Teraz jest 25.04.2024, 14:44



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
[F1] Brak mocy oraz błąd 18017 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 18.03.2006, 18:51
Lokalizacja: Płońsk
Posty: 20
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
Post Brak mocy oraz błąd 18017
Witam i proszę o pomoc.
Po podpięciu Vag-a pokazały sie błędy:
18017-Nie znany kod, 17549-nie znany kod, 16518-sonda lambda brak zmian napięcia ( bank1 czujnik1), 16555-system zbyt ubogi, 16752 czujnik położenia wałka rozżądu. Na paliwie samochód nie ma siły tzn. "ja mu gaz a on" właśnie nie idzie. Czasami zdaża się że "strzela" z rury wydechowej, kompletny brak siły ale trochę jedzie, zużycie paliwa na komputerze pokazuje 20-30 litrów na 100 km. Natomiast po przełączeniu na gaz jest wszystko dobrze. Co może być przyczyną braku siły na paliwie. Z góry dziękuję za odpowiedź i za zainteresowanie


Ostatnio edytowano 01.07.2007, 20:42 przez Amplus, łącznie edytowano 1 raz



01.07.2007, 19:55
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
18017 - dla Twojego silnika nie znalazłem tego błędu, znalazłem go dla diesli i 2.0 MPI
Mówi on o błędzie w układzie poduszki powietrznej, ale słabo rozumiem o co chodzi:
że było aktywne rozłączenie przy wypadku ???
Należy wyczyścić pamięć błędów airbagu (to piszą dla 2.0 MPI),
a dla diesla piszą, że było odłączone zasilanie paliwem podyktowane sygnałem z jednostki sterującej airbagu, albo że uszkodzona jednostka sterująca airbagu (jeśłi dobrze to zrozumiałem). Zalecają skasować błędy i jak nie pomoże wymienić jednostkę sterującą airbagu.
Jednym z objawów jest ze "motor nelze zastartovat" Nie wiem co to znaczy nelze ale można się domyślać.

Pozostałe błędy już u nas były :zolta: - co na to szukajka?

17549
16518
16555 i 16555

16752 - chyba chodzi o 16725


01.07.2007, 20:35
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Wiem że to marna rada i środowisko o małej możliwości odwzorowania do twojej rzeczywistości, ale gdy miałem daewoo Tico i też było zagazowane to w sytuacji gdy nie jeździło długo na benzynie mówie nawet o roku eksploatacji bez przejechania nawet km na paliwie, układ paliwowy CAŁY był do wyczyszczenia. Nie wiem jak często jeździsz na paliwie, mam jednak nadzieje że może to coś pomoże bądź nasunie jakieś rozwiązanie.


01.07.2007, 20:54

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
Amplus, generalnie rzecz mówiąc albo zgniła ci wiązka ( w co nie wierze oby nie - naprawa od 300zł do 5000zł) albo: padła ci sonda lambda (błędy 16518,16555), do kompletu poszedl czujnik położenia wałka rozrządu (błąd 16725) lub masz już zdrowo wyciągnięty łańcuch rozrządu jeśli system wywala ten błąd (oby czujnik - jego wymiana jest tańsza). Błąd 17549 mówi o nieszczelności w układzie dolotowym (uszczelka pod przepustnicą, lub pęknięty kolektor dolotowy).

PS. Masz może instalacje LPG?

_________________
WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.


01.07.2007, 21:11
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 18.03.2006, 18:51
Lokalizacja: Płońsk
Posty: 20
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
Post 
Tak mam instalację gazową.


05.07.2007, 17:41
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
No to w pierwszej kolejności sprawdz stan kierownicy powietrza do przepustnicy sposób montażu miksera. Czasem w tamtych miejscach lubi zasysać lewe powietrze co sugeruje błąd 17549. Błędy 16555 biorą się z faktu iż nie działa sonda lambda (wiązka lub sama awaria sondy) i na jeździe na LPG sterownik gazu nie ma informacji z sondy, więc źle dobiera ilość dostarczanego gazu (za mało). Przez co auto na LPG strasznie muli. U mnie przy padzie sondy wywalało błąd 16555, na LPG auto w zakresie od 1000rpm do 2800rpm nie chciało jechać, zaś na noPB paliło 15l/100km. Błąd 16518 jednoznacznie uszkodzona sonda. Jeśli masz dostęp do VAG'a to wejdz w pole pomiarowe 034 i sprawdz temperature. Powinna być ok 300"C (więcej być może, ale nie powinno być mniej). Jeśli nie wskazuje temperatury to sprawdz bezpiecznik numer 9 w skrzynce bezpieczników w kabinie (10A - czerwony miniaturowy). Jak bezpiecznik sprawny a temperatura zła to padła grzałka w sondzie (lub kable, najgorszy scenariusz to padł sterownik silnika i nie steruje grzałką sondy). U mnie w tym polu mam -32"C ale ja wstawiłem uniwersalną sondę i nie wiem czy to wina sondy czy kabli czy sterownika silnika(ASO jest za mało inteligentne by do tego dojść a kasuje za tą diagnostykę 150zł).


06.07.2007, 07:57
Zobacz profil WWW GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 6 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL