FABIACLUB.PL http://fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
[F1] Przegląd techniczny po zakupie samochodu http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=3676 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Ramm [ 22.03.2007, 13:58 ] |
Tytuł: | Przegląd techniczny po zakupie samochodu |
Witam. Jestem nowym uzytkownikiem Fabii, jak również jest to pierwszy mój post na tym forum. Niniejszym chciałem się przywitać ![]() Przechodząc do sedna sprawy. Fabia to model CLASSIC z 2002r, silnik 44 kW (58 KM) 8V z inslalacją gazową firmy LOVATO. Samochód ma 70 tyś przebiegu. Kupiłem ją jakies trzy tygodnie temu. Jest to pierwszy samochód tej marki jaki użytkuję (wczesniejsze to Seat, Polonez i dwa Fiaty). Jesli można prosić o podstawowe informacje dotyczące exploatacji i ewentualnych napraw po takim przebiegu będę wdzięczny. Byłem w ASO Zimmy (Tomaszów Maz) i poprosiłem o pełny przegląd auta. Moja prośba jest taka, abyście korzystając ze swojego doświadczenia w uzytkowaniu tego samochodu powiedzieli / doradzili co trzeba wymienic od razu a z czym mozna poczekać (w rozsądnych granicach) i co panowie w ASO mogłi pominąć (a co mogę sobie sprawdzić we własnym zakresie) Przedstawiam listę rzeczy jakie panowie z ASO sugerują do wymiany. 1) wymiana rozrządu. 2) "pocenie" sie miski olejowej i skrzyni biegów (najprawdopodobniej wymiana uszczelniaczy). 3) wymiana odbojników przy zawieszeniu z tyłu (są oberwane osłony) 4) nieoryginalne szczęki z tyłu (bardzo wysokie położenie dzwigni hamulca ręcznego) - sugerowana wymiana. 5) wymiana łącznika stabilizatora przy zawieszeniu z lewej strony 6) brak uszczelki pod wlewem oleju. W ASO wymienili: -olej -filtr powietrza i oleju -dwie żarówki Koszt (materiały + robocizna) = ~380 PLN Sam do tej pory zauwazyłem następujace rzeczy: 7- "gwizd" dochodzący z okolic alternatora -zmienia się w zalezności od obrotów silnika. (rozrząd ?) 8- niedokładne działanie centalnego zamka w tylnych drzwiach (raz zamyka, raz nie) 9- delikatne "chrobotanie" w tylnym prawym kole przy mocniejszym naciśnięciu hamulca. 10- trochę nierówna praca silnika na małych obrotach (na gazie) - ale podejrzewam ze delikatna regulacja instalacji i wymiana filtra załatwi sprawę. Ad 7 - na forum wyczytałem jak sprawdzić czy to w rzeczywistości alternator. Jeśli tak to obstawiam łozyska (to samo miałem w Seacie) Zna ktoś może oznaczenie tych łożysk ? Bo nowy alternator to ~1600 PLN (jak oddam stary to ~970 PLN - ceny w ASO). Ad 8 - czy przy zdejmowaniu tapicerki z tylnych drzwi powinienem wiedzieć o jakiś "tajemnych" zatrzaskach i dzwigniach ? Znalazłem temat: http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=3058 - ale to raczej demontaż i montaż klamek Muszę zajrzeć do siłowników i sprawdzić - wymagają wymiany czy regulacji. Pozdrawiam. Ramm. |
Autor: | sebasuperb [ 22.03.2007, 16:07 ] |
Tytuł: | |
Witaj co do tego podpunktu: 9- delikatne "chrobotanie" w tylnym prawym kole przy mocniejszym naciśnięciu hamulca. Musisz sćiągnać koło , a nastepnie pod bebnami zauważysz, że nazbierało się tam sporo osadu kótry trzeba usunąc, to on jest odpowiedzialny za to całe chrobotanie. A co do ściągania boczków, poczytaj tu : http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... =tapicerka i tu: http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... =tapicerka |
Autor: | kros [ 22.03.2007, 16:37 ] |
Tytuł: | |
Ad.1 70 kkm jak na łańcuch to niedużo. chyba, że już hałasuje - trudno wyczuć przez internet ![]() Ad.5 łącznik ocenia się na ucho. szybkie stukanie na nierónościach to łącznik. Jeśli nie stuka, nie wymieniać. Ad.8 Drzwi tył Ad.9 Czy czasem nie bedzie związku z pkt.4? Ad.10 Może regulacja LPG, a może modne ostatnio ![]() |
Autor: | marekk [ 22.03.2007, 20:44 ] |
Tytuł: | |
ad4 - a skad tam by byly nieroginalne szczeki przy 70kkm - cos mi tu smierdzi - przecie ory powinny z 150kkm wytrzymac i dodatkow ten rozrzad - zastanawiajace |
Autor: | stefek [ 23.03.2007, 00:24 ] |
Tytuł: | |
Ramm napisał(a): Byłem w ASO Zimmy (Tomaszów Maz) i poprosiłem o pełny przegląd auta. Zimny w Tomaszowie Maz. nie ma autoryzacji!!! |
Autor: | marekk [ 23.03.2007, 01:50 ] |
Tytuł: | |
no a dodatkowo ten koszt - jesli nie robisz wpisow w ksiazke to nie ma sensu przeplacac |
Autor: | Ramm [ 23.03.2007, 08:02 ] |
Tytuł: | |
Dzięki Panowie za odpowiedzi ![]() marekk napisał(a): ad4 - a skad tam by byly nieroginalne szczeki przy 70kkm - cos mi tu smierdzi - przecie ory powinny z 150kkm wytrzymac i dodatkow ten rozrzad - zastanawiajace kros napisał(a): Ad.1 70 kkm jak na łańcuch to niedużo. chyba, że już hałasuje - trudno wyczuć przez internet z drugiej strony na rozrządzie się nie oszczędza... Dlatego pytam. Zasięgnałem informacji tu i ówdzie i wiem że taki łańcuszek powinien wytrzymać powyżej 100 tyś km. Zresztą w instrukcji piszą, ze należy go sprawdzić przy 90 tyś. Wiem że przez internet cięzko to sprawdzić (tylko przelewy robi się super ![]() Tyle tylko ze "rozregulowany" łańcuch (pracujacy dodatkowo w zamkniętej obudowie) pownien dawać zuełnie inny dzwiek niż czysty "gwizd" jaki wydobywa sie na moje ucho z okolic alternatora. Wymiana łozyska (jak tylko się dowiem jaki to typ) nie zajmie mi duzo czasu, a wykluczę jedną mozliwość (szczególnie że dostep do a. jest w Fabii bardzo dobry). Skąd były, co tam robią i dlaczego nieoryginalne szczęki czy bębny - tego nie wiem. Samochód kupiłem od pośrednika. Gdybym był bardziej cwany to zajrzałbym tutaj wcześniej. Nie jest to jakiś straszny charkot - ale jest i to tylko w jedym kole. Zaczy sie"zamienniki" pasują - tylko w jedym cosjest nie tak. Odkręcę, popatrzę - może cosz tym zrobię we własnym zakresie. kros napisał(a): Ad.5 łącznik ocenia się na ucho. szybkie stukanie na nierónościach to łącznik. Jeśli nie stuka, nie wymieniać. No właśnie, samochód prowadzi się bardzo dobrze i NIC z przodu (ani po lewej ani po prawej stronie) nie słychać. Jest stabilny na zakrętach, żadne drgania nie są przenoszone na kolumnę kierownicy, nie ma luzów. Dlatego zapytałęm bo w serwisach to czasmi róznie jest. kros napisał(a): Ad.10 Może regulacja LPG, a może modne ostatnio czyszczenie przepustnicy ? Spróbuję. Ponieważ jak widzę jest to raczej prosta sprawa - czemu nie spróbować ? Zaszkodzić nie zaszkodzi , a z tego co wyczytałęm może pomóc. stefek napisał(a): Zimny w Tomaszowie Maz. nie ma autoryzacji!!! http://www.skoda-auto.pl/dealerzy_serwis/serwis/ No to mam zagwozdkę. Pieczątkę w ksiażce mam że jes to serwis: Zimny Piotrków Tryb, fila w Tomaszowie Mazowieckim. Gdzie w takim razie jest niezgodność ![]() Dziękuję za linki do "rozbiórki" drzwi od wew. Mimo moich usilnych starań nie uniknąłem błędu w swoim pierwszym poście. Temat był już poruszany. Panowie - dziekuję za wyrozumiałość. Pozdrawiam. Ramm. |
Autor: | stefek [ 23.03.2007, 15:22 ] |
Tytuł: | |
Ramm napisał(a): http://www.skoda-auto.pl/dealerzy_serwis/serwis/ No to mam zagwozdkę. Pieczątkę w ksiażce mam że jes to serwis: Zimny Piotrków Tryb, fila w Tomaszowie Mazowieckim. Gdzie w takim razie jest niezgodność ] Zimny a ASO to są dwie różne sprawy, jeszcze 10 dni temu mieli zasłonięty znaczek skody na placu, a na pytanie dlaczego odpowiedzieli, że nie mają autoryzacji. |
Autor: | marcin-pulawy [ 26.03.2007, 21:36 ] |
Tytuł: | Re: Przegląd techniczny po zakupie samochodu |
Ramm napisał(a): Witam. Jestem nowym uzytkownikiem Fabii, jak również jest to pierwszy mój post na tym forum. Niniejszym chciałem się przywitać ![]() Przechodząc do sedna sprawy. Fabia to model CLASSIC z 2002r, silnik 44 kW (58 KM) 8V z inslalacją gazową firmy LOVATO. Samochód ma 70 tyś przebiegu. Kupiłem ją jakies trzy tygodnie temu. Jest to pierwszy samochód tej marki jaki użytkuję (wczesniejsze to Seat, Polonez i dwa Fiaty). Jesli można prosić o podstawowe informacje dotyczące exploatacji i ewentualnych napraw po takim przebiegu będę wdzięczny. Byłem w ASO Zimmy (Tomaszów Maz) i poprosiłem o pełny przegląd auta. Moja prośba jest taka, abyście korzystając ze swojego doświadczenia w uzytkowaniu tego samochodu powiedzieli / doradzili co trzeba wymienic od razu a z czym mozna poczekać (w rozsądnych granicach) i co panowie w ASO mogłi pominąć (a co mogę sobie sprawdzić we własnym zakresie) Przedstawiam listę rzeczy jakie panowie z ASO sugerują do wymiany. 1) wymiana rozrządu. 2) "pocenie" sie miski olejowej i skrzyni biegów (najprawdopodobniej wymiana uszczelniaczy). 3) wymiana odbojników przy zawieszeniu z tyłu (są oberwane osłony) 4) nieoryginalne szczęki z tyłu (bardzo wysokie położenie dzwigni hamulca ręcznego) - sugerowana wymiana. 5) wymiana łącznika stabilizatora przy zawieszeniu z lewej strony 6) brak uszczelki pod wlewem oleju. W ASO wymienili: -olej -filtr powietrza i oleju -dwie żarówki Koszt (materiały + robocizna) = ~380 PLN Sam do tej pory zauwazyłem następujace rzeczy: 7- "gwizd" dochodzący z okolic alternatora -zmienia się w zalezności od obrotów silnika. (rozrząd ?) 8- niedokładne działanie centalnego zamka w tylnych drzwiach (raz zamyka, raz nie) 9- delikatne "chrobotanie" w tylnym prawym kole przy mocniejszym naciśnięciu hamulca. 10- trochę nierówna praca silnika na małych obrotach (na gazie) - ale podejrzewam ze delikatna regulacja instalacji i wymiana filtra załatwi sprawę. Ad 7 - na forum wyczytałem jak sprawdzić czy to w rzeczywistości alternator. Jeśli tak to obstawiam łozyska (to samo miałem w Seacie) Zna ktoś może oznaczenie tych łożysk ? Bo nowy alternator to ~1600 PLN (jak oddam stary to ~970 PLN - ceny w ASO). Ad 8 - czy przy zdejmowaniu tapicerki z tylnych drzwi powinienem wiedzieć o jakiś "tajemnych" zatrzaskach i dzwigniach ? Znalazłem temat: http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=3058 - ale to raczej demontaż i montaż klamek Muszę zajrzeć do siłowników i sprawdzić - wymagają wymiany czy regulacji. Pozdrawiam. Ramm. co do nierównej pracy na biegu jałowym to zacznij od zmiany świec. Ja założyłem NGK 3-elektrodowe i silnik pracuje równo, a wcześniej się trząsł. Tu masz link gdzie sobie możesz wybrać odpowiedni eświece to twojego auta: http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319& ... uendkerzen |
Autor: | marcino2 [ 26.03.2007, 22:22 ] |
Tytuł: | |
marekk napisał(a): ad4 - a skad tam by byly nieroginalne szczeki przy 70kkm - cos mi tu smierdzi - przecie ory powinny z 150kkm wytrzymac i dodatkow ten rozrzad - zastanawiajace 99 tys i własnie wymianiełem rowinez szczeki...siedziały oczywiscie pryginaly bo auto mam od nowego. Mechanik się dziwił, że tak szybko padły... |
Autor: | poszukiwacz [ 30.03.2007, 07:46 ] |
Tytuł: | |
Jak to jest auto z 2002r to pamiętaj o gnijącej wiązce przewodów na lewej podłużnicy. Możesz osuszyć ją sam. Ściągasz filtr powietrza, zdejmujesz starą izolację, suszysz i podwiązujesz. Ta wiązka w przyszłości może być żródłem wielu problemów - przede wszystkim wspomagania ( przeżyłem to na własnej skórze). Pozdro. ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |