FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] Przegląd techniczny po zakupie samochodu
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=3676
Strona 1 z 1

Autor:  Ramm [ 22.03.2007, 13:58 ]
Tytuł:  Przegląd techniczny po zakupie samochodu

Witam.

Jestem nowym uzytkownikiem Fabii, jak również jest to pierwszy mój post na tym forum.
Niniejszym chciałem się przywitać :-)

Przechodząc do sedna sprawy.
Fabia to model CLASSIC z 2002r, silnik 44 kW (58 KM) 8V z inslalacją gazową firmy LOVATO.
Samochód ma 70 tyś przebiegu. Kupiłem ją jakies trzy tygodnie temu.
Jest to pierwszy samochód tej marki jaki użytkuję (wczesniejsze to Seat, Polonez i dwa Fiaty).
Jesli można prosić o podstawowe informacje dotyczące exploatacji i ewentualnych napraw po takim przebiegu będę wdzięczny.
Byłem w ASO Zimmy (Tomaszów Maz) i poprosiłem o pełny przegląd auta.
Moja prośba jest taka, abyście korzystając ze swojego doświadczenia w uzytkowaniu tego samochodu powiedzieli / doradzili co trzeba wymienic od razu a z czym mozna poczekać (w rozsądnych granicach) i co panowie w ASO mogłi pominąć (a co mogę sobie sprawdzić we własnym zakresie)
Przedstawiam listę rzeczy jakie panowie z ASO sugerują do wymiany.

1) wymiana rozrządu.
2) "pocenie" sie miski olejowej i skrzyni biegów (najprawdopodobniej wymiana uszczelniaczy).
3) wymiana odbojników przy zawieszeniu z tyłu (są oberwane osłony)
4) nieoryginalne szczęki z tyłu (bardzo wysokie położenie dzwigni hamulca ręcznego) - sugerowana wymiana.
5) wymiana łącznika stabilizatora przy zawieszeniu z lewej strony
6) brak uszczelki pod wlewem oleju.

W ASO wymienili:
-olej
-filtr powietrza i oleju
-dwie żarówki
Koszt (materiały + robocizna) = ~380 PLN

Sam do tej pory zauwazyłem następujace rzeczy:
7- "gwizd" dochodzący z okolic alternatora -zmienia się w zalezności od obrotów silnika. (rozrząd ?)
8- niedokładne działanie centalnego zamka w tylnych drzwiach (raz zamyka, raz nie)
9- delikatne "chrobotanie" w tylnym prawym kole przy mocniejszym naciśnięciu hamulca.
10- trochę nierówna praca silnika na małych obrotach (na gazie) - ale podejrzewam ze delikatna regulacja instalacji i wymiana filtra załatwi sprawę.

Ad 7 - na forum wyczytałem jak sprawdzić czy to w rzeczywistości alternator. Jeśli tak to obstawiam łozyska (to samo miałem w Seacie)
Zna ktoś może oznaczenie tych łożysk ? Bo nowy alternator to ~1600 PLN (jak oddam stary to ~970 PLN - ceny w ASO).

Ad 8 - czy przy zdejmowaniu tapicerki z tylnych drzwi powinienem wiedzieć o jakiś "tajemnych" zatrzaskach i dzwigniach ? Znalazłem temat:
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=3058 - ale to raczej demontaż i montaż klamek
Muszę zajrzeć do siłowników i sprawdzić - wymagają wymiany czy regulacji.

Pozdrawiam.
Ramm.

Autor:  sebasuperb [ 22.03.2007, 16:07 ]
Tytuł: 

Witaj
co do tego podpunktu: 9- delikatne "chrobotanie" w tylnym prawym kole przy mocniejszym naciśnięciu hamulca.

Musisz sćiągnać koło , a nastepnie pod bebnami zauważysz, że nazbierało się tam sporo osadu kótry trzeba usunąc, to on jest odpowiedzialny za to całe chrobotanie.

A co do ściągania boczków, poczytaj tu : http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... =tapicerka
i tu: http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... =tapicerka

Autor:  kros [ 22.03.2007, 16:37 ]
Tytuł: 

Ad.1
70 kkm jak na łańcuch to niedużo. chyba, że już hałasuje - trudno wyczuć przez internet :crazy: z drugiej strony na rozrządzie się nie oszczędza...

Ad.5
łącznik ocenia się na ucho. szybkie stukanie na nierónościach to łącznik. Jeśli nie stuka, nie wymieniać.

Ad.8
Drzwi tył

Ad.9
Czy czasem nie bedzie związku z pkt.4?

Ad.10
Może regulacja LPG, a może modne ostatnio ;-) czyszczenie przepustnicy ?

Autor:  marekk [ 22.03.2007, 20:44 ]
Tytuł: 

ad4 - a skad tam by byly nieroginalne szczeki przy 70kkm - cos mi tu smierdzi - przecie ory powinny z 150kkm wytrzymac

i dodatkow ten rozrzad - zastanawiajace

Autor:  stefek [ 23.03.2007, 00:24 ]
Tytuł: 

Ramm napisał(a):
Byłem w ASO Zimmy (Tomaszów Maz) i poprosiłem o pełny przegląd auta.


Zimny w Tomaszowie Maz. nie ma autoryzacji!!!

Autor:  marekk [ 23.03.2007, 01:50 ]
Tytuł: 

no a dodatkowo ten koszt - jesli nie robisz wpisow w ksiazke to nie ma sensu przeplacac

Autor:  Ramm [ 23.03.2007, 08:02 ]
Tytuł: 

Dzięki Panowie za odpowiedzi :-)

marekk napisał(a):
ad4 - a skad tam by byly nieroginalne szczeki przy 70kkm - cos mi tu smierdzi - przecie ory powinny z 150kkm wytrzymac
i dodatkow ten rozrzad - zastanawiajace


kros napisał(a):
Ad.1
70 kkm jak na łańcuch to niedużo. chyba, że już hałasuje - trudno wyczuć przez internet z drugiej strony na rozrządzie się nie oszczędza...


Dlatego pytam. Zasięgnałem informacji tu i ówdzie i wiem że taki łańcuszek powinien wytrzymać powyżej 100 tyś km. Zresztą w instrukcji piszą, ze należy go sprawdzić przy 90 tyś.
Wiem że przez internet cięzko to sprawdzić (tylko przelewy robi się super :-D ) ale tak jak pisałem jakiś dzwięk jest.
Tyle tylko ze "rozregulowany" łańcuch (pracujacy dodatkowo w zamkniętej obudowie) pownien dawać zuełnie inny dzwiek niż czysty "gwizd" jaki wydobywa sie na moje ucho z okolic alternatora. Wymiana łozyska (jak tylko się dowiem jaki to typ) nie zajmie mi duzo czasu, a wykluczę jedną mozliwość (szczególnie że dostep do a. jest w Fabii bardzo dobry).

Skąd były, co tam robią i dlaczego nieoryginalne szczęki czy bębny - tego nie wiem.
Samochód kupiłem od pośrednika. Gdybym był bardziej cwany to zajrzałbym tutaj wcześniej.
Nie jest to jakiś straszny charkot - ale jest i to tylko w jedym kole.
Zaczy sie"zamienniki" pasują - tylko w jedym cosjest nie tak.
Odkręcę, popatrzę - może cosz tym zrobię we własnym zakresie.

kros napisał(a):
Ad.5
łącznik ocenia się na ucho. szybkie stukanie na nierónościach to łącznik. Jeśli nie stuka, nie wymieniać.


No właśnie, samochód prowadzi się bardzo dobrze i NIC z przodu (ani po lewej ani po prawej stronie) nie słychać. Jest stabilny na zakrętach, żadne drgania nie są przenoszone na kolumnę kierownicy, nie ma luzów. Dlatego zapytałęm bo w serwisach to czasmi róznie jest.

kros napisał(a):
Ad.10
Może regulacja LPG, a może modne ostatnio czyszczenie przepustnicy ?

Spróbuję. Ponieważ jak widzę jest to raczej prosta sprawa - czemu nie spróbować ?
Zaszkodzić nie zaszkodzi , a z tego co wyczytałęm może pomóc.

stefek napisał(a):
Zimny w Tomaszowie Maz. nie ma autoryzacji!!!

http://www.skoda-auto.pl/dealerzy_serwis/serwis/
No to mam zagwozdkę.
Pieczątkę w ksiażce mam że jes to serwis: Zimny Piotrków Tryb, fila w Tomaszowie Mazowieckim.
Gdzie w takim razie jest niezgodność ??]

Dziękuję za linki do "rozbiórki" drzwi od wew.
Mimo moich usilnych starań nie uniknąłem błędu w swoim pierwszym poście.
Temat był już poruszany.
Panowie - dziekuję za wyrozumiałość.

Pozdrawiam.
Ramm.

Autor:  stefek [ 23.03.2007, 15:22 ]
Tytuł: 

Ramm napisał(a):
http://www.skoda-auto.pl/dealerzy_serwis/serwis/
No to mam zagwozdkę.
Pieczątkę w ksiażce mam że jes to serwis: Zimny Piotrków Tryb, fila w Tomaszowie Mazowieckim.
Gdzie w takim razie jest niezgodność ]


Zimny a ASO to są dwie różne sprawy, jeszcze 10 dni temu mieli zasłonięty znaczek skody na placu, a na pytanie dlaczego odpowiedzieli, że nie mają autoryzacji.

Autor:  marcin-pulawy [ 26.03.2007, 21:36 ]
Tytuł:  Re: Przegląd techniczny po zakupie samochodu

Ramm napisał(a):
Witam.

Jestem nowym uzytkownikiem Fabii, jak również jest to pierwszy mój post na tym forum.
Niniejszym chciałem się przywitać :-)

Przechodząc do sedna sprawy.
Fabia to model CLASSIC z 2002r, silnik 44 kW (58 KM) 8V z inslalacją gazową firmy LOVATO.
Samochód ma 70 tyś przebiegu. Kupiłem ją jakies trzy tygodnie temu.
Jest to pierwszy samochód tej marki jaki użytkuję (wczesniejsze to Seat, Polonez i dwa Fiaty).
Jesli można prosić o podstawowe informacje dotyczące exploatacji i ewentualnych napraw po takim przebiegu będę wdzięczny.
Byłem w ASO Zimmy (Tomaszów Maz) i poprosiłem o pełny przegląd auta.
Moja prośba jest taka, abyście korzystając ze swojego doświadczenia w uzytkowaniu tego samochodu powiedzieli / doradzili co trzeba wymienic od razu a z czym mozna poczekać (w rozsądnych granicach) i co panowie w ASO mogłi pominąć (a co mogę sobie sprawdzić we własnym zakresie)
Przedstawiam listę rzeczy jakie panowie z ASO sugerują do wymiany.

1) wymiana rozrządu.
2) "pocenie" sie miski olejowej i skrzyni biegów (najprawdopodobniej wymiana uszczelniaczy).
3) wymiana odbojników przy zawieszeniu z tyłu (są oberwane osłony)
4) nieoryginalne szczęki z tyłu (bardzo wysokie położenie dzwigni hamulca ręcznego) - sugerowana wymiana.
5) wymiana łącznika stabilizatora przy zawieszeniu z lewej strony
6) brak uszczelki pod wlewem oleju.

W ASO wymienili:
-olej
-filtr powietrza i oleju
-dwie żarówki
Koszt (materiały + robocizna) = ~380 PLN

Sam do tej pory zauwazyłem następujace rzeczy:
7- "gwizd" dochodzący z okolic alternatora -zmienia się w zalezności od obrotów silnika. (rozrząd ?)
8- niedokładne działanie centalnego zamka w tylnych drzwiach (raz zamyka, raz nie)
9- delikatne "chrobotanie" w tylnym prawym kole przy mocniejszym naciśnięciu hamulca.
10- trochę nierówna praca silnika na małych obrotach (na gazie) - ale podejrzewam ze delikatna regulacja instalacji i wymiana filtra załatwi sprawę.

Ad 7 - na forum wyczytałem jak sprawdzić czy to w rzeczywistości alternator. Jeśli tak to obstawiam łozyska (to samo miałem w Seacie)
Zna ktoś może oznaczenie tych łożysk ? Bo nowy alternator to ~1600 PLN (jak oddam stary to ~970 PLN - ceny w ASO).

Ad 8 - czy przy zdejmowaniu tapicerki z tylnych drzwi powinienem wiedzieć o jakiś "tajemnych" zatrzaskach i dzwigniach ? Znalazłem temat:
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=3058 - ale to raczej demontaż i montaż klamek
Muszę zajrzeć do siłowników i sprawdzić - wymagają wymiany czy regulacji.

Pozdrawiam.
Ramm.


co do nierównej pracy na biegu jałowym to zacznij od zmiany świec.

Ja założyłem NGK 3-elektrodowe i silnik pracuje równo, a wcześniej się trząsł.
Tu masz link gdzie sobie możesz wybrać odpowiedni eświece to twojego auta:

http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319& ... uendkerzen

Autor:  marcino2 [ 26.03.2007, 22:22 ]
Tytuł: 

marekk napisał(a):
ad4 - a skad tam by byly nieroginalne szczeki przy 70kkm - cos mi tu smierdzi - przecie ory powinny z 150kkm wytrzymac

i dodatkow ten rozrzad - zastanawiajace


99 tys i własnie wymianiełem rowinez szczeki...siedziały oczywiscie pryginaly bo auto mam od nowego. Mechanik się dziwił, że tak szybko padły...

Autor:  poszukiwacz [ 30.03.2007, 07:46 ]
Tytuł: 

Jak to jest auto z 2002r to pamiętaj o gnijącej wiązce przewodów na lewej podłużnicy. Możesz osuszyć ją sam. Ściągasz filtr powietrza, zdejmujesz starą izolację, suszysz i podwiązujesz. Ta wiązka w przyszłości może być żródłem wielu problemów - przede wszystkim wspomagania ( przeżyłem to na własnej skórze). Pozdro. :browar:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/