![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif)
Przegląd techniczny po zakupie samochodu
Witam.
Jestem nowym uzytkownikiem Fabii, jak również jest to pierwszy mój post na tym forum.
Niniejszym chciałem się przywitać
Przechodząc do sedna sprawy.
Fabia to model CLASSIC z 2002r, silnik 44 kW (58 KM) 8V z inslalacją gazową firmy LOVATO.
Samochód ma 70 tyś przebiegu. Kupiłem ją jakies trzy tygodnie temu.
Jest to pierwszy samochód tej marki jaki użytkuję (wczesniejsze to Seat, Polonez i dwa Fiaty).
Jesli można prosić o podstawowe informacje dotyczące exploatacji i ewentualnych napraw po takim przebiegu będę wdzięczny.
Byłem w ASO Zimmy (Tomaszów Maz) i poprosiłem o pełny przegląd auta.
Moja prośba jest taka, abyście korzystając ze swojego doświadczenia w uzytkowaniu tego samochodu powiedzieli / doradzili co trzeba wymienic od razu a z czym mozna poczekać (w rozsądnych granicach) i co panowie w ASO mogłi pominąć (a co mogę sobie sprawdzić we własnym zakresie)
Przedstawiam listę rzeczy jakie panowie z ASO sugerują do wymiany.
1) wymiana rozrządu.
2) "pocenie" sie miski olejowej i skrzyni biegów (najprawdopodobniej wymiana uszczelniaczy).
3) wymiana odbojników przy zawieszeniu z tyłu (są oberwane osłony)
4) nieoryginalne szczęki z tyłu (bardzo wysokie położenie dzwigni hamulca ręcznego) - sugerowana wymiana.
5) wymiana łącznika stabilizatora przy zawieszeniu z lewej strony
6) brak uszczelki pod wlewem oleju.
W ASO wymienili:
-olej
-filtr powietrza i oleju
-dwie żarówki
Koszt (materiały + robocizna) = ~380 PLN
Sam do tej pory zauwazyłem następujace rzeczy:
7- "gwizd" dochodzący z okolic alternatora -zmienia się w zalezności od obrotów silnika. (rozrząd ?)
8- niedokładne działanie centalnego zamka w tylnych drzwiach (raz zamyka, raz nie)
9- delikatne "chrobotanie" w tylnym prawym kole przy mocniejszym naciśnięciu hamulca.
10- trochę nierówna praca silnika na małych obrotach (na gazie) - ale podejrzewam ze delikatna regulacja instalacji i wymiana filtra załatwi sprawę.
Ad 7 - na forum wyczytałem jak sprawdzić czy to w rzeczywistości alternator. Jeśli tak to obstawiam łozyska (to samo miałem w Seacie)
Zna ktoś może oznaczenie tych łożysk ? Bo nowy alternator to ~1600 PLN (jak oddam stary to ~970 PLN - ceny w ASO).
Ad 8 - czy przy zdejmowaniu tapicerki z tylnych drzwi powinienem wiedzieć o jakiś "tajemnych" zatrzaskach i dzwigniach ? Znalazłem temat:
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=3058 - ale to raczej demontaż i montaż klamek
Muszę zajrzeć do siłowników i sprawdzić - wymagają wymiany czy regulacji.
Pozdrawiam.
Ramm.