Teraz jest 17.06.2024, 08:58



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
[F1] KONTROLKA Elektronicznego ukłądu sterowania silnikiem 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post KONTROLKA Elektronicznego ukłądu sterowania silnikiem
Witam mam pytanko Zaświeciła mi się kontrolka „Elektronicznego układu sterowania silnikiem” po kilku dniach zgasła i ostatnio się znowu zapaliła wiec pojechałem do serwisu skody, gdzie stwierdzili ze mam stare oprogramowanie w układzie sterowania silnikiem… cokolwiek to jest. Stwierdzono, że musze wgrać nowe oprogramowanie, ta zabawa kosztuje 100zł

Czy to jest konieczne??? Może ktoś zna zakład w Katowicach, który to zrobi taniej???


17.01.2006, 16:32

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Robią Cie w BALONA.
Owszem może być stare oprogamowanie, ale nie ma prawa sie zapalc kontrolka :!:
Moze nawalił ci katalizator i zaczyna to sygnalizować błąd w systemie.
Jak to sie będzie powtarzało, odłacz na jkaies kilka godzin akumulator, a nastpenie "naucz" silnik jazdy.
Czyli na wszystkich biegach jazda do odcięcia i ns bieg. A potem spokojna jazda.


17.01.2006, 16:40
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.01.2005, 01:04
Lokalizacja: WGM
Posty: 1369
Zdjęcia: 11
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: inny silnik
Samochód: Octavia II RS
Rok prod.: 2011
Województwo: mazowieckie
Post 
szczepan napisał(a):
stwierdzili ze mam stare oprogramowanie w układzie sterowania silnikiem

Pierwsze słysze :?
Mi osobiście sie wydaje ze takie coś lepiej robić w ASO z wpisem do ksiązki serwisowej, 100 zł. to nie jest aż tak dużo a zawsze wiesz konkretnie kogo ścigać w razie problemów, możesz spróbować w firmach chip tuningowych ale ich cen nie znam

_________________
Moje autko O2RS BLUE


17.01.2006, 16:40
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Widze, żę z Sebą razem odpowiedzielimy :D:D:D


17.01.2006, 16:41

Dołączył(a): 10.08.2005, 21:35
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 12
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Post 
Dołączam się do kolegów, zadna zmiana oprogramowania nie jest konieczna. Jakiś kombinator chce Cie naciagnac.
Ja tez mialem problem z kontrolka silnika. Jak juz mechanior powymieniał wszystkie czesci i nadal nie wiedzial co jest grane to wydal twarda opinie ze zwalona jest jednostka sterowania silnikiem i trzeba wymienic. Jak bym Goscia posłuchał to około 4 tysie do tyłu. (numer w stylu Twojego Szczepan, tylko droższy)

_________________
pozdro,

szastprast
Fabia 1.2 47kW


17.01.2006, 18:17
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.02.2005, 10:40
Lokalizacja: Radom
Posty: 43
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Województwo: mazowieckie
Post 
czy jest to pomarańczowa kotrolka z symbolem EPC?
Jeśli tak i jest to fabia 1.4MPI to jest duże prawdopodobieństwo że zaczyna szwankowac ci włącznik swiateł stop (jest to jakos tak dziwnie w fabii zrobione że jak przestaje działac ten włącznik to zapala się ta kontrolka). U mnie dwa razy się tak stało :D


17.01.2006, 22:31
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Dzieki za udzielenie rady. Dam znać co zrobiłem i jaki był tego efekt..:) 8)


17.01.2006, 23:34

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Hej , mam podobny problem - wstałem dzisiaj rano i chciałem pojechac po coś na obiadek a tu kicha. Najpierw musiałem z boostera odpalać bo aku nie odpowiedział a potem jak już odpaliłem to max 1500 obrotów i ani kreseczki wiecej - mimo ciśnięcia gazu do dna - silnik sie nie grzeje , temperaturka ok, olej jest, odpala bez boostera za pierwszym razem ale jak mam jechać 10 na godzine :evil: no szlak by mnie trafił. Świecie sie EPC i check engine. Ma ktoś jakiś pomysł??


05.02.2006, 17:36

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
jezeli wystepuja okreslone bledy to wymagana jest zmiana softu
jest to o ile pamietam blad regulacji obciazenia i jakistam jeszcze
flash(zmiana softu)pomaga w 90%
rady typu odlacz aku a potem ucz silnik jazdy sa dobre do felicji-fobia tego nie przyjmuje :twisted:


06.02.2006, 14:24

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
no i niestety nie mogę się z kolegą zgodzić. Po kilku minutach po podłączeniu aku wszystko gra i buczy.


06.02.2006, 14:42

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
RafalS napisał(a):
Hej , mam podobny problem - wstałem dzisiaj rano i chciałem pojechac po coś na obiadek a tu kicha. Najpierw musiałem z boostera odpalać bo aku nie odpowiedział a potem jak już odpaliłem to max 1500 obrotów i ani kreseczki wiecej - mimo ciśnięcia gazu do dna - silnik sie nie grzeje , temperaturka ok, olej jest, odpala bez boostera za pierwszym razem ale jak mam jechać 10 na godzine :evil: no szlak by mnie trafił. Świecie sie EPC i check engine. Ma ktoś jakiś pomysł??


Moze to być też sam pedał gazu, w Fabii jest elektroniczny i jak sie zje....bie to obroty mają stała predkość by tylko do jechać do stacji diagnostycznej ( czyt. ASO) na 2 biegu.
Może to być to ??


06.02.2006, 17:16

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
wiesz zgodnie z opisami to to - tylko nieco dziwne że jak sie sam zje... to sie sam za chwile naprawił
Po tym wszystkim obstawiam że sie gdzieś wilgoć dostała gdzie nie trzeba i komputerek nieco zdezorientowało - teraz wszystko chodzi i nie mam powodów do narzekań - nie wiem jak długo ale jest ok


06.02.2006, 19:01

Dołączył(a): 12.09.2005, 22:13
Lokalizacja: Gdańsk
Posty: 15
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Post 
Witam,
Też mnie to spotkało.
W sobotę rankiem, zapalam i .... na prawym zegarze, tym od prędkości standardowo zapaliły się wszystkie kontrolki ... ale ta od sterowania silnikiem nie zgasła ....
Nie jeździłem, bo nie miałem po co ... w niedzielę odpalam i jest dobrze, zgasła
Dzwoniłem do ASO, powiedzieli, że to może mogło być spododowane niską jakością paliwa, ponoć na którymś cylindrze wychwyciło chwilowy błąd. Może i tak, bo spaliny jakoś dziwnie śmierdziały.
A tankuję na stacji firmowej Rafinerii Gdańskiej ...
Pozdrawiam,
Wlodek
----------------
Witam ponownie.
Jest pierwszy dzień wiosny, 21 marca 2006...
Dopiszę ciąg dalszy tej historii ...
Kontrolka się czasami zapalała i gasła.
Byłem w serwisie ... błąd skasowali, był związany z czujnikiem temperatury, ale jak byłem w serwisie to czujnik działał ponoć poprawnie (cyt. wskazywał pełny zakres temperatur).
No, ale silnik jakoś nie tak chodził, przygasał na wolnyh obrotach. Zdarzało się, że były problemy z uruchomieniem silnika, szczególnie "letniego", na przykład rano, po uruchomieniu zimnego silnika i przejechami dwóch, trzech kilometrów, to po wyłączeniu silnika ponowne uruchomienie nie było proste....
W końcu kontrolka się zapaliła i świeci ... Pojechałem do warsztatu, sprawdzili, czujnik temperatury wymienili i jest dobrze. Kosztowało mnie to 80 zł, ale sam czujnik to z tego co się w internecie zorientowałem to tylko 30 zł a reszta to za wiedzę..
Czujnik ten jest pod plastikową pokrywą silnika, na górze oczywiście, ot takie małe coś.
Pozdrawiam,
Włodek


Ostatnio edytowano 20.03.2006, 22:32 przez wlodek70, łącznie edytowano 2 razy



13.02.2006, 21:38
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Ja tankuje tylko V-power więc problem z paliwem raczej mało prawdopodobny. Gdybym tankował na petrochemii to rozumiem wtedy to 100% paliwo :twisted: Ale tak to raczej będzie coś nie tak z czujką - może wariuje od niskiej temperatury + słabo naładowany aku - nie wiem - faktem jest że chodzi jak błysk - musze jej tylko blacharke naprawić po jakiejś Pani za kierownicą :evil: , ale dzięki Sebastianowi wszystko jest na dobrej drodze.


13.02.2006, 22:09

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Wracam do problemu kontrolek elektronicznego sterowania silnikiem - są dwie: EPC oraz druga - ikonka silnika. Problem pojawił sie u mojego ojca (własnie mu wygasa gwarancja wiec warto walczyc) - pojawil sie podczas tych najwiekszych mrozów, gdy z rana chcial odpalic silnik - z trudem zakrecilo ale odpalilo - tyle ze zostala swiecaca kontrolka - ikonka silnika. bylo wtedy nad ranem - 25 stopni, wiec pewnie w nocy mróz byl jeszcze wiekszy...
Ojciec nie mial czasu jechac od razu do serwisu, bo sie bardzo spieszyl do pracy, instrukcja mowila ze mozna jechac ale moze byc obnizona moc... nie bylo jednak odczucia obnizonej mocy... potem wielokrotnie odpalał - raz sie paliła, raz nie... gdy zajechal do serwisu - stwierdzili ze bledy skosowali i ze to pewnie wina paliwa...

byl spokoj jakis czas ale kontrolka silnika zaczela sie znowu zapalac (raz tak, raz nie), ostatnio swieca sie dwie na raz: kontrolka z ikonką silnika + EPC oraz silnik przygasa lub gaśnie na jałowym biegu...

co to może być? sonda lamda? Jutro ojciec jedzie z rana do ASO na Modlinskiej - co mam mu doradzić, macie jakies pomysły?

P.S. nie chodzi o pedal hamulca... i czujnik stopu


05.03.2006, 14:26
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL