Teraz jest 26.04.2024, 05:33



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Diodowa żarówka oświetlenia wnętrza samochodu 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post Diodowa żarówka oświetlenia wnętrza samochodu
Wymieniłem zwykłą żarówkę oświetlenia wnętrza samochodu na diodową (kolor zielony) żarówkę. Po zamknięciu drzwi żarówka nie wygasa do końca (delikatnie się żaży) Czy ktoś wie jak rozwiązać ten problem??????????


Ostatnio edytowano 16.01.2008, 22:58 przez lajt, łącznie edytowano 1 raz



05.07.2007, 19:23
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.03.2005, 22:03
Lokalizacja: BYTOM
Posty: 376
Podziękował: 2
Pomógł: 3

Województwo: śląskie
Post 
miałem ten sam problem przy pojedyńczym wyłaczniku
jak zmieniłem na 3 zarówki środek i boczne problem znikł

musiałbym zajżeć co tam jest z elektroniką porobione

widocznie nie ma czystej przerwy , musi dostawać napiecie przez mase ??? -niewiem czy ta masa nie jest z komputera pociagnieta ???
musiałbyś zrobic przez przekażnik , diódce wystarczy minimalne V aby świecić


05.07.2007, 19:50
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.02.2005, 15:32
Lokalizacja: Police
Posty: 654
Podziękował: 3
Pomógł: 2

Województwo: zachodniopomorskie
Post 
wstaw jakiś opornik i powino być po sprawie, tak żeby przy zamknięciu drzwi spadek napięcia na diodach był poniżej 3V

_________________
JOY 1.4 75KM 16V ( sedan junkers )


06.07.2007, 00:19
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Tomislav, ma racje to będzie najprostsze rozwiązanie problemu, bo nie tzreba mocno grzebać. Warto pamiętać by o takich przeróbkach pisać sobie gdzieś notatki raz że przyszły właścicel będzie wiedział co jest grane a i ty potem będziesz wiedział, że oprócz wymiany samej diody wrzuciłeś tam np. opornik.


06.07.2007, 09:05
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.08.2007, 12:49
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 36
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Województwo: śląskie
Post Oświetlenia wnętrza
Witam,

Wymieniłem sobie w lampce we wnętrzu auta żarówkę na led blue. I się żarzy po wyłączeniu silnika. Inaczej ciągle się żarzy. Tylko się wyłącza jak jest ustawione w pozycji C więc brak zasilania.

Co mogę z tym zrobić?


16.01.2008, 22:38
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 24.11.2007, 15:52
Lokalizacja: Gdańsk
Posty: 291
Podziękował: 0
Pomógł: 39

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
Post 
najprosciej- zamontowac przekaznik.
tylko nie wiem czy to prawidlowy objaw ze ci gdzies prad ucieka...poszedlbym do samochodu sprawdzic czy u mnie jest podobnie, ale juz mam dosyc grzebania na caly tydzien:(

_________________
a mialem 101 koni...


16.01.2008, 22:51
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.08.2007, 12:49
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 36
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Województwo: śląskie
Post 
Podobno da się wlutować opornik między żarówkę z źródło prądu czyli ten metalowy zaczep.

A czy tak jest to nie wiem


17.01.2008, 09:18
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 24.11.2007, 15:52
Lokalizacja: Gdańsk
Posty: 291
Podziękował: 0
Pomógł: 39

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
Post 
wszystko sie da, ale jak sie domyslam to diode masz juz podlaczona przez opornik bo inaczej by sie spalila...
dioda dostaje skads lewy prad, mozesz zrobic uklad ktory to wyeliminuje (bedzie sie zalaczalo dopiero przy +12V, ewentualnie przy 0.xxA) lub dac przekaznik z opornikiem ktory zrobi to samo w prostszy sposob.
mozesz jeszcze szukac powodow takiego zachowania, miernik w dlon i sprawdzasz czy wylaczniki drzwiowe sie calkiem rozlaczaja, jezeli masz modul do swiatel to czy prawidlowo dziala, itd...

ps. jeszcze mozna kombinowac z przylaczeniem opornika rownolegle do diody (oczywiscie ten szeregowo podpiety tez zostawiasz) jest szansa ze na oporniku bedzie spadek a przez diode nic nie poleci i bedzie ciemna.

_________________
a mialem 101 koni...


17.01.2008, 20:22
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.08.2007, 12:49
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 36
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Województwo: śląskie
Post 
Jak daje standardowa to działa prawidłowo. Tylko przy ledach się tak zachowuje


17.01.2008, 22:15
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 16.07.2007, 12:55
Lokalizacja: Podkarpackie
Posty: 940
Podziękował: 0
Pomógł: 9

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: auto emocion
Rok prod.: 2000
Województwo: podkarpackie
Post 
vanhouse to sie zachwuje tylko przy ledach


17.01.2008, 22:19
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.08.2007, 12:49
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 36
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Województwo: śląskie
Post 
Wiem właśnie. Kumpel ma podziałać coś w pon. Albo dziś jak nie pójdę do pracy i wezmę urlop na żądanie.


18.01.2008, 09:31
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 24.11.2007, 15:52
Lokalizacja: Gdańsk
Posty: 291
Podziękował: 0
Pomógł: 39

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
Post 
a wiec:
zielona dioda dziala na napiecie 1.9 - 2.9V prad 5-20mA
sprawdz jak beda dzialaly diody podlaczone szeregowo 6 szt.
moze wystarczy tylko dac diode zenera ktora "zgasi" diode przy malym napieciu.

to jest naprawde prosta sprawa ale podajcie wiecej informacji, albo zmierzcie jakie jest napiecie, albo powiedzcie jakie diody i jaki rezystor...


18.01.2008, 13:05
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.08.2007, 12:49
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 36
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Województwo: śląskie
Post 
jaarek napisał(a):
zielona dioda dziala na napiecie 1.9 - 2.9V prad 5-20mA


Nie mam zielonej. Standardowa dioda jest biała.

Ta która mam teraz to niebska 6 połączony szegowo w 2 rzedach.


18.01.2008, 15:12
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 24.11.2007, 15:52
Lokalizacja: Gdańsk
Posty: 291
Podziękował: 0
Pomógł: 39

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
Post 
blue od 2,5 do 3,7V prąd od 5mA do 30mA

max napiecie 13.4V daje max spadek na jednej diodzie 4,46V czyli szybko sie usmazy:)
(chyba ze masz jakies inne diody)
sprobuj dac przed diodami (zaraz za zasilaniem) opornik z przedzialu 80 - 900 ohmow.

ps. normalnie widze ze nikt nie ma miernika za 20zl, a tamte cyferki by mi najwiecej powiedzialy...
jezeli po podlaczeniu dalej bedzie swiecic to trzeba dalej kombinowac, jak wroce do domu to sam sobie zmierze co sie dzieje z instalacja w fabkach :P

pps. nic nie powiem o napieciach bo u mnie jest tak jak byc powinno 0V i 0A.


18.01.2008, 15:33
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.02.2005, 15:32
Lokalizacja: Police
Posty: 654
Podziękował: 3
Pomógł: 2

Województwo: zachodniopomorskie
Post 
Możesz sobie zastosować stabilizator napięcia na 9V lub 10V. Typowy spadek napiecia na takim stabilizatorze to 2V. Zatem jeśli masz napięcie w aucie 12V - 14.4V ze stabilizatora dostaniesz 9V lub 10V zależy kóry wybierzesz.
Jeśli lampka "zgaśnie" to napięcie szczątkowe ktore "rozpala" ci diody (np. 2V) nie będzie w stanie spolaryzować półprzewodników w stabilizatorze, więc powinieneś na jego wyjściu otrzymać całe 0V, - diody kompletnie gasną.

Stabilizator napięcia to jakieś 1.50zł

Ja takich problemó nie miałem z tym, ale "żarówkę" już dawno sobie sa zmontowałem na LEDach 3mm i płytce... pięknie gaśnie....

_________________
JOY 1.4 75KM 16V ( sedan junkers )


20.01.2008, 01:57
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL