![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
|
Teraz jest 07.07.2024, 16:31
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 9 ] |
|
[F1] 1,4 16V i niespodziewany wzrost osiągów
Autor |
Wiadomość |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) 1,4 16V i niespodziewany wzrost osiągów
Proszę o teorie na temat zajefajnego zjawiska, które dzisiaj mi się objawiło. Samochód (1,4 16V) po 4 h postoju na otwartym parkingu dostał bardzo przyjemnego "kopa" (oczywiście w granicach możliwości mojego silniczka). Trudno mi podać jakieś konkretne parametry obrazujące poprawę ale chciałabym tak mieć codziennie ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif) W baku rezerwa (więc to nie paliwo). Silne słońce + stosunkowo zimne powietrze - może ogłupiło czujnik temperatury powietrza? Czy to możliwe? Jeśli tak to zrobię rezystor-tuning jak nic.
|
22.04.2007, 00:42 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28 Lokalizacja: EL Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
|
Dana_S napisał(a): zimne powietrze raczej
czyli jakies 7 litrów, może trafiłaś na wyjątkowo uczciwą benzyne która miała 95 oktanów
i taki jest tego efekt.
Moim zdaniem te silniki są mocno dławione przez idiotyczny dolot, nie wspomne o słabym wyzylowaniu jdnostki jak na silnik 1.4 16V w wer 75km
_________________ Danger.It's the Ranger! A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany... jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...
|
22.04.2007, 08:19 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 16.01.2007, 08:12 Lokalizacja: Gliwice Posty: 114
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Samochód: Fabia 1,4 16v
Województwo: śląskie
|
Yogi napisał(a): Dana_S napisał(a): zimne powietrze raczej czyli jakies 7 litrów, może trafiłaś na wyjątkowo uczciwą benzyne która miała 95 oktanów i taki jest tego efekt. Moim zdaniem te silniki są mocno dławione przez idiotyczny dolot, nie wspomne o słabym wyzylowaniu jdnostki jak na silnik 1.4 16V w wer 75km
jak zrobic lepszy dolot? zalozyc stozek? widzialem watek na tuningu o zmienionym dolocie ale calosc zrobiona na karbowanej rurze. wydaje mi sie ze mozna by zrobic to profesjonalnie-ale jak dobrac dlugosc dolotu?
|
22.04.2007, 11:15 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28 Lokalizacja: EL Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
|
dzsiiaj wydłubałem (z plastikowej obudowy) cos co ogranicza pezepustowosc zimnego powietrza, teraz jopa jest zdecydowanie większa ( o ponad 1cm bez spłaszczenia) wizualnie nic nie razi
pozyczylem stozek (jacky) lecz ten ma za duze fi musiałbym zoorganizować rurę, lub kawałek grubej gumy żeby móc bezpośrednio nałożyć stożek na przepustnice (powienen zmiescic sie pod maskę) i doprowadzić zimne powietrze do niej (wszystko tylko na potrzeby testu a nie do codziennej jazdy)
tomasz0328 napisał(a): jak zrobic lepszy dolot? kombinuj jak my tomasz0328 napisał(a): dobrac dlugosc dolotu?
to by trzeba jakos obliczyć albo metodą prób i błędów eksperymentować z długością lub też zainstalować dedykowany kit do tego silnika.
miłej zabawy ![HURRA :hurra:](./images/smilies/509.gif)
_________________ Danger.It's the Ranger! A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany... jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...
|
22.04.2007, 17:58 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 16.01.2007, 08:12 Lokalizacja: Gliwice Posty: 114
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Samochód: Fabia 1,4 16v
Województwo: śląskie
|
to by trzeba jakos obliczyć albo metodą prób i błędów eksperymentować z długością lub też zainstalować dedykowany kit do tego silnika.
miłej zabawy ![HURRA :hurra:](./images/smilies/509.gif) [/quote]
dedykowany kit? jest cos takieg? gdzie i za ile mozna cos takiego kupic?
|
22.04.2007, 20:11 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Jaki Powinien byc prawdiłowy moement obrotpwy przy zmianie biegów i
oszczedna jak najbardziej ajzda przy jakiej predkosci w
fabi 1.4 16 V 101km.....
|
22.04.2007, 20:40 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 29.04.2006, 22:11 Lokalizacja: Warszawa Posty: 87
Podziękował: 2
Pomógł: 1
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Skoda Fabia Sedan
Województwo: mazowieckie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: 1,4 16V i niespodziewany wzrost osiągów
Dana_S napisał(a): Proszę o teorie na temat zajefajnego zjawiska, które dzisiaj mi się objawiło. Samochód (1,4 16V) po 4 h postoju na otwartym parkingu dostał bardzo przyjemnego "kopa" (oczywiście w granicach możliwości mojego silniczka). Trudno mi podać jakieś konkretne parametry obrazujące poprawę ale chciałabym tak mieć codziennie ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif) W baku rezerwa (więc to nie paliwo). Silne słońce + stosunkowo zimne powietrze - może ogłupiło czujnik temperatury powietrza? Czy to możliwe? Jeśli tak to zrobię rezystor-tuning jak nic.
U mnie to standard przy końcówce benzyny w baku... może samochód lżejszy to i lepiej się zbiera ![hysterical :hysterical:](./images/smilies/1hysterical.gif)
|
10.05.2007, 09:10 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18 Lokalizacja: Poznań Posty: 1415 Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
|
Yogi napisał(a): dzsiiaj wydłubałem (z plastikowej obudowy) cos co ogranicza pezepustowosc zimnego powietrza, teraz jopa jest zdecydowanie większa ( o ponad 1cm bez spłaszczenia) wizualnie nic nie razi to jest ta zwężka w dolocie? I jak teraz z jazdą, odczuwalna jest jakaś różnica? jakub333 napisał(a): Jaki Powinien byc prawdiłowy moement obrotpwy przy zmianie biegów i oszczedna jak najbardziej ajzda przy jakiej predkosci w fabi 1.4 16 V 101km.....
no to tak tu nie za bardzo to pytanie pasuje. Najlepiej dla silnika zmieniać biegi w zakresie między maks. momentem a maks. mocą, czyli w tym silniku między 4700 a 6200rpm (parametry realne z pomierzonego na hamowni silnika). Jeśli natomiast chcesz sobie jeździć oszczędnie, to nie przekraczaj mocno 3000rpm.
|
10.05.2007, 14:01 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 15.08.2006, 13:25 Lokalizacja: Warszawa Posty: 115
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Ibiza
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: 1,4 16V i niespodziewany wzrost osiągów
Dana_S napisał(a): Samochód (1,4 16V) po 4 h postoju na otwartym parkingu dostał bardzo przyjemnego "kopa" (oczywiście w granicach możliwości mojego silniczka). Trudno mi podać jakieś konkretne parametry obrazujące poprawę ale chciałabym tak mieć codziennie ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif) W baku rezerwa (więc to nie paliwo). Silne słońce + stosunkowo zimne powietrze - może ogłupiło czujnik temperatury powietrza? Czy to możliwe? Jeśli tak to zrobię rezystor-tuning jak nic.
Przed zrobieniem czegokolwiek sugerowałbym dokładniej pomierzyć parametry silnika i poobserwować zachowanie się pojazdu.
Wiele "cudów"już się kiedyś pojawiało w postaci np. "zderzaka Łagiweki", czy zapomnianej już "turbinki Kowalskiego".
Na tym forum ktoś sugerował, iż po doładowaniu silnika TDI PD do 2,2 bara ma w przeniesieniu napędu oryginalne i sprawdzające się (!) sprzęgło.
Pomiary i zdrowy rozsądek (a także brak pośpiechu w działaniu) to klucz do ewentualnego sukcesu.
A w cuda bym specjalnie nie wierzył.
Pozdr.
Tomek.
|
13.05.2007, 19:12 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 9 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |