FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1-F4] jak sciagnac beben? + wymiana cylinderka
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=4401
Strona 1 z 4

Autor:  tomasz0328 [ 20.07.2007, 20:53 ]
Tytuł:  jak sciagnac beben? + wymiana cylinderka

witam
jak w temacie
ostatnio zauwazylem ze prawe kolo jest jakby bardziej zawilgocone. podejzewam ze cylinderek kwalifikuje sie do wymiany.
prosze o wszelkie sugestie dotyczace owej naprawy

Autor:  Seraf [ 20.07.2007, 21:45 ]
Tytuł: 

mój patent polega na kreceniu bebnem i lekkim opukiwaniu go z kazdej strony zeby sie poluzowalo wszytsko. Czasem jednak klocki ścierne wyżłobią w bębnie rowki i wtedy robie się bajzel, tzreba sie nawet tym młotkiem troche wyżyć i dopiero jak uda się go ściągnąć wtedy radze ten rant troche wyrównać szlifierka byle na spokojnie najlepiej pilnikiem. Ja tak robiłem i jakoś nie ma wiekszych problemów, ważne żeby starać się równo go zdejmowac i dawkować tą siłę.

Autor:  kros [ 20.07.2007, 21:51 ]
Tytuł: 

Cytuj:
jak sciagnac beben?

1.Przez otwór po śrubie koła śrubokrętem podważyć do góry i zwolnić szczęki
2. Na bębnie jest śrubka krzyżakowa - odkręcić.
3. Zdjąć bęben.

Obrazek

Tyle teorii. Co dalej to już nie wiem.

Autor:  marekk [ 20.07.2007, 23:20 ]
Tytuł: 

dalej to sciagnac 4 sprezynki , wyciagnac szczeki(chociaz chyba da rade bez ich wyciagania , byle gorna sprezyna byla puszczona) , odkrcic przewod hamulcowy - zatkac go patykiem , odkrecic cylinderek i skladanie - z praktyki wiem ze najlepiej zdemontowac lozysko z piasta - wtedy jest do wszystkiego dostep :)

szczeki i beben umyc acetonem

na sam koniec odpowietrzyc uklad

Autor:  Krzychu_W [ 21.07.2007, 07:21 ]
Tytuł: 

marekk napisał(a):
dalej to sciagnac 4 sprezynki , wyciagnac szczeki(chociaz chyba da rade bez ich wyciagania , byle gorna sprezyna byla puszczona) , odkrcic przewod hamulcowy - zatkac go patykiem , odkrecic cylinderek i skladanie - z praktyki wiem ze najlepiej zdemontowac lozysko z piasta - wtedy jest do wszystkiego dostep :)

szczeki i beben umyc acetonem

na sam koniec odpowietrzyc uklad


A gdzie Ty tam chcesz patyk wkładać? Ułamie się i będzie lipa.... Wystarczy zacisnąć francuza na giętkim przewodzie paliwowym. Szybciej i bezpieczniej.

Autor:  marekk [ 21.07.2007, 08:57 ]
Tytuł: 

do koncowki ktora odkrecasz z cylinderka - jakos mi sie jeszcze nigdy nie udalo go ulamac - a francuz to nie jest dobre rozwiaznie dla kilkuletnich przewodow

Autor:  fresh60 [ 21.07.2007, 23:53 ]
Tytuł: 

He He , nie tak łatwo w moim przypadku. Do dzisiaj nie udało mi się ściągnąć bębna :worthy: A nie chcę walić młotem po bębnie bo boje się o piaste....
Jak będzie dalej piszczało przy Stopie w zimie to zlecę to mechanikowi , ja się poddaje ???

Autor:  mariusz_s [ 22.07.2007, 00:08 ]
Tytuł: 

E tam, poddajesz się. Odkręcasz śrube zabezpieczającą, wkrętakiem przez otwór na śrubę koła zwalniasz klin autoregulatora. Delikatnie opukać. Jak bęben ma już duży rant to delikatnie próbować wcisnąć wkrętak pomiędzy bęben a blache kotwiczną hamulców i delikatnie podważając bęben próbować go ściągnąc bez strat w elementach. Czasem szczęki pomimo podważenia klina autoregulatora się niezchodzą i blokuja zdjęcie bębna - wtedy niestety trzeba użyć siły i sprytu (oraz wpierw zaopatrzyć się w kołki i nowe miseczki do montażu szczęk do blachy kotwicznej). Te kołki niestety korodują i stają się dziwnie kruche zwłaszcza jak to jeszcze jest pierwszy zestaw szczęk w tym aucie.


PS. W jednym kole masz 2 kołki i 2 miseczki po 1 sztuce na szczęke.

Obrazek

Te kołeczki i miseczki to elementy 13,14,15 na zdjęciu, 16 to klin autoregulatora.


Zdjęcie pochodzi ze strony http://www.vagcat.com

[ Dodano: 2007-07-22, 01:16 ]
Gdyby podczas demontażu szczęk udało ci się połamać sprężyny to nie martw się to hamulców bębnowych w Fabi pasuje zestaw sprężyn od hamulców bębnowych z Felicji. Koszt to 9,60PLN w ASO za komplet na jedno koło. Jak już będziesz miał wsio rozebrane to popatrz na stan ślizgaczy (na rysunku element numer 3) czasem ulegają ścięciu przez szczęki hamulcowe ich koszt to 80gr za sztukę, przypada ich 6 na jedno koło.

Autor:  fresh60 [ 22.07.2007, 00:23 ]
Tytuł: 

W takim razie będe dalej próbował, sprężynke oczywiscie podważałem, sprawdze jeszcze ten rant w wolnym czasie.

pozdrawiam

Autor:  mariusz_s [ 22.07.2007, 00:32 ]
Tytuł: 

Wielkość rantu da się określić dopiero po zdjęciu bębna - niestety.

Ja pierwszy raz 2 godziny walczyłem ze zdjęciem bębna bo bałem się, że coś urwę.
Jak już go zdjołem (urwal się ten ciekawy kołeczek co trzyma szczękę by sie nie przesuwała góra dół "13") to miałem do wymiany kołki i miseczki (miseczki zdejmuje się przez przyciśnięcie i obrócenie o 90") to montaż nowych szczęk zajoł mi kolejne 2 godziny. Między czasie ułamała mi się jedna ze sprężyn mechanizmu hamulca (była strasznie skorodowana - tak jak kołki i miseczki). Teraz już wiem iż wygodniej zmienia się szczęki jak dodatkowo odkręci się piastę. Daje to wieksze pole manewru z montażem sprężyn - podpatrzone w ASO.


Obecnie kompletuję części pod tarcze z tyłu brakuje mi zaledwie paru elementów. Więcej już nie mam zamiaru bawić się z wiecznie zapiekającymu się szczękami i słabo działającym hamulcem ręcznym.

[ Dodano: 2007-07-22, 01:36 ]
PS. Jak rant na bębnie będzie bardzo duży - dojdzie wymiana bębnów. One też mają swoją grubość i poniżej ktorej mogą dziać się cuda z hamulcem ręcznym (bedzie działać nie na 3 ząbku ale na końcu skali lub wogóle) i słabiej zaczną hamować hamulce z tyłu.

Autor:  SweeX [ 22.07.2007, 12:25 ]
Tytuł: 

apropo tego co tam Krzychu_W pisal. nie martw sie o to ze patyk sie zlamie w srodku przewodu, wystarczy ze wcisniesz pedal hamulca i padyk wystrzeli jak z procy :P

Autor:  Krzychu_W [ 22.07.2007, 13:20 ]
Tytuł: 

SweeX napisał(a):
apropo tego co tam Krzychu_W pisal. nie martw sie o to ze patyk sie zlamie w srodku przewodu, wystarczy ze wcisniesz pedal hamulca i padyk wystrzeli jak z procy :P


W sumie to i racja ... :browar: :crazy:

Autor:  Paulek [ 23.07.2007, 19:21 ]
Tytuł: 

Lepiej zamiast patyka zastosować gumowy kapturek który jest na odpowietrzniku cylinderka. Pasuje idealnie - Skoda przemyślane rozwiązania :) .

Autor:  Andja [ 08.10.2007, 17:47 ]
Tytuł: 

czeka mnie wymiana lewego cylinderka w zwiazku z tym pytanie: trzeba wynienic tez szczeki hamulcowe czy wystarczy je przemyc benzyna?

EDIT: kupowac jakies orginalne czesci czy zamienniki spokojnie wystarcza?

Autor:  kika [ 08.10.2007, 18:01 ]
Tytuł: 

Wystarczy przemyć ,a jak wymiana to polecam LUXAS

[ Dodano: 2007-10-08, 19:03 ]
ALE jak wymiana to obydwie strony

Strona 1 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/