|
|
Teraz jest 07.05.2024, 09:14
|
[F1-F4] Łożysko w przednim kole
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 08.08.2006, 07:18 Lokalizacja: Staszów Posty: 151
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: HETCHBECK
Rok prod.: 2001
Województwo: świętokrzyskie
|
Re: a może coś drgnie z tymi piastami
Santi_wrc napisał(a): Witanko ponownie Na obecną chwilę jeszcze żadnych konkretów nie mam co do Tej złowrogiej piasty ale wspomnieny przezemnie kolega chyba coś wymyślił jak wypali to na pewno o tym napisze na razie wiem że prawdopodobnie istnieje możliwość zamontowania łożyska samego bez piasty koszt około 65 zł. Witaj!!! dobrze byłoby bo koszty mniejsze a z tego co sie orientuje i pisza inni jesli długo sie czeka z wymianą to potem nie ma fizucznej mozliwosci demontarzu bo zapieczone a nawet "zespawane" wszystko. mrozenie i nagrzewanie nie wchodzi w grę bo temperatóra sie przenosci na drugi element tak mozna stosowac jesli czesci są oddzielnie. Ten sposób jest bardzo dobry i czesto mozna go wykorzystac przy innych robotach...Pozdrawiam i zapamietajcie [ Dodano: 2006-08-26, 00:09 ]marekk napisał(a): wyje ci przy jakies okreslonej predkosci?? jaki masz przebieg auta?
przebieg Auta to 115 000km a wyje mi juz od 60km/h a czasem zaczyna nawet przy 55km/h ( jak dalej jade) wycie jest rosnące i słysze do prędkości 80-90km/h. Dzis przyjechałem od mechanika który robił co inne (wymienił łańcuszek roz...) powiedział ze na 100% nie tył (choc we wnętrzu tak słychac jakby tył ) tylko na bank przód ale nie moze tez powiedziec które, prawe czy lewe?
Dodam ze ma Fabie od roku i rozpoznaje ją i to poprzez usterki których nagromadziło sie jak juz zaówazyłem a (MIAŁ TO BYC SAMOCHÓD SERWISOWANY CAŁY CZAS!!!!!!)
_________________ pozdrawiam!!!
FABIA 1,4MPI 8V+GAZ
|
25.08.2006, 22:59 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
U mnie sprawa była dość prosta, jedąc na wprost było ok (na początku), łożysko odzywało się przy zakrętach lub ruchach kierownicy w prawo. Po tych objawach było jasne że to lewy przód szwankuje (ponieważ podczas skrętu w prawo, lewe łożysko dostawało większe obciążenie). Jeździłem tak rok (a właściwie żona), po pewnym czasie wyło już podczas normalnej jazdy ale objaw nasilenia podczas ruchu kierownicą w prawą stronę nadal występował.
Po roku wymiana bez problemów, nic się nie zapiekło (koszt 207pln)
kubast
|
26.08.2006, 06:20 |
|
|
Dołączył(a): 08.08.2006, 07:18 Lokalizacja: Staszów Posty: 151
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: HETCHBECK
Rok prod.: 2001
Województwo: świętokrzyskie
|
kubast!!!
Jestem Ci wdzieczny za cenne wskazówki, wydaje mi sie ze czułem jakby mocniejszy odgłos wlasnie jak skręcałem ale nie jestem w stanie stwierdzic które. Teraz bede zwracał uage by wyczaić.
Pozdrawiam
_________________ pozdrawiam!!!
FABIA 1,4MPI 8V+GAZ
|
26.08.2006, 23:15 |
|
|
Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55 Lokalizacja: Rybnik , Gliwice Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
wymien obydwa i po sprawie- za jedna robota , jedne zrobienie zbieznosci
_________________ touran
|
27.08.2006, 07:10 |
|
|
Dołączył(a): 08.08.2006, 07:18 Lokalizacja: Staszów Posty: 151
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: HETCHBECK
Rok prod.: 2001
Województwo: świętokrzyskie
|
marekk napisał(a): wymien obydwa i po sprawie- za jedna robota , jedne zrobienie zbieznosci
No tak tylko jesli nie da sie samych łozysk to czeka mnie koszt a narazie na to nie mam bo ciagle cos robie, ale myslałem o tym tez
_________________ pozdrawiam!!!
FABIA 1,4MPI 8V+GAZ
|
27.08.2006, 18:28 |
|
|
Dołączył(a): 31.03.2006, 07:20 Lokalizacja: Opatów Posty: 192
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2001
Województwo: świętokrzyskie
|
hemroq co mniejwięcej Cię jeszcze trapi może będziemy mogli w czymś pomóc
|
28.08.2006, 09:08 |
|
|
Dołączył(a): 08.08.2006, 07:18 Lokalizacja: Staszów Posty: 151
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: HETCHBECK
Rok prod.: 2001
Województwo: świętokrzyskie
|
Santi_wrc napisał(a): hemroq co mniejwięcej Cię jeszcze trapi może będziemy mogli w czymś pomóc
narazie eliminacja wszystkiego po kolei. Słyszalnych stuków, wycia łozyska (a wiec wymiana) i pływające obroty (ale to na koncu)
Lubie miec wszystko OK! i ba bieząco robic potem a teraz nazbierało sie... Wszystko sie wiąze z kosztami a tych zawsze mało no i nie tylko samochód na głowie.
Najgorsze to to ze rózne są opinie na jeden temat i nie wiadomo kto ma rację a z literatórą cienko, nie wszystko jest. Oj gdzie te czasy jak miałem Syrenkę, książke taką ze wszystko było i sam robiłem prawie wszystko a "skarpeta chodziła " jak złoto
_________________ pozdrawiam!!!
FABIA 1,4MPI 8V+GAZ
|
28.08.2006, 10:36 |
|
|
Dołączył(a): 26.09.2005, 21:38 Lokalizacja: Gliwice Posty: 213 Zdjęcia: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
kubast napisał(a): U mnie sprawa była dość prosta, jedąc na wprost było ok (na początku), łożysko odzywało się przy zakrętach lub ruchach kierownicy w prawo. Po tych objawach było jasne że to lewy przód szwankuje (ponieważ podczas skrętu w prawo, lewe łożysko dostawało większe obciążenie). Jeździłem tak rok (a właściwie żona), po pewnym czasie wyło już podczas normalnej jazdy ale objaw nasilenia podczas ruchu kierownicą w prawą stronę nadal występował. Po roku wymiana bez problemów, nic się nie zapiekło (koszt 207pln)
kubast
A to ciekawe. Bo u mnie wlasnie tez halas byl wyraznie wiekszy przy prawych zakretach a mimo to wydawalo mi sie ze to prawe, bo pamietam jak kiedys wpadlem prawym wlasnie w porzadna dziure. Kiedy jechalem do mechanika na wymiane to nie bylem na 100% pewien ktore to i postanowilem zaryzykowac. Na sczescie sie udalo. To bylo jednak prawe.
_________________ Fabia Elegance 75KM HTB
|
28.08.2006, 20:51 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2006, 11:06 Lokalizacja: Tarnobrzeg Posty: 303
Podziękował: 0
Pomógł: 6
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia 1.4/44kW
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
|
U mnie zaczeło coś wyć z przodu po 45 tys. km, w ASO powiedzieli, ze lozysko lewe, ale po wymianie dalej wylo, wiec padło na opony (matador). Ale na zimowkach tez wyje (matador rowniez) wiec wymienilem prawe i dalej wyje. Wydaje mi sie, ze to cos w skrzyni biegow, chyba dyferencjał albo łozysko półosi, tak wyło mi w maluszku, a po 94 tys.km rozsypał sie kompletnie dyferencjał, bo łozysko poleciało.
|
29.08.2006, 10:21 |
|
|
Dołączył(a): 08.08.2006, 07:18 Lokalizacja: Staszów Posty: 151
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: HETCHBECK
Rok prod.: 2001
Województwo: świętokrzyskie
|
nom napisał(a): U mnie zaczeło coś wyć z przodu po 45 tys. km, w ASO powiedzieli, ze lozysko lewe, ale po wymianie dalej wylo, wiec padło na opony (matador). Ale na zimowkach tez wyje (matador rowniez) wiec wymienilem prawe i dalej wyje. Wydaje mi sie, ze to cos w skrzyni biegow, chyba dyferencjał albo łozysko półosi, tak wyło mi w maluszku, a po 94 tys.km rozsypał sie kompletnie dyferencjał, bo łozysko poleciało.
Też sie tego boję ze to w skrzyni. usłyszałem to wycie jak jechałem pod Zgorzelec a zaczeło sie za Wrocławiem. Teraz nasłuchuje i czasem mam wrazenie ze wyje bardziej a czasem słabiej a zaczyna juz przy 55-60 km/h przy 90-100 juz słabiej słychac?! Jaki koszt wymiany takiego łozyska w skrzyni i jak stwierdzic ze to skrzynia i które???
pozdrawiam
_________________ pozdrawiam!!!
FABIA 1,4MPI 8V+GAZ
|
29.08.2006, 22:52 |
|
|
Dołączył(a): 02.03.2007, 19:19 Lokalizacja: Szklarska Poreba Posty: 165
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Vw polo 1.4 86km Highline
Rok prod.: 2010
Województwo: dolnośląskie
|
Łożysko w przednim kole
Podejrzewam ze mam lozysko w przednim prawym kole do wymiany,objawia sie to buczeniem przy skrecie w lewo przy okolo 60km/h pozniej ustaje.Na wprost nie slychac,buczenie nie jest glosne.Jezdze juz tak od okolo 2kkm i nie slychac go mocniej,czy moge jeszcze pojezdzic w takiej sytuacji az zacznie mocno buczec?
_________________ ZAAKO
|
19.04.2007, 18:42 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Hmmmmm u mnie wyrobione łożysko buczało caly czas, bez względu na to czy skręcałem czy nie...A przerobiłem już 2 szt. z przodu Ale ja sie nie znam, moze faktycznie to to... Co do łożyska to jest zintegrowane z piastą więc musisz całość wymienić, tak przy okazji jesli tego nie wiesz jeszcze! POZDRO!
|
19.04.2007, 19:40 |
|
|
Dołączył(a): 02.03.2007, 19:19 Lokalizacja: Szklarska Poreba Posty: 165
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Vw polo 1.4 86km Highline
Rok prod.: 2010
Województwo: dolnośląskie
|
Filip-Poznan napisał(a): Hmmmmm u mnie wyrobione łożysko buczało caly czas, bez względu na to czy skręcałem czy nie...A przerobiłem już 2 szt. z przodu Ale ja sie nie znam, moze faktycznie to to... Co do łożyska to jest zintegrowane z piastą więc musisz całość wymienić, tak przy okazji jesli tego nie wiesz jeszcze! POZDRO!
Hmm,wydaje mi sie ze to lozysko,ale tez na 100% nie wiem,wyje tylko na zakretach w lewo przy okolo 60km/h.
_________________ ZAAKO
|
19.04.2007, 19:43 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Hmmmmmmm nie wiem co Ci doradzić... Najlepiej przejechac sie do jakiegos mechaniora zeby sprawdzil
|
19.04.2007, 19:52 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Potwierdzam. Przerobiłem oba łożyska z przodu. Zawsze najpierw zaczynało się od niewinnego stukania przy skręcaniu. Potem niewinne stukanie podczas jazdy, a na koniec łomot głośniejszy niż praca silnika diesla. Przykry efekt. Polecam przeczekać chwilkę, żeby wybadać i potwierdzić, że to łożysko. A mechanik najlepiej znajomy jakiś, bo łożysko z piastą to spory koszt i nie warto dać się naciągnąć na bezpodstawną wymianę.
|
20.04.2007, 07:37 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|