokalizacja: Gdynia Posty: 18
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Samochód: Fabia Comfort
Województwo: pomorskie
|
kontrolka silnika
Witam, dzisiaj zapaliła mi się pomarańczowa kontrolka silnika fabka 1.2 12v 2003r. 84tys. Więc zdołowany usiadłem do kompa i czytam różne "czarne" teorie na ten temat ale jedna mówiła, o słabej jakości paliwa - myślę sobie hmmm.... że ostatnio olałem Orlen i tankuję wyłącznie na jednej samoobsługowej Neste (tak ze 4 razy), więc podjechałem na BP i zalałem 98 i po ok 1 km kontrolka zgasła
Czy to możliwe, że fabia jest aż tak wrażliwa? Czy ktoś miał podobny przypadek?
Pozdrawiam
|
30.07.2007, 23:17 |
|
|
Dołączył(a): 17.08.2006, 14:22 Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski Posty: 478 Zdjęcia: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: RUN
Rok prod.: 2003 LPG
Województwo: świętokrzyskie
|
Może coś źle było z dawka paliwa i się zapaliła.
Co do czułości to wątpię aby była tak czuła bo sam tankowałem z przymusu na takiej stacji z cysterny i nic się nie działo.
_________________ Trzeba płynąć pod prąd, bo z prądem płyną tylko śmieci
|
31.07.2007, 13:48 |
|
|
Dołączył(a): 20.07.2007, 12:26 Lokalizacja: Kielce Posty: 39
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia RUN
Rok prod.: 2003
Województwo: świętokrzyskie
|
Akurat nie wiem jak jest w przypadku Fabi 1.2 ale w starszej 1.4 MPI da się zauważalnie wyczuć różnicę paliwa.Te silniki są baardzo czułe. Wiem to z autopsji.
Mark01
|
31.07.2007, 14:49 |
|
|
Dołączył(a): 02.06.2007, 05:48 Lokalizacja: Gdynia Posty: 18
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Samochód: Fabia Comfort
Województwo: pomorskie
|
Dzisiaj zrobiłem ponad 350km na tej 98 więc chyba jest ok. nic się nie pali
Nawet nie wiecie jaki jestem szczęśliwy
Pozdrawiam
|
31.07.2007, 17:28 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Witam, mnie również zapaliła się kontrolka (pomarańczowaa kontrolka silnika).
silnik to 1,4 16V 75km, nie wiem za bardzo co to oznacza a nie lubię gdy mi się coś świeci w okolicy zegarów
z autem nic się nie dzieje (żadnych oznak takich jak słabszy silnik, bądź większe zużycie paliwa) na luzie auto "bierze" 0,6-0,7 L/h a na trasie (spokojnie jadąc) przy 95 w granicach 5 L/100km.
Mam prośbę o wytłumaczenie mi co oznacza ta kontrolka? (że niby jakość paliwa to chyba nie)
POzdrawiam i liczę na pomoc [ Dodano: 2007-08-06, 18:08 ]to jeszce raz ja
kontrolka się już nie pali. zgasła po skasowaniu wiadomości OIL
nie wiem zupełnie jaki ma to związek.
|
06.08.2007, 16:41 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Re: kontrolka silnika
Slawek84 napisał(a): Witam, dzisiaj zapaliła mi się pomarańczowa kontrolka silnika fabka 1.2 12v 2003r. 84tys. Więc zdołowany usiadłem do kompa i czytam różne "czarne" teorie na ten temat ale jedna mówiła, o słabej jakości paliwa - myślę sobie hmmm.... że ostatnio olałem Orlen i tankuję wyłącznie na jednej samoobsługowej Neste (tak ze 4 razy), więc podjechałem na BP i zalałem 98 i po ok 1 km kontrolka zgasła Czy to możliwe, że fabia jest aż tak wrażliwa? Czy ktoś miał podobny przypadek? Pozdrawiam
Siemasz,
nie dołuj się jeżeli chodzi o kontrolkę poodawania\wtrysku paliwa, to mi też się czasami pali, a zwłaszcza zimą, ma to zwiazek z:
1) kiepskiej jakości paliwem, ja tankuje w TESCO albo AuCHAN ważne ze tanio, a bryka wg. instrukcji nawet na 91 pojedzie i generalnie mam to w d...
Silniki spełniające norme emisji spalin Euro4 są bardzo czułę i może im zapychać sie uklad odpowietrzania spalin czy jakoś tak, co poduje zapalenie kontrolki.
W niektórych innych markach i starszych modelach aut, mozna bylo to podobno wyłączyc, co najwyzej, nie jesteś tak ekologioczny jak zakładał producent silinika i norma, ale co mają powiedziec ci co jezdza kilkunastoletnimi trupami z sprowadzonymi Niemiec he he he. Jezeli chodzi o moc i spalanie to nie ma róznicy ja jaechałem z Warszawy do Jaworzyny Krynickiej w zime na narty, przez cała droge sie paliła, w sumie w tą i spowrotem 880km zrobiłem, średnie spalanie z trasy 6,3l/100km - 3 osoby narty i toboły, no generalnie 100-130km/h na tarsie.
2) Dotyczy to kontrolki EPC też zóltej (wg mnie to one sa żólte, ale moze jestem daltonem) tez mi sie paliła, ma to związek z układem kontroli świateł stopu - mogą ci przerwyać albo nie świecić - takie małe gówienko Volkswagena, jak nie kontaktuje to ci sie EPC zapala i już, wymiana kosztowala mnie 70zł już poza ASO i gra muzyka.
Także nie martw się i szerokiej drogi bracie.
Ostatnio edytowano 09.08.2007, 12:05 przez Prez, łącznie edytowano 1 raz
|
09.08.2007, 10:36 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Widzę że nie czytacie instrukcji obsługi a tam jest napisane że w takim przypadku należy się udać do stacji obsługi. No a tam odczytają wam błędy z komputera i z grubsza będzie wiadomo o co chodzi. Kontrolka gaśnie jeżeli błąd się nie powtórzy po chyba 5 odpaleniach silnika, ale takich kiedy silnik po odpaleniu sobie trochę pochodzi a nie krótkotrwałych. Moje doświadczenia z kontrolką silnika:
1. czujnik świateł STOP - dwa razy - nie świeciły się światła stop, dodatkowo świeciła się jakiś czas kontrolka EPC
2. elektrozawór odpowietrzający zbiornik paliwa - jeden raz - w zbiorniku robiło się nadciśnienie co objawiało się głośnym sykiem przy otwieraniu zbiornika paliwa
|
09.08.2007, 11:06 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
piotr21 napisał(a): Widzę że nie czytacie instrukcji obsługi a tam jest napisane że w takim przypadku należy się udać do stacji obsługi. No a tam odczytają wam błędy z komputera i z grubsza będzie wiadomo o co chodzi. Kontrolka gaśnie jeżeli błąd się nie powtórzy po chyba 5 odpaleniach silnika, ale takich kiedy silnik po odpaleniu sobie trochę pochodzi a nie krótkotrwałych. Moje doświadczenia z kontrolką silnika: 1. czujnik świateł STOP - dwa razy - nie świeciły się światła stop, dodatkowo świeciła się jakiś czas kontrolka EPC 2. elektrozawór odpowietrzający zbiornik paliwa - jeden raz - w zbiorniku robiło się nadciśnienie co objawiało się głośnym sykiem przy otwieraniu zbiornika paliwa
Czytacie, czytacie, byłem w ASO w zimę jak mi za pierwszym razem sie zapaliła, co by bylo smieszniej, pod ASO zgasła, ale jak już byłem to na serwis wjechałem, spec podłaczył do kompa i co .... i nic, mówi ze nie ma zadnych probelmów na kompie.
Za drugim razem byłem juz w serwisie pogwarancyjnym, jednym z polecanych w Wawie i mechanior podłaczył do urzadzenia diagnostycznego i mówi paliwo kiepskiej jakści i układ recyrkulacji/odpowietrzania spalin.
Za 3 razem byłem ja mi sie EPC zapaliła no czujnik świateł stopu do wymiany robota 5min 70zł teraz sie nic nie świeci i gra muzyka.
|
09.08.2007, 12:03 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Prez napisał(a): Czytacie, czytacie
Miałem raczej na myśli kolegów Slawek84 i Golonek
|
09.08.2007, 13:38 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
No a ja mam taki problem: Samochód jeździ jak zwykle a kontrolka EPC się świeci. Wyświetlany błąd to: nierównomierne cykle spalania na 1 cylindrze. Sprawdzone: cewki, wtryskiwacze, wiązki kabli, czujnik stopu, paliwo, filtr weglowy.
Ostatnie podejrzenia: albo rozrząd zaczyna padać albo sterownik.
W związku z powyższym prosze o info:
- czy ktoś miał podobny przypadek i jak to się skończyło?
- czy ktos zna w okolicach Katowic firme zajmującą się sterownikami silnika (sprzedaż, regeneracja, itp.)
- koszt wymiany rozrządu ewentualnie koszt zakupu sterownika.
Dzięki za wszelką pomoc.
Silnik 1,2 HTP 12V, przebieg 71 tys. km.
|
09.08.2007, 19:56 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 10 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|