|
|
|
|
Teraz jest 01.07.2024, 10:25
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 8 ] |
|
Problem z Układem chłodzenia
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 21.02.2009, 13:55 Lokalizacja: Salon Posty: 12
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2000r
Województwo: mazowieckie
|
Problem z Układem chłodzenia
Witam kolegów mam taki problem w swojej fabi 1,4 mpi gdy rano ok. 6 wyjeżdżam z domu mam problem z zagrzaniem się silnika zanim dojadę ok 12 km do miasta na wskazówce jest ¼ gdy w miesicie zwolenie i przejadę silnik rozgrzewa sie i wskazówka jest na połowie tak jak powinna być i w aucie robi się od razu ciepło ale gdy tylko opluszcze miasto i rozpędzam się do 100-120 km na godzinne wskazówka znowu spada do ¼ kiedy znowu wjeżdżam do miasta i zaczynają się światła i powolna jazda temperatura od razu rośnie natomiast gdzy jest południe i nie jest tak zimno nie mam takiego problemu
Może któryś z kolegów miał podobny problem lub wie jaka może być tego przyczyna to prosił bym o odpowiedz ,może to wina chłodnicy i czas już ja wymienić dodam ze płynu chłodzącego nie ubywa a auto ma przejechane już 200 tys
_________________ MarcinG
|
04.10.2009, 11:12 |
|
|
Dołączył(a): 13.03.2009, 21:14 Lokalizacja: Szczecin Posty: 447
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Octavia II
Rok prod.: 2008
Województwo: zachodniopomorskie
|
Coś jak by termostat cieczy świruje. Ewentualnie podepnij pod kompa swoją skodzinkę.
Jeśli to termostat to koszta są bardzo małe bo około 30zł a wymienić możesz sam bo jest to banalnie proste.
Damian
_________________ Škoda Fabia
|
04.10.2009, 11:20 |
|
|
Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45 Lokalizacja: Mińsk-Maz. Posty: 1530 Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
|
Objaw termostatu.
|
04.10.2009, 11:56 |
|
|
Dołączył(a): 15.04.2006, 20:00 Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza Posty: 267
Podziękował: 0
Pomógł: 17
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Miałem podobnie w oryginalnym termostacie urywa się plastykowy kawałek który trzyma blaszkę blokującą sprężynę i takie są objawy, gdyż silnik grzeje cały płyn chłodzący, należy upuścić trochę płynu wykręcić trzy śrubki kluczem 8 i rozebrać obudowę termostatu, gdy moja teoria się sprawdzi to należy w miejsce uszkodzonego wstawić nowy ja kupiłem za 35 złotych całość poskręcać i uzupełnić płynem i zobaczysz że nastąpiła poprawa, powodzenia.
|
04.10.2009, 12:11 |
|
|
Dołączył(a): 21.02.2009, 13:55 Lokalizacja: Salon Posty: 12
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2000r
Województwo: mazowieckie
|
Dzięki za podpowiedzi podjadę do mechanika i zobaczymy co mi powie ewentualnie zamówię termostat i niech wymieni ale wczoraj ok. godz. 14 wyjechałem z domu ale najpierw włożyłem dekture by zasłonić chłodnice i co zaobserwowałem ze samochód nagrzał się odpowiednio szybko jak przed ta usterka i po przejechaniu ok. 30 km nastąpił problem temperatura zaczęła rosnąc podczas jazy i była już prawe 80 wiec zatrzymałem się i wyjąłem dekture po czym wiatrak ochłodził ja do polowy i gdy za czołem jechać a dodam ze było zimno bo wiał mocny wiatr i co chwila padał deszcz i znowu gdy jechałem 100-120 km temperatura zaczęła spadać do ¼ po ujechaniu ok. 20 km i wjechaniu do miasta wiadomo ruch skrzyżowanie temperatura momentalnie powróciła do polowy i gdy wracałem do domu temperatura znowu spadała do ¼
_________________ MarcinG
|
05.10.2009, 18:43 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5408
Podziękował: 168
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
MarcinG napisał(a): zamówię termostat i niech wymieni
Sam wymień. Na pewno dasz radę. To jest proste jak
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
05.10.2009, 18:49 |
|
|
Dołączył(a): 21.02.2009, 13:55 Lokalizacja: Salon Posty: 12
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2000r
Województwo: mazowieckie
|
Mówisz ze to jest proste to i spróbuje ciekawe ile może kosztować taki termostat w sklepie i czy dostać go bez większego problemu mam na dzieje ze termostat zalatwi sprawe i nie bedzie potrzebna wymiana chlodnicy
_________________ MarcinG
|
05.10.2009, 18:54 |
|
|
Dołączył(a): 07.10.2009, 13:17 Posty: 1
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
andrzejk26 napisał(a): Miałem podobnie w oryginalnym termostacie urywa się plastykowy kawałek który trzyma blaszkę blokującą sprężynę i takie są objawy, gdyż silnik grzeje cały płyn chłodzący, należy upuścić trochę płynu wykręcić trzy śrubki kluczem 8 i rozebrać obudowę termostatu, gdy moja teoria się sprawdzi to należy w miejsce uszkodzonego wstawić nowy ja kupiłem za 35 złotych całość poskręcać i uzupełnić płynem i zobaczysz że nastąpiła poprawa, powodzenia. Ja też mam ten problem z oryginalnym termostatem tylko powiększony o brak tych plastikowych kawałków które pękają.Co świadczy o tym że je gdzieś zassało i że mogą coś uszkodzić albo zatknąć . Miał ktoś taki problem
|
07.10.2009, 13:21 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 8 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|
|