Autor |
Wiadomość |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Dziwne tykanie
Mam dziwne tykanie wystepuje to na zimnym silniku,słychać to gdzieś koło silnika,jak sie rozgrzeje to znika.Co to może być miał ktoś coś takiego
|
09.05.2006, 18:40 |
|
|
Dołączył(a): 09.04.2006, 21:53 Lokalizacja: Będomin Posty: 714 Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes W211
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
|
jeżeli jest to dość głośny metaliczny dzwięk dochodzący z pokrywy zaworów to jest to możliwe że to szklanki hydraulichne po odpaleniu zimnego silnika mogą stukać przez 20 / 40 sekund . Ile masz przebiegu ?
_________________ ELEGANCE +XENONY I CIEMNE SZYBKI
|
09.05.2006, 20:09 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
51 tys to nie jest metaliczny dzwięk.Jak pomału sie przyspiesza na zimnym to tego tak nie słychać.Troche wiecej gazu dodam podieżdzając pod np.górke to zaczyna właśnie tak dziwnie tykać.
|
09.05.2006, 23:15 |
|
|
Dołączył(a): 09.04.2006, 21:53 Lokalizacja: Będomin Posty: 714 Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes W211
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
|
a bęzyna czy disel?
[ Dodano: 2006-05-10, 00:23 ] bo jak tyka pod górkę to na 99% zawory widocznie masz bęzyniaka 1,4 z silnikiem skody bez chydraulicznych zaworów i masz za duże luzy na zaworach
[ Dodano: 2006-05-10, 00:23 ] jeżeli tak to nie jest problem
_________________ ELEGANCE +XENONY I CIEMNE SZYBKI
|
09.05.2006, 23:20 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Tak 1.4 60KM .A ile taka przyjemność kosztuje.I jak to sprawdzić czy to jest to [ Dodano: 2006-05-10, 22:05 ]Widze że do kolegi Lilo musze chyba podiechać bo sie na wszystkim zna .
|
10.05.2006, 20:35 |
|
|
Dołączył(a): 09.04.2006, 21:53 Lokalizacja: Będomin Posty: 714 Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes W211
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
|
Krzysiek napisał(a): Tak 1.4 60KM .A ile taka przyjemność kosztuje.I jak to sprawdzić czy to jest to [ Dodano: 2006-05-10, 22:05 ]Widze że do kolegi Lilo musze chyba podiechać bo sie na wszystkim zna .
nie na wszystkim takich ludzi nie ma a jeżeli masz chęć to zapraszam do mnie
_________________ ELEGANCE +XENONY I CIEMNE SZYBKI
|
11.05.2006, 17:01 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Swego czasu miałem ten sam problem :
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=1065
Z własnych doświadczeń wiem, że problem się nasila. Po przejechaniu ok 10 tkm, znów to samo. Do tego daje już o sobie znać łańcuszek (przebieg 70 tkm).
Przy okazji pytanie. Czy orientujesz się lilo w jaki sposób uszczelniona jest pokrywa zaworów ?. Nie znalazłem nigdzie w sprzedaży uszczelki, podejrzewam więc obecność pasty. Do serwisu jakoś mnie tym razem nie ciągnie .
|
13.06.2006, 11:18 |
|
|
Dołączył(a): 09.04.2006, 21:53 Lokalizacja: Będomin Posty: 714 Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes W211
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
|
nie mam pojęcia nie miałem potrzeby tam nigdy zaglądać ani nikomu w innej Fabii
_________________ ELEGANCE +XENONY I CIEMNE SZYBKI
|
13.06.2006, 14:45 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
OK.
Gdyby ktoś chciał się zorientować jak i co, to podam tylko, że luz wynosi 0,20 mm i jest regulowany na ciepłym silniku.
Dwie strony opisu serwisowego pdf, po spakowaniu przekraczają 100kB, nie mogę więc walnąć załącznika .
|
14.06.2006, 13:33 |
|
|
Dołączył(a): 30.04.2005, 10:01 Lokalizacja: Gdańsk Posty: 23
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2008
Województwo: pomorskie
|
Silnik 1.4 MPI ma hydrauliczną regulacje zaworów. Regulują się automatycznie po uruchomieniu silnika (około 30 sek.)i powinno być OK.
|
15.06.2006, 10:20 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
witam serdecznie wszystkich miłośników Fabinki
U mnie także występuje problem "tykania" (jakby diesel ) silnik 1,4 mpi - co gorsza nie zanika po 30 sek , ani nawet po 30 min - po prostu "tyka" cały czas
Cos jakby z zaworami ... ? hmmm
aha - przebieg mam kosmiczny - ponad 160tyś (sam naśmigałem tyle:] )
|
13.07.2007, 15:02 |
|
|
Dołączył(a): 10.12.2005, 10:10 Lokalizacja: Gliwice Posty: 92
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
kroliko: ja miałem to samo i jak wymieniałem uszczelke pod głowicą to przy jednej robocie wymieniłem popychacze hydrauliczne i teraz nic nie cyka ani nie tyka przebieg 140tys
|
13.07.2007, 15:27 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Popychacze hydrauliczne mówisz - oki
Tak też zrobię - dzięki dam znać po robocie , czy pomogło
|
13.07.2007, 15:29 |
|
|
Dołączył(a): 09.04.2006, 21:53 Lokalizacja: Będomin Posty: 714 Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes W211
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
|
kroliko, wymień łańcuszek rozrządu i będzie ok
_________________ ELEGANCE +XENONY I CIEMNE SZYBKI
|
13.07.2007, 19:09 |
|
|
Dołączył(a): 25.05.2007, 14:30 Lokalizacja: wrocław Posty: 51
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2005
Województwo: dolnośląskie
|
lilo napisał(a): kroliko, wymień łańcuszek rozrządu i będzie ok
hmm, nie byłbym taki pewien. u mnie od nowości jest takie tykanie jak auto odpale (jakies 30 sekund). najgłośniejsze jest jak popuszczam troche gazu.
|
16.07.2007, 07:04 |
|
|