Teraz jest 29.03.2024, 01:12



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
sprawdzenie wtrysków 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 27.12.2006, 20:22
Lokalizacja: Słupsk
Posty: 36
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: fabia 1.4 MPI
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post sprawdzenie wtrysków
jak można sprawdzić czy auto ma dobre wtryski


23.05.2007, 15:18
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 07.10.2006, 07:17
Lokalizacja: Ruda Śląska
Posty: 544
Podziękował: 1
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 186KM/431Nm
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
Post 
o ile sie nie myle to takie uslugi wykonywali tunerzy (http://www.tdi-tuning.pl/, http://www.compsport.pl/) zadzwon i popytaj

_________________
Obrazek


23.05.2007, 17:38
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 27.12.2006, 20:22
Lokalizacja: Słupsk
Posty: 36
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: fabia 1.4 MPI
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
chodzi mi dokładnie jak sprawdzic czy sa sprawne wtryskiwacze paliwa


23.05.2007, 21:02
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 02.01.2007, 10:47
Lokalizacja: Gdańsk
Posty: 23
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2000
Województwo: pomorskie
Post 
To jest bardzo proste. Widzialem jak to robia w warsztacie., bo miale wtrysk do wymiany.

Zdejmujesz oslone z silnika, odpalasz samochod i zdejmujesz piersza zlaczke z wtryskiwacza.
Silnik zachowuje sie zle, trzesie sie itp, a poprzednio bylo OK to wtryskiwacz dobry
Zakladaz zlaczke na ten wtryskiwacz i zdejmujesz z nastepnego itd.

gdy zdejmiesz zlaczke i nic sie nie zmieni to ten wtryskiwacz jest zly.


24.05.2007, 08:20
Zobacz profil

Dołączył(a): 02.01.2007, 10:47
Lokalizacja: Gdańsk
Posty: 23
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2000
Województwo: pomorskie
Post Re: sprawdzenie wtrysków
Tak wiec znowu dopadła mnie awaria wtrysku.
Zaczęło się od tego ze zimny silnik w zakresie około 1200 do 1500 obrotów nie miał mocy.
Za jakiś czas przy przyspieszaniu przy takim zakresie obrotów silnik lekko się dławił.
No i na koniec po paru miesiącach od pierwszych objawów silnik zaczął się trząść dość mocno i nie miał mocy.
Moje kroki:
- wymiana gumowych osłon na świecach - bo początkowe problemy najczęściej pojawiały się w mokre dni
- czyszczenie przepustnicy
- zdejmowanie wtyczek z wtryskiwaczy - to zrobiłem na koniec choć w zasadzie od tego powinienem zacząć.

I bingo. Przy zdejmowaniu wtyczki z 4 wtryskiwacza silnik nie zmieniał rodzaju wstrząsów. Czyli ten wtryskiwacz.

Wymiana wtryskiwacza w silniku AZE :
Wykonałem to rano po nocnym postoju bo nie wiedziałem jak szybko spada ciśnienie paliwa.
- Zdejmujemy osłonę silnika (dwie śruby pod zaślepkami)
- odkręcamy trzy śrubki torx mocujące dolot plastikowy powietrza do przepustnicy i unosimy go lekko do góry żeby mieć dostęp do śrub mocujących listwę wtryskową
- odkręcamy dwie nakrętki kluczem 10 umiejscowione za listwą wtryskową - na pierwszy rzut oka wygląda że to one mocują listwę, ale jednak nie. Mocują wężyk z przelewu zbiorniczka wyrównawczego
- zdejmujemy wężyk przelewowy ze zbiorniczka,żeby mieć lepszy dostęp do śrub mocujących listwę wtryskową i przesuwamy metalową cześć wężyka w prawo, żeby nie przeszkadzał w odkręcaniu następnych śrub.
- odkręcamy śruby mocujące listwę kluczem 10.
- podważamy każdy z wtryskiwaczy , żeby wyszedł z kolektora ssącego. Ja to robiłem płaskoszczypami. Może być potrzebne zdjęcie wtyczki z przepustnicy żeby łatwiej operować wyjętą listwą.
- zdejmujemy wtyczkę elektryczną z wtryskiwacza, ściskając ją za boki
- Zdejmujemy zawleczkę mocującą wtryskiwacz wkładając śrubokręt z tyłu zawleczki i lekko ją podważając
- wyciągamy wtryskiwacz z listwy - mi po nocnym postoju poleciała tylko kropelka paliwa
- wkładamy nowy wtryskiwacz - jak kupiłem używany na znanym portalu za pół darmo w stosunku do ceny nowego - poprzednio z wymianą w serwisie zapłaciłem około 600zł
- wkładamy zawleczkę
- zakładamy złącze elektryczne na wtryskiwacz
- wkładamy listwę w kolektor ssący
i przykręcamy wszystko w odwrotnej kolejności pamiętając o założeniu wtyczki na przepustnicę i wężyk do zbiorniczka wyrównawczego.

Robiłem to pierwszy raz w życiu i bez specjalnych narzędzi, rano pod blokiem i zajęło mi to dokładnie godzinę.

Po tej operacja silnik mojej Fabii odzyskał swoje całe 60 koni :) i dawną elastyczność

Po obejrzeniu uszkodzonego wtryskiwacza pod mikroskopem mam diagnozę uszkodzenia.
Wtryskiwacz ma dwa maleńkie otwory wtryskowe. Jeden z nich był częściowo zapchany czymś czarnym.
Tak więc może uda się go naprawić....

_________________
To już 14 lat i 215kkm z niebieską Fabią :)


10.11.2011, 12:00
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 5 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL