Teraz jest 29.03.2024, 02:00



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
[F1-F4] jak sciagnac beben? + wymiana cylinderka 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 16.01.2007, 08:12
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 114
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Samochód: Fabia 1,4 16v
Województwo: śląskie
Post jak sciagnac beben? + wymiana cylinderka
witam
jak w temacie
ostatnio zauwazylem ze prawe kolo jest jakby bardziej zawilgocone. podejzewam ze cylinderek kwalifikuje sie do wymiany.
prosze o wszelkie sugestie dotyczace owej naprawy


Ostatnio edytowano 10.03.2016, 23:34 przez leshnikov, łącznie edytowano 1 raz

Pamiętaj na przyszłość o dodawaniu tagów przy tytule nowego wątku



20.07.2007, 20:53
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
mój patent polega na kreceniu bebnem i lekkim opukiwaniu go z kazdej strony zeby sie poluzowalo wszytsko. Czasem jednak klocki ścierne wyżłobią w bębnie rowki i wtedy robie się bajzel, tzreba sie nawet tym młotkiem troche wyżyć i dopiero jak uda się go ściągnąć wtedy radze ten rant troche wyrównać szlifierka byle na spokojnie najlepiej pilnikiem. Ja tak robiłem i jakoś nie ma wiekszych problemów, ważne żeby starać się równo go zdejmowac i dawkować tą siłę.


20.07.2007, 21:45
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
Cytuj:
jak sciagnac beben?

1.Przez otwór po śrubie koła śrubokrętem podważyć do góry i zwolnić szczęki
2. Na bębnie jest śrubka krzyżakowa - odkręcić.
3. Zdjąć bęben.

Obrazek

Tyle teorii. Co dalej to już nie wiem.


20.07.2007, 21:51
Zobacz profil

Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55
Lokalizacja: Rybnik , Gliwice
Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
dalej to sciagnac 4 sprezynki , wyciagnac szczeki(chociaz chyba da rade bez ich wyciagania , byle gorna sprezyna byla puszczona) , odkrcic przewod hamulcowy - zatkac go patykiem , odkrecic cylinderek i skladanie - z praktyki wiem ze najlepiej zdemontowac lozysko z piasta - wtedy jest do wszystkiego dostep :)

szczeki i beben umyc acetonem

na sam koniec odpowietrzyc uklad

_________________
touran Obrazek


20.07.2007, 23:20
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 30.09.2005, 09:40
Lokalizacja: Legionowo
Posty: 300
Podziękował: 1
Pomógł: 3

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post 
marekk napisał(a):
dalej to sciagnac 4 sprezynki , wyciagnac szczeki(chociaz chyba da rade bez ich wyciagania , byle gorna sprezyna byla puszczona) , odkrcic przewod hamulcowy - zatkac go patykiem , odkrecic cylinderek i skladanie - z praktyki wiem ze najlepiej zdemontowac lozysko z piasta - wtedy jest do wszystkiego dostep :)

szczeki i beben umyc acetonem

na sam koniec odpowietrzyc uklad


A gdzie Ty tam chcesz patyk wkładać? Ułamie się i będzie lipa.... Wystarczy zacisnąć francuza na giętkim przewodzie paliwowym. Szybciej i bezpieczniej.


21.07.2007, 07:21
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55
Lokalizacja: Rybnik , Gliwice
Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
do koncowki ktora odkrecasz z cylinderka - jakos mi sie jeszcze nigdy nie udalo go ulamac - a francuz to nie jest dobre rozwiaznie dla kilkuletnich przewodow

_________________
touran Obrazek


21.07.2007, 08:57
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
He He , nie tak łatwo w moim przypadku. Do dzisiaj nie udało mi się ściągnąć bębna :worthy: A nie chcę walić młotem po bębnie bo boje się o piaste....
Jak będzie dalej piszczało przy Stopie w zimie to zlecę to mechanikowi , ja się poddaje ???


21.07.2007, 23:53

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
E tam, poddajesz się. Odkręcasz śrube zabezpieczającą, wkrętakiem przez otwór na śrubę koła zwalniasz klin autoregulatora. Delikatnie opukać. Jak bęben ma już duży rant to delikatnie próbować wcisnąć wkrętak pomiędzy bęben a blache kotwiczną hamulców i delikatnie podważając bęben próbować go ściągnąc bez strat w elementach. Czasem szczęki pomimo podważenia klina autoregulatora się niezchodzą i blokuja zdjęcie bębna - wtedy niestety trzeba użyć siły i sprytu (oraz wpierw zaopatrzyć się w kołki i nowe miseczki do montażu szczęk do blachy kotwicznej). Te kołki niestety korodują i stają się dziwnie kruche zwłaszcza jak to jeszcze jest pierwszy zestaw szczęk w tym aucie.


PS. W jednym kole masz 2 kołki i 2 miseczki po 1 sztuce na szczęke.

Obrazek

Te kołeczki i miseczki to elementy 13,14,15 na zdjęciu, 16 to klin autoregulatora.


Zdjęcie pochodzi ze strony http://www.vagcat.com

[ Dodano: 2007-07-22, 01:16 ]
Gdyby podczas demontażu szczęk udało ci się połamać sprężyny to nie martw się to hamulców bębnowych w Fabi pasuje zestaw sprężyn od hamulców bębnowych z Felicji. Koszt to 9,60PLN w ASO za komplet na jedno koło. Jak już będziesz miał wsio rozebrane to popatrz na stan ślizgaczy (na rysunku element numer 3) czasem ulegają ścięciu przez szczęki hamulcowe ich koszt to 80gr za sztukę, przypada ich 6 na jedno koło.


22.07.2007, 00:08
Zobacz profil WWW GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
W takim razie będe dalej próbował, sprężynke oczywiscie podważałem, sprawdze jeszcze ten rant w wolnym czasie.

pozdrawiam


22.07.2007, 00:23

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
Wielkość rantu da się określić dopiero po zdjęciu bębna - niestety.

Ja pierwszy raz 2 godziny walczyłem ze zdjęciem bębna bo bałem się, że coś urwę.
Jak już go zdjołem (urwal się ten ciekawy kołeczek co trzyma szczękę by sie nie przesuwała góra dół "13") to miałem do wymiany kołki i miseczki (miseczki zdejmuje się przez przyciśnięcie i obrócenie o 90") to montaż nowych szczęk zajoł mi kolejne 2 godziny. Między czasie ułamała mi się jedna ze sprężyn mechanizmu hamulca (była strasznie skorodowana - tak jak kołki i miseczki). Teraz już wiem iż wygodniej zmienia się szczęki jak dodatkowo odkręci się piastę. Daje to wieksze pole manewru z montażem sprężyn - podpatrzone w ASO.


Obecnie kompletuję części pod tarcze z tyłu brakuje mi zaledwie paru elementów. Więcej już nie mam zamiaru bawić się z wiecznie zapiekającymu się szczękami i słabo działającym hamulcem ręcznym.

[ Dodano: 2007-07-22, 01:36 ]
PS. Jak rant na bębnie będzie bardzo duży - dojdzie wymiana bębnów. One też mają swoją grubość i poniżej ktorej mogą dziać się cuda z hamulcem ręcznym (bedzie działać nie na 3 ząbku ale na końcu skali lub wogóle) i słabiej zaczną hamować hamulce z tyłu.

_________________
WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.


22.07.2007, 00:32
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 24.03.2007, 10:37
Lokalizacja: Białystok
Posty: 11
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Fabia Combi
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
apropo tego co tam Krzychu_W pisal. nie martw sie o to ze patyk sie zlamie w srodku przewodu, wystarczy ze wcisniesz pedal hamulca i padyk wystrzeli jak z procy :P


22.07.2007, 12:25
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 30.09.2005, 09:40
Lokalizacja: Legionowo
Posty: 300
Podziękował: 1
Pomógł: 3

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post 
SweeX napisał(a):
apropo tego co tam Krzychu_W pisal. nie martw sie o to ze patyk sie zlamie w srodku przewodu, wystarczy ze wcisniesz pedal hamulca i padyk wystrzeli jak z procy :P


W sumie to i racja ... :browar: :crazy:


22.07.2007, 13:20
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.04.2006, 20:36
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 243
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
Lepiej zamiast patyka zastosować gumowy kapturek który jest na odpowietrzniku cylinderka. Pasuje idealnie - Skoda przemyślane rozwiązania :) .


23.07.2007, 19:21
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 07.10.2006, 07:17
Lokalizacja: Ruda Śląska
Posty: 544
Podziękował: 1
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 186KM/431Nm
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
Post 
czeka mnie wymiana lewego cylinderka w zwiazku z tym pytanie: trzeba wynienic tez szczeki hamulcowe czy wystarczy je przemyc benzyna?

EDIT: kupowac jakies orginalne czesci czy zamienniki spokojnie wystarcza?

_________________
Obrazek


08.10.2007, 17:47
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11
Lokalizacja: Piekary śląskie
Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
Post 
Wystarczy przemyć ,a jak wymiana to polecam LUXAS

[ Dodano: 2007-10-08, 19:03 ]
ALE jak wymiana to obydwie strony


08.10.2007, 18:01
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL